Nowe BMW serii 3 już jest

Nowa generacja BMW serii 3, o oznaczeniu kodowym G20, debiutuje właśnie podczas Paris Motor Show 2018. Początek sprzedaży modelu zaplanowano na 9 marca 2019 roku.

Samochód jest o 85 milimetrów dłuższy od poprzednika (4709 mm), o 16 milimetrów szerszy (1827 mm) i tylko o 1 mm wyższy (1442 milimetry). Wydłużony o 41 milimetrów rozstaw osi (2851 mm) i zwiększony rozstaw kół (przód: + 43 mm, tył: 21 mm) mają korzystny wpływ na równowagę i zwinność auta. Bagażnik nowej serii 3 ma pojemność 480 l

Z przodu dominuje duża atrapa chłodnicy w kształcie nerek z odchodzącymi od niej reflektorami. Charakterystyczny podział na dwie części podkreślono poprzez nacięcie w pasie przednim poprowadzone w kierunku reflektorów. W ramach wyposażenia standardowego oferowane są w pełni diodowe reflektory, natomiast reflektory diodowe o rozszerzonym zakresie funkcji i diodowe reflektory adaptacyjne w technologii BMW Laserlight ze światłami drogowymi o zasięgu około 530 metrów, są dostępne jako opcja.

W ramach nowego języka stylistycznego we wnętrzu nowego BMW serii 3 zmieniono układ ekranów i podwyższono konsolę środkową. Wyświetlacze, przyciski klimatyzacji i wloty powietrza tworzą spójną całość w środkowej części deski rozdzielczej.

Opcjonalny pakiet BMW Live Cockpit Professional obejmuje spersonalizowane i dostosowane do sytuacji wyświetlacze w ramach całkowicie cyfrowego zestawu wskaźników o przekątnej 12,3 cala i ekranu systemu inforozrywki o przekątnej 10,25 cala. Obsługa obejmuje sterowanie dotykowe, kontroler iDrive, przyciski na kierownicy, sterowanie gestami oraz sterowanie głosowe.

W nowym BMW serii 3 debiutuje inteligentny asystent osobisty BMW, czyli cyfrowy specjalista, który reaguje na hasło: „Hej BMW”. Jego unikatową cechą jest możliwość nadania mu imienia. Potrafi on wyjaśnić najróżniejsze funkcje („Jak działa asystent świateł drogowych?”), podać informacje o aktualnym stanie samochodu („Czy poziom oleju jest prawidłowy?”) i odpowiedzieć na pytania („Czy są jakieś komunikaty ostrzegawcze?”).

Od początku sprzedaży nowe BMW serii 3 będzie dostępne z pięcioma silnikami do wyboru. Oferta obejmuje dwie 4-cylindrowe jednostki benzynowe o mocy 184 KM (320i) i 258 KM (330i) oraz dwa 4-cylindrowe silniki wysokoprężne o mocy 150 KM (318d) i 190 KM (320d). BMW 330d jest natomiast wyposażone w 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o mocy 265 KM).

Przy projektowaniu konstrukcji nadwozia i układu jezdnego w nowej serii 3 skupiono się na udoskonalaniu zwinności i precyzji prowadzenia. Auto jest nawet o 55 kilogramów lżejsze od swojego poprzednika. W zależności od wariantu modelu i wyposażenia. seria 3 ma również obniżony środek ciężkości i rozkład masy na osie wynoszący 50:50.

Standardowy układ jezdny oraz opcjonalny sportowy układ jezdny M są wyposażone w amortyzatory zależne od skoku sprężyny, które debiutują w modelu BMW. Przyczyniają się w istotny sposób do utrzymania równowagi między sportowym zacięciem a komfortem. Bezstopniowa regulacja umożliwia progresywne dostosowywanie twardości amortyzatora zgodnie ze zmianą skoku sprężyny. Zmniejsza to w odczuwalny sposób ruchy nadwozia przy amortyzacji drgań powstających na wyboistych nawierzchniach dróg czy przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów.

Oprócz sportowego układu jezdnego M (z obniżonym o 10 mm prześwitem) w wyposażeniu opcjonalnym uwzględniono także adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Można także zamówić sportowe hamulce M z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu. W BMW 330i i 330d dostępny jest sportowy mechanizm różnicowy M w połączeniu ze sportowym układem jezdnym M lub adaptacyjnym układem jezdnym M.

Nowe BMW serii 3 jest wyposażone w rozszerzoną gamę systemów wspomagających kierowcę – standard obejmuje funkcje ostrzegania przed kolizją i wykrywania pieszych oraz rowerzystów wraz z funkcją hamowania miejskiego. W ramach wyposażenia opcjonalnego dostępny jest aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go oraz system asystujący kierowcy z funkcją ostrzegania przed kolizją i zjechaniem z pasa ruchu, kolizją z tyłu oraz ruchem w kierunku poprzecznym podczas cofania. Dostępny jest także asystent kierowania i toru jazdy, który współpracuje z kierowcą, pomagając mu utrzymać pojazd na wykrytym pasie, a także  asystent pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizją boczną i omijaniem przeszkód.

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Bardzo fajny model, godny następca. Sprzedaliśmy już kilkadziesiąt takich modeli. Bardziej nam się niż większa seria 5.

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze