Nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG – mocy przybywaj! Galeria i film

Kolejna odsłona mocarnego auta AMG ma lekką konstrukcję i zużywa o 30 procent mniej paliwa od poprzednika - tym samy kompletuje rodzinę potężnych roadsterów z gwiadą na masce.

Mercedes-Benz SL 63 AMG
fot. Mercedes

Po raz pierwszy Mercedes-Benz SL 63 AMG dostępny będzie w dwóch wersjach mocy. 5,5-litrowa, podwójnie doładowana jednostka V8 generuje moc 537 KM oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z pakietem AMG Performance wartości te szybują do, odpowiednio, 564 KM oraz 900 Nm. Efekt? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,3 lub 4,2 s, a od 0 do 200 km/h – 12,9 lub 12,6 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie) lub 300 km/h w wersji uzbrojonej w pakiet AMG Performance (również ograniczona elektronicznie). Średnie zużycie paliwa obu wariantów wynosi 9,9 l/100 km (cykl NEDC), o 30 proc. mniej niż w przypadku poprzednika (14,1 l/100 km).

W pogoni za mocą i wydajnością, widlastą „ósemkę” (oznaczenie M157) wyposażono w bezpośredni strumieniowy wtrysk benzyny, aluminiową skrzynię korbową, podwójne turbodoładowanie, cztery zawory na cylinder, system zarządzania alternatorem oraz funkcję ECO start/stop. Zoptymalizowany pod względem masy układ wydechowy AMG z dwiema podwójnymi końcówkami wydechu odpowiadać ma za niepowtarzalną ścieżkę dźwiękową.

Dane techniczne w skrócie:

 

SL 63 AMG

Pojemność skokowa

5461 ccm

Średnica x skok tłoka

98,0 x 90,5 mm

Stopień kompresji

10,0 : 1

Moc maks.

395 kW (537 KM) przy 5500 obr./min
415 kW (564 KM) przy 5500 obr./min *

Maks. moment obrotowy

800 Nm przy 2000-4500 obr./min

900 Nm przy 2250-3750 obr./min *

Masa silnika (bez płynów)

204 kg

Masa własna

1845 kg

Średnie zużycie paliwa (NEDC)

9,9 l/100 km

Emisja CO2

231 g/km

Klasa wydajności

F

Przyspieszenie 0-100 km/h

4,3 s

4,2 s*

Prędkość maksymalna

250 km/h**

*z pakietem AMG Performance **limitowana elektronicznie

Inteligentna, lekka konstrukcja: aluminiowe nadwozie i włókno węglowe

Niewielkie zużycie paliwa nowy SL 63 AMG zawdzięcza głównie lekkiej konstrukcji, wykorzystującej aluminiowe nadwozie – nie tylko o 110 kg lżejsze w porównaniu do stosowanego w poprzedniku, ale jak podaje producent równieżi znacznie sztywniejsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe. Do budowy osłony zbiornika paliwa projektanci zastosowali jeszcze lżejszy magnez, a do słupków A – wysokowytrzymałe rury stalowe.

Dodatkowo, po raz pierwszy w historii produkowanego wielkoseryjnie samochodu, plastikowe poszycie tylnej klapy wypełnia ekstremalnie sztywne włókno węglowe. Masa klapy, zaprojektowanej specjalnie dla SL 63 AMG, spadła względem konwencjonalnie wykonanego elementu o 5 kg.

Wszystkie wspomniane wysiłki sprawiły, że nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG ma masę 1845 kg – o 125 kg mniej od swojego poprzednika.

Sportowe zawieszenie AMG z układem Active Body Control

Lekka konstrukcja nie dotyczy jedynie nadwozia SL 63 AMG. Z aluminium wykonano zwrotnice i wahacze w 4-wahaczowym zawieszeniu przednim oraz niemal wszystkie elementy wielowahaczowego zawieszenia  tylnego. Redukcja masy nieresorowanej zwiększa zarówno zwinność pojazdu, jak i komfort tłumienia nierówności.

Inżynierowie z Mercedes-AMG pozostają wierni aktywnemu zawieszeniu ABC, w którego zmodernizowaną wersję uzbrojono nowego SL 63 AMG. W fazie opracowania i testów układu jezdnego największy nacisk położono na precyzję prowadzenia. Za naciśnięciem przycisku kierowca może zadecydować, czy preferuje sportowe nastawy z ograniczonymi do minimum przechyłami nadwozia (tryb „Sport”), czy też woli subtelną charakterystykę trybu „Comfort”, stworzoną z myślą o pokonywaniu długich tras.

Aby osiągnąć właściwą dla modeli AMG dynamikę jazdy, w SL 63 AMG zwiększono negatyw kół i całkowicie zmienioną elastokinematykę zawieszenia.

7-stopniowa, sportowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT

Także charakter skrzyni biegów kierowca może dostosować do swoich potrzeb. 7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT pracuje w jednym z czterech trybów: „C” (Controlled Efficiency), „S” (Sport), „S ” (Sport plus) oraz „M” (Manual). W trybie „C” aktywna jest funkcja ECO start/stop, wyłączająca jednostkę napędową podczas postoju. Kolejne przełożenia załączane są gładko i przy niższych prędkościach obrotowych. Ruszanie odbywa się wtedy zazwyczaj z drugiego biegu. W kolejnych trybach skrzynia pracuje z większą werwą, a funkcja ECO start/stop pozostaje uśpiona. Przekładnia dysponuje także funkcją podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji oraz RACE START.

Kompozytowy układ hamulcowy AMG

Za skuteczne wytracanie dowolnej prędkości odpowiada układ hamulcowy AMG z kompozytowymi tarczami o wymiarach 390 x 36 mm i sześciotłoczkowymi zaciskami na przedniej osi oraz pełnymi tarczami o wymiarach 360 x 26 mm i jednotłoczkowymi zaciskami pływającymi na osi tylnej.

SL 63 AMG opuszcza fabrykę na pięcioramiennych obręczach, zaopatrzonych w opony 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 19 z tyłu. Opcjonalne, kute obręcze z palety AMG Performance Studio z ogumieniem 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 20 z tyłu (na życzenie dostępne w kolorze matowej czerni, z wykończonym na wysoki połysk rantem) pomagają ograniczyć masę nieresorowaną.

Design: wysmakowany i atletyczny

Kolejny roadster spod szyldu AMG już na postoju zdradza swój potencjał. Nowego SL-a wzbogaciły wydatne wloty powietrza i charakterystyczne dla modeli AMG oświetlenie LED w przednim zderzaku, tylny spojler i wydatny dyfuzor z podwójnymi końcówkami wydechu oraz o dyskretny emblemat „V8 BITURBO”, skryty w skrzelach przednich błotników.

Tradycyjnie, wraz z kolejnym modelem ze stajni AMG debiutuje limitowana edycja „Edition 1”. SL 63 AMG „Edition 1” uzbrojony jest m.in. w system ogrzewania karku AIRSCARF, pakiet AMG Performance, ekskluzywną tapicerkę designo w kolorze klasycznej czerwieni lub niewinnej bieli z kontrastującymi przeszyciami, nagłośnienie harman/kardon® Logic 7® oraz czarną podsufitkę designo. Pokryte unikalnym lakierem designo magno crystal silver nadwozie spoczywa na kutych obręczach AMG w kolorze matowej czerni. W kabinie czeka zestaw welurowych wykładzin designo ze skórzanym obszyciem.

Zwycięska formuła: Mercedes-Benz SL od AMG

Najmocniejsze odmiany SL-a należą do najpopularniejszych modeli z Affalterbach. SL 55 AMG z doładowanym motorem V8 znalazł w latach 2001-2007 rekordową liczbę 21,5 tys. nabywców i do dziś pozostaje najlepiej sprzedającym się autem spod szyldu AMG. W latach 2008-2011 sprzedano niemal 5 tysięcy egzemplarzy SL 63 AMG, zasilanego wolnossącym silnikiem V8. Łącznie, sprzedaż obu wersji sięgnęła ponad 26,5 tys. sztuk.

Nowy model został zaprezentowany przy okazji debiutu F1 W03, a prowadził go sam Michael Schumacher.

Najnowsze

Kolekcja motocyklowa dla kobiet – Modeka na 2012

Modeka oficjalnie zaprezentowała już nową kolekcję na sezon 2012. Wśród nowości znalazły się między innymi dwie nowe damskie kurtki tekstylne i jedna kurtka skórzana.

Porównując liczbę kurtek i akcesoriów dla pań z nowościami w kolekcji dla mężczyzn, można odnieść wrażenie, że znowu zapomniano o kobietach. Szczególnie tych, które mają wysokie wymagania odnośnie stroju i nie są jedynie „plecaczkami”.

Jedna z męskich nowości, komplet tekstylny AFT-Touring jest uszyty z nowych materiałów: ciężko ścieralnej Cordury oraz letniej wersji Cordury AFT. Wypinana membrana Sympatex oraz podpinka typu softshell wydają się być bardzo ciekawym i funkcjonalnym połączeniem. Za naszą ochronę odpowiadają SaS-Tecki (i tu nowość w ofercie Modeki – w standardzie otrzymujemy protektor Sas-Tec na plecy). Sam wygląd kompletu jest naprawdę ciekawy. Od razu widać, że jest to wielofunkcyjny zestaw dla wymagającego turysty. Pytanie tylko, czemu nie został stworzony również w wersji dla kobiet?

Mona Lady Evo
fot. Modeka

Z damskich nowości mamy nową wersję kurtki Mona Lady, czyli po prostu Mona Lady Evo. Oprócz zmian w wyglądzie, które wyszły kurtce wyjątkowo na plus, niewiele jest różnic. Jest ona nadal dwuwarstwowa z niewypinaną membraną Reissą.

Modeka dorzuca nam dodatkowo kurtkę Joylina. Wypinana membrana Reissa i panele siateczkowe Mesh czynią tę pozcję typowo letnią, jakiej brakowało w ofercie Modeki. Trzy wersje kolorystyczne (w tym z różowymi wstawkami) zapowiadają się na hitem tegorocznego lata.

Co z kobietami, które wymagają jeszcze więcej? Tu jest luka. Jeżeli zależy nam na kurtce trzywarstwowej, która będzie mieć świetne ochraniacze i miałaby być idealnym kompanem na nasze wojaże turystyczne, pozostają nam do wyboru zeszłoroczne kolekcje, czyli: Nica, Stella lub damska wersja Finn’a. Z wymienionych kurtek jedynie model Nica oferuje największą liczbę nowoczesnych technologii i najlepsze materiały użyte przy jej produkcji. Mimo to nadal niestety, pod względem wykonania i jakości, Nice daleko do przodujących modeli męskich z oferty Modeki.

Ciekawe, kiedy kobiety doczekają się większej uwagi ze strony producentów?

Najnowsze

Alfa Romeo Giulietta safety car’em Mistrzostw Świata Superbike 2012

Alfa Romeo Giulietta została wybrana nowym, oficjalnym samochodem bezpieczeństwa, towarzyszącym 14 rundom 24. edycji Motocyklowych Mistrzostw Świata serii Superbike Championship 2012.

Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde na torze Monza podczas SBK 2010.
fot. Alfa Romeo

Oficjalne otwarcie sezonu Superbike 2012 nastąpi 26 lutego wraz ze startem pierwszego wyścigu na australijskim torze Philip Island. Alfa Giulietta poprowadzi kolumnę motocykli podczas okrążenia wstępnego, a następnie służyć będzie jako samochód bezpieczeństwa.

Jest to już szósty z rzędu rok obecności Alfy Romeo na mistrzostwach Superbike i kolejna okazja dalszego umocnienia więzi tej słynnej marki samochodów z wydarzeniem sportu motocyklowego, którym fascynują się miliony fanów na całym świecie. Udział marki Alfa Romeo w uważanych za najbardziej prestiżowe i konkurencyjne mistrzostwach klasy Superbike stanowi dobitne potwierdzenie bliskich związków świata sportów motocyklowych z marką, która lepiej, niż jakakolwiek inna potrafi oddać atmosferę toru wyścigowego.

Sportowy duch, nowoczesne technologie oraz bezpieczeństwo, to najważniejsze atrybuty Alfy Romeo Giulietta, samochodu wywodzącego się z najlepszych tradycji marki Alfa Romeo.

Alfa Romeo Giulietta wkracza na największe tory wyścigowe świata.

Kalendarz 14 rund mistrzostw Superbike sezonu 2012:
1 ) 26 lutego: Phillip Island – Australia
2 ) 1 kwietnia: Imola – Włochy
3 ) 22 kwietnia: Assen – Holandia
4 ) 6 maja: Monza – Włochy
5 ) 13 maja: Donington Park – Wielka Brytania
6 ) 28 maja: Miller Motorsports Park – USA (stan Utah)
7 ) 10 czerwca: Misano Adriatico – San Marino
8 ) 1 lipca: Motorland Aragon – Hiszpania
9 ) 22 lipca: Brno – Republika Czeska
10 ) 5 sierpnia: Silverstone – Wielka Brytania
11 ) 26 sierpnia: Moskwa – Federacja Rosyjska
12 ) 9 września: Nürburgring – Niemcy
13 ) 23 września: Portimao – Portugalia
14 ) 7 października: Magny Cours – Francja.

Najnowsze

Kobiety bardziej lojalnymi motoklientkami

Wśród jednoznacznie lojalnych klientów np. stacji benzynowych, przaważają kobiety. 48 procent kierujących pań, chce odznaczać się przywiązaniem do jednej marki. Jednak singielki wolą wolność zarówno w życiu prywatnym, jak i w swoich wyborach konsumenckich.

fot. Shell

Mimo znaczenia czynników ekonomicznych przy wyborze programów lojalnościowch, polscy kierowcy aż w 57% kierują się własnymi przyzwyczajeniami. Sama ciekawość nowej oferty ma wpływ na ponad 43% badanych, natomiast, dopiero na trzecim miejscu uplasowały się korzyści wynikające z przeliczania określonych regulaminem punktów na złotówki.

Celem ankiety było poznanie motywów polskich kierowców przy wyborze programu lojalnościowego. Analizowano zachowania lojalnościowe oraz motywy decyzji o przystąpieniu do programów wśród klientów i klientek polskich stacji benzynowych.

Co motywuje kierowców?
Interesującą obserwacją okazały się główne powody wyboru określonego programu lojalnościowego. Ponad połowa polskich kierowców przyznaje, że na ich decyzje o przyłączeniu się do programu lojalnościowego największy wpływ ma szeroka gama ofert programów lojalnościowych i ich niepowtarzalność na rynku. Dopiero na drugim miejscu znajduje się „marketing szeptany”, w postaci informacji otrzymanej od innych użytkowników drogi  o istnieniu konkretnych programów i ofert. Trzecim z najważniejszych motywatorów do udziału w programach lojalnościowych jest zasada „zobacz i porównaj”.

Polscy kierowcy przywiązują dużą wagę do oryginalności oferowanych produktow i prezentów. 1/3 z nich deklaruje wybór programu ze wzlędu na ciekawą i niebanalną ofertę upominków. Aż 39% klientów Shella Clubsmart po zobaczeniu prezentów z logo Shell podjęło decyzję o przystąpieniu do programu. Podobnie 32% klientów zdecydowało się na przyłączenie do programu po porównaniu ofert prezentów i niespodzianek danej stacji z innymi producentami i dystrybutorami na rynku paliw.

Kreatywne podejście do klienta nie pozostaje bez echa. Ponad 18 % respondentów deklaruje, że element zabawy i gry w nieznane motywuje ich do  uczestniczenia w programach lojalnościowych.

Polak niewierny?
Szeroko pojęta lojalność oznacza m.in. wierność firmie bądź marce.  Z badania  wynika, że co 12-ty klient jest globalnie niewierny, czyli nie przywiązuje się do żadnej marki ani firmy. A co więcej, robi to świadomie. „Czasami taka postawa wynika z przeświadczenia, że nikomu nie można ufać, a czasami ze zwykłej przekory lub poszukiwania większej korzyści. Tacy klienci deklarują korzystanie z różnych programów lojalnościowych u różnych producentów, jednocześnie nie przywiązując się do nich” – komentuje psycholog biznesu, dr Leszek Mellibruda.

Płeć ma znaczenie
Okazuje się, że płeć ma związek nie tylko ze stylem jazdy samochodem czy reagowaniem na innych użytkowników drogi (czy istnieje kobiecy styl jazdy „baba za kierą” – czytaj tutaj) lecz również z zachowaniami lojalnościowymi. Badanie wykazało, że poczucie wyróżnienia wynikającego z udziału w programie lojalnościowym jest ważniejsze dla mężczyzn niż dla kobiet. Wśród pań ciekawość jest najczęstszym motywem decyzyjnym w wyborze programu. Mężczyźni częściej przyznają się do przyzwyczajenia czy przywiązania (a nawet uzależnienia) do raz wybranego programu lojalnościowego. Jednocześnie częściej niż kobiety sprawdzają oferty i propozycje lojalnościowe innych firm i producentów. Wśród jednoznacznie lojalnych klientów przaważają kobiety. 48% kierujących pań, cechuje się poczuciem tożsamości i przywiązania do jednej marki.

