
Nowy Ford Kuga dobrze wypada w testach zderzeniowych. Systemy pakietu Co-Pilot360
Kuga zdobyła notę 92% za ochronę dorosłych pasażerów i komplet punktów, zarówno w bocznym zderzeniu z barierą, jak i w bardziej wymagającym bocznym zderzeniu ze słupem.
W strukturze Kugi wykorzystano stal o wysokiej wytrzymałości w całym szkielecie, a w produkcji zastosowano zaawansowane technologie, prowadzące do podniesienia odporności zderzeniowej, m.in. w obu słupkach A i wzdłuż linii dachu wprowadzono stalowe rury o ultra wysokiej wytrzymałości, otrzymywane w procesie trójwymiarowego zwijania.
Inne rozwiązania pakietu Co-Pilot360, pomagające kierowcy Kugi w unikaniu wypadków i ograniczające rozproszenie uwagi, obejmują:
- Ulepszony system aktywnego wspomagania hamowania, z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, oferuje kolejną nową funkcję, która może po raz pierwszy w modelach europejskich automatycznie włączać hamulce w celu uniknięcia lub złagodzenia skutków wypadku, jeśli samochód skręcając przecina drogę innych nadjeżdżających pojazdów, a system wykrywa niebezpieczeństwo kolizji,
- System utrzymywania na pasie ruchu z wykrywaniem krawędzi drogi, który pomaga kierowcy bezpiecznie sprowadzić pojazd na środek pasa ruchu, lub oddalić od nieutwardzonej skrajni, żwirowego pobocza i trawy obok drogi, delikatnie skręcając koło kierownicy w odpowiednią stronę,
- Pakiet utrzymywania na pasie ruchu z asystentem martwego pola lusterek zewnętrznych łączy system informacji o obiektach w martwym polu lusterek (BLIS) z systemem utrzymywania pasa ruchu, w celu monitorowania na jezdniach wielopasmowych ruchu pojazdów nadjeżdżających od tyłu, które znalazły się w martwym polu widzenia. Jeśli kierowca sygnalizuje zmianę pasa lub system wyczuje oddalanie od osi pasa ruchu, a od tyłu zbliża się pojazd znajdujący się w martwym polu lusterek, co potencjalnie może prowadzić do kolizji, system aplikuje moment obracający kierownicę, aby ostrzec kierowcę i skłonić do rezygnacji z manewru zmiany pasa ruchu. Jest to kolejna funkcja po raz pierwszy dostępna w europejskim modelu Forda,
- Funkcja ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej (Cross Traffic Alert) – ostrzega kierowcę wycofującego z miejsca parkowania o pojazdach zbliżających się do niego i mogących znaleźć się na kursie kolizyjnym. System może włączyć hamulce, by uniknąć lub złagodzić skutki kolizji, jeśli kierowca nie zareaguje na wcześniejsze ostrzeżenia,
- Zaawansowany system aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody, zaprojektowany do pracy przy prędkościach jazdy w mieście i na autostradzie, wykorzystuje radar i kamerę do wykrywania z wyprzedzeniem wolniej poruszających się lub nieruchomych pojazdów i zapewnia moment skręcający koła, co umożliwia kierowcy ominięcie pojazdu, stwarzającego wysokie ryzyko kolizji,
- Ostrzeżenie o wjeżdżaniu na drogę jednokierunkową „pod prąd” używa kamery zamontowanej za przednią szybą i korzysta z informacji systemu nawigacji w samochodzie, aby zapewnić kierowcy dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia, jeśli nieuważnie przejedzie on obok dwóch znaków „zakazu wjazdu” przed wjazdem na autostradę,
- System reflektorów adaptacyjnych z oświetlaniem przewidywanego toru jazdy i doświetlaniem zakrętów w oparciu o znaki drogowe dostosowuje model oświetlenia drogi, aby kierowca uzyskiwał maksymalną widoczność jeszcze przed wejściem w zakręty, dojechaniem do skrzyżowań lub rond.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: