Nowe BMW serii 1 ujrzy światło dzienne już w czerwcu!

Bawarska marka już za niespełna miesiąc zaprezentuje swoje nowe, innowacyjne BMW serii 1 podczas BMW Welt w Monachium. Wiemy, kiedy nowe BMW trafi do sprzedaży na całym świecie i jakich zmian możecie się spodziewać w trzeciej generacji tego kompaktowego modelu!

Trzecia generacja BMW serii 1 zostanie zaprezentowana publiczności po raz pierwszy w BMW Welt w Monachium w dniach 25-27 czerwca 2019 r. w ramach nowej platformy prezentacyjnej BMW Group #NEXTGen. Miejscem targowej premiery nowego BMW serii 1 będzie Międzynarodowa Wystawa Samochodów (IAA) we Frankfurcie nad Menem we wrześniu 2019 roku. Wprowadzenie na rynki na całym świecie nastąpi od 28 września 2019 r. 

Dzięki nowoczesnej konstrukcji BMW z napędem na przednie koła trzecia generacja BMW serii 1, dotychczas wyprodukowana ponad 1,3 mln razy i ciesząca się szczególną popularnością w Europie, oferuje również znacznie więcej przestrzeni przy niemal takiej samej powierzchni.

Szczególnie odczują to pasażerowie na tylnych miejscach; większa jest też pojemność bagażnika. Nowe BMW serii 1, oferowane wyłącznie w wersji 5-drzwiowej, ma długość 4319 mm i jest o pięć milimetrów krótsze niż jego poprzednik. 

Szerokość (obecnie 1799 mm) zwiększyła się o 34 mm, a wysokość (1434 mm) o 13 mm. Rozstaw osi wynosi 2670 mm, jest więc o 20 mm krótszy niż w drugiej generacji.

Przednie reflektory są teraz ustawione pod kątem, nadając pojazdowi świeży, młodzieńczy wygląd. Szczególnie nowocześnie prezentują się oferowane opcjonalnie w pełni diodowe reflektory dostępne również w wersji adaptacyjnej.

Widok boczny BMW serii 1 charakteryzuje się typowym dla BMW przodem przypominającym nos rekina, klinowym kształtem i płaską powierzchnią szyb, która kończy się na słupku C charakterystycznym załamaniem „Hofmeister kink”. Kilka wyraźnie zarysowanych, precyzyjnych linii oraz charakterystyczne wymodelowane powierzchnie nadają nowemu BMW serii 1 atletyczny wygląd. Widok tylny wyróżnia atletycznie szeroka sylwetka w dolnej części i zwężenie u góry.

Powstała w ten wyrazista partia barkowa podkreśla szerokość auta i mocno osadza je na drodze. Szerokie dwuczęściowe lampy tylne wzmacniają to wrażenie, a dzięki płaskiemu kształtowi i minimalistycznemu wyglądowi prezentują się bardzo nowocześnie. Oferowana opcjonalnie w pełni diodowa wersja jest nową interpretacją znanego kształtu L utworzonego przez pojedynczy płaski element świetlny z efektownym zagięciem z boku. Mocno wymodelowane powierzchnie i wyraziste, chromowane końcówki rur wydechowych o średnicy 90 mm (100 mm, ścięte ukośnie w dół w BMW M135i xDrive) dopełniają sportowy wygląd tyłu. BMW serii 1 oferuje do wyboru wiele nowych obręczy ze stopów lekkich w rozmiarze od 16 cali. Po raz pierwszy opcjonalnie dostępne są też obręcze o średnicy 19 cali.

Oferowany opcjonalnie po raz pierwszy w BMW serii 1 elektryczny dach panoramiczny wpuszcza więcej światła do wnętrza, gdzie większej ilości miejsca i lepszemu poczuciu przestronności towarzyszy wysoka jakość materiałów oraz innowacyjnie rozwiązane detale. 

Nowe BMW serii 1 oferuje znacznie więcej miejsca niż jego poprzednik, zwłaszcza z tyłu. Wsiadanie jest łatwiejsze, a przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu zwiększyła się o 33 mm. Z nowym otwieranym na zewnątrz szklanym dachem panoramicznym nowy model oferuje na tylnych siedzeniach o 19 mm więcej miejsca nad głową.

