
Nowy Ford Puma – oto pierwsze informacje
Ford zaprezentował pierwszą grafikę nowej Pumy. Model powróci na rynek jako kompaktowy crossover. Zapowiada się wyjątkowo ciekawie.
Pierwsza grafika Forda Pumy ujawnia istotne elementy stylistyczne, w tym charakterystyczne reflektory zamontowane nad błotnikami i sportowe linie, a także kompaktowe proporcje crossovera.
Samochód zaprojektowano tak, by spełnić wymóg elastyczności przestrzeni bagażowej, jaki pojawił się w trakcie długich rozmów z klientami. Kufer jest głęboki (pojemność 456 l) i łatwo w nim pomieścić dwie torby golfowe ustawione w pozycji pionowej.
Do Pumy trafi silnik EcoBoost Hybrid o mocy do 155 KM. Połączony z silnikiem za pomocą paska rozrusznik, zintegrowany z alternatorem umożliwia odzyskiwanie energii zwykle traconej podczas hamowania i jazdy w celu ładowania 48‑woltowego akumulatora litowo-jonowego.
BISG działa również jako silnik elektryczny, bezproblemowo współpracujący z 1‑litrowym, trzycylindrowym silnikiem benzynowym EcoBoost. Układ wykorzystuje energię zmagazynowaną w akumulatorze do wspomagania momentu obrotowego silnika.
Puma trafi do sprzedaży pod koniec roku. Będzie produkowana w fabryce Forda Craiova w Rumunii, w którą od 2008 roku Ford zainwestował prawie 1,5 miliarda euro. Auto dołącza do wciąż poszerzanej na rynku europejskim oferty samochodów SUV oraz crossoverów inspirowanych SUVami, takich jak Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge oraz zupełnie nowy Explorer Hybrid Plug-In, którego zaprezentowano po raz pierwszy w ramach specjalnego wydarzenia Forda „Go Further”.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: