Nowe Suzuki GSX-S1000, Bandit 1250S ABS, V-Strom 650XT ABS i inne nowości

02 października 2014
7
W ramach odbywających się w Kolonii targów Intermot Suzuki przedstawiło całą gamę nowych modeli na rok 2015. Wśród nich Suzuki GSX-S1000, Suzuki GSX-S1000F, Suzuki V-Strom 650XT ABS, Suzuki Bandit 1250S z ABS oraz nowa wersja skutera Suzuki Address 110.

Galerię zdjęć wszystkich nowości Suzuki zobaczysz tu.

Litrowy Suzuki GSX-S1000 to potężny rzędowy, czterocylindrowy silnik (pierwotnie wykorzystany w modelu GSX-R1000 K5) i zupełnie na nowo zaprojektowana rama.  GSX-S1000 zaprojektowany został z myślą, by stworzyć miejski motocykl typu naked oferujący taką frajdę z jazdy jak słynna sportowa GSX-R. Otrzymaliśmy muskularny streetbike, który ponoć prowadzi się wyjątkowo zwinnie. GSX-S1000 wyposażony został w system kontroli trakcji, który oferuje trzy tryby pracy do wyboru, ale może pozostać zupełnie wyłączony. Motocykl jest również wyposażony w ABS.

Suzuki GSX-S1000

fot. Suzuki

Wersja Suzuki GSX-S1000F to taka sama maszyna co poprzednio, ubrana jednak w pełne owiewki. Identyczna jest także ergonomia motocykla i pozycja kierowcy; Suzuki chciało dać klientom wybór: brutalny wygląd nakeda czy nieco lepsza ochrona przed warunkami pogodowymi i sportowy look wersji z owiewkami. Oba modele mają być dostępne w sprzedaży późną wiosną 2015 roku.

Suzuki GSX-S1000F

fot. Suzuki

Przedstawiano także nową wersję skutera Suzuki Address 110, chwaląc się jego ekonomicznym spalaniem na poziomie 2,04 l na 100 km. Address ma bak o pojemności 5,2 l, więc ma całkiem spory zasięg jak na mały, miejski jednoślad. W nowej wersji skutera dołożono 20 litrowy schowek, w którym zmieści się kask, rękawice i inne drobiazgi. Dodatkowo skuter wyposażony jest w ręczny hamulec do użytku na postoju oraz elektroniczny wtrysk paliwa. Konstruktorzy obniżyli też masę skutera, na nowo projektując jego sportowy kształt i wyposażając go w lekkie aluminiowe obręcze kół. Skuter ten może być poważna konkurencją na rynku dla segmentu 100-125 cm³ - ze swym niskim zuzyciem paliwa, bardzo cichą pracą silnika i dbałością o wygodę kierowcy.

Suzuki Address 110

fot. Suzuki

Kolejna nowość to Suzuki V-Strom 650XT ABS. Nowy V-Strom dostał charakterystyczny dla motocykli typu adventure „dziób”, płynnie wkomponowany w dotychczasową sylwetkę. Uwagę zwracają także typowo wyprawowe szprychowe koła i aluminiowe obręcze oraz bezdętkowe opony. Dzięki nim motocykl będzie sobie lepiej radził z amortyzacją nierówności w trudnym terenie.

Suzuki V-Strom 650XT ABS

fot. Suzuki

W 2015 roku Suzuki odświeża też linię Bandita, wprowadzając Suzuki Bandit 1250S z ABS. Będzie on wyposażony w najnowszy czterocylindrowy rzędowy silnik Suzuki o pojemności 1255 cm³. Ten nowoczesny silnik dostarczać ma harmonijnie moc dla każdej wartości momentu obrotowego, wyposażony jest także w układ podwójnej przepustnicy SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve), który zapewnia błyskawiczną reakcję na otwarcie przepustnicy i liniowe dostarczanie mocy. Zmiany dotyczą też wyglądu zewnętrznego – nowy Bandit ma owiewki zaprojektowane po testach w tunelu aerodynamicznym, z wlotami powietrza tuż pod przednią lampą. Motocykl charakteryzować się ma zwiększona ochroną przed deszczem dla kierowcy i pasażera.

Suzuki Bandit 1250S ABS
fot. Suzuki

Nowe owiewki zyskała także Suzuki Inazuma 250F, popularny motocykl dostępny na prawo jazdy kat. A2.

Suzuki Inazuma 250F

fot. Suzuki

Aby uczcić powrót Suzuki do MotoGP japoński koncern wprowadza także do salonów sprzedaży kultowy Suzuki GSX-R1000 w wersji z ABS i w wyścigowym malowaniu Suzuki Racing Blue.

Suzuki GSX-R1000 ABS

fot. Suzuki

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!