Nowe BMW serii 3 – prezentacja i galeria zdjęć

Przód szóstej generacji serii 3 ewidentnie stał się bardziej masywny, a całość zyskała linię rodem z większej siostry - serii 5. Dzięki temu nowa trójka zyskała z jednej stony bardziej nobliwego wyglądu, a z drugiej - powiększyła się wizualnie. A zwą ją... F30.

Co nas najbardziej przekonuje w nowej trójce, której oznaczenie brzmi F30? Przód samochodu. Jest bardziej nabrzmiały: maskę zdobią wybrzuszyste przetłoczenia, a reflektory – intrugujące przymrużone – są bardzo szeroko rozstawione, wydłużone i zachodzące na bok nadwozia. Do tego niewielki akcent w obrębie świateł przeciwmgłowych, który dodaje nieco pikanterii przedniemu zderzakowi i całość prezentuje się całkiem groźnie. Podobnie jak w serii 5, również w nowej trójce warto dostrzec przednią część auta z boku – przypomina nieco profil jakiegoś zadziornego, czającego się do ataku zwierza.

BMW serii 3 na 2012 rok. Przód nadwozia jest… niesamowity!
fot. BMW

Tył samochodu został nieznacznie muśnięty ręką stylisty, czyli obyło się bez wielkich zmian. Może to i lepiej, bo zarówno tylne lampy, jak i zintegrowany spojler (teraz nieco bardziej podkreślony i zadarty ku górze) świetnie się komponują, nadając autu zwartego zwieńczenia (tu mogą rolę odegrać podwójne, szeroko rozstawione końcówki wydechu – dostępne np. w wersji 335i).

fot. BMW

Szósta generacja BMW serii 3 Limuzyna ma teraz większą długość (+ 93 mm) i większy rozstaw osi (+ 50 mm); także środek samochodu został przez to powiększony, co mają szczególnie docenić pasażerowie siedzący z tyłu. Mimo tych zabiegów auto jest o 40 kilogramów lżejsze od poprzednika. Podobnie jak wszystkie poprzednie modele od 1975 r. także nowe BMW serii 3 powstaje w zakładzie BMW w Monachium.

Do wyboru są cztery jednostki napędowe, wyposażone w technologię Twin Power Turbo. Wprowadzono także nowy motor 328i o mocy 245 KM – to czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem. Ponadto w nowej serii 3 znajdziemy także ośmiostopniową skrzynię automatyczną, dostępną w zestawieniu ze wszystkimi silnikami benzynowymi oraz wysokoprężnymi – jest standardowo wyposażona w funkcję Auto Start Stop.

BMW serii 3 w wersji limuzyna może uchodzić za w pełni rodzinne auto. Dostęp do tylnej kanapy jest świetny, a na każdym fotelu znajdują się mocowania do foletików dziecięcych – Isofix.
fot. BMW

Przełącznik właściwości jezdnych, oprócz ustawień Comfort, Sport i Sport+, ma we wszystkich modelach dodatkowy tryb Eco Pro wspomagający kierowcę w oszczędzaniu paliwa.

W nowej serii 3 znajdą się wreszcie systemy, które do tej pory były zarezerwowane dla większych aut marki. Pojawi się np. BMW ConnctedDrive, a wraz z nim wyświetlacz Head up Display, BMW Apps, czy BMW Teleserwis.

Po raz pierwszy w trójce oferowane są trzy różne linie stylistyczne: „Sport”, „Luxury” oraz „Modern”. dzięki którym jest możliwość zadbania o indywidualny i oryginalny wizerunek własnego pojazdu i dostosowania go do swoich wyobrażeń (dobór elementów zewnętrznych, materiałów we wnętrzu i kolorów).

Bardzo łatwo nam sobie wyobrazić siebie za kierownicą BMW 335i o mocy 306 KM!
fot. BMW

Latem 2012 r. zaplanowano wprowadzenie do oferty pakietu sportowego M ze specjalnymi elementami wnętrza i karoserii.

A jak było na prezentacji prasowej nowej serii 3? Zaproszeni sportowcy reprezentowali trzy dyscypliny (tyle, ile linii stylizacyjnych) i pokazali namiastkę swoich umiejętności. Jako pierwszy popis swoich umiejętności dał Krzysztof Golonka, Mistrz Świata w Trikach Piłkarskich 2011/2012 (The Best Shows), a także finalista programu „Mam Talent”.  Następnie widzowie mogli podziwiać pokaz szermierki w wykonaniu najlepszych polskich florecistek: Sylwii Gruchały – medalistki olimpijskiej, wielokrotnej Mistrzyni Świata i Europy, oraz Małgorzaty Wojtkowiak, Mistrzyni Świata z drużyny, medalistki Mistrzostw Europy i olimpijki z Pekinu. Zacięta była walka w tenisa stołowego między Przemkiem Sałacińskim, reprezentującym barwy drugoligowej drużyny KS Spójnia Warszawa, a Moniką Perzyną, która w 2003 roku zdobyła tytuł Akademickiej Mistrzyni Europy.

Uporządkowane wnętrze, z nowymi akcentami kolorystycznymi i wykończeniem niby drewnem bardzo nam się podoba.
fot. BMW

W materiałach dodatkowych poniżej zamieszczamy cennik nowej serii 3. Za najtańszą wersję auta – 316d – należy szykować 130 700 złotych. Naszym zdaniem? Na pierwszy rzut oka – warto. Po jazdach próbnych ocenimy, czy nowa trójka prowadzi się równie świetnie jak poprzedniczka.

O historii BMW M3 czytaj tutaj. 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze