Nowy Chevrolet Camaro będzie kosztował od 219 990 zł

Przeprojektowany Chevrolet Camaro wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec 2013 roku. Ceny tego modelu w Polsce będą rozpoczynać się od 219 990 zł, a pierwsze dostawy nowego Camaro do klientów będą realizowane we wrześniu.

Nowe Camaro ma zmieniony design przedniej i tylnej części nadwozia. Z przodu uwagę zwraca szerszy dolny wlot powietrza oraz węższy górny wlot, z kolei wlot powietrza na masce ma przyczyniać się do lepszego odprowadzenia ciepła i pomagać ograniczyć siłę nośną. Dopełnieniem całości są elementy umieszczone z tyłu samochodu, takie jak wyprofilowana pokrywa bagażnika, poziome lampy i dyfuzor.

fot. Chevrolet


Pod maską Chevroleta Camaro pracuje silnik o pojemności 6,2 litra rozwijający 432 KM (318 kW) w wersji z sześciobiegową przekładnią manualną i 405 KM (298 kW) w wersji wyposażonej w skrzynię automatyczną z funkcją ręcznej zmiany przełożeń „TAP shift”.

Nowy Chebrolet Camaro
fot. Chevrolet


W wyposażeniu standardowym znalazł się system zdalnego otwierania samochodu bez kluczyka, a dodatkowo klienci mogą zamówić funkcję zdalnego uruchamiania silnika oferowaną w modelach z automatyczną skrzynią biegów.

fot. Chevrolet

Standardem będzie też technologia Chevrolet MyLink z siedmiocalowym ekranem dotykowym, kamerą cofania i systemem rozpoznawania mowy, która w połączeniu z nowym kolorowym wyświetlaczem head-up pozwala kierowcy skupić się na obserwacji drogi bez potrzeby odrywania rąk od kierownicy. Opcjonalnie oferowana jest nawigacja satelitarna z mapami Europy.

Nowe Camaro może być również wyposażone w opcjonalne przednie skórzane fotele sportowe Recaro z elektryczną regulacją, dostępne w wersji coupe.

Najnowsze

Mandat dla księżniczki

Szwedzka księżniczka Madeleine zaledwie kilka dni przed swoim bajkowym ślubem wywołała niezłe zamieszanie. Policjant nie zamierzał jej puścić płazem jazdy buspasem.

Księżniczka czy nie, Madeleine została zatrzymana i ukarana mandatem. Próbowała się wprawdzie zasłaniać przysługującym jej immunitetem, który umożliwia członkom rodziny królewskiej korzystanie z buspasów. Policjant nie był jednak przekonany, czy immunitet rozciąga się na całą rodzinę, czy też dotyczy tylko króla Karola Gustawa, toteż wypełnił swój służbowy obowiązek. Przedstawiciel dworu jednakże argumentuje, że o ile Madeleine jako osoba faktycznie immunitetu to nie ma, to jednak poruszała się pojazdem na specjalnych prawach.

Płacz i płać, księżniczko Madeleine
fot. materiały prasowe

Kilka dni później, ósmego czerwca, Madeleine poślubiła swojego wybranka, Christophera O’Neilla, i raczej nie w głowie jej teraz mandaty. Również te za nieprawidłowe parkowanie, których nazbierała już piętnaście…

 

 

Najnowsze

Ramona w roli wykładowcy

Ramona Karlsson prowadziła szkolenie dla piętnastu kobiet na profesjonalnym torze w ramach Tierp Arena Motorsport Academy TAMA.

To nowy projekt Szwedzkiej Federacji Sportu i Tierp Areny, mający na celu przyśpieszenie rozwoju szwedzkiego motosportu na wszystkich poziomach. Całe szkolenie jest trzydniowe, obejmuje teorię i praktykę. A na koniec – zawody, które przybrały formę Time Attack, czyli każdy uczestnik pokonuje okrążenia toru jak najszybciej w ograniczonym czasie. W projekcie mogą brać udział początkujący, a także już zaawansowani zawodnicy.

fot. bloggar.espressen.se
fot. bloggar.espressen.se


Na ostatnim spotkaniu pojawiła się Ramona Karlsson, która pierwszego dnia poprowadziła wykład o technice jazdy na torze dla 15 zawodniczek. A potem odbyły się treningi, jazdy z instruktorami (jednym z nich także była Ramona) i dwa wyścigi dla dziewczyn za kierownicą WV Golfa R.

Ramona w roli instruktorki
fot. bloggar.espressen.se

Lina Bjorklund – jedna z podopiecznych Ramony (z jej autorskiego projektu „Młode kobiety za kierownicą”), miała także szansę przetestować swoje Volvo na torze. Zawodniczka uzyskała najlepszy czas podczas wyścigu Time Attack!

