Konrad Maruszczak

Debiutuje nowy Ford Puma – wewnątrz jest szał!

Ford Puma to prawdziwy bestseller na Starym Kontynencie. Auto doczekało się odświeżenia, choć Ford mówi o nowym modelu, co zresztą widać szczególnie we wnętrzu!

Według Forda, Puma to najlepiej sprzedający się model tej marki w Europie. Puma serca swoich klientów podbija podwyższonym nadwoziem, zadziornym wyglądem oraz komfortowym wnętrzem.

Ceny nowego Forda Puma poznamy zapewne bliżej premiery rynkowej, która już niebawem w Polsce.

Nowy Ford Puma – dyskretne zmiany na zewnątrz i pod maską

Patrząc na auto z zewnątrz to wciąż dobrze znany Ford Puma, a jedynie ze zmodyfikowanymi reflektorami i przeprojektowanym zderzakiem. Z tyłu również zmiany są kosmetyczne. Nowa Puma jest dostępna w sześciu kolorach, nowością jest lakier Cactus Grey. Nowy Ford Puma może „stać” na aluminiowych kołach o rozmiarze od 17 do 19 cali, w zależności od wersji.

Oferta silników obejmuje teraz 155-konny motor EcoBoost Hybrid o pojemności 1.0, wsparty 48-woltową instalacją elektryczną w wersjach Puma Titanium, ST-Line i ST-Line X lub mocniejszy o mocy maksymalnej 170 KM w wersji Puma ST Powershift. W palecie jednostek pozostały również benzynowe warianty 1.0 125 KM i 155 KM, które współpracują ze skrzynią Powershift, a 125-konną wersję można zamówić także z 6-biegową manualną przekładnią.

W późniejszym czasie ma także pojawić się w pełni elektryczna Puma Gen-E, której debiut zaplanowano na późniejsze miesiące tego roku.

Nowy Ford Puma przeszedł rewolucję wewnątrz

Przeprojektowano całą deskę rozdzielczą, na której dominującymi elementami są ekrany – cyfrowych zegarów (12,8 cala) i systemu multimedialnego SYNC4 (12 cali). Ten drugi jest skomunikowany z chmurą w standardzie łączności 5G i ma działać płynniej niż do tej pory. Pojawiło się bezprzewodowe połączenie Apple CarPlay i Android Auto, a dźwięk z systemu multimedialnego jest teraz emitowany m.in. z centralnego głośnika, który ma przypominać soundbar.

Puma powitała też na pokładzie Alexę – mobilnego asystenta osobistego, któremu można wydawać polecenia np. zmiany temperatury lub stacji radiowej.

Nowością we wnętrzu jest też laminowana przednia szyba ma poprawić komfort akustyczny w czasie jazdy. Oferowany jako opcja jest również otwierany, panoramiczny dach szklany, który doświetla wnętrze i pozwala pasażerom podziwiać otaczające środowisko podczas jazdy.

Nowy Ford Puma zyskał wiele technologii poprawiających bezpieczeństwo

Nowa Puma otrzymała zaawansowane systemy, spotykane dotychczas w dużych modelach, by zapewnić bardziej komfortowe i bezstresowe podróżowanie właścicielom kompaktowego crossovera.

  • Tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go oferuje nie tylko płynniejsze hamowanie i przyspieszanie, ale także utrzymywanie pasa ruchu oraz system inteligentnej kontroli tempa jazdy z przewidywaniem ograniczeń prędkości.
  • Asystent unikania kolizji na skrzyżowaniach monitoruje drogę przed samochodem pod kątem możliwych kolizji z nadjeżdżającymi pojazdami oraz pieszymi i rowerzystami przechodzącymi przez drogę, w którą skręca kierowca. System może automatycznie aktywować układ hamulcowy, aby zapobiec kolizji lub złagodzić jej skutki. Działa poprawnie bez potrzeby wykrywania elementów dróg, takich jak oznaczenia pasów, a także w nocy, przy włączonych reflektorach.
  • Wspomaganie hamowania awaryjnego podczas cofania – jeśli system wykryje podczas cofania na drodze pojazdu statyczne przeszkody, takie jak pachołki, pieszych, rowery i inne pojazdy, może automatycznie uruchomić hamulce. Podobnie, system hamowania automatycznego przy cofaniu z monitorowaniem ruchu poprzecznego potrafi identyfikować poruszające się obiekty, takie jak piesi, rowerzyści lub pojazdy i w razie potrzeby aktywuje układ hamulcowy.
  • System kamer 360 stopni wyświetla na centralnym ekranie widok pojazdu z lotu ptaka, umożliwiający kierowcy dostrzeżenie obiektów i przeszkód niewidocznych z wnętrza samochodu. Bardzo ułatwia to parkowanie i manewrowanie w ciasnych przestrzeniach.
  • Matrycowe Dynamic Matrix LED wykrywają ruch przed pojazdem i wyłączają części wiązki świateł drogowych, aby nie oślepiać innych użytkowników drogi. System monitoruje przestrzeń przed samochodem, aby lepiej oświetlać zakręty, dzięki czemu kierowca ma większe pole widzenia.

Ford Puma ST Powershift – namiastka sportu

Wisienką na torcie jest usportowiona odmiana Puma ST Powershift. Najmocniejszy w gamie Forda wariant silnika EcoBoost o pojemności 1,0 litra osiąga moc maksymalną 170 KM i maksymalny moment obrotowy 248 Nm. Motor współpracuje z siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową Powershift.

Wersja Puma ST zwraca uwagę dopasowanym do jej charakteru designem nadwozia ze splitterem Ford Performance, który zwiększa siłę docisku na przedniej osi o prawie 80 procent w porównaniu do bazowej wersji nowej Pumy. Charakterystycznym dla ST elementem są też: górna i dolna kratka osłony chłodnicy, poprawiające chłodzenie silnika i zwiększające jego wydajność.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze