Karolina Chojnacka

Nowy Hyundai Kona już dostępny w salonach! Znamy ceny!

Hyundai wprowadził do oferty nowy model Kona, który w promocyjnej cenie dostępny jest już od 73 900 złotych.

Zmiany designu nadają nowego sportowego wyglądu, w szczególności w zupełnie nowej wersji N Line. Ulepszona gama jednostek napędowych umożliwia szeroki wybór sportowych i przyjaznych dla środowiska napędów. Rozbudowane systemy łączności i funkcje poprawiające wygodę zapewniają jeszcze bardziej komfortowe doznania podczas podróży.

Hyundai Kona

Nowa Kona dostępne jest z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi 1.0 T-GDI 120 KM oraz 1.6 T-GDI 198KM, a także wersji hybrydowej. Bazowy silnik benzynowy o mocy 120 koni mechanicznych występuje w wariancie z 6-biegową skrzynią manualną (6MT), a także po raz pierwszy z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT), która zapewnia lepszą elastyczność i o 0,5 s szybciej osiąga prędkość 100 km/h. Nowa topowa jednostka rozwija teraz moc 198 koni mechanicznych czyli o 21 KM więcej od poprzednika i umożliwia przyśpieszenie 0-100 km/h w 7,7 s. Silnik ten standardowo łączony jest ze skrzynią 7DCT i napędem na przednią oś, a dla bardziej wymagających Klientów przewidziano również napęd na cztery koła (4WD). Nowe jednostki napędowe zapewniają lepsze osiągi, a także większą wydajność. Emisję CO2 nowych silników oddało się obniżyć od 10 do 18%, natomiast zużycie paliwa w zależności od silnika jest niższe od 0,5 do 1,5 litra. Uzupełnienie gamy stanowi napęd hybrydowy z silnikiem 1.6 GDI o mocy 105 koni mechanicznych i 44-konnym silnikiem elektrycznym, które łącznie dostarczają 141 KM, które trafiają na koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej (6DCT). W odróżnieniu od poprzedniego modelu nie są już oferowane silniki Diesla.

Hyundai Kona

Aby zaoferować klientom szeroki wybór, nowa Kona dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia – Classic Plus, Comfort, Style i Premium, które oferowane są z atrakcyjnymi pakietami. Ponadto dostępne będą wersje N Line.

Classic Plus stanowi wersję podstawową, która z silnikiem 1.0 T-GDI 6MT 2WD 120KM kosztuje 73 900 złotych. W porównaniu do poprzednika bazowe wyposażenie zostało wzbogacone o takie elementy jak system multimedialny z 8” ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB i bezprzewodową łącznością Apple Car Play i Android Auto, komputer pokładowy z 4,2” kolorowym wyświetlaczem, kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych, podążanie na pasie ruchu (LFA), system monitorowania tylnej kanapy (RSA), system ratunkowy eCall. Ponadto na pokładzie wersji Classic Plus znajduje się klimatyzacja manualna, tempomat, asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA), przednie, boczne i kurtynowe poduszki bezpieczeństwa, światła do jazdy dziennej LED, sterowanie radiem na kierownicy, system Bluetooth z obsługą komend głosowych, gniazdo 12V oraz port USB w konsoli centralnej.

Hyundai Kona

Wersja Comfort z silnikiem 1.0 T-GDI 6MT 2WD 120KM kosztuje 80 200 złotych, a za dopłatą wynoszącą 7 000 złotych dostępny jest wariant ze skrzynią 7DCT. Mocniejszy silnik 1.6 T-GDI 7DCT 2WD 198KM dostępny jest już od 96 200 zł, a wariant 4WD wymaga dopłaty 7 000 złotych. Wyposażenie wersji Comfort zawiera elementy wersji Classic Plus, a ponadto felgi aluminiowe 16” (dla 1.6 T-GDI felgi aluminiowe 17”), klimatyzacja automatyczna z automatycznego funkcją odparowywania szyb, reflektory projekcyjne halogenowe, tylne czujniki parkowania, złącze USB dla pasażerów z tyłu oraz kieszenie w przednich fotelach. Dla wersji Comfort przewidziano również dwa pakiety. Pakiet Winter zawierający podgrzewane przednie fotele i podgrzewaną kierownicę wyceniono na 1 100 zł. Natomiast pakiet Navi, w którego skład wchodzi system multimedialny z 10,25” ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB, nawigacją fabryczną i systemem Bluelink oraz system Premium Audio KRELL z głośnikami wysokotonowymi, głośnikiem centralnym oraz wzmacniaczem kosztuje 4 500 złotych.

Kolejna wersja Style kosztuje 88 400 złotych z silnikiem 1.0 T-GDI, a wersja ze skrzynią 7DCT wymaga jedynie 5 000 złotych dopłaty. Wersja Style zawiera ponadto Cyfrowe zegary z 10,25” kolorowym wyświetlaczem, reflektory LED, światła tylne LED, szyby tylne przyciemniane, bezkluczykowy dostęp, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, czujnik deszczu, przednie czujniki parkowania, fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego, fotel pasażera z regulacją wysokości, podświetlane uchwyty na napoje oraz podgrzewaną kierownicę i podgrzewane fotele. Do wersji Style można dokupić pakiet Navi za 4 500 złotych oraz pakiet Tech za 6 500 złotych. W skład pakietu Tech wchodzi wyświetlacz Head-up, inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, elektrycznie składane lusterka, asystent monitorowania martwego pola (BCA) oraz system FCA z wykrywaniem rowerzystów.

Hyundai Kona

Zwieńczenie gamy stanowi kosztująca od 123 400 złotych wersja Premium dostępna wyłącznie z silnikiem 1.6 T-GDI. Wersja Premium zawiera elementy wersji Style oraz pakietów Tech i Navi , a ponadto inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLW), asystenta jazdy autostradowej (HDA), fotele przednie sterowane elektrycznie, fotele tylne podgrzewane, Felgi aluminiowe 18”, ładowarkę bezprzewodową do smartfonów. Wersja Premium umożliwia dokupienie elektrycznie sterowanego okna dachowego za 5 000 złotych oraz pakietu Leather również za 5 000 złotych. W skład pakietu Leather wchodzą wentylowane przednie fotele oraz tapicerka skórzana.

Uzupełnienie oferty będą stanowić wersje N Line dostępne już od 112 400 złotych z silnikiem 1.6 T-GDI 7DCT 2WD 198 KM. Wersje N Line wyróżniają innymi nastawami układu kierowniczego i zawieszenia, a także licznymi sportowo stylizowanymi elementami wyglądu, takimi jak nadkola w kolorze nadwozia, dedykowane zderzaki N Line, felgi aluminiowe 18” z dedykowanym wzorem czy też elementy wnętrza z czerwonymi akcentami.

Natomiast nowa Kona Hybrid oferowana jest w trzech wariantach. Bazowa wersja Comfort kosztuje 100 500 złotych, wersja Style została wyceniona na 108 500 złotych, a koszt zakupu topowej odmiany Premium to 122 500 złotych.

Nowa Kona dostępna jest z 10 kolorami, w tym nowymi – Ignite Flame, Cyber Gray, Surfy Blue, Dive in Jeju oraz Misty Jungle. Natomiast pozostałe kolory to Phantom Black, Chalk White, Dark Knight, Pulse Red i Galactic Gray. Bez dopłaty oferowany jest lakier Dive in Jeju, lakier specjalny Atlas White i Ignite Flame kosztują 1 000 złotych, natomiast pozostałe lakiery metaliczne i perłowe wyceniono na 2 600 zł. Tyle samo kosztuje opcjonalny dach w kolorze Phantom Black.

We wnętrzu standardowo oferowana jest tapicerka materiałowa z wzorem w pepitkę, dla wyższych wersji przewidziano czarną tapicerkę, natomiast osoby decydujące się na pakiet Leather mają możliwość wyboru czarnej lub beżowej tapicerki skórzanej.

Hyundai Kona

Wszystkie podane ceny są cenami promocyjnymi dla samochód z rocznika 2020 i uwzględniają upust wynoszący 6 000 złotych. Ceny podstawowe samochodów z rocznika 2020 oraz 2021 są takie same.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Nowy Jeep Grand Cherokee L – nowa jakość w segmencie pełnowymiarowych SUV-ów. Kiedy będzie dostępny w Europie?

Trzy systemy napędu Jeep 4x4 i wiodący w swojej klasie system zarządzania trakcją Selec-Terrain oferujący aż pięć różnych trybów jazdy kontynuują i doskonalą tradycję legendarnych możliwości terenowych, zapewniając większy prześwit i większą głębokość brodzenia w porównaniu z poprzednią generacją.

Prawie 30 lat temu Jeep Grand Cherokee rozpoczął swoją podróż, stając się najczęściej nagradzanym SUV-em w historii. Dzisiaj, po czterech przełomowych generacjach modelu, marka Jeep nadal rewolucjonizuje segment pełnowymiarowych SUV-ów, przedstawiając nowego Jeepa Grand Cherokee L.