Pasażerowie z tyłu mogą się też cieszyć o 13 mm większą przestrzenią na wysokości łokci; z przodu jest ona większa nawet o 42 mm. Pojemność bagażnika wzrosła o 20 l i wynosi teraz 380 l, a przy złożonej tylnej kanapie 1200 l. Szerokość przedziału bagażowego w najwęższym miejscu wzrosła o 67 mm. Po raz pierwszy w BMW serii 1 dostępny jest również elektryczny napęd pokrywy bagażnika.

Trzecia generacja BMW serii 1 po raz pierwszy opiera się na nowoczesnej konstrukcji BMW z napędem na przednie koła. Technologię ARB wspiera oferowany również w standardzie układ BMW Performance Control (rozkład momentu żyroskopowego). Zwiększa on zwinność BMW serii 1 dzięki precyzyjnej ingerencji hamulców na kołach po wewnętrznej stronie zakrętu, co zapewnia neutralną samosterowność.

Oprócz dynamicznego standardowego układu jezdnego dopasowanego do danej wersji silnikowej oraz sportowego układu jezdnego M z obniżeniem o 10 mm nowe BMW serii 1 dostępne jest również z adaptacyjnym układem jezdnym VDC (Variable Damper Control). Kierowca ma w tym przypadku do wyboru dwie charakterystyki amortyzacji – Comfort i Sport – przełączane za pomocą przełącznika właściwości jezdnych. Nowe BMW serii 1 już w podstawowej wersji silnikowej wyposażone jest w wielowahaczową oś tylną.

Nowe BMW serii 1 wyposażono w 3-cylindrowe i 4-cylindrowe silniki najnowszej generacji z rodziny napędów BMW EfficientDynamics, które dzięki wielu szczegółowym udoskonaleniom oferują mniejsze zużycie paliwa, mniejszą emisję spalin, a po części także większą moc. Nowe BMW serii 1 debiutuje z dwoma silnikami benzynowymi i trzema silnikami wysokoprężnymi o mocy: od 85 kW (116 KM) w BMW 116d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,2-3,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 110-100 g/km*) aż po 225 kW (306 KM) w BMW M135i xDrive.

Jego nowy silnik jest najmocniejszym 4-cylindrowym silnikiem BMW Group. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje BMW M135i xDrive zaledwie 4,8 s (4,7 s z pakietem M Performance dostępnym od 11/2019 r.), a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Mimo tak sportowych osiągów jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 7,1 do 6,8 l/100 km, a emisja CO2 od 162 do 155 g/km. Silniki BMW serii 1 spełniają surową normę emisji spalin Euro 6d-TEMP, a BMW 116d spełnia już normę Euro 6d. Silniki benzynowe są wyposażone w filtr GPF, a silniki wysokoprężne w filtr cząstek stałych, katalizator akumulacyjny NOx oraz system SCR (Selective Catalytic Reduction).

{{ gallery(2425) }}

Najnowsze

Konkurs „Zrób selfie na Instagram i wygraj motoryzacyjne myszki komputerowe”!

Startujemy z nowym konkursem, w którym możecie wygrać świetne nagrody - gadżeciarskie, motoryzacyjne myszki komputerowe! Zobaczcie, jakie modele samochodów możecie wygrać, wystarczy wykazać się kreatywnością na Instagramie!

Nasz test myszki komputerowej w kształcie słynnego samochodu agenta 007 – Aston Martin Vanquish można przeczytać tu:
https://www.motocaina.pl/artykul/poczuj-sie-jak-agent-007-w-pracy-gadzet-dla-milosnikow-super-samochodow-i-przygod-jamesa-bonda-33279.html.

Do wygrania mamy dla was aż trzy myszy komputerowe – repliki super sportowych aut! Aby wygrać jedną z nich wystarczy opublikować zdjęcie selfie na Instagramie oznaczając nasz profil @motocaina na Instagramie! Liczymy na waszą kreatywność! Mała podpowiedź: możecie opublikować swoje zdjęcie z naszym logo rysując je lub malując 🙂 a z pewnością właśnie takie spodobają nam się najbardziej!