Najnowsze

GP Kanady 2013, kwalifikacje: Vettel na pole position

Sebastian Vettel przypomniał sobie, że tytuł mistrza świata zobowiązuje i w rywalizacji o pole position pokonał Lewisa Hamiltona. Niespodziankę sprawił Valtteri Bottas, plasując się na trzeciej pozycji.

Hamilton zabiegał z całych sił o utrzymanie trendu świetnej dyspozycji Mercedesa w kwalifikacjach, ale w końcu musiał ulec. Tor był mokry, co okazało się przeszkodą dla Fernando Alonso – Hiszpan najwyraźniej lepiej sobie radzi na suchej nawierzchni. Trwa kiepska passa dla Felipe Massy, który znowu zakończył występ na bandzie, wypadając z zakrętu podczas Q2. Średnio powiodło się też Romainowi Grosjeanowi, który tak dobrze zapowiadał się na treningach, nie przebrnął przez Q1, ponadto ciąży na nim kara cofnięcia o 10 pól. Paul di Resta zmagał się ze szwankującą skrzynią biegów i również nie przeszedł do Q2. Buttonowi natomiast zaszkodziło ograniczenie czasowe – po wypadku Massy przerwano kwalifikacje, a wznowienie sesji pozostawiło zaledwie dwie minuty na wkręcenie się do Q3. Button nie wyrobił się w regulaminowym czasie o zaledwie parę sekund.

Zwycięski Vettel
fot. Pirelli

Prawdziwym bohaterem dnia był jednak Valtteri Bottas, tegoroczny debiutant z Williamsa, który zapanował nad nerwami i poradził sobie z czasówką na tyle dobrze, by zająć świetne trzecie miejsce.

 

Grand Prix Kanady: Kwalifikacje – Wyniki

Kierowca

Zespół

Q1

Q2

Q3

1.

Sebastian Vettel

Red Bull

1:22.318

1:28.166

1:25.425

2.

Lewis Hamilton

Mercedes

1:23.801

1:27.649

1:25.512

3.

Valtteri Bottas

Williams

1:23.446

1:28.419

1:25.897

4.

Nico Rosberg

Mercedes

1:23.840

1:28.420

1:26.008

5.

Mark Webber

Red Bull

1:23.247

1:28.145

1:26.208

6.

Fernando Alonso

Ferrari

1:23.224

1:28.788

1:26.504

7.

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso

1:24.159

1:28.527

1:26.543

8.

Adrian Sutil

Force India

1:24.551

1:28.799

1:27.348

9.

Kimi Raikkonen

Lotus

1:24.451

1:28.667

1:27.432

10.

Daniel Ricciardo

Toro Rosso

1:24.770

1:29.359

1:27.946

11.

Nico Hulkenberg

Sauber

1:23.899

1:29.435

 

12.

Sergio Perez

McLaren

1:24.176

1:29.761

 

13.

Pastor Maldonado

Williams

1:24.776

1:29.917

 

14.

Jenson Button

McLaren

1:24.021

1:30.068

 

15.

Esteban Gutierrez

Sauber

1:24.408

1:30.315

 

16.

Felipe Massa

Ferrari

1:23.735

1:30.354

 

17.

Paul di Resta

Force India

1:24.908

 

 

18.

Charles Pic

Caterham

1:25.626

 

 

19.

Romain Grosjean

Lotus

1:25.716

 

 

20.

Jules Bianchi

Marussia

1:26.508

 

 

21.

Max Chilton

Marussia

1:27.062

 

 

22.

Giedo van der Garde

Caterham

1:27.110

 

 

Najnowsze

GP Kanady 2013 – treningi

W pierwszym treningu GP Kanady stawka zwycięzców zaprezentowała się nietypowo. Ogólnie antybohaterem toru okazała się pogoda.

I trening

Przez noc poprzedzającą trening nieustannie lało. Na pierwsze kółko pomiarowe zdecydował się tradycyjnie Esteban Guttierez po upływie piętnastu minut od rozpoczęcia. Potem byliśmy świadkami nieustannych przetasowań – kierowcy, w miarę przesychania toru, jeździli coraz szybciej, i na czoło tabeli wysuwali się kolejni liderzy – Mark Webber, Kimi Raikkonen, Jean-Eric Vergne i Nico Rosberg, który utrzymał tę pozycję najdłużej, aż wreszcie został zdystansowany przez Vettela.

Niespodziewany zwycięzca – Paul di Resta
fot. Pirelli

Jednak, gdzie mistrzowie się biją… Wszystko się zmieniło zaledwie na parę minut przed końcem treningu, gdy na torze pojawiła się żółta flaga po wypadku Pastora Maldonado. Zupełnie niespodziewanie na czoło stawki wysunął się Paul di Resta z Force India, przebijając czas wykręcony przez Jensona Buttona na oponach pośrednich. Zdołał tego dokonać mimo nakazu zwolnienia w miejscu kraksy Maldonado. Zwycięską trójkę uzupełnił – również dosyć niespodziewanie – Romain Grosjean.

