Konrad Maruszczak

Nowy Ford Transit Connect PHEV – idealny dla kuriera

Jeżeli firmy kurierskie nie są przekonane do elektrycznych dostawczaków, mogą wybrać alternatywę. Nowy Ford Transit Connect PHEV oferuje aż 110 km zasięgu na samej baterii, a przy tym nie trzeba się martwić o poziom naładowania, bo to hybryda. Co jeszcze oferuje nowy hybrydowy Transit Connect?

Nowy Ford Transit Connect PHEV jest zasilany hybrydowym silnikiem typu plug-in, który pozwala uzyskać bardzo duży zasięg w trybie elektrycznym, wynoszący 110 km. Można go ładować zarówno prądem stałym, jak i przemiennym.

Klienci mogą również korzystać z większej dopuszczalnej ładowności i rozmiarów przestrzeni ładunkowej sięgającej 3,7 m3 oraz z nowej koncepcji układu siedzeń. Maksymalna ładowność wynosi 770 kg, a dopuszczalna masa przyczepy to 1400 kg.

Nowy Ford Transit Connect PHEV – co pod maską?

Nowy Ford Transit Connect PHEV posiada 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost z akumulatorem trakcyjnym i silnikiem elektrycznym. Łączna moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm trafia na koła za pośrednictwem sześciobiegowej, automatycznej skrzyni dwusprzęgłowej.

Hybrydowy Transit Connect dysponuje w trybie czysto elektrycznym zasięgiem do 110 km i może w tym trybie nadal dostarczać do 330 Nm momentu obrotowego. Tę opcję docenią Ci, którzy poruszają się głównie po mieście. W razie potrzeby można doładować akumulator za pomocą szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 50 kW  lub naładować go między zmianami do 100% pojemności, z instalacji prądu przemiennego, korzystając z wbudowanej ładowarki o mocy 11 kW.

Auto posiada także trzy tryby jazdy, dostosowane do bieżących potrzeb:

  • EV Now – oznacza jazdę przy użyciu wyłącznie silnika elektrycznego
  • EV Auto – utrzymuje równowagę między mocą dostarczaną przez silnik elektryczny i benzynowy, aby jak najlepiej dostosować się do warunków jazdy.
  • EV Later – oszczędza energię elektryczną na później, co jest przydatne np. na autostradzie przed dotarciem do miasta.

Nowy Ford Transit Connect występuje w kilku rodzajach nadwozia

Ford oferuje ten model z krótkim lub długim rozstawem osi, w wersji dwumiejscowej z nadwoziem typu Van lub w pięciomiejscowej, z nadwoziem typu Kombi.

Van z krótkim rozstawem osi pozwala na przewiezienie ładunku o objętości do 3,1 m3 lub 3,7 m3 w wersji z dłuższym rozstawem osi. Model dysponuje maksymalną ładownością 820 kg, Transit Connect a dzięki dopuszczalnej masie przyczepy wynoszącej 1500 kg można holować i przewozić różnego rodzaju sprzęt, wykorzystywany w ich działalności.

Transit Connect Kombi wyróżnia się rewolucyjną koncepcją elastycznego ustawienia siedzeń, która umożliwia klientom przewożącym zarówno pasażerów, jak i ładunku oraz szybką i łatwą zmianę wygodnego, pięciomiejscowego pojazdu w praktyczny samochód dostawczy.

Tylne siedzenie można łatwo złożyć do przodu i podnieść w ciągu kilku sekund, aby zwiększyć przestrzeń ładunkową do 2,5 m3 (L1) lub 3,1 m3 (L2), co w modelach L2 zapewnia miejsce na dwie europalety. W pozycji złożonej tylne siedzenia tworzą pełną przegrodę ochronną i sprawiają, że pasażerowie siedzący z przodu mogą cieszyć się większym komfortem.

Nowy Ford Transit Connect wejdzie do produkcji wiosną 2024 roku, a pierwsze dostawy vana z silnikiem wysokoprężnym zaplanowano latem tego roku. Transit Connect PHEV dołączy do gamy przed końcem roku, a modele z napędem na wszystkie koła i Kombi uzupełnią linię na początku 2025 roku.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze