
Nowe stacje ładowania pojazdów elektrycznych przy autostradach. Gdzie powstaną?
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wskazała dzierżawców terenu pod kolejne stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Przetarg dotyczył trzech autostrad i trzech ekspresówek. Czy większa liczba ładowarek zachęci Polaków do przesiadki na auta na prąd?
Przetarg dotyczył 36 Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) kategorii I, podzielonych na 21 lokalizacji. Dwóch zainteresowanych oferentów: GreenWay Polska oraz konsorcjum firm EKOEN i Ekoenergetyka – Polska, złożyło łącznie 30 ofert. Po ich ocenie, przy uwzględnieniu wskazanych lokalizacji preferowanych oraz przy zachowaniu zasad konkurencyjności pomiędzy przyszłymi dzierżawcami, rozstrzygnęliśmy przetarg dla 30 MOP-ów w 17 lokalizacjach.
Przeczytaj też: Škoda Enyaq iV – pierwsza jazda. Zaskakujący zastrzyk energii
Przetarg dotyczył trzech autostrad i trzech ekspresówek
Do wydzierżawienia były fragmenty nieruchomości na MOP-ach zlokalizowanych przy autostradach A1 (Toruń – Tuszyn oraz Sośnica – Gorzyczki), A2 (Konin – Warszawa), A4 (Jędrzychowice – Krzyżowa, Wrocław – Katowice oraz Kraków – Korczowa), a także drogach ekspresowych S3 (Szczecin – Gorzów Wlk.), S7 (Elbląg – Kielce), S8 (Zambrów – Ostrów Mazowiecka oraz Wrocław – Kępno).
Przeczytaj też: Volkswagen ID.4 – opinia, dane techniczne, cena i pierwsza jazda. Jaki jest nowy elektryk VW?
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: