Nowe BMW X5 Protection VR6 – opancerzony samochód do zadań specjalnych

Samochód opancerzony najnowszej generacji bazujący na SAV-ie z segmentu pojazdów luksusowych to aktualna odpowiedź BMW na potrzebę podwyższonej ochrony i pragnienia bezpieczeństwa w każdej sytuacji.

Nowe BMW X5 Protection VR6 spełnia wymagania klasy odporności VR6 zgodnie z kryteriami testów Stowarzyszenia Laboratoriów Badawczych Materiałów i Konstrukcji Antyagresyjnych (VPAM). Samochód ma oficjalnie certyfikowaną kuloodporność zgodnie z dyrektywą Bullet Resistant Vehicles (BRV 2009) oraz odłamkoodporność zgodnie z dyrektywą Explosive Resistant Vehicles (ERV 2010) i PAS 300.

Wnętrze nowego BMW X5 Protection VR6 oferuje pasażerom szczególnie wysoki poziom ochrony przed atakami z użyciem broni palnej i ładunków wybuchowych. Bez uszczerbku dla ekskluzywnego komfortu bazowego pojazdu. Centralnym elementem wyposażenia ochronnego jest opancerzona kabina pasażerska SAV-a. Elementy ze stali o wysokiej wytrzymałości w drzwiach, ramach bocznych, dachu i grodzi doskonale dopasowują się do konturów karoserii. Kompleksowo zabezpieczone wnętrze ma standardowo również aluminiowe osłony przeciwodłamkowe podwozia, pancerną przegrodę bagażnika oraz pancerne szyby.

Wielowarstwowe, bezpieczne szkło o grubości ok. 30 mm przedniej szyby i drzwi oraz przegroda bagażnika wytrzymują również ataki z użyciem broni uderzeniowej i mają wewnętrzną warstwę poliwęglanową stanowiącą dodatkową ochronę przeciwodłamkową. Ponadto przenikanie pocisków lub odłamków uniemożliwia precyzyjne zabezpieczenie szczelin oraz nakładające się opancerzenie, na przykład we wrażliwych miejscach takich jak fugi drzwi, szczeliny karoserii i połączenia między elementami karoserii a szybami.

Kolejnym elementem wyposażenia standardowego nowego BMW X5 Protection VR6 jest zbiornika paliwa zabezpieczony przed rozlaniem paliwa. Specjalna osłona zapewnia automatyczne zamknięcie zbiornika paliwa po ostrzale, aby zapobiec wyciekom paliwa. Standardowe opony z funkcją jazdy awaryjnej dzięki wzmocnionym ściankom bocznym umożliwiają kontynuowanie jazdy nawet po całkowitej utracie ciśnienia. Oferowane opcjonalnie dedykowane do tego modelu funkcje pozderzeniowe zapobiegają wyłączeniu silnika i zasilania nowego BMW X5 Protection VR6 po zderzeniu, zapewniając zachowanie mobilności w ekstremalnych sytuacjach.

Nowe BMW X5 Protection VR6 ma nie tylko taką samą stylistykę jak standardowe modele, ale również takie same właściwości jezdne.Nowy ośmiocylindrowy silnik w ofercie BMW X5 charakteryzuje się spontaniczną reakcją i znakomitą wydajnością. Przy pojemności 4,4 l rozwija maksymalną moc 390 kW (530 KM) w zakresie od 5500 do 6000 obr/min. Już od 1800 obr/min silnik generuje maksymalny moment obrotowy 750 Nm utrzymujący się aż do 4600 obr/min. Nowe BMW X5 Protection VR6 ma zatem zdecydowanie najmocniejszy silnik pośród konkurencji. Potężna elastyczność umożliwia jednostki V8 umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Prędkość maksymalna nowego BMW X5 Protection VR6 jest ograniczona elektronicznie do 210 km/h.

Układ jezdny obejmuje oś przednią z podwójnymi wahaczami poprzecznymi, pięciowahaczową oś tylną oraz specjalnie wzmocnione stalowe sprężyny i elektronicznie sterowane amortyzatory o niezależnych charakterystykach. 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z ogumieniem mieszanym umożliwiają przenoszenie wysokich sił bocznych oraz maksymalną stabilność toru jazdy przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów. Sportowy układ hamulcowy gwarantuje niezmiennie wysokie wartości opóźnienia nawet przy intensywnym obciążeniu.

Wyposażenie standardowe samochodu opancerzonego obejmuje ponadto zintegrowany aktywny układ kierowniczy. Odpowiedni skręt tylnych kół – w zależności od prędkości jazdy zgodny lub przeciwny – poprawia zwinność na zakrętach, stabilność przy zmianie pasa ruchu, zwrotność w ruchu miejskim i komfort przy parkowaniu i wyparkowywaniu.

Przednia szyba i przednie szyby boczne są standardowo ogrzewane. Szyby pancerne mają elektryczny podnośnik po stronie kierowcy. Opcjonalnie również szyba pasażera obok kierowcy może być wyposażona w podnośnik, a wysokość otwarcia przednich szyb można ograniczyć do około dziesięciu centymetrów, co umożliwia komunikację i wymianę dokumentów bez możliwości przedostania się do pojazdu większych przedmiotów.

Samochód opancerzony można na przykład wyposażyć opcjonalnie w przednie diodowe światła błyskowe w atrapie chłodnicy, tylne światła błyskowe, koguty sygnalizacyjne z sygnałem dźwiękowym, antenę dachową z dodatkowym odbiornikiem radia cyfrowego oraz opancerzenie akumulatorów samochodowych. Do celów reprezentacyjnych oferowane jest opcjonalnie mocowanie na chorągiewki.

Podobnie jak wszystkie samochody opancerzone bawarskiej marki również nowe BMW X5 Protection VR6 zostało poddane intensywnym testom. Obejmują one jazdy próbne i dostrajanie w ramach przygotowania do produkcji seryjnej, co zapewnia niezawodne działanie i gotowość nawet w ekstremalnych warunkach.

Najnowsze

8 Rajd Polski Historyczny już za nami. Podsumowanie 900-kilometrowej trasy!

W Krakowie u stóp Wawelu została wyznaczona meta dwóch międzynarodowych imprez, organizowanych przez Automobilklub Krakowski – 8. Rajdu Polski Historycznego i 2. Rajdu Polski Nowych Energii.

W pierwszej z tych konkurencji startowały załogi z Austrii, Danii, Francji, Luksemburga, Łotwy, Niemiec, Polski, Rumunii, Węgier i Włoch, rywalizujące w klasycznych samochodach, wyprodukowanych przed końcem roku 1990. Rajd Polski Nowych Energii zgromadził załogi z Francji, Włoch i Polski w autach elektrycznych.

Licząca 900 km trasa (dla pojazdów elektrycznych skrócona o jedną trzecią) w znacznej mierze prowadziła przez okolice, w których były rozgrywane dawne Rajdy Polski, wliczane do Mistrzostw Europy (a w 1973 do Mistrzostw Świata). Prowadziła przez Jurę Krakowską (etap nocny), Pogórze Wielickie, Beskid Wyspowy i Beskid Niski, a na ostatnim etapie przez Beskid Makowski. Ponad połowę dystansu stanowiły próby regularności jazdy, wytyczone na odcinkach szczególnie trudnych – wąskich, krętych, skomplikowanych nawigacyjnie. Podstawowym kryterium klasyfikacyjnym jest w takich imprezach perfekcyjna zgodność realnego czasu przejazdu z wyznaczonym czasem idealnym. Prędkość jazdy jest sprawdzana w tajnych punktach kontrolnych. Dodatkowym kryterium dla samochodów elektrycznych jest wielkość zużycia energii.

Ostatecznie w 8. RPH całe podium obsadziły polskie załogi. Triumfowali Stanisław i Anna Postawkowie w Zastavie 101 Special z roku 1979. Kolejne miejsca zajęli zeszłoroczni zwycięzcy Marcin i Mateusz Stryczakowie (Porsche 911, 1974) oraz Piotr i Natalia Cisowscy (Polski Fiat 125p, 1976).
Z kolei w 2. RPNE zwyciężyła polsko-francuska załoga Artur Prusak/Thierri Benchetrit w Volkswagenie e-Golf. Podium uzupełniły załogi włoskie w samochodach Audi e-tron: Guido Guerrini/Emanuele Calchetti oraz Walter Fuzzy Kofler/Franco Gaioni.

W becności tłumnie zebranych widzów, w majestatycznej scenerii krakowskiego Rynku Głównego, u stóp Bazyliki Mariackiej odbył się uroczysty start załóg, uczestniczących w 8. Rajdzie Polski Historycznym i w 2. Rajdzie Polski Nowych Energii. Starterami blisko 40 załóg z Austrii, Danii, Francji, Luksemburga, Łotwy, Niemiec, Rumunii, Węgier, Włoch i oczywiście z Polski byli przedstawiciel władz Polskiego Związku Motorowego Tomasz Brzeziński, zawodnik rajdowy i promotor elektromobilności Grzegorz Olchawski oraz prezes Automobilklubu Krakowskiego Paweł Owczyński. Startowi towarzyszyła wystawa cennych pojazdów zabytkowych, należących do krakowskich kolekcjonerów.

Z Rynku Głównego uczestnicy wyruszyli wprost na trasę etapu nocnego, wiodącego drogami Jury Krakowskiej. Kolejne etapy będą prowadzić w piątek przez Pogórze Wielickie, Beskid Wyspowy i Niski, a w sobotę – przez Beskid Makowski. W sumie trasa dla 8. RPH liczy ponad 900 km i biegnie po najtrudniejszych odcinkach dróg na południu Małopolski. Ponad połowę całego dystansu stanowią próby klasyfikacyjne w formie testów na regularność jazdy. 2. Rajd Polski Nowych Energii ma trasę krótszą (ok. 600 km), ale za to bardzo wysoką rangę; jest – jak przed rokiem – rundą E-Rally Regularity Cup FIA, najważniejszego w świecie cyklu rajdowego dla pojazdów elektrycznych.

Bazą tej międzynarodowej imprezy Automobilklubu Krakowskiego jest tradycyjnie Wieliczka (hotel Soray). Meta rajdu – w Krakowie na Placu Wielkiej Armii Napoleona u stóp Wawelu (sobota 7 września od godz. 16:40). W 8. RPH uczestniczą klasyczne samochody, wyprodukowane nie później, niż przed końcem roku 1990. Najstarszym autem jest Ford Anglia rocznik 1960; jedzie nim bardzo doświadczona załoga luksembursko-francuska Christian Crucifix/Joseph Lambert. W 2. RPNE startują wyłącznie auta elektryczne.

Najnowsze

Nowy Peugeot 508 i Peugeot 508 SW jako hybryda plug-in. Jaki będzie zasięg i ceny podstawowe?

Zgodnie z planem elektryfikacji Peugeota, w przyszłości wszystkie samochody marki będą oferowane z napędem elektrycznym lub hybrydowym. Nowe Peugeot 508 HYBRID i 508 SW HYBRID można zamawiać już dzisiaj we Francji, a do końca roku modele trafią na pozostałe rynki.

Peugeot wprowadza na rynek napęd plug-in hybrid o łącznej mocy 225 KM/165 kW, który pod względem emisji CO₂ należy do ścisłej czołówki napędów hybrydowych. 

Oba modele spełniają również kryteria testów homologacyjnych zgodnych z nowym protokołem WLTP i uzyskują wyniki:

– 508 Hybrid: 29 g(1) CO₂/km (1,3 l/100 km) i zasięg 54 km(2) w trybie 100% elektrycznym,
– 508 SW Hybrid: 30 g(3) CO₂/km (1,3 l/100 km) i zasięg 52 km(4) w trybie 100% elektrycznym.

Nowe Peugeot 508 Hybrid i 508 SW Hybrid są napędzane silnikiem spalinowym PureTech 180 KM (132 kW) i silnikiem elektrycznym 110 KM (80 kW) o łącznej maksymalnej mocy 225 KM (165 kW) przenoszonej na przednie koła.

Każdy tryb jazdy jest unikatowy i dostarcza innych doznań:

– Tryb 100% elektryczny zeroemisyjny oznacza idealnie cichą pracę

– Tryb Sport – to maksymalne wykorzystanie energii samochodu zapewniające sportowe doznania

– Tryb Hybrid oznacza wszechstronność

– Tryb Comfort łączy właściwości trybu Hybrid z komfortem adaptacyjnego zawieszenia.

W przypadku Peugeot 508 Hybrid i 508 SW Hybrid koszty posiadania i użytkowania wersji z silnikiem BlueHDi 130 EAT8 i wersji z napędem hybrydowym plug-in są porównywalne (zależnie od obowiązujących w danym kraju zasad opodatkowania). W przypadku przedsiębiorstw koszty są obliczane przy założeniu rocznego przebiegu na poziomie 30.000 km, 65% jazdy w trybie hybrydowym i 35% w trybie 100% elektrycznym. W przypadku osób prywatnych koszty są obliczane przy założeniu rocznego przebiegu na poziomie 15.000 km, 50% jazdy w trybie hybrydowym i 50% w trybie 100% elektrycznym.

Najnowsze

Odmieniona Mazda2 debiutuje w Polsce na początku 2020 roku. Znamy ceny!

Już na początku października oferta salonów Mazdy rozszerzona zostanie o Mazdę 2 z rocznika modelowego 2020. Zobaczcie, czego możemy się spodziewać w wyposażeniu standardowym i jakie będą ceny w Polsce!

Harmonijna linia maski, zmieniony projekt przedniego zderzaka i seryjne reflektory przednie LED ze spryskiwaczami sprawiają, że Mazda2 2020 bardzo wyraźnie nawiązuje do stylistyki modeli nowej generacji – Mazdy 3 i CX-30. Zwarta sylwetka nadwozia jest teraz bardziej dynamiczna i jednocześnie bardziej elegancka, wyróżnia się subtelnymi przetłoczeniami i oryginalną grą światła i cieni na powierzchni karoserii.Zmiany wprowadzone zostały także we wnętrzu odmienionego modelu, gdzie uwagę zwraca wysoka jakość materiałów zarówno w projekcie samego kokpitu, jak i foteli. 

Charakter Mazdy 2 z roku modelowego 2020 podkreśla także najbogatsza wersja wyposażenia SkyDREAM dostępna wcześniej wyłącznie w modelach Mazda6 i CX-5 oraz kolor nadwozia Polymetal Gray dotychczas zarezerwowany dla modeli najnowszej generacji, czyli Nowej Mazdy 3 i CX-30. Jest ona wzbogacona o aktywny tempomat, matrycowe reflektory LED, system kamer 360 czy system wspomagający hamowanie i zmniejszający ryzyko kolizji przy jeździe do tyłu (SCBS-R), elementy dostępne w miejskich samochodach klasy premium. Wnętrze wersji SkyDREAM wyróżnia się tapicerką skórzaną w kolorze szaroniebieskim łączoną z elementami materiałowymi.

W ślad za zmianami z zakresu designu, wyposażenia i komfortu idą także nowości w dziedzinie napędu. Silnik 1.5 Skyactiv-G o mocy 90 KM z sześciobiegową skrzynią manualną jest dodatkowo wyposażony w system Mazda M Hybrid znany już z Nowej Mazdy 3 i Mazdy CX-30. Dodatkowy silnik elektryczny w tym rozwiązaniu pełni funkcję generatora odzyskującego energię podczas hamowania, która następnie magazynowana jest w akumulatorze litowo-jonowym i używana do zasilania systemów pokładowych podczas postoju na światłach z wyłączonym silnikiem oraz do wspomagania jednostki spalinowej podczas przyśpieszania z niskich prędkości. 

Ceny Mazdy2 w Polsce zaczynają się od 70 900 zł. 

Najnowsze

Audi A5 we wszystkich wariantach doczekało się liftingu

Audi A5 doczekało się zmian! Audi A5 Sportback, A5 Coupé i A5 Cabriolet charakteryzują się teraz nowym, bardziej dynamicznym wyglądem oraz najnowszą wersją koncepcji obsługi MMI touch. Zobaczcie, co nowego proponuje Audi!

Teraz Audi znacznie zmieniło wygląd zewnętrzny auta, zwłaszcza jego przodu, który emanuje większą siłą. Osłona chłodnicy Singleframe z kratownicą o wyglądzie plastra miodu jest bardziej płaska i nieco szersza. Szczeliny wentylacyjne powyżej kratownicy nawiązują stylistycznie do klasycznego Audi Sport quattro z roku 1984.

Wyraźny spojler tworzy dolną krawędź przedniego zderzaka, po którego bokach znajdują się powiększone wloty powietrza. Patrząc na auto z boku, nowy kształt sekcji progów nadaje pojazdowi smukłego wyglądu, a wkładka dyfuzora z trapezoidalnymi końcówkami rur wydechowych poszerza je optycznie z tyłu.