 

Wyniki 1. treningu – GP Kanady

Kierowca

Zespół

Czas

Strata

Okr.

 

1.

Paul di Resta

Force India

1:21.020

10

 

2.

Jenson Button

McLaren

1:21.108

0.088

20

 

3.

Romain Grosjean

Lotus

1:21.258

0.238

21

 

4.

Fernando Alonso

Ferrari

1:21.308

0.288

16

 

5.

Kimi Raikkonen

Lotus

1:21.608

0.588

22

 

6.

Daniel Ricciardo

Toro Rosso

1:22.068

1.048

18

 

7.

Nico Rosberg

Mercedes

1:22.402

1.382

22

 

8.

Sergio Perez

McLaren

1:22.587

1.567

17

 

9.

Sebastian Vettel

Red Bull

1:23.047

2.027

26

 

10.

Mark Webber

Red Bull

1:23.131

2.111

16

 

11.

Felipe Massa

Ferrari

1:23.341

2.321

13

 

12.

Valtteri Bottas

Williams

1:23.352

2.332

17

 

13.

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso

1:23.386

2.366

19

 

14.

Adrian Sutil

Force India

1:23.417

2.397

19

 

15.

Esteban Gutierrez

Sauber

1:23.957

2.937

33

 

16.

Lewis Hamilton

Mercedes

1:25.054

4.034

21

 

17.

Nico Hulkenberg

Sauber

1:25.354

4.334

22

 

18.

Giedo van der Garde

Caterham

1:25.753

4.733

21

 

19.

Max Chilton

Marussia

1:25.821

4.801

19

 

20.

Alexander Rossi

Caterham

1:27.143

6.123

20

 

21.

Pastor Maldonado

Williams

1:27.522

6.502

11

 

22.

Jules Bianchi

Marussia

1:29.306

8.286

8

 

 

II trening

Drugi trening nie przyniósł już takich zaskoczeń – być może dlatego, że popołudniowa sesja okazała się sucha i zespoły nadrobiły straty, przy okazji wypróbowując nowe opony slick z kevlarowym pasem. Początkowo tempo dyktował Felipe Massa, który na zmodyfikowanym ogumieniu radził sobie najsprawniej. Po zmianie na miękkie opony jednak doszło do zmian w stawce – na czoło wysunął się Lewis Hamilton, za którym konsekwentnie gonili Vettel i Webber. Ostatecznie jednak wszystkich ich wyprzedził Alonso, nieznacznie przebijając czas Hamiltona.

Alonso o włos wyprzedził Hamiltona
fot. Pirelli

Pozycję z porannego treningu obronił jedynie Romain Grosjean, który znowu niepostrzeżenie wślizgnął się na trzecie miejsce. Zarówno Paul di Resta, jak i Jenson Button zmagali się z awariami bolidów – Button musiał się zatrzymać z powodu awarii czujnika przy skrzyni biegów i ostatecznie uplasował się na dziewiątej pozycji. Di Resta, który pokonał o wiele mniej okrążeń niż jego konkurenci, spadł na trzynaste miejsce.

 

Wyniki 2. treningu – GP Kanady

Kierowca

Zespół

Czas

Strata

Okr.

 

1.

Fernando Alonso

Ferrari

1:14.818

48

 

2.

Lewis Hamilton

Mercedes

1:14.830

0.012

45

 

3.

Romain Grosjean

Lotus

1:15.083

0.265

40

 

4.

Mark Webber

Red Bull

1:15.212

0.394

46

 

5.

Nico Rosberg

Mercedes

1:15.249

0.431

46

 

6.

Felipe Massa

Ferrari

1:15.254

0.436

43

 

7.

Sebastian Vettel

Red Bull

1:15.280

0.462

41

 

8.

Adrian Sutil

Force India

1:15.396

0.578

43

 

9.

Jenson Button

McLaren

1:15.422

0.604

29

 

10.

Daniel Ricciardo

Toro Rosso

1:15.566

0.748

38

 

11.

Kimi Raikkonen

Lotus

1:15.599

0.781

35

 

12.

Sergio Perez

McLaren

1:15.661

0.843

39

 

13.

Paul di Resta

Force India

1:15.855

1.037

22

 

14.

Pastor Maldonado

Williams

1:16.319

1.501

46

 

15.

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso

1:16.351

1.533

38

 

16.

Valtteri Bottas

Williams

1:16.374

1.556

40

 

17.

Esteban Gutierrez

Sauber

1:16.475

1.657

45

 

18.

Nico Hulkenberg

Sauber

1:16.929

2.111

35

 

19.

Jules Bianchi

Marussia

1:17.070

2.252

41

 

20.

Charles Pic

Caterham

1:17.236

2.418

35

 

21.

Max Chilton

Marussia

1:17.888

3.070

45

 

22.

Giedo van der Garde

Caterham

1:18.392

3.574

39

 

Najnowsze