Konrad Maruszczak

Nowe Suzuki GSX-S1000GX i Suzuki GSX-8R – znamy ceny w Polsce

Na targach EICMA w Mediolanie Suzuki zaprezentowało dwie światowe nowości - Suzuki GSX-S1000GX i Suzuki GSX-8R. Przy okazji poznaliśmy też ich ceny w Polsce.

Spis treści

Suzuki GSX-S1000GX to pierwszy crossover w ofercie firmy, który gwarantuje osiągi porównywalne z superbike’ami, a elektronicznie sterowane zawieszenie odpowiada za precyzyjne prowadzenie i wysoki komfort jazdy. Z kolei Suzuki GSX-8R to sportowy motocykl, który przypadnie do gustu wielu motocyklistom, niezależnie od ich wieku i doświadczenia. Obydwie maszyny właśnie debiutują podczas targów EICMA w Mediolanie.

Suzuki GSX-S1000GX oferuje wysokie osiągi i duży komfort jazdy

Suzuki GSX-S 1000GX napędza mocny, czterosuwowy, chłodzony cieczą, rzędowy silnik z rozrządem DOHC, o pojemności 999 cm3 i mocy 152 KM . Silnik rodziny GSX-S jest następcą jednostek Suzuki wywodzących się z motocykli klasy superbike, które od lat słyną z niezwykłych osiągów i niezawodności. Na przestrzeni lat jednostka przeszła szereg modyfikacji, które miały na celu dopasowanie charakterystyki do wymagań nowego crossovera. Na przykład zastosowano tu elektronicznie sterowane przepustnice, które sprawiają, że silnik pracuje płynniej. Profile krzywek wałków rozrządu (ssących i wydechowych) zapewniają doskonałą równowagę pomiędzy osiągami, a płynnością pracy silnika.

Kompaktowe i lekkie podwozie Suzuki GSX-S1000GX zaprojektowano tak, aby zapewnić maksymalną kontrolę i komfort jazdy na długich dystansach, na drogach o każdej nawierzchni.

Opony, hamulce i zawieszenie dopełniają efektu Suzuki GSX-S 1000GX

Zastosowano tutaj opony Dunlop SPORTMAX Roadsport 2 (120/70ZR17 z przodu; 190/50ZR17 z tyłu), a ich wybór nie jest przypadkowy. Te gumy gwarantują wysoki komfort jazdy połączony ze znakomitą przyczepnością. Heble to 4-tłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo typu monoblock, w połączeniu z dwiema pływającymi tarczami hamulcowymi o średnicy 310 mm w przednim kole.

Zaawansowane technologicznie, elektronicznie sterowane zawieszenie Suzuki (SAES) to przedni widelec upside-down i pojedynczy tylny amortyzator typu BFRC-lite. Suzuki Floating Ride Control (SFRC) poprawia zwrotność motocykla i komfort jazdy, pomagając utrzymać stabilność wzdłużną podczas jazdy na długich nierównościach drogi.

Układ Smart TLR Control integruje system kontroli trakcji Suzuki (STCS) z systemami Lift and Roll Torque, gwarantując tym samym lepszą kontrolę nad pojazdem w różnych warunkach.

Suzuki GSX-S 1000GX – ceny w Polsce

Suzuki GSX-S 1000GX to pierwszy w ofercie marki z Hamamatsu motocykl typu crossover. W Polsce wyceniono go na 78 900 zł. 

Suzuki GSX-8R to maszyna uniwersalna

Nowa motocykl wyróżnia się stylem, detalami oraz łatwym i precyzyjnym prowadzeniem.
Suzuki GSX-8R został tak zaprojektowany, by spełnić wymagania użytkowników poszukujących uniwersalnego motocykla zarówno do jazdy po mieście, weekendowych wypadów jak maszyny, która mogliby zmierzyć się z przeciwnikami podczas szybkiej jazdy na krętych górskich drogach. Nowe Suzuki GSX-8R zostało wycenione w Polsce na 44 900 zł.

Suzuki GSX-8R ma mocny silnik i kilka trybów jazdy

Do napędu służy rzędowy, dwucylindrowy silnik z rozrządem DOHC, o pojemności
776 cm3 i mocy 83 KM. Zapewnia doskonałą równowagę pomiędzy płynną, kontrolowaną
mocą już od niskich obrotów i przyjemną dynamikę w wyższym zakresie obrotów.

W konstrukcji silnika znalazł się Suzuki Cross Balancer – opatentowany system dwóch wałków wyrównoważających, które odpowiadają za płynną i pozbawioną wibracji pracę silnika. Ponadto, elektronicznie sterowane przepustnice pomagają w łatwy sposób zmienić charakterystykę pracy silnika, dopasowując ją do potrzeb użytkownika.

W nowym Suzuki GSX-8R jeździec może przełączać tryby jazdy (SDMS), które dostosowują parametry do warunków panujących w trasie, warunków drogowych i preferowanego stylu jazdy:

  • Tryb A (Active) zapewnia najostrzejszą reakcję przepustnicy.
  • Tryb B (Basic) gwarantuje ten sam poziom maksymalnej mocy co w trybie A, ale oddaje ją łagodniej i z bardziej liniowym przebiegiem (w praktyce oznacza spokojniejszą reakcję na ruch manetki gazu).
  • Tryb C (Comfort) zapewnia najłagodniejszą reakcję silnika. Suzuki GSX-8R staje się bardzo przewidywalny podczas jazdy.

Dwukierunkowy quickshifter (obecny w standardzie) umożliwia szybką oraz płynną zmianę biegów bez konieczności użycia sprzęgła. O dobre hamowanie dbają dwa czterotłoczkowe zaciski hamulcowe w przednim kole z dwoma tarczami o średnicy 310 mm. Tylny hamulec wyposażono w tarczę o średnicy 240 mm.

Suzuki GSX-8R ma odlewane aluminiowe koła, które w połączeniu z oponami Dunlop RoadSport 2 mają zapewnić zwinne prowadzenie i sportowe osiągi motocykla.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze