Nowe BMW serii 7

Flagowy pojazd bawarskiej marki przechodzi modernizację. W odmienionych modelach BMW 750Li xDrive, BMW 740Li, BMW 730Ld, BMW 730Ld xDrive znajdziemy zmodyfikowane silniki i ciekawe rozwiązania. Zanim podamy szczegóły tych nowinek, przyjrzyjmy się autu na zdjęciach.

Co producent podaje jako najważniejsze w nowym modelu?

– Dwie wersje nadwoziowe – ze standardowym i powiększonym rozstawem osi; autentyczna reinterpretacja znajomego języka designu BMW; charakterystyczna równowaga ekskluzywności i sportowej dynamiki; imponująca precyzja w konstrukcji detali; wysokiej jakości materiały i ekskluzywne wykończenie.
– Pakiet M Sport podkreśla sportową charakterystykę serii 7 na jej własny, wyrazisty sposób; designerskie pakiety Pure Excellence oraz BMW Individual Design Composition z kolei podkreślają luksusowe cechy auta.
– Wyjątkowo szerokie zastosowanie technologii z palety EfficientDynamics; unikatowy ogólny pakiet cech BMW EfficientLightweight; silniki najnowszej generacji, futurystyczna obsługa i najlepsza aerodynamika w segmencie.
– BMW EfficientLightweight w nowym BMW serii 7: masa auta obniżona nawet o 130 kg w porównaniu z poprzednikiem.
– Carbon Core: szerokie zastosowanie plastiku wzmacnianego włóknem węglowym (CFRP, karbon) do szkieletu klatki pasażerskiej – jako elementy inteligentnej kompozycji materiałowej – w oparciu o transfer technologii z modeli BMW i.
– Nowe rzędowe silniki 6-cylindrowe benzynowe i wysokoprężne z najnowszej generacji jednostek napędowych BMW Group; dalszy wzrost wydajności dzięki zastosowaniu najnowszej generacji technologii BMW TwinPower Turbo; dalece udoskonalony silnik V8; opcjonalny napęd na wszystkie koła xDrive jeszcze bardziej poprawia zdolności dynamiczne i bezpieczeństwo jazdy.
– Do palety dodano model BMW 740e – hybrydę typu plug-in z silnikiem benzynowym i elektrycznym powstałym w technologii BMW eDrive z palety BMW i; łączna moc systemowa: 240 kW/326 KM, emisja CO2 wg norm UE: 49 g/km
– Siła napędowa przenoszona za pośrednictwem 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów Steptronic o zoptymalizowanej wydajności wewnętrznej, zwiększonych różnicach między kolejnymi przełożeniami oraz strategią zmiany przełożeń opartą na danych nawigacyjnych.
– Nowej konstrukcji, instalowany stanradrowo sterownik Driving Experience Control obejmuje teraz także tryb ADAPTIVE, który dostosowuje nastawy samochodu do stylu jazdy kierowcy oraz charakteru drogi.
– Unikatowa w segmencie luksusowym równowaga między sportowymi zdolnościami a komfortem jazdy; obie te strony radości z jazdy zdecydowanie podkreślone przez zastosowanie wyrafinowanych technologii zawieszeniowych oraz współbrzmienie systemów układu jezdnego.
– Pneumatyczne resorowanie z automatycznym samopoziomowaniem obu osi oraz dynamiczna kontrola amortyzatorów DDC w standardzie.
– Opcjonalny system czterech kół skrętnych Integral Active Steering dostępny teraz również w połączeniu z napędem na cztery koła BMW xDrive.
– W nowym BMW serii 7 debiutuje także dodatkowy system kontroli układu jezdnego Executive Drive Pro: wychylenia karoserii podczas dynamicznej jazdy po zakrętach zostają zredukowane dzięki elektromechanicznym stabilizatorom; w nastawach amortyzatorów system bierze pod uwagę niedoskonałości podłoża.
– Standardowo montowane w pełni diodowe lampy główne LED; po raz pierwszy od czasu debiutu w BMW i8 dostępne jako opcja także w modelu BMW laserowe lampy główne z systemem przeciwoślepieniowym BMW Selective Beam o zasięgu 600 m.
– Od nowa zdefiniowany luksus doznań w kabinie dla kierowcy i pasażerów w nowym BMW serii 7: ogromna przestronność, atmosfera tyleż ekskluzywna, co nowoczesna; wspaniałe materiały, precyzyjne wykończenie; jako opcja konsola środkowa rozciągnięta aż do tylnej kanapy.
– Elektrycznie regulowane komfortowe fotele oraz Executive Lounge zapewniają niezrównany komfort w długich podróżach; aktywna wentylacja foteli i funkcja masażu dla kierowcy i przedniego pasażera oraz Vitality Programme dla pasażerów z tyłu.
– Pakiet Heat Comfort z ogrzewaniem siedzeń, kierownicy, podłokietników w drzwiach i konsoli centralnej oraz centralnym podłokietniku.
– Ekskluzywne doznania dla audiofili dzięki systemowi audio Bowers & Wilkins Diamond surround sound.
– Panoramiczny szklany dach Sky Lounge z unikatowym w skali świata systemem zmiany zabarwienia (6 możliwych kolorów).
– Ambientowe oświetlenie kabiny ze świetlnym kobiercem Welcome Light Carpet na podłożu przed drzwiami samochodu; specjalne wzorce świetlne można zamówić dla tylnej części kabiny w wersji auta z długim rozstawem osi; dostępny także pakiet Ambient Air (system zapachowy).
– Telefonia z bezprzewodową stacją ładowania telefonów komórkowych.
– System operacyjny iDrive wzbogacony o dotykowy ekran dla intuicyjnej obsługi wielu funkcji; wyświetlacz i kontroler opcjonalnego systemu automatycznej klimatyzacji 4-strefowej także z dotykowym sterowaniem.
– Światowa premiera kontroli gestami: czujnik 3D pozwala na intuicyjne i łatwe sterowanie systemem infotainment z wykorzystaniem predefiniowanych ruchów dłoni.
– Innowacyjna wielofunkcyjna jednostka kontrolna BMW Touch Command: przenośny tablet o 7-calowej przekątnej zintegrowany w środkowym podłokietniku lub konsoli tylnej dla kontroli systemów komfortowych, infotainmentu i funkcji komunikacyjnych.
– Zdalne sterowanie parkowaniem z wykorzystaniem BMW Display Key.
– Nowy wyświetlacz przezierny BMW Head-Up Display z powierzchnią projekcji większą o 75% na przedniej szybie
– Driving Assistant jest teraz kompletnym pakietem komfortowo-ochronnym dzięki dodatkowym funkcjom prewencyjnym (ryzyko kolizji z tyłu, ostrzeżenie o niezamierzonym zjeżdżaniu z pasa, o ograniczeniach prędkości i ruchu poprzecznym za samochodem).
– Driving Assistant Plus obejmuje teraz również dodatki optymalizujące komfort: asystent kierowania i kontroli pasa ruchu z zapobieganiem najechaniu na pojazd obok, asystent jazdy w korku z półautomatycznym autonomicznym prowadzeniem auta, ostrzeżenie o poprzecznym ruchu z przodu i z tyłu.
– Nowej generacji system kamer Surround View z równoległym wyświetlaczem Top View oraz widokiem 3D na wyświetlaczu kontrolnym, indywidualnie wybieralne perspektywy i boczny widok panoramiczny dla sprawdzania sytuacji drogowej obok samochodu (przód i tył).

