
Nowe Smarty Fortwo Coupé, Fortwo Cabrio i Forfour we Frankfurcie – idealne do miasta?
Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie smart zaprezentuje całkowicie odmienione – wizualnie i cyfrowo – modele fortwo i forfour. Mercedes jako pierwszy producent samochodów na świecie, całą swoją gamę przestawia z silników spalinowych na elektryczne układy napędowe.
Już pierwowzór smarta miał być napędzany prądem. Pierwsze rozważania Mercedes-Benz na temat samochodu do jazdy po mieście z 1972 roku zakładały koncepcję napędu całkowicie elektrycznego. Także wizjoner Nicolas Hayek od samego początku wyobrażał sobie smarta z bezemisyjnym układem napędowym. Od 2007 roku smart nieprzerwanie oferuje wariant w pełni elektryczny, a teraz kompleksowo przechodzi na bezemisyjne zasilanie prądem.
Zewnętrzny wygląd nowej generacji smarta nie pozostawia złudzeń – to nadal smart. Opcjonalne, zintegrowane w pełni diodowe reflektory i przeprojektowana krata wlotu powietrza do chłodnicy nawiązują do ostatnich prototypów smarta.Odnowione wnętrze zwraca przede wszystkim uwagę nowymi, rozbudowanymi schowkami i przeprojektowaną koncepcją interfejsu użytkownika. Najnowsza generacja systemów informacyjno-rozrywkowych obejmuje integrację ze smartfonami, a zatem oferuje klientom ich własne, cyfrowe środowisko użytkownika na desce rozdzielczej samochodu.
Bazowy model występuje w trzech liniach wyposażenia: passion, pulse oraz prime. Ponadto klienci mogą wybrać jeden z trzech pakietów wyposażenia: Advanced, Premium lub Exclusive, a na koniec preferowany kolor.
Opcjonalna ładowarka pokładowa o mocy 22 kW, wyposażona w funkcję szybkiego ładowania, sprawia, że nowe smarty można naładować w zakresie od 10% do 80% w niecałe 40 minut – gdy tylko możliwe jest ładowanie trójfazowe (w zależności od lokalnych warunków).
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: