Nowe BMW serii 4 Coupe

12 lipca 2013
17
1
Nowe BMW serii 4 Coupe debiutuje jako czwarta generacja sportowego Coupe BMW średniej wielkości.

Nowe BMW serii 4 prezentuje końcowy efekt prac nad nowoczesnym Coupe o zrównoważonych proporcjach, natomiast cyfra '"4" w nazwie modelu oznacza nie tylko nową jakość, ale zwraca uwagę na dedykowany design nadwozia i uwypukla techniczne różnice w stosunku do siostrzanych modeli BMW serii 3.

Nowe BMW serii 4 Coupe jest wyraźnie szersze i ma większy rozstaw osi, niż odchodzące BMW serii 3 Coupe, a dynamicznie wydłużona sylwetka auta została osadzona niżej na kołach. Wszystko to, w połączeniu z typowymi dla BMW krótkimi zwisami, długą maską sinika i cofniętym przedziałem pasażerskim z opadającą ku tyłowi linią, tworzy wizerunek samochodu o charakterystycznych proporcjach. Przedni pas - z elementami charakterystycznymi dla BMW, jak osłoną chłodnicy w kształcie nerki, podwójnymi owalnymi reflektorami oraz dużym wlotem powietrza w zderzaku - stanowi bezpośrednie nawiązanie do BMW serii 3. Nowym elementem w BMW serii 4 Coupe są wloty powietrza umieszczone na przednich nadkolach i skierowane do tyłu - ich zadaniem jest ograniczenie oporu powietrza w tym obszarze. Nadkola nowego Coupe w połączeniu z szerokim rozstawem kół uwypuklają zwartą konstrukcję tylnej części nadwozia, gdzie dominują poziomie linie.

fot. BMW

Wnętrze nowego BMW serii 4 Coupe reprezentuje fuzję sportowego uroku i ekskluzywności. Wszystkie elementy sterowania zostały zgromadzone w ergonomiczny sposób wokół kierowcy, dając mu optymalny dostęp do wszystkich funkcji. W tylnym przedziale sportowe cechy nowego modelu uwypuklają mocno wyprofilowane siedzenia. Wgłębione zagłówki i szerokie, wyprofilowane elementy podparcia bocznego wyraźnie dzielą tylną kanapę na dwa indywidualne fotele. Klienci mają do wyboru trzy linie wyposażeniowe oraz pakiet M Sport, stanowiące alternatywę dla standardowej specyfikacji. Pakiety Sport Line, Modern Line i Luxury Line umożliwiają dopasowanie wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego auta do upodobań nabywcy.

Inżynierowie BMW poprawili precyzję układu kierowniczego i zwrotność auta, czyniąc z nowego BMW serii 4 Coupe naturalnego "sportowca". Wydajność nowego modelu to również zasługa zaawansowanej technologii zastosowanej w podwoziu, elektrycznego wspomagania kierownicy wolnego od negatywnego wpływu siły napędowej odczuwanej na kole kierownicy, rozkładu mas w stosunku 50:50, dopracowania elementów nadwozia w tunelu aerodynamicznym oraz lekkiej konstrukcji nadwozia.

Nowe BMW serii 4 Coupe ma dłuższy rozstaw osi, szerszy rozstaw kół i niższy prześwit od BMW serii 3 Coupe, które zastępuje. Niższe zawieszenie pozwoliło obniżyć środek ciężkości auta do poziomu poniżej 500 milimetrów, dzięki czemu nowe BMW serii 4 Coupe ma najniżej położony środek ciężkości spośród wszystkich obecnie produkowanych modeli BMW.

fot. BMW

Sportowy, dwudrzwiowy model będzie dostępny w momencie debiutu rynkowego z następującymi silnikami: sześciocylindrową rzędową jednostką benzynową pracującą pod maską BMW 435i Coupe, czterocylindrowym silnikiem benzynowym w BMW 428i Coupe oraz czterocylindrowym dieslem przeznaczonym dla BMW 420d Coupe. Wszystkie oferowane silniki wykorzystują technologię BMW TwinPower Turbo i rozwijają moc od 135 kW/184 KM do 225 kW/306 KM.

Moc silnika jest przekazywana na tylne koła poprzez standardową sześciobiegową skrzynię manualną. Wszystkie warianty nowego BMW będą też współpracować z opcjonalną, sportową skrzynią automatyczną o ośmiu przełożeniach, dającą kierowcy możliwość manualnej zmiany biegów za pomocą dźwigienek umieszczonych przy kole kierownicy. Dodatkowo dwa warianty BMW serii 4 Coupe z silnikami benzynowymi będą oferowane w momencie debiutu z opcjonalnym inteligentnym układem napędu na wszystkie koła BMW xDrive.

Oprócz oszczędnych silników benzynowych i jednostki wysokoprężnej, duży wpływ na wydajność nowego modelu ma lekka konstrukcja nadwozia o aerodynamice potęgowanej przez specjalne kurtyny powietrzne i wloty powietrza. BMW serii 4 Coupe jest z założenia pojazdem o wysokiej dynamice, niemniej jednak elementy, takie jak funkcja Auto Start-Stop, odzysk energii hamowania, wskaźnik zmiany biegu czy sterowanie agregatami pomocniczymi zgodnie z zapotrzebowaniem dbają o to, aby nowy model wywoływał pozytywne wrażenie także w kwestii zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla. W tym miejscu należy zatem wspomnieć o trybie ECO PRO, który pozwala obniżyć zużycie paliwa nawet o 20 procent.

Jedną z nowości jest system nawigacji Professional nowej generacji, który oferuje dodatkowe funkcje, lepszą grafikę i mapy z elementami 3D. Dodatkowo, nowe BMW serii 4 Coupe może zostać wyposażone w kolorowy wyświetlacz Head-Up, asystenta jazdy Driving Assistant Plus, który ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji z pieszym, inteligentny asystent świateł drogowych LED zapobiegający oślepianiu, system aktywnej ochrony (Active Protection) zawierający asystenta koncentracji kierowcy (Attentiveness Assistant) oraz najnowszy aktywny tempomat z funkcją Stop & Go. W zakresie systemów infotainment, BMW zastosowało bardzo wydajny interface umożliwiający integrację smartfonów i licznych funkcji biurowych za pośrednictwem Bluetooth. Nowością jest też funkcja dyktowania z systemem rozpoznawania mowy.

Komentarze

Motonegocjator.pl
30 marca 2020 21:15
Stare ale poczciwe BMW 4, które można kupić z super rabatem jeszcze u nas na www.motonegocjator.pl