
Nowy Ford Focus – jak wygląda?
Ford Focus zapowiada nową erę wśród europejskich samochodów średniej wielkości. Nowy "skoncentrowany na człowieku" projekt rozszerzonej oferty modelowej obejmuje pierwszego crossovera Focusa Active i ekskluzywnego Focusa Vignale.
Samochód dostępny jako pięciodrzwiowy hatchback lub kombi, a na wybranych rynkach także jako czterodrzwiowy sedan, będzie najbardziej wszechstronną ofertą modelową ze wszystkich dotychczasowych generacji Focusa. Będzie oferowany także z ekskluzywnymi dodatkami. Wśród odmian Focusa znajdą się między innymi wersje Focus Trend i Titanium, sportowy Focus ST-Line, ekskluzywny Focus Vignale i pierwszy crossover – Focus Active.
Na pokładzie nowego Focusa pojawią się nowe systemy Stop & Go, rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i utrzymania na środku pasa ruchu, które ułatwiają jazdę w mieście z częstym zatrzymaniem i ruszaniem. Bedzie też doświetlanie zakrętów i dostosowanie oświetlenia do znaków drogowych, co ma pomagać kierowcom w nocnej jeździe. We wnętrzu znajdziemy wyświetlacz przezierny oraz system wspomagający parkowanie, który umożliwia wykonywanie w pełni zautomatyzowanych manewrów parkowania za jednym naciśnięciem przycisku.
Technologicznie poprowono o 20 procent sztywność skrętną nadwozia i zamontowano izolowane, niezależne zawieszenie tylne z bezstopniową kontrolą tłumienia.
Wraz z nowym Focusem Ford wprowadza wbudowany modem FordPass Connect, zapewniający łączność w ruchu, indukcyjne ładowanie smartfonów, system SYNC 3 z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym i system audio B&O PLAY.
Pod maskę trafią silniki benzynowe EcoBoost: 1.0 i 1.5 z systemem dezaktywacji jednego z cylindrów (w wersjach trzycylindrowych) i wysokoprężne: 1.5 i 2.0 EcoBlue, które z pomocą nowej 8-biegowej przekładni automatycznej mają zapewniać 10-procentowe obniżenie zużycia paliwa dla całej gamy modelowej Focusa.
Zaawansowane rozwiązania na pokładzie nowego Focusa to między innymi:
- Adaptacyjny tempomat (ACC) wzbogacony o system Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i system utrzymania na pasie ruchu, co umożliwia bezproblemowe poruszanie się w mieście z częstym zatrzymywaniem samochodu.
- System reflektorów adaptacyjnych z nowym, opartym na analizie obrazu z kamery systemem doświetlania zakrętów oraz – pierwszy raz w produkcyjnym samochodzie – kierowania światłem w oparciu o znaki drogowe, pozwala na wstępny wybór jednego z modeli oświetlenia drogi, służąc poprawie widoczności w czasie nocnej jazdy.
- System wspomagający parkowanie w nowej wersji, steruje również wyborem biegów, przyspieszaniem i hamowaniem, aby umożliwić w pełni zautomatyzowane manewrowanie dostępne za naciśnięciem przycisku.
- Pierwszy w Europie wyświetlacz przezierny (HUD) oferowany w Europie, pomaga kierowcom skupić swoją uwagę na sytuacji drogowej.
- System wspomagania kierownicy z funkcją omijania przeszkody, to pierwsze takie rozwiązanie w tym segmencie pojazdów, pomagające kierowcom w omijaniu stojących lub wolniej poruszających się pojazdów, celem unikania kolizji.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
podstawowa wersja ma miec z tyłu belke skretną
wiec jak jest do wszystkiego to jest do niczego