Nowe Audi RS 7 Sportback: sportowa dynamika

Audi systematycznie poszerza paletę modeli RS. Audi RS 7 Sportback, debiutuje na targach motoryzacyjnych w Detroit.

Duże pięciodrzwiowe coupé kryje w sobie silnik 4.0 TFSI generujący moc 412 kW  (560 KM). Od zera do 100 km/h przyspiesza w 3,9 sekundy, a na życzenie klient może zrezygnować z fabrycznego ograniczenia prędkości maksymalnej,
która w tym wypadku wynosi nawet 305 km/h. Audi RS 7 Sportback zużywa średnio jedynie 9,8 l paliwa na 100 km.

Najbardziej innowacyjnym rozwiązaniem nowego Audi RS 7 Sportback jest system cylinder on demand (COD). Przy niskich i średnich obciążeniach oraz mniejszej liczbie obrotów, drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder zostają odłączone przy pomocy elektromechanicznych nastawników zamykających poszczególne zawory. Silnik 4.0 TFSI pracuje wtedy jak jednostka 4-cylindrowa do momentu, aż kierowca ponownie doda energicznie gazu. W aktywnych cylindrach optymalne punkty pracy przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń i ich sprawność wzrasta.

[tu wstawiamy fotke
516 pix szerokości]
[autor zdjęcia]

W Audi RS 7 Sportback montuje się seryjnie ośmiostopniową przekładnię automatyczną tiptronic, dostosowaną do sportowego charakteru modelu. Kierowca samodzielnie programuje jej pracę, wybierając pomiędzy trybem D i S lub przełączając biegi za pomocą manetek przy kierownicy lub dźwigni zmiany biegów, zaprojektowanej w sportowej stylistyce RS.

Samochód seryjnie wyposażono w stały napęd na cztery koła quattro. Jego centralny element to międzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonej wartości blokowania. Temperaturę układu reguluje osobna chłodnica olejowa. Zależnie od potrzeb, mechanizm rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednią i tylną oś. Podczas normalnej jazdy do 60 procent momentu przekazywane jest na oś tylną, a pozostałe 40 procent na oś przednią.

Na życzenie, Audi montuje przy tylnej osi sportowy mechanizm różnicowy,
który za pomocą dwóch trybów przeniesienia bezstopniowo rozdziela moment obrotowy między kołami.

[tu wstawiamy fotke
516 pix szerokości]
[autor zdjęcia]

Audi RS 7 Sportback jest seryjnie zaopatrzone w 20-calowe, siedmioramienne kute felgi o lekkiej konstrukcji. Na życzenie producent wyposaża to wysokiej mocy pięciodrzwiowe coupé w 21-calowe koła odlewane, dostępne w trzech liniach stylistycznych.

Za dużymi kołami znajdują się hamulce. Cztery wentylowane od wewnątrz tarcze o falistym kształcie przyczyniają się do redukcji ciężaru samochodu. Przednie tarcze mają średnicę 390 mm. Trzpienie oddzielają ich stalowe pierścienie cierne od aluminiowych bębnów nośnych. Tarcze są obejmowane przez lakierowane na czarno, 6-tłoczkowe zaciski hamulców. Zaciski mogą być również opcjonalnie polakierowane na czerwono. Na życzenie, Audi montuje ceramiczne tarcze hamulcowe, wzmocnione włóknem węglowym, o średnicy 420 mm. Ich zaciski mają kolor antracytu. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) z funkcją dezaktywacji, w który standardowo wyposażono Audi RS 7 Sportback, posiada również tryb sportowy.

W wyniku zastosowania adaptive air suspension, karoseria Audi RS 7 zawieszona jest 20 mm niżej. Dostosowująca się do warunków jazdy amortyzacja – kolejna cecha zawieszenia – dopasowuje jego pracę do stanu nawierzchni drogi, stylu jazdy i trybu funkcjonowania systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. System ten z kolei pozwala osobie prowadzącej auto na określenie sposobu pracy innych ważnych elementów. Kierowca może go samodzielnie programować, wybierając jeden z kilku stopni.

Alternatywnie do zawieszenia pneumatycznego, Audi dostarcza sztywniejsze zawieszenie sportowe plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). W takim zawieszeniu zamontowano sprężyny stalowe i amortyzatory o trójstopniowym zakresie regulacji. Połączono je ze sobą przebiegającymi ukośnie przewodami olejowymi i centralnym zaworem. Kolejnym elementem dostępnym opcjonalnie, który można zintegrować z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, jest dynamiczny układ kierowniczy z bezstopniową regulacją wspomaganiai przełożenia. Jego charakterystyka, podobnie jak w przypadku seryjnie montowanego wsparcia elektromechanicznego, została dopasowana dokładnie do wymogów Audi RS 7 Sportback.

Paleta kolorystyczna nowego Audi RS 7 Sportback składa się z dziesięciu kolorów, w tym również z nowego koloru szary Nordo i ekskluzywnego szary Daytona z efektem matowym. Inne elementy opcjonalne to lusterka zewnętrzne z obudową pokrytą warstwą włókna węglowego i reflektory wykonane w całości w technice diodowej.

W kokpicie krągłe zegary mają czarne tła, białe podziałki i czerwone wskazówki. Trójwymiarowy emblemat RS 7 na obrotomierzu, to kolejny unikatowy dla tego modelu akcent. Ozdobiono nim również kluczyk, kierownicę o trzech ramionach ze spłaszczonym u dołu wieńcem, podświetlane listwy progowe oraz wyświetlacze systemu MMI i systemu informacji kierowcy (FIS). System informacji kierowcy FIS, za pomocą sygnału świetlnego informuje o osiągnięciu granicznej wartości obrotów wymagającej przełączenia biegu.

Klienci mogą wybierać między różnymi materiałami wykończeniowymi wnętrza nowego Audi RS 7 Sportback. Podparcie dla stóp, pedały i przyciski terminalu seryjnie montowanego systemu nawigacji MMI Navigation plus, utrzymane są w kolorze lśniącego aluminium. Elementy dekoracyjne pod wysuwanym monitorem wykonano przy użyciu lakieru fortepianowego.

Standardowo, obicia wnętrza utrzymano w stylistyce pakietu Carbon. Można jednak wybrać jeden z czterech innych materiałów. Podsufitkę seryjnie wykonuje się z czarnej tkaniny, a na życzenie w kolorze srebrnym Mond lub czarnym Alcantara. Ponadto na życzenie Audi montuje regulowane elektrycznie siedzenia komfortowe z funkcją zapamiętywania ustawień.

Oprócz wymienionych już elementów bogatego wyposażenia seryjnego nowego Audi RS 7 Sportback, w samochodzie standardowo montowane są reflektory ksenonowe Xenon plus, system kontroli ciśnienia powietrza w oponach, system parkowania plus, trzystrefowa automatyczna klimatyzacja, konwencjonalny tempomat ograniczający prędkość i system nagłaśniający Audi sound system.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze