Nowe zimówki: Continental WinterContact TS 850 P

14 października 2014
Continental WinterContact TS 850 P to najnowsza opona zimowa Continental przeznaczona do samochodów osobowych o bardzo wysokich osiągach oraz do pojazdów typu SUV. Opony trafią do sprzedaży już tej jesieni!

Continental WinterContact TS 850 P to opona przeznaczona do jazdy w warunkach zimowych, która będzie dostępna na rynku jeszcze w tym sezonie. Dzięki nowemu, asymetrycznemu wzorowi bieżnika oraz zastosowanym rozwiązaniom technologicznym, opona ma gwarantować lepsze parametry jeśli chodzi o prowadzenie na suchej i zaśnieżonej nawierzchni, doskonałą przyczepność oraz skraca drogę hamowania.

Lepsze prowadzenie na śniegu
Nowa opona zimowa Continental charakteryzuje się większymi kątami pochylenia i większym zagęszczeniem lameli w porównaniu do swojej poprzedniczki - ContiWinterContact TS 830 P. Na powierzchni bieżnika TS 850 P znajduje się również większa liczba bloków, co przełożyło się na znaczące zwiększenie liczby krawędzi poprzecznych. Lamele w środkowej części bieżnika oraz na wewnętrznej części opony wypełniają się większą ilością śniegu, przez co zwiększa się tarcie i poprawia przyczepność.

Technologia w służbie bezpieczeństwa
Środkowa część bieżnika nowej zimowej opony Continental ma przerywaną strukturę zapobiegającą przechylaniu się bloków, przez co duże siły powstające przy hamowaniu na mokrej lub suchej nawierzchni mogą być skutecznie zniwelowane. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów elastyczne bloki zwiększają powierzchnię styku opony z nawierzchnią, dlatego również w takich sytuacjach do wykorzystania pozostają znaczne rezerwy przyczepności. Bez względu na to czy nawierzchnia jest mokra, czy sucha, drogę hamowania udaje się skrócić nawet o pięć procent.

Continental WinterContact TS 850 P

fot. Continental

Lepsze wyniki na suchej nawierzchni
Komfort i bezpieczeństwo na suchych nawierzchniach zależą w dużym stopniu od sztywności bieżnika opony. Aby poprawić ten parametr, inżynierowie Continental rozwinęli konstrukcję barku zewnętrznego nowej Continental WinterContact TS 850 P. Lamele bloków zewnętrznej części opony są zaprojektowane w taki sposób, aby zwiększać ich sztywność bloków. Pozwala to zapewnić jeszcze większą precyzję ruchu opon podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Jednocześnie lamele i bloki znajdujące się na wewnętrznej stronie opony i w środkowej części bieżnika dodatkowo zwiększają przyczepność. Kolejnym rozwiązaniem zastosowanym przez konstruktorów jest krótsza ściana boczna opony dostosowująca się do działania sił poprzecznych.

Wersja dla SUV-ów
Opony Continental WinterContact TS 850 P SUV mają większe bloki, dzięki czemu podczas jazdy na szutrze nie zagarniają kamieni. Co więcej, konstrukcja korpusu jest przystosowana do masy cięższych samochodów SUV i skuteczniejszego przenoszenia większych sił pojawiających się podczas hamowania, pokonywania zakrętów, czy przyspieszania.

80 rozmiarów do 2016 roku
Opona Continental WinterContact TS 850 P i jej „większa siostra” Continental WinterContact TS 850 P SUV, będą w nadchodzącym sezonie zimowym stopniowo zastępowały opony ContiWinterContact TS 830 P i ContiCrossContact Winter. Opony z bieżnikiem Continental WinterContact TS 850 P będą dostępne
w 80 wersjach dostosowanych do felg o rozmiarach od 16 do 20 cali oraz w szerokościach od 205 do 275 milimetrów o indeksie prędkości aż 270 km/h.

Continental zmienia nazwy opon
Wraz z pojawieniem się na rynku opon Continental WinterContact TS 850 P następuje zmiana nazewnictwa letnich i zimowych opon samochodowych Continental. W przyszłości wszystkie nowe produkty będą pozbawione przedrostka „Conti”. Nowe nazwy są częścią procesu ujednolicania nomenklatury produktów firmy.

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!