Nowy BMW R 18 - cruiser z pozytywnymi wibracjami

Nowy BMW R 18 - cruiser z pozytywnymi wibracjami

11 maja 2020
Wraz z nowym R 18 firma BMW Motorrad wchodzi do segmentu cruiserów. Pod względem technicznym i wizualnym nawiązuje do słynnych modeli, takich jak BMW R 5.

Sercem nowego BMW R 18 jest opracowany całkowicie od nowa dwucylindrowy silnik o przeciwległych cylindrach – „Big Boxer”. 

Największy stosowany w seryjnej produkcji motocykli dwucylindrowy bokser ma pojemność 1802 cm3. Jego moc wynosi 67 kW (91 KM) przy 4750 obr/min. W zakresie od 2000 do 4000 obr/min oferuje moment obrotowy wynoszący ponad 150 Nm.

Sercem układu jezdnego nowego R 18 jest dwupętlowa rama z rur stalowych.Wykonany według podobnego wzoru wahacz tylnego koła ma, podobnie jak legendarny BMW R 5, przykręcaną przekładnię tylnego koła.

W zawieszeniu nowego BMW R 18 celowo zrezygnowano z możliwości elektronicznej regulacji. Zamiast tego teleskopowy widelec i bezpośrednio połączona centralna kolumna resorująca z tłumieniem zależnym od skoku i regulowanym napięciem wstępnym sprężyny.

Nowy BMW R 18 wyposażony jest w podwójny hamulec tarczowy z przodu i pojedynczy hamulec tarczowy z tyłu w połączeniu z czterotłoczkowymi zaciskami. 

Nowy R 18 oferuje standardowo trzy tryby jazdy „Rain”, „Roll” i „Rock”.W wyposażeniu standardowym oferowana jest również automatyczna kontrola stabilności ASC (Automatic Stability Control, wyłączana).

Od momentu wprowadzenia na rynek nowy model R 18, oprócz standardowego modelu zarezerwowanego na niektóre rynki, oferowany będzie na całym świecie jako ekskluzywne R 18 First Edition. Ciekawymi elementami są liczne chromowane powierzchnie, plakietka na siedzisku oraz chromowana wstawka „First Edition” na pokrywach bocznych.

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!