Macie już zdjęcie i co dalej? 
Wrzucacie je na swój publiczny profil* z oznaczeniem naszego profilu @motocaina https://www.instagram.com/motocaina/ i przesyłacie do nas wiadomość prywatną za pośrednictwem Instagrama z hasłem „Zrobione!”. 

*publiczny profil – chcemy was obserwować i mieć dostęp do zdjęcia konkursowego! 

Proste? Zatem do dzieła!

Co możecie wygrać?
Jury złożone z redaktorek naszego portalu wybierze trzy najładniejsze, najbardziej kreatywne zdjęcia selfie i nagrodzi was super szybkimi myszkami komputerowymi! Dodatkowo, do każdej nagrody dorzucimy pendrive o pojemności 2 GB! Jest o co grać! Podpowiedź: liczba polubień danego zdjęcia, również będzie premiowane!

Do wygrania są myszki komputerowe w kształcie opisanego wyżej czerwonego, szybkiego Astona Martina Vanquish, jaskrawego, żółtego Forda Mustanga oraz niebieskiego BMW i8. Do zwycięzców wyślemy myszki według własnego uznania (oceniając inne zdjęcia na profilu Instagram danej osoby) za pomocą kuriera. 

Konkurs organizowany jest od dnia 07 sierpnia 2019 r. od godz. 11:00 do dnia 14 sierpnia 2019 r. do godz. 23:59. Ogłoszenie wyników: 16 sierpnia 2019 r. poprzez stronę internetową www.motocaina.pl oraz na naszym profilu na Instagramie. Zwycięzcy konkursu proszeni wówczas będą o przesłanie danych adresowych i telefonu dla kuriera do 19 sierpnia 2019 r. Jeśli w tym terminie nie otrzymamy danych do wysyłki, nagroda zostanie przekazana na następny konkurs i wiąże się to z utratą możliwości jej odebrania.

Powodzenia!

REGULAMIN KONKURSU Regulamin-konkursu.pdf

Najnowsze

Mini JCW Clubman i Countryman z bardzo mocnym silnikiem

Brytyjski producent zaprezentował najmocniejsze modele dopuszczone do użytku na drogach publicznych w sześćdziesięcioletniej historii marki.

Nowa generacja 4‑cylindrowego silnika góruje nad poprzednim napędem pod względem maksymalnej mocy aż o 75 KM. Maksymalny moment obrotowy zwiększono o 100 Nm do 450 Nm. Dzięki temu John Cooper Works Clubman rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy, natomiast John Cooper Works Countryman osiąga „setkę” w 5,1 sekundy – odpowiednio 1,4 i 1,5 sekundy szybciej niż w poprzednich modelach.

Oba modele wyposażone są w 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic, która jest wyposażona w funkcję startową, umożliwiającą przyspieszanie ze startu zatrzymanego z optymalną trakcją. Nowa przekładnia ma również zintegrowaną blokadę mechanizmu różnicowego, która działa poprzecznie, redukując kompensację prędkości między przednimi kołami. Blokada mechanizmu różnicowego jest połączona z układem dynamicznej kontroli stabilności, optymalizując przyczepność podczas jazdy po bezdrożach i w niekorzystnych warunkach pogodowych, a także zwiększając dynamikę przy sportowym pokonywaniu zakrętów.

Napęd na cztery koła ALL4 wchodzi w skład standardowego wyposażenia obu tych modeli. Kompaktowy i zoptymalizowany pod względem masy układ jest połączony z systemem dynamicznej kontroli stabilności i na bieżąco oblicza idealny rozkład mocy między przednimi i tylnymi kołami. W normalnych warunkach moment obrotowy jest przekazywany na przednią oś. jednak gdy sterownik wykryje niebezpieczeństwo poślizgu, w ciągu ułamka sekundy sprzęgło przenosi moment napędowy na tylne koła przy pomocy pompy elektrohydraulicznej.

