Nowe BMW serii 1 ujrzy światło dzienne już w czerwcu!

Nowe BMW serii 1 ujrzy światło dzienne już w czerwcu!

01 czerwca 2019
12
Bawarska marka już za niespełna miesiąc zaprezentuje swoje nowe, innowacyjne BMW serii 1 podczas BMW Welt w Monachium. Wiemy, kiedy nowe BMW trafi do sprzedaży na całym świecie i jakich zmian możecie się spodziewać w trzeciej generacji tego kompaktowego modelu!

Trzecia generacja BMW serii 1 zostanie zaprezentowana publiczności po raz pierwszy w BMW Welt w Monachium w dniach 25-27 czerwca 2019 r. w ramach nowej platformy prezentacyjnej BMW Group #NEXTGen. Miejscem targowej premiery nowego BMW serii 1 będzie Międzynarodowa Wystawa Samochodów (IAA) we Frankfurcie nad Menem we wrześniu 2019 roku. Wprowadzenie na rynki na całym świecie nastąpi od 28 września 2019 r. 

Dzięki nowoczesnej konstrukcji BMW z napędem na przednie koła trzecia generacja BMW serii 1, dotychczas wyprodukowana ponad 1,3 mln razy i ciesząca się szczególną popularnością w Europie, oferuje również znacznie więcej przestrzeni przy niemal takiej samej powierzchni.

Szczególnie odczują to pasażerowie na tylnych miejscach; większa jest też pojemność bagażnika. Nowe BMW serii 1, oferowane wyłącznie w wersji 5-drzwiowej, ma długość 4319 mm i jest o pięć milimetrów krótsze niż jego poprzednik. 

Szerokość (obecnie 1799 mm) zwiększyła się o 34 mm, a wysokość (1434 mm) o 13 mm. Rozstaw osi wynosi 2670 mm, jest więc o 20 mm krótszy niż w drugiej generacji.

Przednie reflektory są teraz ustawione pod kątem, nadając pojazdowi świeży, młodzieńczy wygląd. Szczególnie nowocześnie prezentują się oferowane opcjonalnie w pełni diodowe reflektory dostępne również w wersji adaptacyjnej.

Widok boczny BMW serii 1 charakteryzuje się typowym dla BMW przodem przypominającym nos rekina, klinowym kształtem i płaską powierzchnią szyb, która kończy się na słupku C charakterystycznym załamaniem „Hofmeister kink”. Kilka wyraźnie zarysowanych, precyzyjnych linii oraz charakterystyczne wymodelowane powierzchnie nadają nowemu BMW serii 1 atletyczny wygląd. Widok tylny wyróżnia atletycznie szeroka sylwetka w dolnej części i zwężenie u góry.

Powstała w ten wyrazista partia barkowa podkreśla szerokość auta i mocno osadza je na drodze. Szerokie dwuczęściowe lampy tylne wzmacniają to wrażenie, a dzięki płaskiemu kształtowi i minimalistycznemu wyglądowi prezentują się bardzo nowocześnie. Oferowana opcjonalnie w pełni diodowa wersja jest nową interpretacją znanego kształtu L utworzonego przez pojedynczy płaski element świetlny z efektownym zagięciem z boku. Mocno wymodelowane powierzchnie i wyraziste, chromowane końcówki rur wydechowych o średnicy 90 mm (100 mm, ścięte ukośnie w dół w BMW M135i xDrive) dopełniają sportowy wygląd tyłu. BMW serii 1 oferuje do wyboru wiele nowych obręczy ze stopów lekkich w rozmiarze od 16 cali. Po raz pierwszy opcjonalnie dostępne są też obręcze o średnicy 19 cali.

Oferowany opcjonalnie po raz pierwszy w BMW serii 1 elektryczny dach panoramiczny wpuszcza więcej światła do wnętrza, gdzie większej ilości miejsca i lepszemu poczuciu przestronności towarzyszy wysoka jakość materiałów oraz innowacyjnie rozwiązane detale. 

Nowe BMW serii 1 oferuje znacznie więcej miejsca niż jego poprzednik, zwłaszcza z tyłu. Wsiadanie jest łatwiejsze, a przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu zwiększyła się o 33 mm. Z nowym otwieranym na zewnątrz szklanym dachem panoramicznym nowy model oferuje na tylnych siedzeniach o 19 mm więcej miejsca nad głową.

Pasażerowie z tyłu mogą się też cieszyć o 13 mm większą przestrzenią na wysokości łokci; z przodu jest ona większa nawet o 42 mm. Pojemność bagażnika wzrosła o 20 l i wynosi teraz 380 l, a przy złożonej tylnej kanapie 1200 l. Szerokość przedziału bagażowego w najwęższym miejscu wzrosła o 67 mm. Po raz pierwszy w BMW serii 1 dostępny jest również elektryczny napęd pokrywy bagażnika.

Trzecia generacja BMW serii 1 po raz pierwszy opiera się na nowoczesnej konstrukcji BMW z napędem na przednie koła. Technologię ARB wspiera oferowany również w standardzie układ BMW Performance Control (rozkład momentu żyroskopowego). Zwiększa on zwinność BMW serii 1 dzięki precyzyjnej ingerencji hamulców na kołach po wewnętrznej stronie zakrętu, co zapewnia neutralną samosterowność.

Oprócz dynamicznego standardowego układu jezdnego dopasowanego do danej wersji silnikowej oraz sportowego układu jezdnego M z obniżeniem o 10 mm nowe BMW serii 1 dostępne jest również z adaptacyjnym układem jezdnym VDC (Variable Damper Control). Kierowca ma w tym przypadku do wyboru dwie charakterystyki amortyzacji – Comfort i Sport – przełączane za pomocą przełącznika właściwości jezdnych. Nowe BMW serii 1 już w podstawowej wersji silnikowej wyposażone jest w wielowahaczową oś tylną.

Nowe BMW serii 1 wyposażono w 3-cylindrowe i 4-cylindrowe silniki najnowszej generacji z rodziny napędów BMW EfficientDynamics, które dzięki wielu szczegółowym udoskonaleniom oferują mniejsze zużycie paliwa, mniejszą emisję spalin, a po części także większą moc. Nowe BMW serii 1 debiutuje z dwoma silnikami benzynowymi i trzema silnikami wysokoprężnymi o mocy: od 85 kW (116 KM) w BMW 116d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,2-3,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 110-100 g/km*) aż po 225 kW (306 KM) w BMW M135i xDrive.

Jego nowy silnik jest najmocniejszym 4-cylindrowym silnikiem BMW Group. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje BMW M135i xDrive zaledwie 4,8 s (4,7 s z pakietem M Performance dostępnym od 11/2019 r.), a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Mimo tak sportowych osiągów jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 7,1 do 6,8 l/100 km, a emisja CO2 od 162 do 155 g/km. Silniki BMW serii 1 spełniają surową normę emisji spalin Euro 6d-TEMP, a BMW 116d spełnia już normę Euro 6d. Silniki benzynowe są wyposażone w filtr GPF, a silniki wysokoprężne w filtr cząstek stałych, katalizator akumulacyjny NOx oraz system SCR (Selective Catalytic Reduction).

    Komentarze

    Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!