Warianty modelowe BMW serii 7:

BMW 750i xDrive (750Li xDrive): silnik benzynowy V8 z technologią BMW TwinPower Turbo (dwie dwuślimakowe turbosprężarki, wtrysk bezpośredni, VALVETRONIC, Double-VANOS), pojemność 4395 cm3, moc maksymalna 330 kW/450 KM/5500-6000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 650 Nm/1800-4500 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h 4,4 s (4,5 s), prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 8,3-8,1 l/100 km (8,5-8,3), emisja CO2 194-189 (197-192) g/km, norma czystości spalin Euro 6.
BMW 740i (BMW 740Li): rzędowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo (dwuślimakowa turbosprężarka, wtrysk bezpośredni, VALVETRONIC, Double-VANOS), pojemność 2998 cm3, moc maksymalna 240 kW/326 KM/5500-6500 obr./min, maksymalny moment obrotowy 450 Nm/1380-5000 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h 5,5 s (5,6 s), prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 7,0-6,6 l/100 km (7,0-6,6), emisja CO2 164-154 g/km (164-154), norma czystości spalin Euro 6.
BMW 730d (BMW 730Ld): rzędowy, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny z technologią BMW TwinPower Turbo (turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek kierownicy turbiny, bezpośredni wtrysk common rail), pojemność 2993 cm3, moc maksymalna 195 kW/265 KM/4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 620 Nm/2000-2500 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h 6,1 s (6,2), prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 4,9-4,5 l/100 km (5,0-4,6), emisja CO2 129-119 g/km (132-122), norma czystości spalin Euro 6.
BMW 730d xDrive (BMW 730Ld xDrive): rzędowy, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny z technologią BMW TwinPower Turbo (turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek kierownicy turbiny, bezpośredni wtrysk common rail), pojemność 2993 cm3, moc maksymalna 195 kW/265 KM/4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 620 Nm/2000-2500 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h 5,8 s (5,9), prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie 5,2-4,8 l/100 km (5,2-4,8), emisja CO2 137-127 g/km (137-127), norma czystości spalin Euro 6.
BMW 740e (BMW 740Le, BMW 740Le xDrive): rzędowy 4-cylindrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo (dwuślimakowa turbosprężarka, wtrysk bezpośredni, VALVETRONIC, Double-VANOS), pojemność 1997 cm3, moc maksymalna 190 kW/258 KM/5000-6500 obr./min, maksymalny moment obrotowy 400 Nm/1250-4800 obr./min, technologia BMW eDrive z synchronicznym silnikiem elektrycznym – moc maksymalna 70 kW/95 KM, maksymalny moment obrotowy 250 Nm, litowo-jonowe akumulatory wysokoprądowe, łączna moc systemowa 240 kW/326 KM, przyspieszenie 0-100 km/h 5,6 s (740Le: 5,7, 740Le xDrive: 5,5 s), prędkość maksymalna 240 km/h (na silniku elektrycznym do elektronicznie ograniczona 120 km/h), średnie spalanie 2,1 l/100 km (2,1/2,3), 12,5 kWh/100 km (12,5/13,0), emisja CO2 49 g/km (49/53), norma czystości spalin Euro 6.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze