Nowe BMW serii 6 Gran Turismo po liftingu – zobaczcie na zdjęciach!

Za nami kolejna cyfrowa premiera. Tym razem BMW pokazało odświeżoną wersję BMW serii 6 Gran Turismo. Tego modelu już nie kupimy w Stanach Zjednoczonych ani w Wielkiej Brytanii. Czy to zwiastuje, że będzie to już ostatnia odsłona tego GT ze stajni niemieckiego producenta?

Przód i tył samochodu zostały zmodyfikowane – została powiększona atrapa chłodnicy w kształcie nerki i reflektory mają teraz smuklejszy kształt. Wszystkie warianty modelu wyposażono w trapezowe końcówki rur wydechowych.

W wyposażeniu standardowym w wariantach z najmocniejszymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi otrzymamy 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, natomiast 19- i 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich dostępne w ramach wyposażenia opcjonalnego.

Nowe BMW serii 6 Gran Turismo po liftingu

W standardzie otrzymamy też monitor pokładowy o przekątnej 12,3 cala oraz skórzana kierownica sportowa z nowym układem przycisków wielofunkcyjnych i sterowaniem dwustrefową klimatyzacją automatyczną. 

Nowe systemy asystujące kierowcy i rozbudowane funkcje przecierają szlak do jazdy zautomatyzowanej. Funkcję ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu w ramach opcjonalnego systemu asystującego kierowcy uzupełniono o asystenta powrotu na pas ruchu.

Nowe BMW serii 6 Gran Turismo po liftingu

Asystent kierowania i toru jazdy (w ramach opcjonalnego systemu asystującego kierowcy Professional) obejmuje teraz funkcję Active Navigation, automatycznego tworzenia „korytarza życia” oraz ostrzegania o skrzyżowaniu z funkcją lekkiego hamowania miejskiego.

Nowe BMW serii 6 Gran Turismo po liftingu

BMW zapowiada także nowe kolory karoserii i dodatkowe lakiery BMW Individual, pakiet sportowy M z nowym, efektownie wystylizowanym pasem przednim i potężnym dyfuzorem z tyłu. Opcjonalne hamulce sportowe M teraz będą do wyboru z zaciskami lakierowanymi w kolorze niebieskim lub czerwonym.

Nowe BMW serii 6 Gran Turismo po liftingu

W ofercie dwa silniki benzynowe i trzy silniki wysokoprężne. Wszystkie warianty silników dostępne teraz z technologią mild hybrid 48 V, tj. 11 KM dodatkowej mocy.

Warianty modelowe w chwili wejścia na rynek:

  • BMW 630i Gran Turismo: 4-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy, technologia mild hybrid, 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
  • BMW 640i Gran Turismo: 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy, technologia mild hybrid, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, (BMW xDrive).

Nowe BMW serii 6 Gran Turismo po liftingu

  • BMW 620d Gran Turismo: 4-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, technologia mild hybrid, 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
  • BMW 630d Gran Turismo: 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, technologia mild hybrid, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, (BMW xDrive).
  • BMW 640d xDrive Gran Turismo: 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, technologia mild hybrid, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, BMW xDrive.

Na lipiec 2020 r. zaplanowano wprowadzenie do sprzedaży nowego BMW serii 6 Gran Turismo. Tego modelu już nie kupią klienci w Stanach Zjednoczonych ani w Wielkiej Brytanii. 

Najnowsze

Olbrzymi sterowiec Goodyear pojawi się nad Europą

Sterowiec Goodyeara to prawdziwy symbol. Jego powrót do Europy jest sposobem na świętowanie powrotu firmy do sportów motorowych.

Latający nad Europą sterowiec Goodyear Blimp, model Zeppelin NT, obsługiwany będzie przez Deutsche Zeppelin-Reederei GmbH z siedzibą w Friedrichshafen w Niemczech. To najnowszy rozdział w prawie 100-letniej współpracy między Goodyear i Zeppelinem.

Półsztywny sterowiec Zeppelin NT mierzy ponad 75 m długości – prawie trzy czwarte długości boiska do piłki nożnej – i prawie 18 m wysokości. Jest to ten sam model sterowca, co wykorzystywany przez markę w Stanach Zjednoczonych – tam Goodyear posiada trzy tego typu maszyny. Unosząc się nad Europą ma pełnić funkcję ambasadora marki. Oprócz tego maszyna będzie wykonywała komercyjne loty (pasażerskie) na terenie Niemiec.

Sterowiec Goodyear Zeppelin NT
Sterowiec Goodyear Blimp, częściej widywany w Stanach Zjednoczonych podczas dużych imprez sportowych, w tym wyścigów NASCAR, rozgrywek NBA i PGA, jest jednak dobrze znany w Europie. Po raz pierwszy przyleciał do Europy w marcu 1972 r., a w czerwcu tego samego roku wykonał dziewiczy lot do Cardington w Anglii. Słynny sterowiec nazywany wtedy ‘Europa’ wzbijał się w europejskie niebo przez kolejne 14 lat, biorąc udział w wielu ważnych wydarzeniach sportowych i kulturalnych, m.in. Grand Prix Niemiec na Nürburgringu w 1985 r., French Open na Rolland Garros w 1986 r., a nawet dwóch brytyjskich weselach królewskich, zanim w 1986 r. przeszedł na emeryturę.

Sterowiec Goodyear Zeppelin NT

W kolejnych latach sterowce marki wracały na europejskie trasy, jednak lot próbny z Friedrichshafen to pierwszy lot sterowca Goodyear w Europie od 2012 r.

{{ tn(26545) left }}W najbliższych tygodniach sterowiec marki będzie latał w rejonie Friedrichshafen i szerzej na terytorium Niemiec. Docelowo ma pokazywać z powietrza najważniejsze wyścigi rozgrywane w Europie, jakie pozostały w kalendarzu sportów motorowych na sezon 2020.

Będzie to kolejny, znaczący impuls powrotu Goodyear do wyścigów międzynarodowych. Firma została już oficjalnym dostawcą opon do klasy LMP2 Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC), Europejskiej Serii Le Mans od sezonu 2021, Brytyjskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych (BTCC) oraz za pośrednictwem nowego partnerstwa medialnego z czołowym europejskim nadawcą sportowym, Eurosport, dla Pucharu Świata Samochodów Turystycznych FIA (WTCR) oraz Pure ETCR, pierwszej serii wyścigów w pełni elektrycznych samochodów turystycznych wielu marek (umowa obowiązuje od sezonu 2020).

Najnowsze

Kierowca BMW pobił się z kierowcą Skody. O co poszło?

Przykład skrajnej agresji ze strony właściciela BMW? Ta sytuacja to dobry dowód na to, że nie należy się w życiu kierować stereotypami.

Z samego nagrania nie wynika niestety zbyt wiele. Widzimy jak BMW dogoniło Skodę, zjechało za nią na prawy pas, a kiedy oba auta zatrzymały się na czerwonym świetle, z bawarskiego sedana wysiadł kierowca. Nim zdążył się nachylić w stronę uchylonej w Octavii szyby, kierujący wyskoczył i uderzył mężczyznę.

Bójka kobiet na drodze. O co poszło?

Wywiązała się szarpanina, którą wygrał kierowca Skody. Odjechał po zapaleniu się zielonego światła, a kierujący BMW zbierał coś z asfaltu. Na widok odjeżdżającej Octavii rzucił się jeszcze w jej stronę, chyba zamierzając opluć auto.

Kierowca BMW nie opanował napędu na tył?

Według opisu znajdującego się pod nagraniem, który ma być relacją kierowcy BMW, kierujący Skodą uszkodził mu wcześniej auto, omal nie doprowadzając do karambolu. Po czym uciekł. Podczas bójki zniszczył kierowcy BMW okulary, więc miał on spory problem, żeby kontynuować podróż. Sprawa została zgłoszona na policję.

Najnowsze

Zdenerwowany sąsiad zatkał wydech Mustanga pianką montażową i zostawił liścik

Większość spraw można załatwić z innymi ludźmi zwykłą rozmową. Szczególnie z sąsiadami, z którymi wchodzenie w otwarty konflikt rzadko kiedy jest dobrym pomysłem.

Pomimo tego sąsiad, lub też sąsiedzi, pewnego Amerykanina z Ohio, postanowili po prostu zaatakować bez ostrzeżenia. Ponieważ przeszkadzał im głośny wydech w jego Mustangu, zatkali mu rury pianką montażową oraz zostawili list z pogróżkami.

Zarzucają w nim, że właściciel Mustanga specjalnie ma auto z głośnym wydechem, aby zwracać na siebie uwagę okolicznych mieszkańców. Ale jak zaznaczają – to nie jest uwaga, jaką chciałby na sobie skupiać. Dają mu 14 dni na „naprawienie” tłumika albo założenie fabrycznego, inaczej „pożałuje tego”. Zachęcają go też do zgłoszenia sprawy na policję, ponieważ „nic mu nie pomoże”.

Dźwięk silnika Forda Mustanga na przestrzeni lat – jak się zmienił? Usłysz to!

Nie znamy niestety szerszego kontekstu tej historii. Czy właściciel Mustanga miał go już przez pewien czas i dopiero niedawno zdecydował się na wymianę wydechu? A może częściej korzysta ze sportowego trybu, który wzmacnia efekty dźwiękowe i zostało to odebrane jako tuning zrobiony oczywiście „na złość” lokalnej społeczności? Na zdjęciu widać jedynie końcówki wydechu, które wyglądają jak standardowo montowane w wersji z 5-litrowym silnikiem.

Nowy Ford Mustang będzie hybrydą? To może być prawda

Właściciel Mustanga, który podzielił się historią na Facebooku, jest sprawą rozgoryczony. Zapewnia, że rozwiązałby problem, gdyby tylko ktoś przyszedł i go o to poprosił. Zatkanie wydechu i list z pogróżkami chyba go nie przekonały. Ciekawe czy sprawa zostanie rozwiązana pokojowo, czy narodzi się poważniejszy konflikt. W jednym wandal miał niestety rację – nie sposób będzie ochronić samochodu przed nim, zgłoszenia na policję, bez nagrania na nic się zdadzą, a złapanie na gorącym uczynku wcale nie musi oznaczać rozwiązania problemu.

Najnowsze

Nadchodzą zmiany w przepisach dla kierowców – ułatwienia dot. praw jazdy, kart pojazdu czy rejestracji samochodu

O planowanych zmianach mówi się już od zeszłego roku. Jednak dopiero teraz do sejmu trafił projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym, który ma wprowadzić szereg ułatwień dla kierowców.

Czy muszę mieć przy sobie prawo jazdy?
Nadchodzące zmiany bywają nazywane pakietem deregulacyjnym. Jednym z bardziej wyczekiwanych zapisów jest zniesienie obowiązku noszenia ze sobą prawa jazdy. Zamiast tego korzystać będzie można z „cyfrowego” prawka, które będziemy mieć w swoim smartfonie, za pośrednictwem aplikacji mPojazd (będącej rozszerzeniem już dostępnej usługi mObywatel).

Zatrzymanie prawa jazdy na 3 miesiące – od kiedy do kiedy?
Jednocześnie zmieni się procedura zatrzymywania prawa jazdy na 3 miesiące za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o ponad 50 km/h. Obecnie, jeśli podczas kontroli oświadczymy, że nie mamy ze sobą blankietu, będziemy zobowiązani do przekazania go starostwu powiatowemu i dopiero od tego momentu rozpocznie się bieg kary. Po nowelizacji uprawnienia zostaną nam odebrane i przywrócone po 3 miesiącach „zdalnie”.

Przeczytaj też: Epidemia epidemią, a drogówka czuwa i zatrzymuje prawa jazdy

Brak karty pojazdu i naklejki, zachowanie tablicy rejestracyjnej
Kolejne nowości, również od dawna oczekiwane przez kierowców, to uproszczenia przy rejestracji samochodu. Zlikwidowana zostanie karta pojazdu, co oznacza nie tylko jeden dokument do przechowywania mniej, ale także oszczędność 75 zł. Zniesiona będzie też konieczność stosowania naklejki kontrolnej na szybie z numerem rejestracyjnym (oszczędność 18,50 zł). Po wprowadzeniu nowelizacji pojawi się także możliwość zachowania już posiadanych tablic rejestracyjnych i przełożenia ich na nowe auto.

Rejestracja auta przez salon samochodowy, a złomowanie samochodu przez firmę
Z kolei kupując samochód w salonie, będziemy mogli upoważnić salon do zarejestrowania pojazdu w naszym imieniu i odebrania tymczasowych tablic rejestracyjnych. Z drugiej strony po zezłomowaniu auta nie będziemy musieli udawać się do urzędu – wszystkim zajmie się stacja demontażu.

Przeczytaj też: Tablice rejestracyjne – skróty i oznaczenia. Rozszyfruj miasta, organizacje i źródło napędu

Czasowe wyrejestrowanie samochodu
Na koniec niestety zła informacja – według obecnego projektu przepisów, ma się w nich pojawić zapis o czasowym wyrejestrowaniu pojazdu, ale nie chodzi tu o samochody użytkowane sezonowo. Możliwość taką otrzymają jedynie właściciele aut wymagających poważnych napraw. Raz na trzy lata będzie można czasowo je wyrejestrować na czas od 3 do 12 miesięcy.

A kiedy możemy spodziewać się wprowadzenia tych zmian? Najpierw nowelizacja musi przejść cały proces legislacyjny. Następnie opisywane powyżej zmiany będą wprowadzane stopniowo, zależnie między innymi od uwarunkowań technicznych, jak wdrożenie odpowiednich systemów.

Najnowsze