Nowe 5-drzwiowe MINI

Kilka miesięcy po wprowadzeniu na rynek nowego MINI, brytyjska marka poszerzyła swą ofertę przez dodanie nowego wariantu nadwoziowego - 5-drzwiowego MINI. To pierwsza taka wersja w historii marki.

To już trzecia generacja modelowa tego modelu. MINI 5D ma o 72 mm większy rozstaw osi i mierzy o 161 mm więcej długości niż wersja 3D. W tylnej części są trzy miejsca: wnętrze jest wyższe o 15 mm i szersze aż o 61 mm. Także bagażnik jest większy niż w 3-drzwiowym MINI, jego pojemność to 278 l (o 67 więcej niż w 3D). Funkcjonalność auta zwiększa także dzielone oparcie kanapy (60:40), po złożeniu którego pojemność transportowa wzrasta do 941 l.

Galeria zdjęć nowego 5-drzwiowego Mini tutaj.

Nowe 5-drzwiowe MINI
fot. Mini

W chwili wejścia na rynek MINI 5D ma średnio zużywać 5,9-3,5 l/100 km paliwa (dane producenta). Do wyboru będzie 6 silników wyposażonych w technologię MINI TwinPower Turbo: 4 jednostki 3-cylindrowe i dwie 4-cylindrowe. 3-cylindrowe silniki benzynowe o mocy 75 kW/102 KM oraz 100 kW/136 KM napędzają modele MINI One 5D oraz MINI Cooper 5D, zaś 4-cylindrowy o mocy 141 kW/192 KM – MINI Cooper S 5D. 3-cylindrowe turbodiesle o mocy 70 kW/95 KM oraz 85 kW/116 KM to napędy MINI One D 5D i MINI Coopera D 5D, zaś MINI Cooper SD 5D wyposażony będzie jako pierwszy w palecie w nowy, 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,0 l i mocy 125 kW/170 KM.

Nowe 5-drzwiowe MINI
fot. Mini

W nowym modelu montuje się nowe 6-biegowe skrzynie przekładniowe, zarówno manualne, jak i automatyczne Steptronic.

Opcjonalnie zawieszenie można uzupełnić o adaptacyjne amortyzatory w ramach systemu Dynamic Damper Control (DDC), kierowca może też dowolnie wybierać typy zachowań auta w zakresie dynamiki jazdy i komfortu.
Nowe 5-drzwiowe MINI
fot. Mini
Kokpit może być opcjonalnie wyposażony w komputer pokładowy z nawigacją i ekranem nawet o przekątnej 8,8 cala w konsoli środkowej oraz przez sterownik MINI Controller z gładzikiem dotykowym na pokrętle. Wśród innych elementów wyposażenia znajdziemy lampy główne diodowe LED, diodowe światła przeciwmgielne, oświetlenie ambientowe i dostęp bezkluczykowy Comfort Access. Paleta systemów wsparcia kierowcy obejmuje wyświetlacz przezierny Head-Up Display, zamontowany nad kolumną kierowniczą. MINI 5D dostępny jest też z systemem Driving Assistant, opartym na kamerze, adaptacyjnym regulatorze prędkości, systemie ostrzegania o ryzyku kolizji lub najechania pieszego z funkcją awaryjnego hamowania wstępnego, asystentem świateł drogowych, rozpoznawaniem znaków drogowych, asystentem parkowania i kamerą cofania.
Nowe 5-drzwiowe MINI – pojemność bagażnika to 278 l (o 67 więcej niż w 3D).
fot. Mini

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze