Nowy Ford Kuga nadjeżdża. Wiemy, jakie będzie miał zużycie paliwa
Ford właśnie ogłosił, że całkowicie nowy SUV Kuga będzie zapewniał najlepsze w swojej klasie zużycie paliwa, a jego zasięg poprawi się średnio nawet o 28% według danych porównawczych.
Nowy Ford Kuga jest pierwszym SUV-em opartym na nowej, globalnej, elastycznej przednionapędowej architekturze Forda, która wspiera lepszą aerodynamikę służącą zmiejszeniu zużycia paliwa i ogranicza masę w porównaniu do modeli poprzedniej generacji nawet o 80 kg przy porównywaniu równoważnych wariantów układu napędowego.
Szerokie zastosowanie aluminium pozwoliło na zmniejszenie masy całej konstrukcji modelu Kuga. Użycie aluminiowych wahaczy zawieszenia pozwoliło zaoszczędzić 6,8 kg, kompozytowo-aluminiowa belka zderzaka zmniejszyła masę o 6,1 kg, a lżejszy układ hamulcowy pozwolił odchudzić samochód o kolejne 0,8 kg.
Kuga 2.5 PHEV Plug-In Hybrid:
Łączy 2,5-litrowy silnik spalinowy pracujący w cyklu Atkinsona, silnik elektryczny i generator z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 14,4 kWh,
Akumulator może być ładowany poprzez gniazdko ładowania umieszczone w przednim błotniku, jest też automatycznie doładowywany w czasie jazdy dzięki rekuperacji energii polegającej na zamianie dotychczas traconej energii kinetycznej na energię elektryczną w czasie hamowania,
Kierowca może decydować, kiedy i jak korzystać z zasilania akumulatorowego, dokonując wyboru jednego z trybów jazdy: EV Auto, EV Now, EV Later i EV Charge. Gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, Kuga automatycznie powraca do trybu EV Auto, wspomagając silnik benzynowy silnikiem elektrycznym z wykorzystaniem odzyskanej energii w celu optymalizacji zużycia paliwa.
Kuga 2.0 MHEV EcoBlue Hybrid:
Udoskonalono silnik wysokoprężny EcoBlue 150 KM, o pojemności 2,0-litrów, dodając 48-woltową instalację miękkiej hybrydy,
W tym rozwiązaniu, standardowy alternator został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem z funkcja alternatora (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, którą następnie można wykorzystywać do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V,
BISG działa również jako silnik elektryczny wykorzystujący zmagazynowaną w akumulatorach energię, by zapewnić wspomaganie momentu obrotowego silnika podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania elektrycznego osprzętu pojazdu. 48-woltowa instalacja elektryczna umożliwia wykorzystanie systemu Auto Start-Stop w częstszych sytuacjach, co zapewnia dodatkowe oszczędności paliwa.
Kuga 1.5 EcoBoost:
Dostępny w wersjach 120 KM i 150 KM, 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost jest wyposażony w pierwszy w branży motoryzacyjnej system dezaktywacji jednego z cylindrów w silniku trzycylindrowym, pozwalający na dezaktywację tego cylindra przy niewielkim obciążeniu silnika.
Kuga 1.5 i 2.0 EcoBlue:
Silniki wysokoprężne o pojemności 1,5- litra EcoBlue o mocy 120 KM oraz 2.0-litrów o mocy 190 KM optymalizują zużycie paliwa i emisję spalin między innymi dzięki zastosowaniu wysokociśnieniowego wtrysku paliwa i zintegrowanego kolektora dolotowego.
Kuga 2.5 HEV Hybrid:
Zapowiadana pod koniec tego roku wersja wykorzystuje w pełni hybrydowy układ napędowy z automatycznym ładowaniem regeneracyjnym, co umożliwia jazdę z napędem czysto elektrycznym. Układ zawiera 2,5-litrowy silnik benzynowy pracujący w obiegu Atkinsona, silnik elektryczny, generator, akumulator litowo-jonowy oraz opracowaną przez Forda automatyczną skrzynię biegów łączącą oba źródła mocy.
- Kuga Plug-In Hybrid – zużycie paliwa od 1,2 l/100 km przy czysto elektrycznym zasięgu jazdy
- Kuga EcoBlue Hybrid – zużycie paliwa od 4,3 l/100 km
- Kuga 1,5-litrowy EcoBoost – zużycie paliwa od 5,5 l/100 km
- Kuga 1,5-litrowy diesel EcoBlue – zużycie paliwa od 4,2 l/100 km
- Kuga 2,0-litrowy diesel EcoBlue – zużycie paliwa od 4,8 l/100 km
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Masowe cwaniactwo na zwężeniu i czerwonym świetle. Czegoś takiego jeszcze nie było
Na zwężonych odcinkach dróg z ruchem wahadłowym często można spotkać cwaniaka lub dwóch, którzy przejeżdżają na czerwonym świetle. Lecz takiej akcji jak na tym nagraniu jeszcze nie widzieliśmy. -
Kierowcy od ponad roku mają nowe uprawnienia i nawet o tym nie wiedzą
-
Umiesz „zachować szczególną ostrożność”? Jeśli nie, grozi ci 1000 zł mandatu
-
Transport o wadze 150 ton dotarł na odcinek drogi S1. To ważny fragment TST
-
Kierowca Mercedesa AMG za wszelką cenę chce być najszybszy. Efekt jest żałosny
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
ford kuga silnik ecoboost 150km przejechane 3000 km srednie spalanie 6.5 l jestem bardzo zadowolony ze poczekałem na kuge 3 generacji