motocaina.pl logo

Nowy film Volvo Trucks: czteroletnia Sophie wprowadza ciężarówkę w przewrót o 360 stopni

03 grudnia 2015
1
3
Nieprzewidywalne dziecko i zdalnie sterowany samochód ciężarowy o masie 18 ton. W obrazie Volvo Trucks pt. „Look who’s driving” czteroletnia Sophie wystawia Volvo FMX na najbardziej niebezpieczną próbę w całej historii filmów z cyklu „Live Test”.

Film ten stanowi kontynuację serii wcześniejszych przebojów, takich jak „The Epic Split” czy „The Hamster Stunt”.

Volvo Trucks po raz kolejny przesuwa granice ludzkich możliwości - a przynajmniej tego, co człowiek może zrobić z samochodem ciężarowym. W najnowszym filmie z cyklu „Live Test” pt. „Look who’s driving” czteroletnia Sophie zdalnie steruje ważącym 18 ton Volvo FMX po zamkniętym placu budowy. Sophie wykonuje cały szereg poważnych manewrów, takich jak m.in. wjazd w gruby ceglany mur czy wspinaczka po stromym zboczu o sypkim podłożu, którą przerywa stoczenie się pojazdu w dół połączone z przekoziołkowaniem o pełne 360 stopni.

W ostatnim roku Volvo FMX zyskało kilka nowych funkcji. Jedną z nich jest Automatyczny System Kontroli Trakcji - system napędu na wszystkie koła, aktywujący się automatycznie w razie potrzeby. Filmem „Look who’s driving” Volvo Trucks chce zademonstrować, ile pojazd ten może wytrzymać.

- Żeby pokazać możliwości naszego samochodu ciężarowego, postanowiliśmy poddać go prawdziwej próbie. A jaki kierowca może być bardziej brawurowy, niż całkowicie nieprzewidywalna czterolatka? - pyta Ricard Fritz, wiceprezes Volvo Trucks.

Volvo Trucks nie po raz pierwszy wykorzystuje nietypowego kierowcę do demonstracji cech swoich samochodów ciężarowych. W 2014 r. na portalu Volvo Trucks opublikowało przebojowy „The Hamster Stunt” - trzeci film w cyklu „Live Test” - w którym Volvo FMX kierował chomik. Zrobiono to w celu zaprezentowania aktywnego układu kierowniczego, dzięki któremu dużym samochodem ciężarowym daje się kierować dosłownie jednym palcem.

Zobacz zmagania samochodu ciężarowego w filmie „Look who’s driving” na kanale Volvo Trucks na portalu YouTube.

Zobacz, jak testowano właściwości nowego Volvo FMX: 

Cykl „Live Test”
- „Look who’s driving” jest siódmym filmem wyprodukowanym przez Volvo Trucks w cyklu „Live Test”, zapoczątkowanym w 2012 r. przez „The Ballerina Stunt”. Kolejnymi produkcjami w tej serii były m.in. głośne produkcje „The Hook”, „The Hamster Stunt” i „The Epic Split”.
- Ideą „Live Test” jest prezentowanie cech samochodów ciężarowych Volvo poprzez poddawanie ich spektakularnym próbom.
- Filmy z cyklu „Live Test” odnotowały ponad 100 milionów wyświetleń na portalu YouTube i zostały polecone w Internecie 8 milionów razy. https://www.youtube.com/playlist?list=PLKFJ3tQvdojTHq0Zw0PUYtDTjGqi93bPe

W filmie przetestowane zostały następujące elementy i funkcje pojazdu:
- Automatyczny System Kontroli Trakcji - automatycznie sterowany napęd na wszystkie koła, aktywowany w razie potrzeby. Rezultatem są lepsze własności trakcyjne, mniejsze zużycie eksploatacyjne i niższe zużycie paliwa.
- Wytrzymałe narożniki przedniego zderzaka - sekcje zderzaka są wykonane z wysokogatunkowej stali o grubości 3 mm i stanowią naturalne przedłużenie ramy podwozia.
- Osłona dolna - chroni spód pojazdu przed uszkodzeniem, np. podczas jazdy po podłożach żwirowych lub kamienistych. Ma postać stalowej płyty o grubości 3 mm, wytrzymującej statyczny nacisk o wartości co najmniej 5 t.
- Prześwit Volvo FMX wynosi 30 cm, co oznacza, że podczas jazdy po nierównym podłożu kluczowe podzespoły, takie jak np. zawieszenie i tracze hamulcowe, nie są narażone na uszkodzenie.
- Kabina - jedyny w swoim rodzaju szkielet kabiny skutecznie chroni kierowcę przed obrażeniami, nawet w razie przewrócenia się pojazdu na bok.
- Wodoszczelność - Volvo FMX jest przystosowane do pracy w najtrudniejszych warunkach, także w wodzie. Wszystkie wrażliwe elementy są hermetycznie zamknięte i umieszczone w miejscach, w których pozostają chronione przed dostępem pyłu i wody.

Fakty dotyczące samochodu ciężarowego Volvo FMX 8x6
Moc sinika: 540
Specyfikacja: kabina dzienna, zabudowa samowyładowcza (wywrotka), skrzynia biegów I-Shift,
Podwozie wysokie Extra High

Komentarze

Wojtuś
05 stycznia 2017 12:55
Na Dakar go jak taki twardy :)
err
14 kwietnia 2017 10:34
Albo niestety do ataków terrorystycznych... :-(