Żonaty vs. singiel
Dr. Leszek Mellibruda zauważa, że z badań wynika, iż lojalność nie ma tak silnego powiązania z wiekiem klientów jak ich stan cywilny związany z posiadaniem kochającej żony i męża oraz dzieci. Prawie połowa (49%) zamężnych i żonatych klientów deklaruje swoją pełną lojalność i poczucie przywiązania do marki. Dalsze 30% lojalnych klientów deklarując swoje przywiązanie do marki, uzależnia je od okoliczności, takich jak czystość na stacji czy obecność obsługi ze strony personelu stacji.

Single i singielki,  w większym stopniu niż inne grupy klientów analizowane pod katem ich statusu rodzinnego, postzregają lojalność w sposób instrumentalny. 1/5 singli wiąże własną lojalność wobec marki z możliwością nabycia na stacji  innych produktów niż paliwo. Single są też grupą, w której najczęściej stwierdza się „programowy dystans lojalnościowy”, co dotyczy 16% badanych. „Dystans lojalnościowy, to postawa zawierająca świadome i często instrumentalne nastawienie wobec programu lojalnościowego, polegająca na wykorzystaniu możliwości otrzymywania prezentów i niespodzianek przy jednoczesnym tłumieniu satysfakcji na rzecz dalszych poszukiwań większych korzyści lub bardziej atrakcyjnych nagród” – tłumaczy dr Mellibruda. Dlatego też, single należą do grupy klientów, którzy najwyżej sobie cenią nie tyle zbieranie, co wymianę punktów na prezenty, podkreślając łatwość i dostępność procedur z tym związanych. Ponad 20% singli, za najciekawszą formę programów lojalnościowych uważa bony bezgotówkowe, czy na przykład bony hotelowe.

Źródło: Shell

Najnowsze

Shell Eco Marathon 2012

Wyobraźmy sobie zaprojektownie i zbudowanie samochodu, który mógłby przejechać maksymalną odległość na minimalnej ilości paliwa. Brzmi jak wyzwanie?  W całej Europie znaleźli się śmiałkowie gotowi je podjąć! Już w maju, ponad 30 tysięcy studentów wykorzysta swoją wiedzę naukową, jak i umiejętności za kierownicą.

 

fot. Shell

28. edycja Shell Eco – Marathon po raz pierwszy w historii konkursu rozgrywana będzie na ulicach miasta. Specjalnie na potrzeby wyścigu, zaprojektowany został tor biegnący ulicami jednej z największych europejskich metropolii – Rotterdamu.

Dla dla 227 drużyn z 24 krajów, wyścig na ulicach Rotterdamu to możliwość wykorzystania wiedzy z zakresu wydajności paliw, w warunkach najbliższych codziennej jeździe miejskiej.  By efektywnie zmierzyć się z pięcioma zakrętami pod kątem 90° uczestnicy będą musieli polegać nie tylko na skonstruowanych przez siebie pojazdach, ale również na swoich umięjętnościach w pokonywaniu zakrętów czy przyspieszaniu.

fot. Shell

Nauka bliżej ludzi
Z roku na rok, Shell Eco Marathon zdobywa coraz większe zainteresowanie społeczeństwa. Dlatego też, organizatorzy zadbali by tegoroczne zawody były wyjątkowym i inspirującym doświadczeniem nie tylko dla uczestników, ale również obserwatorów. Trzydniowy maraton wzbogacony został o interaktywne wydarzenia, stając się doskonałym polem wymiany wiedzy nt. przyszłości transportu i efektywnego wykorzystania energii. Przeniesienie zawodów na ulice miasta miało na celu zaprezentowanie efektywności i wydajności pojazdów w codziennym ruchu. Tym samym, Rotterdam – starający się o miano zielonej stolicy Europy, przybliżył Shell Eco-Marathon publiczności zainteresowanej ideą zrównoważonego, ekologicznego transportu.

Silna reprezentacja Polski
W tegorocznej edycji Shell Eco – Marathon, Polskę reprezentować bedzie aż 9 zespołów:

§  SKAP 1 – Studenckie Koło Aerodynamiki Pojazdów, Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej,

§  SiMR Team – Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej,

§  Team High Octane – Wydział Mechaniczny Politechniki Lubelskiej,

§  Mietek Team – Wydział Mechaniczny Politechniki Gdańskiej,

§  Elvic Team – Wydział Mechaniczny Politechniki Lubelskiej,

§  Smart Power – Wydział Mechaniczno Technologiczny Politechniki Śląskiej,

§  GP Syrena – Politechnika Gdańska,

§  Eco Zone 505  – Koło Naukowe Inżynierii Materiałowej, Politechnika Lubelska.

Najnowsze