Wszystkie wersje silnikowe i nadwoziowe A5 zjeżdżają z linii produkcyjnej standardowo wyposażone w diodowe reflektory przednie. Opcjonalną alternatywą dla tego rozwiązania są diodowe reflektory przednie Matrix w połączeniu z diodowymi światłami tylnymi z dynamicznymi kierunkowskazami i z funkcją sekwencji świetlnych. Najwyższą z dostępnych na żądanie opcji jest wersja z reflektorami diodowymi Matrix i ze światłami laserowymi Audi oraz z diodowymi światłami tylnymi również z dynamicznymi kierunkowskazami i z funkcją sekwencji świetlnych. 

Wnętrze nowego Audi A5 zdominowane jest przez linie poziome. Centralnym punktem lekko zwróconej w stronę kierowcy tablicy rozdzielczej jest duży wyświetlacz systemu MMI touch – centrum sterowania nowym systemem obsługi. Pakiet wielokolorowego, nastrojowego oświetlenia konturowego w ciemnościach podkreśla stylistyczne szczegóły wnętrza. Pakiet ten jest standardem w linii wyposażeniowej design selection.

Odświeżone Audi A5 (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 6,2 – 4,2; łączna emisja CO2 w g/km: 164 – 110) dostępne jest w Europie z silnikami, których moc rozpoczyna się od 120 kW (163 KM). W gamie znajdują się też mocne jednostki V6.Na początek, cztery wariant silnikowe Audi A5 wyposażone będą w system mild hybrid MHEV. Alternator-rozrusznik połączony z wałem korbowym odzyskuje energię podczas hamowania i przesyła ją do kompaktowych rozmiarów akumulatora litowo-jonowego.

W przypadku silników czterocylindrowych system MHEV zintegrowany jest z 12-woltowym systemem elektrycznym, a w przypadku modeli S TDI z 48-woltowym głównym systemem elektrycznym. Dla przykładu: pomiary Audi przeprowadzone w modelu S5 TDI pokazują, że tego typu elektryfikacja może obniżyć zużycie paliwa w codziennym użytkowaniu nawet o 0,4 l/100 km, rekuperując bądź wyłączając silnik gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu. 

Wszystkie wersje Audi A5 wyposażone zostały w automatyczne skrzynie biegów – siedmiobiegową skrzynię S tronic lub ośmiobiegową tiptronic. Napęd na cztery koła quattro dostępny jest opcjonalnie dla słabszego silnika i standardowo dla pozostałych trzech mocniejszych jednostek napędowych.

Dzięki systemowi MHEV i elektrycznie napędzanej sprężarce wspomagającej konwencjonalną turbosprężarkę, silnik 3.0 TDI jest mocny, a jednocześnie łagodnie rozwijający moc i oferujący duży zasięg. Oba modele S TDI od 0 do 100 km/h przyspieszają w mniej niż 5 sekund. Osiągnięcie elektronicznie ograniczonej prędkości 250 km/h jest tylko formalnością.

Na rynkach pozaeuropejskich S5 Coupé i S5 Sportback oferowane są z trzylitrowym silnikiem TFSI. Turbodoładowana, benzynowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem ma moc 260 kW (354 KM) i wytwarza wysoki moment obrotowy rzędu 500 Nm, dostępny w zakresie od 1370 do 4500 obr./min. V6 rozpędza S5 Coupé od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. W S5 Sportback TFSI standardowy sprint „do setki” wynosi o dwie dziesiąte sekundy dłużej.

Premierze odświeżonego Audi A5 towarzyszyć będzie wejście na rynek edycji specjalnej tego modelu. „Edition one” dostępne będzie zarówno we wszystkich wersjach Sportback, jak i Coupé z silnikami o mocy minimum 140 kW. Sportowe zawieszenie jest w tej edycji standardem. Stylistyka zewnętrzna bazuje na wersji S line i posiada dodatkowe, przykuwające wzrok elementy, takie jak np. brylantowoczarny dach A5 Coupé. Gama lakierów obejmuje tu takie kolory jak: szary quantum, szary daytona z efektem perłowym i zielony district z efektem metalicznym. Jeśli chodzi o wnętrze, klienci wybrać mogą jeden z dwóch pakietów: design selection i S line. Ekskluzywne detale podkreślają charakter obu wnętrz.

Najnowsze