Nowe Audi A3 Limousine. Na dobry początek w trzech wersjach napędowych

Na początku lata nadjedzie druga generacja Audi A3 Limousine. Na pierwszy rzut oka model jest bardziej sportowy i elegancki. Czego możemy się spodziewać we wnętrzu tej czterodrzwiowej, kompaktowej limuzyny?

W porównaniu z poprzednikiem, samochód jest teraz o 4 cm dłuższy (długość: 4,5 m), choć rozstaw osi pozostał bez zmian. Szerokość auta wzrosła o 2 cm, do 1,82 m, a jego wysokość o 1 cm, do 1,43 m. Wpłynęło to na zwiększenie przestrzeni nad głową – o dobre 2 cm z przodu, gdzie równocześnie pozycja fotela kierowcy jest niższa – oraz po bokach. Pojemność bagażnika – 425 l. – jest dokładnie taka sama jak w modelu poprzednim.

Nowe Audi A3 Limousine. Na dobry początek w trzech wersjach napędowych

W Audi A3 Sportback linia nadwozia biegnąca nad progami auta, tuż przed tylnym nadkolem wznosi się w kierunku tylnych świateł. W Limousine natomiast linia boczna ciągnie się aż po tylny zderzak.

Nowe Audi A3 Limousine. Na dobry początek w trzech wersjach napędowych

Środkowy panel przyrządów z centralnym ekranem systemu MMI touch jest delikatnie zwrócony w stronę kierowcy. Ekran ma przekątną 10,1 cala.  Standardowo system zawiera funkcję wykrywania pisma odręcznego oraz funkcję obsługi głosowej językiem potocznym, która opcjonalnie może wykorzystywać możliwości chmury danych.

Nowe Audi A3 Limousine. Na dobry początek w trzech wersjach napędowych

Deska rozdzielcza z ekranem o przekątnej 10,25 cala, znajdująca się za kierownicą w zasięgu wzroku kierowcy, już w wersji bazowej jest cyfrowa. W rozbudowanej wersji Audi virtual cockpit plus, jej ekran ma 12,3 cala i można na nim wybrać jeden z trzech widoków – w tym widok sportowy o dynamicznym designie i z pochyłymi cyframi. 

Nowe Audi A3 Limousine. Na dobry początek w trzech wersjach napędowych

Audi A3 Limousine można połączyć ze smartfonem za pośrednictwem interfejsu Audi smartphone interface, integrującego telefony z systemem iOS z Apple Car Play i telefony z systemem Android z Android Auto (oba umieszczone w MMI, dostępność w zależności od kraju) lub przez Audi phone box.

Wprost z samochodów klasy wyższej pochodzi Adaptive cruise assist ACA, wspomagający kierowcę w prowadzeniu. Predyktywny asystent wydajności z kolei daje kierowcy znak, kiedy sensownym jest zdjęcie nogi z pedału przyspieszenia. Asystent robi to z wykorzystaniem danych pozyskiwanych z systemu nawigacji. Ostrzeżenie przy wysiadaniu, asystent ruchu przecinającego tor jazdy z tyłu i kamery 360°, uzupełniają pakiet użytecznych w ruchu miejskim systemów wspomagania.

Nowe Audi A3 Limousine. Na dobry początek w trzech wersjach napędowych

Na początek nowe Audi A3 Limousine dostępne będzie w trzech wersjach napędowych do wyboru: w dwóch wersjach z silnikiem benzynowym TFSI i w jednej z silnikiem wysokoprężnym TDI. W wersji z dwusprzęgłową skrzynią biegów S tronic stosuje się technikę cylinder on demand COD oraz montuje się 48-woltowy system mild hybrid. System ten odzyskuje energię podczas hamowania, wspiera jednostkę napędową dodając jej 50 Nm momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania z niskich obrotów oraz w wielu sytuacjach umożliwia Audi A3 Limousine tzw. żeglowanie z wyłączonym silnikiem. 

Nowe Audi A3 Limousine. Na dobry początek w trzech wersjach napędowych

Silnik 2.0 TDI o mocy 150 KM również współpracuje z siedmiobiegową skrzynią automatyczną S tronic, tu jednak zmiana biegów zachodzi przy pomocy techniki shift-by-wire.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze