Nowy film Volvo Trucks: czteroletnia Sophie wprowadza ciężarówkę w przewrót o 360 stopni

Nieprzewidywalne dziecko i zdalnie sterowany samochód ciężarowy o masie 18 ton. W obrazie Volvo Trucks pt. „Look who’s driving” czteroletnia Sophie wystawia Volvo FMX na najbardziej niebezpieczną próbę w całej historii filmów z cyklu „Live Test”.

Film ten stanowi kontynuację serii wcześniejszych przebojów, takich jak „The Epic Split” czy „The Hamster Stunt”.

Volvo Trucks po raz kolejny przesuwa granice ludzkich możliwości – a przynajmniej tego, co człowiek może zrobić z samochodem ciężarowym. W najnowszym filmie z cyklu „Live Test” pt. „Look who’s driving” czteroletnia Sophie zdalnie steruje ważącym 18 ton Volvo FMX po zamkniętym placu budowy. Sophie wykonuje cały szereg poważnych manewrów, takich jak m.in. wjazd w gruby ceglany mur czy wspinaczka po stromym zboczu o sypkim podłożu, którą przerywa stoczenie się pojazdu w dół połączone z przekoziołkowaniem o pełne 360 stopni.

W ostatnim roku Volvo FMX zyskało kilka nowych funkcji. Jedną z nich jest Automatyczny System Kontroli Trakcji – system napędu na wszystkie koła, aktywujący się automatycznie w razie potrzeby. Filmem „Look who’s driving” Volvo Trucks chce zademonstrować, ile pojazd ten może wytrzymać.

– Żeby pokazać możliwości naszego samochodu ciężarowego, postanowiliśmy poddać go prawdziwej próbie. A jaki kierowca może być bardziej brawurowy, niż całkowicie nieprzewidywalna czterolatka? – pyta Ricard Fritz, wiceprezes Volvo Trucks.

Volvo Trucks nie po raz pierwszy wykorzystuje nietypowego kierowcę do demonstracji cech swoich samochodów ciężarowych. W 2014 r. na portalu Volvo Trucks opublikowało przebojowy „The Hamster Stunt” – trzeci film w cyklu „Live Test” – w którym Volvo FMX kierował chomik. Zrobiono to w celu zaprezentowania aktywnego układu kierowniczego, dzięki któremu dużym samochodem ciężarowym daje się kierować dosłownie jednym palcem.

Zobacz zmagania samochodu ciężarowego w filmie „Look who’s driving” na kanale Volvo Trucks na portalu YouTube.

Zobacz, jak testowano właściwości nowego Volvo FMX: 

Cykl „Live Test”
– „Look who’s driving” jest siódmym filmem wyprodukowanym przez Volvo Trucks w cyklu „Live Test”, zapoczątkowanym w 2012 r. przez „The Ballerina Stunt”. Kolejnymi produkcjami w tej serii były m.in. głośne produkcje „The Hook”, „The Hamster Stunt” i „The Epic Split”.
– Ideą „Live Test” jest prezentowanie cech samochodów ciężarowych Volvo poprzez poddawanie ich spektakularnym próbom.
– Filmy z cyklu „Live Test” odnotowały ponad 100 milionów wyświetleń na portalu YouTube i zostały polecone w Internecie 8 milionów razy. https://www.youtube.com/playlist?list=PLKFJ3tQvdojTHq0Zw0PUYtDTjGqi93bPe

W filmie przetestowane zostały następujące elementy i funkcje pojazdu:
– Automatyczny System Kontroli Trakcji – automatycznie sterowany napęd na wszystkie koła, aktywowany w razie potrzeby. Rezultatem są lepsze własności trakcyjne, mniejsze zużycie eksploatacyjne i niższe zużycie paliwa.
– Wytrzymałe narożniki przedniego zderzaka – sekcje zderzaka są wykonane z wysokogatunkowej stali o grubości 3 mm i stanowią naturalne przedłużenie ramy podwozia.
– Osłona dolna – chroni spód pojazdu przed uszkodzeniem, np. podczas jazdy po podłożach żwirowych lub kamienistych. Ma postać stalowej płyty o grubości 3 mm, wytrzymującej statyczny nacisk o wartości co najmniej 5 t.
– Prześwit Volvo FMX wynosi 30 cm, co oznacza, że podczas jazdy po nierównym podłożu kluczowe podzespoły, takie jak np. zawieszenie i tracze hamulcowe, nie są narażone na uszkodzenie.
– Kabina – jedyny w swoim rodzaju szkielet kabiny skutecznie chroni kierowcę przed obrażeniami, nawet w razie przewrócenia się pojazdu na bok.
– Wodoszczelność – Volvo FMX jest przystosowane do pracy w najtrudniejszych warunkach, także w wodzie. Wszystkie wrażliwe elementy są hermetycznie zamknięte i umieszczone w miejscach, w których pozostają chronione przed dostępem pyłu i wody.

Fakty dotyczące samochodu ciężarowego Volvo FMX 8×6
Moc sinika: 540
Specyfikacja: kabina dzienna, zabudowa samowyładowcza (wywrotka), skrzynia biegów I-Shift,
Podwozie wysokie Extra High

Najnowsze

Goodc

Rozruch samochodu z kabli – jak to zrobić?

Zazwyczaj nie zawracamy sobie głowy akumulatorem do momentu, kiedy pewnego mroźnego poranka okazuje się za słaby do zakręcenia rozrusznikiem. Wtedy już za późno na ratunek. Trzeba skorzystać z uprzejmości innego kierowcy i dobrodziejstw kabli rozruchowych.

Najnowsze

Goodc

Gdzie najlepiej umiejscowić fotelik dla dziecka w samochodzie?

W przypadku noworodków i niemowląt do 15 miesiąca życia zaleca się przewożenie ich w samochodzie w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Ale na którym siedzisku konkretnie jest ono najbezpieczniejsze?

Jeden na cztery wypadki drogowe jest kolizją z uderzeniem bocznym. Zderzenia boczne są szczególnie niebezpieczne dla dzieci i są przyczyną jednej trzeciej ofiar śmiertelnych w wypadkach samochodowych, a prawie wszystkie są spowodowane urazami głowy. Głowa i klatka piersiowa dziecka są bardzo podatne na uszkodzenia. Przy uderzeniach bocznych barki przyjmują siłę zderzenia i wypychają klatkę piersiową i głowę. Jest to szczególnie niebezpieczne, jeżeli dziecko siedzi po stronie uderzenia, ponieważ drzwi mogą zostać wepchnięte do środka.

Oprócz urazów kręgosłupa szyjnego spowodowanych szarpnięciem, dziecko może odnieść obrażenia ze strony nadjeżdżającego pojazdu i silnego zetknięcia z wnętrzem samochodu. Ponadto mogą w nie uderzyć wpychane uderzeniem drzwii, zwłaszcza jeśli fotelik będzie umieszczony obok drzwi.

Dlatego też środkowe miejsce na tylnej kanapie uważa się za najbezpieczniejsze dla dziecka w foteliku, ponieważ znajduje się najdalej od potencjalnego uderzenia podczas kolizji bocznej. Jednak tylne siedzenie jest często podniesione ze względu na położenie wału napędowego i prawidłowy montaż fotelika może nie być możliwy. Zamiast tego zalecane jest skorzystanie z lewego lub prawego miejsca na tylnej kanapie.

Najnowsze

Goodc

„Women Beyond Boundaries” – na zachętę do długodystansowych podróży

Trzy przyjaciółki zakończyły swoją pierwszą, wielką wyprawę z Delhi do Londynu. Trasa objęła 23.800 kilometrów z przekroczeniem granic 13-stu krajów.

Rashmi Koppar, Dr Soumya Goyal i Nidhi Tiwari wyruszyły na wielką wycieczkę w marcu tego roku, a 29 października dojechały do Londynu.

Swoją trasę wytyczyły według miejsc, które każda z nich chciałyby odwiedzić. Tak powstał projekt „Women Beyond Boundaries”, który miał udowodnić, że podróżowanie na długich dystansach wcale nie jest straszne i każda kobieta może się na nie odważyć!

Nidhi Tiwari to jedyna prowadząca samochód kobieta w tym zespole, która samodzielnie przerobiła i dostosowała swój samochód do podróżowania:
{{ tn(10698) left }}- Jazda samochodem to moja pasja. Bycie kierowcą jest dla mnie absolutnie terapeutycznym zajęciem. Zbudowałam swój własny pojazd prawie 10 lat temu, miałam zarówno umiejętności, jak i chęć do jazdy w trudnych warunkach. Po przejechaniu całych Indii, marzyłam o jeździe za granicą i między kontynentami. Sama skala takiego przedsięwzięcia była bardzo ekscytująca! To był sen, a teraz cieszę się, że został zrealizowany – mówi Nidhi, która jest także instruktorką jazdy off-road.

Więcej zdjęć z tej wyprawy znajdziecie na jej oficjalnym profilu FB:
www.facebook.com/womenbeyondboundaries

 

Najnowsze

Testy zderzeniowe fotelików samochodowych – jak się je wykonuje?

W testach Euro NCAP bada się, w jakim zakresie samochody w poważnych wypadkach chronią pasażerów, w tym również dzieci w fotelikach. Jak dokładnie przeprowadza się takie testy?

Średnia prędkość podczas badania zderzeń czołowych wynosi 50 km/h (30 mph), ale niektóre firmy (np. Maxi Cosi) testują foteliki przy prędkości 70 km/h (45 mph). Ponadto wykonuje się dodatkowe testy zderzeniowe, aby zasymulować różne boczne i boczno-czołowe zderzenia samochodów.

Niektórzy producenci opracowują własne technologie, np. taką, chroniącą dzieci przed obrażeniami w podczas uderzenia bocznego.

Badanie zderzenia czołowego pełnego
Wykonuje się je na sankach przyspieszeniowych, które są wyposażone w standardową kanapę lub kadłub nadwozia samochodu. Manekina w „odpowiednim wieku” zapina się w foteliku i mocuje do kanapy za pomocą samochodowego pasa bezpieczeństwa lub zaczepów Isofix.

Sanki symulują czołowe uderzenie w ścianę przy prędkości 70 km/h. Szybkie kamery i inne precyzyjne urządzenia pomiarowe zainstalowane na sankach i na manekinie pozwalają nam sprawdzić, jak fotelik dobrze chroni dziecko, a oprócz tego mierzą:
– jak daleko do przodu przemieszcza się głowa;
– jak duże  podparcie ma głowa;
– przyspieszenie klatki piersiowej, głowy i miednicy;
– obciążenia szyi;
– obciążenia brzucha.

Badania wykonuje się na wszystkich etapach produkcji, od wczesnego etapu opracowywania aż po produkcję, kiedy to co 5 tysieczny fotelik podlega ścisłym procedurom kontroli bezpieczeństwa.

Najnowsze