Nowy Ford Kuga nadjeżdża. Wiemy, jakie będzie miał zużycie paliwa
Ford właśnie ogłosił, że całkowicie nowy SUV Kuga będzie zapewniał najlepsze w swojej klasie zużycie paliwa, a jego zasięg poprawi się średnio nawet o 28% według danych porównawczych.
Nowy Ford Kuga jest pierwszym SUV-em opartym na nowej, globalnej, elastycznej przednionapędowej architekturze Forda, która wspiera lepszą aerodynamikę służącą zmiejszeniu zużycia paliwa i ogranicza masę w porównaniu do modeli poprzedniej generacji nawet o 80 kg przy porównywaniu równoważnych wariantów układu napędowego.
Szerokie zastosowanie aluminium pozwoliło na zmniejszenie masy całej konstrukcji modelu Kuga. Użycie aluminiowych wahaczy zawieszenia pozwoliło zaoszczędzić 6,8 kg, kompozytowo-aluminiowa belka zderzaka zmniejszyła masę o 6,1 kg, a lżejszy układ hamulcowy pozwolił odchudzić samochód o kolejne 0,8 kg.
Kuga 2.5 PHEV Plug-In Hybrid:
Łączy 2,5-litrowy silnik spalinowy pracujący w cyklu Atkinsona, silnik elektryczny i generator z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 14,4 kWh,
Akumulator może być ładowany poprzez gniazdko ładowania umieszczone w przednim błotniku, jest też automatycznie doładowywany w czasie jazdy dzięki rekuperacji energii polegającej na zamianie dotychczas traconej energii kinetycznej na energię elektryczną w czasie hamowania,
Kierowca może decydować, kiedy i jak korzystać z zasilania akumulatorowego, dokonując wyboru jednego z trybów jazdy: EV Auto, EV Now, EV Later i EV Charge. Gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, Kuga automatycznie powraca do trybu EV Auto, wspomagając silnik benzynowy silnikiem elektrycznym z wykorzystaniem odzyskanej energii w celu optymalizacji zużycia paliwa.
Kuga 2.0 MHEV EcoBlue Hybrid:
Udoskonalono silnik wysokoprężny EcoBlue 150 KM, o pojemności 2,0-litrów, dodając 48-woltową instalację miękkiej hybrydy,
W tym rozwiązaniu, standardowy alternator został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem z funkcja alternatora (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, którą następnie można wykorzystywać do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V,
BISG działa również jako silnik elektryczny wykorzystujący zmagazynowaną w akumulatorach energię, by zapewnić wspomaganie momentu obrotowego silnika podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania elektrycznego osprzętu pojazdu. 48-woltowa instalacja elektryczna umożliwia wykorzystanie systemu Auto Start-Stop w częstszych sytuacjach, co zapewnia dodatkowe oszczędności paliwa.
Kuga 1.5 EcoBoost:
Dostępny w wersjach 120 KM i 150 KM, 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost jest wyposażony w pierwszy w branży motoryzacyjnej system dezaktywacji jednego z cylindrów w silniku trzycylindrowym, pozwalający na dezaktywację tego cylindra przy niewielkim obciążeniu silnika.
Kuga 1.5 i 2.0 EcoBlue:
Silniki wysokoprężne o pojemności 1,5- litra EcoBlue o mocy 120 KM oraz 2.0-litrów o mocy 190 KM optymalizują zużycie paliwa i emisję spalin między innymi dzięki zastosowaniu wysokociśnieniowego wtrysku paliwa i zintegrowanego kolektora dolotowego.
Kuga 2.5 HEV Hybrid:
Zapowiadana pod koniec tego roku wersja wykorzystuje w pełni hybrydowy układ napędowy z automatycznym ładowaniem regeneracyjnym, co umożliwia jazdę z napędem czysto elektrycznym. Układ zawiera 2,5-litrowy silnik benzynowy pracujący w obiegu Atkinsona, silnik elektryczny, generator, akumulator litowo-jonowy oraz opracowaną przez Forda automatyczną skrzynię biegów łączącą oba źródła mocy.
- Kuga Plug-In Hybrid – zużycie paliwa od 1,2 l/100 km przy czysto elektrycznym zasięgu jazdy
- Kuga EcoBlue Hybrid – zużycie paliwa od 4,3 l/100 km
- Kuga 1,5-litrowy EcoBoost – zużycie paliwa od 5,5 l/100 km
- Kuga 1,5-litrowy diesel EcoBlue – zużycie paliwa od 4,2 l/100 km
- Kuga 2,0-litrowy diesel EcoBlue – zużycie paliwa od 4,8 l/100 km
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
ford kuga silnik ecoboost 150km przejechane 3000 km srednie spalanie 6.5 l jestem bardzo zadowolony ze poczekałem na kuge 3 generacji