Najnowsza odsłona modelu została zaprojektowana tak, by zapewnić niezrównane połączenie jeszcze bardziej legendarnych zdolności 4×4, wszechstronnych właściwości  jezdnych godnych samochodu klasy premium, eleganckiej stylistyki i najwyższej jakości wykończenia zarówno wnętrza, jak i nadwozia oraz licznych zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i nowoczesnych technologii. W wyniku tych działań powstał nowy Jeep Grand Cherokee L 2021, po raz pierwszy oferujący sześć lub siedem miejsc.

Zarówno nadwozie, jak i wnętrze Jeepa Grand Cherokee L 2021 zaprojektowano tak, by zapewnić niezrównane możliwości terenowe i niezwykłą dynamikę jazdy. Renomowane systemy napędu 4×4 (Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II), zawieszenie pneumatyczne Quadra-Lift oraz system zarządzania trakcją Selec-Terrain gwarantują Grand Cherokee L legendarne zdolności 4×4, z których słynie marka Jeep. Nowa konstrukcja i rzeźbiona, aerodynamiczna stylistyka nadwozia łączą się, poprawiając osiągi pojazdu, bezpieczeństwo i niezawodność, a jednocześnie zmniejszają znacząco masę pojazdu, hałas, wibracje i uciążliwość korzystania (NVH). Zaprojektowany w celu zmaksymalizowania ogólnego bezpieczeństwa pasażerów, komfortu i wygody, Grand Cherokee L wyposażony jest w liczne systemy i technologie nowej generacji wyróżniające go na tle innych modeli w segmencie pełnowymiarowych SUV-ów.

2021 Jeep Grand Cherokee L

Jeep Grand Cherokee L 2021 oferuje ulepszone  zdolności terenowe oraz wyjątkową dynamikę jazdy szosowej. Legendarne możliwości terenowe zapewniają  trzy systemy 4×4 – Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II z tylnym elektronicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (eLSD). Wszystkie trzy systemy są wyposażone w aktywną skrzynkę rozdzielczą poprawiającą przyczepność, przenosząc moment obrotowy na koła o największej przyczepności.

Zawieszenie pneumatyczne Jeep Quadra-Lift, teraz z elektronicznym układem   adaptacyjnego tłumienia, zapewnia wiodący w swojej klasie prześwit i głębokość brodzenia. System automatycznie dostosowuje regulację amortyzatorów do zmieniających się warunków drogowych w celu zwiększenia komfortu, stabilności i kontroli.

Zawieszenie pneumatyczne Quadra-Lift w Jeepie Grand Cherokee L 2021 działa automatycznie, lecz może również być sterowane manualnie z konsoli centralnej i oferuje wybór jednego z pięciu nastawów wysokości zawieszenia przygotowanych pod kątem optymalizacji własności jezdnych.

2021 Jeep Grand Cherokee L

Wiodący w swojej klasie system zarządzania trakcją Selec-Terrain dostępny w Jeepie Grand Cherokee L MY 2021 umożliwia klientom wybranie najkorzystniejszych ustawień napędu podczas jazdy na drodze i po bezdrożach tak, aby samochód jak najsprawniej poruszał się w terenie zachowując optymalną trakcję niezależnie od podłoża.  Selec-Terrain potrafi koordynować do 6 funkcji układu przeniesienia napędu, podziału momentu obrotowego 4×4, układu hamulcowego oraz nastawów zawieszenia – m.in. otwarcie przepustnicy, zmianę przełożeń, pracę skrzynki rozdzielczej oraz systemy kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy ESC, układ przeciwblokujący (ABS) i wyczucie układu kierowniczego.

Do dyspozycji użytkownika pojazdu oddano pięć programów umożliwiających komfortową jazdę w niemal każdych warunkach – po śniegu, kamieniach, piasku, błocie itp.

Kontrola zjazdu ze wzniesienia pozwala kierowcom kontrolować prędkość Grand Cherokee L na stromych, nierównych wzniesieniach, korzystając z elektronicznych łopatek zmiany biegów montowanych w standardzie we wszystkich modelach, bez konieczności naciskania na pedał przyspieszenia lub hamulca. System kontroli zjazdu ze wzniesienia jest standardem w modelach Overland i Summit i działa zarówno podczas jazdy w przód, jak i w tył.

Wyposażony w opcjonalny pakiet Off-Road, model Overland 4×4 ze znaczkiem Trail Rated oferuje wiodące w swojej klasie  osiągi w pięciu kluczowych kategoriach – właściwości trakcyjne, głębokość brodzenia (do 24 cali), zwrotność, artykulacja zawieszenia i prześwit.  Pakiet Off-Road zawiera również wytrzymałe stalowe osłony podwozia, tylną oś z elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizg, 18” aluminiowe koła z wytrzymałymi, całorocznymi oponami.

Nowy Jeep Grand Cherokee L 2021 posiada liczne ulepszenia, które optymalizują jazdę, zachowanie na drodze i zmniejszają poziom hałasu, jednocześnie zmniejszając ciężar samochodu i poprawiając oszczędność paliwa. Nowa jednoczęściowa konstrukcja  typu unibody wraz z trzema dostępnymi systemami napędu 4×4 (Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II), opcjonalne zawieszenie pneumatyczne Quadra-Lift i system zarządzania trakcją Selec-Terrain oferowany w wyposażeniu standardowym poprawiają legendarne zdolności 4×4 Jeepa Grand Cherokee.

Zastosowanie lekkich, wytrzymałych aluminiowych elementów osłonowych, m.in. pokrywy silnika i klapy tylnej, pomaga zmniejszyć masę pojazdu i obniżyć zużycie paliwa. Zespół inżynierów Jeepa zmniejszył masę, montując oś bezpośrednio do silnika, wraz z ramą pomocniczą, zwaną popularnie kołyską podtrzymującą, aluminiowymi mocowaniami silnika i przekładni kierowniczej, magnezową belką poprzeczną, aluminiowymi wieżami amortyzatorów i nowym, elektronicznym system wspomagania hamulców. Aby osiągnąć zakładaną masę  i poprawić wytrzymałość, w konstrukcji nadwozia Grand Cherokee L zastosowano stal najnowszej, trzeciej generacji. Stal nowej generacji zapewniła zespołom inżynierów i projektantów możliwość tłoczenia na zimno elementów z materiałów o wyższej wytrzymałości, co nie było wcześniej możliwe, tworząc bardziej solidną i innowacyjną konstrukcję nadwozia.

2021 Jeep Grand Cherokee L

Nowy Jeep Grand Cherokee L 2021 jest dostępny z dwoma potężnymi silnikami o osiągach sprawdzonych w każdej sytuacji na drodze.

W wyposażeniu standardowym oferowany jest silnik Pentastar V-6 3.6 L, wykonany w całości z aluminium, generujący moc 290 KM i 257 lb.ft. momentu obrotowego. Doceniany za swoją moc i zaawansowane rozwiązania techniczne, w tym kadłub o kącie rozwarcia cylindrów 60°, silnik Pentastar V-6 zapewnia płynną pracę, wzmocnioną przez akcesoria przykręcane bezpośrednio do bloku silnika. Silnik Pentastar V-6, siedmiokrotny zdobywca tytułu „Wards 10 Best Engines and Propulsion Systems” jest kompaktowy i posiada dwa niezależne fazowane wałki rozrządu w obu głowicach cylindrów oraz zintegrowane kolektory wydechowe.

Dwa wałki rozrządu umieszczone w górnej części głowicy cylindrów z zaworami ssącym i wylotowym o dwustopniowym stopniu regulacji wzniosu w połączeniu z systemem system zmiennych faz rozrządu (Variable Valve Timing, VVT) zapewniają optymalną moc silnika, a także optymalne spalanie w całym przedziale obciążenia i obrotów.

Oszczędzająca paliwo technologia start-stop (ESS) jest oferowana w standardzie dla silnika Pentastar V-6. System ESS został zmodernizowany i udoskonalony dla Grand Cherokee L. Zmiany dotyczą elementu rezerwy ciśnienia w ośmiostopniowej skrzyni biegów dostarczającego specjalny olej przekładniowy do elementów współpracujących podczas zmiany biegów w momencie rozruchu, aby umożliwić szybkie uruchomienie silnika. Udoskonalone sterowanie układem napędowym i nowa technologia rozruchu minimalizują przedwczesne ponowne uruchamianie silnika spowodowane delikatnym naciskiem stopy kierowcy na pedał hamulca. Hałas, wibracje i uciążliwość korzystania (NVH) przy ponownym uruchamianiu zredukowano dzięki ulepszonym elementom sterującym i aktywnym mocowaniom silnika.

2021 Jeep Grand Cherokee L

3,6-litrowy silnik Pentastar V-6 jest zdolny do holowania przyczepy o masie do 6200 funtów, a jego szacowany, wiodący w swojej klasie, zasięg  na jednym baku wynosi prawie 500 mil.

Układ zmiennych faz rozrządu (VVT) z dwoma niezależnymi zestawami krzywek sterujących zaworami zapewnia lepszą oszczędność paliwa w szerokim zakresie momentu obrotowego silnika Pentastar V-6. Prawie 90% maksymalnego momentu obrotowego silnika jest dostępne w przedziale od 1800 do 6400 obr./min. – to ważna kwestia podczas holowania.

Klienci poszukujący większej mocy mogą wybrać wielokrotnie nagradzany 5,7-litrowy silnik V-8 generujący moc 357 KM i 390 lb.ft. momentu obrotowego dostarczanego w szerokim zakresie obrotów.

2021 Jeep Grand Cherokee L

Silnik V-8, wyposażony w żeliwny blok z aluminiową głowicą cylindrów, zapewnia osiągi i wydajność dzięki technologii VVT i Fuel Saver Technology (dezaktywacja cylindra). Dzięki systemowi Fuel Saver Technology komputer sterujący pracą silnika odcina dopływ paliwa i iskrę oraz dezaktywuje cztery z ośmiu cylindrów w sytuacjach, gdy pełna moc V-8 nie jest potrzebna, np. podczas jazdy po autostradzie zmniejszając w ten sposób zużycie paliwa i emisję spalin do atmosfery. System natychmiast aktywuje ponownie wyłączone cylindry, gdy kierowca wciśnie pedał przyspieszenia.

5,7-litrowy silnik V-8 ma wiodący w swojej klasie uciąg 7200 funtów.

Silnik V-8 w Grand Cherokee L wykorzystuje technologię dezaktywacji cylindra, która wyłącza cztery cylindry podczas lekkiego przyspieszania lub jazdy na autostradzie. System działa w rozszerzonym zakresie w stosunku do poprzednich generacji i jest niezauważalny dla kierowcy. Silnik zapewnia moc V-8 podczas przyspieszania i jazdy z dużym obciążeniem oraz pracę czterocylindrową, gdy wymagany moment obrotowy jest mniejszy niż maksymalny dostępny dla czterech cylindrów. W zależności od scenariusza jazdy, dezaktywacja cylindra może zwiększyć oszczędność paliwa od 5 do 20%.

2021 Jeep Grand Cherokee L

Oszczędność paliwa ma być większa dzięki zastosowaniu technologii VVT redukującej pracę silnika podczas pompowania poprzez późniejsze zamknięcie zaworu dolotowego i zwiększenie procesu  spalania. Pozwala to na przeniesienie większej ilości energii na koła, a nie jej utratę ze spalin w postaci ciepła. System VVT poprawia również skuteczność przewietrzania silnika, zwiększając tym samym jego wydajność i moc.

Każdy silnik współpracuje z wytrzymałą, solidną ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite, która zmniejsza zużycie paliwa oraz zapewnia precyzyjną i płynną zmianę biegów. Szeroki zakres przełożeń pomaga dostosować obroty silnika do konkretnego zadania – niezależnie od tego, czy jest to jazda po autostradzie, czy eksploracja terenowych szlaków. Elektronicznie sterowana ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów samoczynnie dostosowuje parametry swojej pracy do aktualnej sytuacji na drodze w oparciu o dane wejściowe, takie jak zmiany momentu obrotowego silnika, wykrywanie wzniesienia, temperatura oraz przyspieszenie wzdłużne i boczne.

Nowością w Grand Cherokee L 4×4 2021 jest odłączany napęd przedniej osi. Jeśli pojazd wyczuje, że warunki drogowe nie wymagają napędu na wszystkie koła, odłączenie przedniej osi powoduje automatyczne przełączenie Grand Cherokee L na napęd na dwa koła, zmniejszając opór układu napędowego i zwiększając oszczędność paliwa. Napęd 4×4 włącza się automatycznie w razie potrzeby.

2021 Jeep Grand Cherokee L

Inspiracją dla proporcji nowego Grand Cherokee L był oryginalny Wagoneer, pierwszy pełnowymiarowy luksusowy SUV marki Jeep. Smukły profil Grand Cherokee L posiada wydłużony przód dający wrażenie ruchu i gotowości do działania. Lekko ścięta, pochylona do przodu osłona chłodnicy optycznie wydłuża maskę i stanowi ukłon w stronę kultowego designu Wagoneera. Obniżony, zwężony dach poprawia właściwości aerodynamiczne i osiągi bez uszczerbku dla przestrzeni ładunkowej i funkcjonalności.

Największych zmian dokonano jeśli chodzi o przód Grand Cherokee L. Nowe, smukłe reflektory LED stanowią punkt centralny i podkreślają techniczny charakter samochodu. Charakterystyczna osłona chłodnicy z siedmioma pionowymi szczelinami jest teraz szersza, posiada większe otwory i elegancką ramkę eksponującą nowoczesne oświetlenie i podkreślającą szerokość pojazdu. Poniżej grilla, nowy przedni pas jest proporcjonalnie większy niż w poprzednich generacjach, funkcjonalnie zaprojektowany przy zachowaniu konkurencyjnego kąta natarcia, z którego słynie Grand Cherokee. Jego geometryczny kształt powoduje, że przód ma nieco bardziej formalny wygląd.  Większy otwór z elementami o wyrazistej teksturze ukrywa nowy radar dalekiego zasięgu i inne zaawansowane technologie, w tym aktywne żaluzje sterujące dopływem powietrza chłodzącego pomagające poprawić osiągi na drodze i zmniejszyć zużycie paliwa.

2021 Jeep Grand Cherokee L

Widok z boku ukazuje nisko przebiegająca linię okien i obszerniejsze szyby, które zapewniają lepszą widoczność i nadają wnętrzu przestronności. Linia dachu wydaje unosić się, dzięki nowym listwom okiennym, zaczynającym się tuż u podstawy lusterek bocznych i biegnącym do końca narożnika  i podstawy świateł tylnych. Wykończenie to jeszcze bardziej się wyróżnia, jeśli wybierzemy czarny błyszczący dach Gloss Black, oferowany po raz pierwszy w wersji Overland i dostępny w wyposażeniu standardowym dla wersji Summit. Nowy bagażnik dachowy składa się z pojedynczych, gładko zintegrowanych relingów bocznych nadających mu jednolity wygląd. Listwy i elementy wykończenia ograniczono do minimum, aby nie kolidowały z nowoczesną estetyką pojazdu.

Poszerzony rozstaw kół (większy o 36 mm) podkreśla solidny, pewny siebie wizerunek Grand Cherokee L. Niewątpliwej masywności autu dodają mocno zarysowane nadkola. Opony znajdują się w jednej płaszczyźnie z nadwoziem, podkreślając charakterystyczne trapezoidalne nadkola. Po raz pierwszy w Grand Cherokee, 21-calowe koła są dostępne w standardzie w pakiecie Summit Reserve.

2021 Jeep Grand Cherokee L

Jeśli chodzi o design wnętrza Jeepa Grand Cherokee L 2021, zespół pragnął stworzyć  jedno z najbardziej wyjątkowych i zaawansowanych technicznie wnętrz w historii przemysłu samochodowego. Wnętrze nowej generacji ewoluuje, stając się synonimem elegancji, oferując ręcznie wykonane elementy i bardzo dużą uwagę poświęconą szczegółom oraz nowoczesne udogodnienia, idealnie pasujące do nowego, smukłego i skrojonego na miarę nadwozia.

Harmonijność linii deski rozdzielczej uzyskana jest dzięki dekoracyjnemu elementowi  biegnącemu przez całą długość panelu przedniego. Całości dopełnia  strukturalne metalowe wykończenie wydłużające optycznie panel i biegnące ku górze, równoważąc w ten sposób  nowe, wąskie otwory wentylacyjne HVAC. Dopełnieniem eleganckiego wykończenia są  elementy z naturalnego drewna dębowego o wyraźnych słojach lub drewna orzecha o wyraźnych słojach w pakiecie Summit Reserve. Połączenie drewna, skóry i materiałów metalowych podkreśla poziomy motyw, tworząc wizualne arcydzieło.

2021 Jeep Grand Cherokee L

Nowy Jeep Grand Cherokee L rocznik 2021 oferuje ponad 110 funkcji bezpieczeństwa, w tym innowacyjne technologie, które udoskonalają połączenie między kierowcą, samochodem i drogą.

Grand Cherokee L pojawia się z wiodącym w swojej klasie pakietem funkcji gwarantującym pewność jazdy, z której słynie marka Jeep. Funkcje te zwiększają pole widzenia kierowcy, poprawiają widoczność zestawu wskaźników i wspomagają kierowcę w wykorzystaniu systemu pozwalającego uniknąć kolizji.

Active Driving Assist to nazwa FCA dla systemu zautomatyzowanej jazdy na poziomie 2 (L2), a sama technologia potwierdza kurs firmy w kierunku autonomicznej przyszłości. Grand Cherokee L jest dostępny z systemem Active Driving Assist umożliwiającym zautomatyzowaną jazdę z rękami na kierownicy i wzrokiem skupionym na drodze, wykorzystując system kontroli toru jazdy i tempomat adaptacyjny. System wykorzystuje wiele czujników, w tym radary i kamery, w celu wytyczenia odpowiedniej ścieżki. System Active Driving Assist jest dostępny w modelach Overland i w standardzie w modelach Summit.   

Hands-free Active Driving Assist to nazwa FCA dla systemu wspomagania jazdy bez użycia rąk L2, który będzie dostępny pod koniec 2021 roku w modelach Grand Cherokee L Overland i Summit rocznik 2022. Oferuje on możliwość jazdy bez użycia rąk przy każdej prędkości i utrzymanie wycentrowanego toru jazdy na zaaprobowanych do tego pasach dróg, zapewniając jeszcze większy komfort jazdy. System będzie również zapobiegawczo spowalniał samochód na ostrych zakrętach oraz automatycznie przejmował kontrolę po stwierdzeniu, że kierowca nie zwraca uwagi na drogę.

Night Vision Camera, dostępna w modelach Overland i Summit, wykorzystuje technologię termograficzną do zwiększenia zasięgu reflektorów Grand Cherokee L. Czujniki podczerwieni rejestrują ciepło wydzielane przez pieszych i zwierzęta znajdujące się na drodze przed pojazdem, w odległości do 200 metrów. Po zlokalizowaniu, na zestawie wskaźników bezpośrednio przed kierowcą wyświetla się alert z ich położeniem względem pojazdu.

Wśród standardowych funkcji bezpieczeństwa w całej gamie Grand Cherokee L znajdują się:

  • Ostrzeżenie o ryzyku kolizji z funkcją automatycznego hamowania oraz wykrywaniem pieszych/ rowerzystów,
  • System wykrywania obiektów na drodze cofania,
  • Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go,
  • Asystent toru jazdy,
  • Asystenta pasa ruchu z system kontroli toru jazdy,
  • Aktywny system wspomagania hamowania awaryjnego,
  • System monitorowania martwego pola,
  • Tylna kamera cofania ParkView,
  • System wspomagania parkowania tyłem ParkSense z funkcją zatrzymania,
  • Przycisk elektrycznego hamulca postojowego
  • Monitorowanie ciśnienia w oponach.

2021 Jeep Grand Cherokee L

Jeep Grand Cherokee L rocznik 2021 jest pierwszym samochodem Jeepa oferującym w pełni cyfrowe lusterko wsteczne. Cyfrowe lusterko wsteczne w rzeczywistym czasie wyświetla obraz z kamery cofania, zapewniając widok nieprzesłonięty przez słupki D czy tylne siedzenia. Powraca też do swej tradycyjnej funkcji lusterka odblaskowego. Cyfrowe lusterko wsteczne jest dostępne w modelach Limited, Overland i Summit i zapewnia dobrą widoczność za pojazd, co zwiększa bezpieczeństwo i zapobiega wypadkom.

Dodatkowo, Grand Cherokee L jest pierwszym samochodem Jeepa oferującym szybę przednią z wyświetlaczem HUD. Dostępny w wersji Overland i wyższych, kolorowy wyświetlacz można skonfigurować do maksymalnego rozmiaru 10 cali i występuje w trzech wstępnie zdefiniowanych konfiguracjach oraz trybie dysponującym możliwością wyboru czterech konfigurowalnych layoutów. HUD przekazuje kierowcy kluczowe informacje o pojeździe, jak: prędkość, ograniczenie prędkości, wskazówki nawigacji i ostrzeżenia z systemów wspomagających. Wszystkie ustawienia HUD mogą być spersonalizowane i zapisane w profilach kierowcy.

2021 Jeep Grand Cherokee L

Na razie jednak Jeepa Grand Cherokee L nie zobaczymy na naszych drogach. Póki co, model będzie sprzedawany na rynku północnoamerykańskim. Sprzedaż w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) rozpocznie się z końcem 2021 roku.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Nigdy wcześniej niewidziany koncept Porsche 550One ujawniony! To nowoczesna interpretacja 550 Jamesa Deana!

Walter de Silva, były szef projektowy koncernu Volkswagen, ujawnił koncepcję Porsche 550One z 2008 roku, inspirowaną 550.

Na swoim oficjalnym koncie na Instagramie, projektant wyjaśnił, że koncepcja 550One powstała na zlecenie Ferdinanda Piëcha (1937-2019), inżyniera i biznesmena, który przez lata kierował koncernem Volkswagen Group. Stylistami zaangażowanymi w projekt byli de Silva, Peter Wauda, ​​Christian Felske i Romi Rost.

Porsche 550One concept

Przeczytaj też: Porsche rzuca światło na nigdy wcześniej nie widziane samochody, które zaprojektowano, ale których nie zbudowano. Zobacz ściśle tajne zdjęcia!

Koncept Porsche 550One zbliżył się wizualnie do oryginalnego 550, nie przekształcając się jednak całkowicie w samochód w stylu retro, ponieważ kilka elementów stylistycznych (w tym tylne światła w kształcie trójkąta) wprowadziło go w XXI wiek. Nie wiemy, co kryje się pod maską Porsche 550One.

Porsche 550One concept

Koncepcja Porsche 550One była tajemnicą przez ponad dekadę. Nie wiadomo, jak blisko było seryjnej produkcji modelu. Szkoda, że do niej nie doszło?

Porsche 550One concept

Przeczytaj też: 80-latek kupił Porsche na swoje urodziny. Osiemdziesiąte Porsche!

Najnowsze

Karolina Chojnacka

MG chce wrócić do segmentu samochodów sportowych z elektrycznym coupé

To jeden z kilku pojazdów elektrycznych, które mają trafić do seryjnej produkcji.

Zgodnie z doniesieniami, produkcja elektrycznego samochodu sportowego MG dostała zielone światło! Zapowiedziane przez koncepcję E-Motion w 2017 roku, coupé ma zadebiutować na całym świecie przed końcem 2021 roku.

Samochody sportowe są istotną częścią dziedzictwa MG, ale brytyjska firma opuściła ten segment rynku, kiedy zakończyła produkcję TF z silnikiem umieszczonym centralnie w 2011 roku. Powrót do korzeni jest sposobem MG na ponowne podbicie rynku samochodów sportowych, i to nie tylko w Chinach, gdzie obecnie ma swoją siedzibę. Firma ma globalne ambicje.

MG E-Motion concep

Przeczytaj też: Dźwięk silnika o poranku zamiast kubka kawy?

Jak dowiedział się brytyjski magazyn „Autocar”, czteromiejscowe coupé będzie zaktualizowaną wersją konceptowego E-Motion. Skąd to wiedzą? Zaktualizowany projekt, został częściowo ujawniony w zestawie obrazów, które wyciekły z biura patentowego w 2020 roku. Jeśli renderingi są dokładne, E- Motion (ta nazwa prawdopodobnie nie zostanie zachowana w modelu produkcyjnym) pojawi się z zaskakująco podobnym przodem do Astona Martina.

Dokładne specyfikacje pozostają tajemnicą, ale MG określił czas przyspieszenia E-Motion od 0 do 100 km/h poniżej czterech sekund i podał, że samochód przejedzie co najmniej 480 kilometrów na jednym ładowaniu.

Wejście na rynek elektrycznych samochodów sportowych może polepszyć wizerunek MG, ale nie zwiększy znacząco rocznej sprzedaży firmy. Buduje ona swoje cele ilościowe na elektrycznym, przeznaczonym do jazdy po mieście hatchbacku, który zostanie umieszczony w tym samym segmencie co Honda E i Mini Cooper SE.

Przeczytaj też: Pięć marek najchętniej wypożyczanych przez kobiety

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Oto niezwykła szansa na zakup Dodge’a Omni GLHS należącego do Carrolla Shelby’ego!

Chociaż nazwisko Shelby jest powszechnie kojarzone z wysokowydajnymi wariantami Forda Mustanga, w latach 80. pracował on nad kilkoma modelami Dodge’a.

W 1986 roku powstał Dodge Omni GLHS. Dodge i Shelby zbudowali 500 jednostek GLHS (Goes Like Hell S’more), a numer 86 był własnością samego Carrolla Shelby’ego przez kilka lat.

Carroll Shelby nie jeździł zbyt często swoim Dodge Omni GLHS; licznik kilometrów wskazuje trochę  ponad 13 tysięcy kilometrów. Samochód nadal nosi oryginalny lakier i zewnętrzne naklejki, nadal jest wyposażony w fabryczne wnętrze, ale (na szczęście) jeździ na nowym zestawie opon.

1986 Dodge Shelby Omni GLHS

Przeczytaj też: Mercedes SLR McLaren, należący do Michaela Jordana, może być twój!

Moc tego GLHS pochodzi z 2,2-litrowego czterocylindrowego silnika z turbodoładowaniem o mocy 175 KM i obraca przednie koła za pośrednictwem pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Jeśli te liczby cię nie zachwycają, to pamiętaj, że standardowy Omni miał 1,6-litrowy silnik o mocy 64 KM i czterobiegową manualną skrzynię biegów. Albo pamiętaj, że Porsche 944 i 911 miały odpowiednio 143 i 200 KM w 1986 roku.

Dodge Omni GLHS należący do Carrolla Shelby’ego jest częścią aukcji Mecum w Kissimmee 2021. Licytacja rozpocznie się w piątek, 15 stycznia.

Mecum przewiduje, że samochód zostanie sprzedawany w cenie od 50 000 do 75 000 dolarów bez opłat aukcyjnych. Zainteresowani?

Najnowsze