Nowe BMW X6 – jak prezentuje się „najczarniejsza czerń na świecie”?

Podczas targów we Frankfurcie BMW zaprezentuje spektakularny, pojedynczy egzemplarz pokazowy BMW X6 pokryty "najczarniejszą czernią". BMW X6 jest pierwszym i jedynym pojazdem na świecie wykończonym lakierem Vantablack VBx2.

Już we wrześniu podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie odbędzie się światowa premiera BMW X6 trzeciej generacji (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,7-6,1 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 243‑159 g/km) – samochodu, który ponad dekadę temu dał początek segmentowi Sports Activity Coupé. 

Powierzchnia pokryta powłoką Vantablack traci swoje charakterystyczne cechy rozpoznawane przez ludzkie oko, a pokryte nią przedmioty wydają się dwuwymiarowe.

Vantablack jest synonimem pełnej gamy wyjątkowo czarnych powłok i lakierów, między innymi VBx2. Vantablack jest technologią wykorzystującą matrycę wykonaną z karbonu. Człon „vanta” stanowi akronim słów Vertically Aligned Nano Tube Array (siatka ułożonych pionowo nanorurek).

Każda z nanorurek węglowych ma długość od 14 do 50 mikrometrów i średnicę 20 nanometrów, czyli jest około 5000 razy cieńsza od ludzkiego włosa. To oznacza, że na jednym centymetrze kwadratowym powierzchni mieści się około miliard pionowo ustawionych nanorurek. Światło padające na taką powierzchnię nie ulega odbiciu, ale jest niemal w całości pochłaniane i skutecznie przekształcane w ciepło.

BMW X6 trzeciej generacji zadebiutuje w listopadzie 2019 r.

Światowa premiera najnowszego wcielenia modelu, który dał początek innowacyjnemu segmentowi Sports Activity Coupé (SAC), odbędzie się podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie (12-22 września). Niedługo potem, w listopadzie 2019 r., samochód trafi do salonów. 

Najnowsze

Kierowca ciężarówki autorem kryminału „Sen winowajcy”

"Sen winowajcy” to kryminał napisany przez zawodowego kierowcę, Gustawa Strukowskiego. Pracę w transporcie rozpoczął w 2015 roku w polskiej firmie, gdzie miał okazję jeździć „firanką” po znacznej części Europy. Pomysł na książkę zrodził się w trasie i tam też została ona spisana.

Mamy dla Was krótki opis tego dobrze zapowiadającego się kryminału:

Nikodem Czerniak, zniszczony nałogiem alkoholowym podkomisarz, i Adam Smoleń, jego czterdziestoletni partner z Wydziału Kryminalnego Komendy w Bolesławcu, zostają wezwani do mieszkania, w którym znaleziono zwłoki młodej kobiety. Wszystko wskazuje na nieszczęśliwy wypadek, jednak pół roku później dochodzi do morderstwa, które rzuca zupełnie nowe światło na tę, wydawałoby się, rutynową sprawę. Porzucone w lesie ciało bezdomnego w podeszłym wieku może być kluczem do wytropienia seryjnego zabójcy grasującego w Bolesławcu… Co łączy te dwie, zupełnie różne, ofiary? Czy demony przeszłości pozwolą podkomisarzowi na trzeźwą ocenę sytuacji? Być może rozwiązanie tajemniczych morderstw znajduje się bliżej, niż ktokolwiek byłby skłonny przypuszczać…

 

Już niedługo na naszym portalu pojawi się recenzja tej książki oraz konkurs, w którym będzie mogli wygrać egzemplarz!

Najnowsze

Astra, A4 czy Passat? Sprawdzamy, który model był najczęściej wystawiany na sprzedaż w wakacje!

Od 1 lipca do 31 sierpnia 2019 roku, w Polsce pojawiło się 512.200 ofert sprzedaży samochodów używanych, czyli 41.300 więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku. W wakacje tego roku sprzedawano samochody droższe o prawie tysiąc złotych w porównaniu do ubiegłorocznych wakacji. Dowiedzmy się, który model królował w ogłoszeniach?

Najpopularniejszym modelem oferowanym na sprzedaż w wakacje 2019 roku był Opel Astra – 16.415 samochodów, na drugim miejscu znalazło się Audi A4 – 13.309 samochodów, a na trzecim Volkswagen Passat – 13.063 samochodów. Zanotowano spory wzrost jeśli chodzi o medianę ceny samochodu używanego oferowanego na sprzedaż. W wakacje tego roku sprzedawano samochody droższe o prawie tysiąc złotych w porównaniu do ubiegłorocznych wakacji. 
 
Mediana ceny samochodu używanego w wakacje 2019 vs. mediana ceny samochodu używanego w wakacje 2018: 17.800 PLN / 16.900 PLN
Mediana przebiegu w wakacje 2019 vs. mediana przebiegu w wakacje 2018: 181.571 km / 180.000 km
Mediana rocznika produkcji w wakacje 2019 vs. mediana rocznika produkcji w wakacje 2018: 11,7 lat /11,4 lat. 
 
Najwięcej ofert sprzedaży samochodów używanych w czasie tegorocznych wakacji pojawiło się w województwie mazowieckim (88.876 ofert), a najmniej w województwie opolskim (8.405 ofert). Najdroższe samochody oferowano w województwie mazowieckim (mediana ceny: 22 500 zł), a najtańsze 
w kujawsko-pomorskim (13 999 zł). Największa liczba ofert prezentowała samochody z silnikami diesla, benzynowym oraz LPG. 

10 modeli aut używanych najczęściej ogłaszanych do sprzedaży w wakacje 2019 roku: 

  • Opel Astra (1 miejsce w wakacje 2018 roku) 
  • Audi A4 (4 miejsce w wakacje 2018 roku) 
  • Volkswagen Passat (2 miejsce w wakacje 2018 roku) 
  • BMW 3 (3 miejsce w wakacje 2018 roku) 
  • Volkswagen Golf (5 miejsce w wakacje 2018 roku) 
  • Ford Focus (6 miejsce w wakacje 2018 roku) 
  • Skoda Octavia (8 miejsce w wakacje 2018 roku) 
  • Opel Corsa (10 miejsce w wakacje 2018 roku) 
  • Ford Mondeo (7 miejsce w wakacje 2018 roku) 
  • BMW 5 (9 miejsce w wakacje 2018 roku) 

Żródło: AAA Auto

Najnowsze

Już niedługo The Distinguished Gentleman’s Ride – charytatywny rajd motocyklowy!

już 28 września w Warszawie (29 września w pozostałych miastach) odbędzie się The Distinguished Gentleman’s Ride (DGR) – charytatywny rajd motocyklowy, mający na celu budowanie świadomości w zakresie potrzeby regularnych badań prostaty i poświęcony tematowi przeciwdziałania fali samobójstw wśród mężczyzn.

Motocykliści i motocyklistki na swoich klasycznych i customowych sprzętach przejadą ulicami ponad 700 miast na całym świecie, by propagować profilaktykę badań w kierunku wykrywania raka prostaty oraz wspierać przeciwdziałanie fali samobójstw wśród mężczyzn.

Dodatkową ideą wydarzenia jest to, by był on dżentelmeński. Uczestnicy ubierają się elegancko, w garnitury/koszule, co przy okazji ma na celu łamanie stereotypów dotyczących motocyklistów. W Polsce DGR zostanie zorganizowany w czterech miastach. W sobotę, 28 września, charytatywny rajd odbędzie się w Warszawie, natomiast 29 września, w niedzielę, wydarzenie zaplanowano w Łodzi, Krakowie, Wrocławiu i Gdańsku.

Udział w DGR jest bezpłatny i polega na rejestracji na stronie https://www.gentlemansride.com/.

Uczestnik podając podstawowe dane oraz informację o marce swojego motocykla tworzy tym samym swój profil. Uzyskuje również dostęp do takich informacji, jak trasa przejazdu oraz godzina i miejsce startu.

Projekt wystartował w 2012 roku w Sydney w Australii. W tym roku The Distinguish Gentleman’s Ride odbędzie się już po raz siódmy. DGR z roku na rok rośnie w siłę. W 2018 roku uczestniczyło w nim około 100 tys. motocyklistów, a samo wydarzenie odbyło się w ponad 100 krajach na całym świecie. Przejazd jest poprzedzony dobrowolną zbiórką funduszy na rzecz walki z rakiem prostaty i realizację programów prewencji samobójstw wśród mężczyzn.

Od ubiegłego roku DGR jest globalnie związany ośmioletnią współpracą z fundacją Movember, która koordynuje międzynarodowe kampanie dotyczące programów zdrowotnych dla mężczyzn, badania naukowe nad rakiem prostaty i działania prewencyjne związane z samobójstwami wśród mężczyzn. Wszystkie środki zgromadzone przez uczestników DGR w danym kraju są przekazywane do regionalnej centrali fundacji. Co roku zwiększa się pula zebranych na szczytny cel pieniędzy – w ubiegłym roku uczestnicy i entuzjaści DGR zebrali ponad 6 mln USD. W tym roku celem jest zbiórka 7 mln USD.

Globalnymi sponsorami wydarzenia są Triumph Motorcycles. Dla uczestników z całego świata z największą ilością zgromadzonych środków przewidzieli oni nagrody. W tym roku nie zabraknie atrakcji dla uczestników DGR Warszawa. Podczas przejazdu motocyklistów ugości Elektrownia Powiśle oraz Targ Śniadaniowy na Żoliborzu. W tym roku pierwszych dwustu przybyłych do Elektrowni Powiśle uczestników, którzy wcześniej dokonali rejestracji, otrzyma prezent od organizatorów.

Niespodzianki przewidziano również za najlepsze stylizacje i dla właścicieli najładniejszych motocykli. Warto pamiętać, że datki na szczytny cel są dobrowolne, a udział w samym wydarzeniu bezpłatny. Najważniejsze jest samo budowanie świadomości problemu, dlatego też serdecznie zachęcamy do udziału motocyklistów i motocyklistki z Polski.

Najnowsze

Elektryczne Porsche Taycan robi wrażenie. Już wiemy, co potrafi!

Porsche zaprezentowało publiczności swój pierwszy w pełni elektryczny samochód sportowy. Spektakularna premiera odbyła się na trzech kontynentach jednocześnie. Czy dzień premiery nowego, elektryka od Porsche wyznacza początek nowej ery? Zobaczcie, co potrafi i jakich cen możemy się spodziewać!

Pierwsze warianty nowej serii modelowej to Taycan Turbo S oraz Taycan Turbo. Oba są najnowocześniejszymi przedstawicielami gamy Porsche E-Performance, a zarazem należą do grona najmocniejszych aut seryjnych, jakie producent sportowych samochodów ma obecnie w swojej ofercie. Słabsze odmiany Porsche Taycan, również z napędem na wszystkie koła, pojawią się jeszcze w tym roku. Pierwszą odmianą, która dołączy do portfolio, będzie natomiast Taycan Cross Turismo. Jego debiut wyznaczono na koniec przyszłego roku. Do 2022 r. Porsche zainwestuje w elektromobilność ponad 6 miliardów euro.

Flagowy Taycan Turbo S w trybie overboost, w połączeniu z systemem Launch Control, może generować moc do 560 kW (761 KM), a Taycan Turbo – do 500 kW (680 KM). Taycan Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 s, natomiast Taycan Turbo potrzebuje na to 3,2 s. Wariant Turbo S oferuje zasięg do 412 km, a Turbo – do 450 km (w każdym przypadku zgodnie z WLTP). Maksymalna prędkość obu czteronapędowych samochodów wynosi 260 km/h.

Taycan jest pierwszym seryjnym pojazdem o napięciu systemowym 800 V zamiast „tradycyjnych” dla aut elektrycznych 400 V. To szczególna zaleta dla jego użytkowników: wystarczy niewiele ponad 5 minut, by na stacji ładowania o wysokiej mocy naładować akumulator prądem stałym (DC) w stopniu wystarczającym na pokonanie nawet 100 kilometrów (zgodnie z WLTP).

Nowe Porsche Taycan Turbo oraz Porsche Taycan Turbo S można już zamawiać. Ich ceny zaczynają się od, odpowiednio, 650 tys. zł i 790 tys. zł.

Przód z mocno wyprofilowanymi błotnikami wygląda na spłaszczony i akcentuje wizualną szerokość samochodu. W profilu dominuje sportowa, opadającą ku tyłowi linia dachu. Charakterystyczne są również „wyrzeźbione” boki nadwozia. Smukłe linie kabiny pasażerskiej, „wyciągnięty” tylny słupek i mocno zaakcentowany kształt błotników formują wyrazisty, typowy dla marki tylny pas.

W modelu Taycan firma Porsche po raz pierwszy oferuje wnętrze w konfiguracji całkowicie pozbawionej wykończeń ze skóry. Poszczególne elementy są w tym przypadku wykonane z innowacyjnych materiałów pochodzących z recyklingu, co podkreśla ekologiczną koncepcję elektrycznego samochodu sportowego. „Garaże dla stóp” – wgłębienia w akumulatorze w przestrzeni na nogi z tyłu – zapewniają wygodę siedzenia podróżującym na tylnych siedzeniach i pozwalają zachować niską wysokość nadwozia, typową dla aut sportowych. Samochód oferuje dwa bagażniki: przedni ma pojemność 81 litrów, a tylny – 366 litrów.

Taycan Turbo S oraz Taycan Turbo korzystają z dwóch wyjątkowo efektywnych maszyn elektrycznych – jedna pracuje przy przedniej osi, druga przy tylnej. Dzięki temu oba warianty dysponują napędem na wszystkie koła. Dwustopniowa przekładnia przy tylnej osi to innowacja opracowana przez Porsche. Pierwszy bieg umożliwia jeszcze lepsze przyspieszenie ze startu zatrzymanego, a drugi – o długim przełożeniu – zapewnia wysoką efektywność i równie wysokie rezerwy mocy. Dotyczy to również najwyższych prędkości.

Porsche Taycan korzysta z centralnie połączonego systemu sterowania podwoziem – Porsche 4D Chassis Control, który w czasie rzeczywistym analizuje i synchronizuje działanie wszystkich układów podwozia. Lista innowacyjnych rozwiązań w tym zakresie obejmuje adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w technice trójkomorowej, w tym elektroniczne sterowanie pracą amortyzatorów PASM (Porsche Active Suspension Management), a także elektromechaniczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), w tym Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Kolejne unikalne rozwiązania to sterowanie napędem na wszystkie koła z dwoma silnikami elektrycznymi oraz układ rekuperacji. Potencjalna moc rekuperacji – do 265 kW – jest znacznie wyższa niż u konkurentów. Testy drogowe wykazały, że około 90% codziennego hamowania wykonują same maszyny elektryczne – bez angażowania hydraulicznych hamulców kół.

Najnowsze