W nowym Mini John Cooper Works Clubman dostępny jest zarówno standardowy sportowy, jak i adaptacyjny układ jezdny, który umożliwia obniżenie pojazdu o 10 milimetrów w porównaniu z innymi wersjami. W skład wyposażenia standardowego wchodzą także 18-calowe obręcze John Cooper Works ze stopów lekkich Black Grip Spoke.

Udoskonalono sportowy układ hamulcowy jest wyposażony w tarcze hamulcowe z 4-tłoczkowymi zaciskami stałymi na tylnych kołach. Tarcze hamulcowe mają średnicę  360 mm z przodu i 330 mm z tyłu. Polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe z przodu są ozdobione logo John Cooper Works.

Oba modele są wyposażone w nowo zaprojektowaną rozpórkę w komorze silnika, która spina prawy i lewy kielich amortyzatora. Wzmocnienie przodu gwarantują specjalnie ukształtowane rozpórki w kształcie strzał oraz rozpórka kielichów mocowana do grodzi w podwoziu.

Uzupełnieniem pakietu opracowanego w John Cooper Works są charakterystyczne duże wloty powietrza z przodu pojazdu, które zapewniają chłodzenie zarówno układu napędowego, jak i hamulcowego. Specjalnie opracowano także konstrukcję progów bocznych i niezależnych pasów tylnych ze zintegrowanymi elementami dyfuzora. Dostosowane do potrzeb danego modelu spojlery dachowe zwiększają docisk, zapobiegając unoszeniu nadwozia przy wysokich prędkościach. Oprócz tego dwa nowe modele John Cooper Works są wyposażone w zoptymalizowane aerodynamicznie osłony lusterek.

Najnowsze

Skoda Superb doczekała się liftingu i wersji hybrydowej

Czeski producent zmienił stylistykę Superba tylko symbolicznie, ale zadbał o trochę nowości technologicznych w tym o wersję zelektryfikowaną

Nowy Superb wyróżnia się przemodelowanym grillem i chromowaną listwą pomiędzy tylnymi światłami LED. Odnowiony przedni zderzak zwiększył długość auta o 8 mm do 4869 mm, a w wersji kombi o 6 mm do 4862 mm. We wnętrzu świeży akcent stanowią chromowane elementy, nowa tapicerka foteli i kontrastowe przeszycia.

Odświeżony Superb jest pierwszym seryjnym modelem Skody dostępnym z reflektorami Full LED oraz najnowszymi systemami wspomagające kierowcę, takie jak aktywny tempomat czy Side Assist o zasięgu do 70 m.

Z kolei Superb iV to pierwsza Skoda wyposażona w napęd hybrydowy typu plug-in. Silnik benzynowy 1.4 TSI oraz elektryczny zapewniają łączną moc 218 KM. Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 13 kWh, co pozwala na pokonanie do 55 km przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną. Gniazdo do podłączenia przewodu ładowania schowane jest pod klapką w atrapie chłodnicy.

Oprócz napędu hybrydowego plug-in nowy Superb oferuje dwa silniki wysokoprężne i dwa benzynowe o mocy od 150 KM do 272 KM.

Odświeżona wersja Skody Superb pojawi się w Polsce w sprzedaży w trzecim kwartale bieżącego roku, natomiast jej hybrydowa wersja będzie dostępna na początku 2020 roku.

Najnowsze

Miała tablicę „Kocham policję”, zatrzymała ją policja

Otwarte deklarowanie swojej sympatii do stróżów prawa nie pomogło motocyklistce, a brak właściwej tablicy był mniejszym z jej problemów.

Na samym nagraniu widać tylko moment, w którym koło motocyklistki stoi policjantka, nakazuje jej zejść z maszyny i przeprowadzić ją na pobocze. Obok stoi nieoznakowane BMW.

Według opisu filmu motocyklistka, która zamiast tablicy rejestracyjnej miała tabliczkę z napisem „Kocham policję”, ścigała się na światłach z BMW. Właśnie z tym nieoznakowanym, widocznym na filmie. Po zatrzymaniu policjantka podbiegła do motocyklistki i wyjęła jej kluczyki ze stacyjki.

Najnowsze