Nowa wersja Volvo FL – również z napędem 4 x 4
Volvo FL, ciężarówka z segmentu miejskiego transportu dystrybucyjnego oferuje teraz dodatkowe 200 kilogramów ładowności, system zarządzania flotą Dynafleet i jest dostępny w wersji z napędem na cztery koła.
Opracowany przez Volvo Trucks czterocylindrowy silnik o pojemności 5 litrów spełnia normę emisji spalin Euro 6 i jest dostępny w wariantach o mocy 240 i 210 KM i momencie obrotowym odpowiednio: 900 i 800 Nm – oba są proponowane w pojazdach o DMC 14 i 16 ton. Ponieważ w nowej konfiguracji zespół: silnik – skrzynia biegów, jest o 200 kilogramów lżejszy, w porównaniu z sześciocylindrowym silnikiem Euro 6, proporcjonalnie wzrasta ładowność pojazdu.
Obecnie wszystkie pojazdy Volvo Trucks – również modele Volvo FL i Volvo FE – można zamawiać z fabrycznie zainstalowanym systemem zarządzania flotą Dynafleet, który umożliwia monitorowanie zadań transportowych w czasie rzeczywistym, za pośrednictwem strony internetowej lub dedykowanej aplikacji. Można kontrolować kierowcę korzystając z funkcji tj.: czas pracy kierowcy, lokalizacja pojazdu oraz paliwo i środowisko. System jest oferowany w ramach opłacanej co miesiąc subskrypcji.
Volvo FL ma się świetnie wtapiać w intensywny ruch uliczny, ale też dzięki stałemu napędowi na wszystkie koła i zwiększonemu prześwitowi ma być równie skuteczny na asfalcie, jak i na wyboistych drogach żwirowych. Volvo FL 4×4 jest wyposażone w dwubiegową skrzynkę rozdzielczą. Bieg wysoki (szosowy) jest wykorzystywany podczas jazdy w warunkach normalnych. Gdy warunki stają bardziej wymagające, wystarczy nacisnąć przycisk na desce rozdzielczej, by włączyć bieg niski (terenowy).
Pojazd może być wyposażony w dodatkowy punkt poboru sprężonego powietrza w podwoziu, umożliwiający pompowanie opon lub np. zasilanie urządzeń pneumatycznych.
– Najbardziej zauważalną cechą nowego Volvo FL 4×4 jest wyżej posadowiona rama podwozia, a więc także większy prześwit: o nieco ponad 6 cm z przodu i 10 cm z tyłu, w porównaniu z wersją 4×2. Wyższe podwozie oznacza także większy kąt natarcia – 25 stopni – co ułatwia wyjazd z wykopów i głębokich kolein – uważa Pernilla Sustovic, menedżer ds. segmentu transportu dystrybucyjnego w Volvo Trucks.
Fakty, Volvo FL 4×4
Maksymalna dopuszczalna masa całkowita pojazdu: 12 do 16 t
Maksymalna dopuszczalna masa całkowita zestawu drogowego: 25 t
Maksymalny prześwit z oponami 11R22.5:
Oś przednia: 329 mm
Oś tylna: 319 mm
Kąt natarcia 25 stopni
Koła i opony: 275/70R22.5, 10R22.5 lub 11R22.5
Kabiny:
- Kabina dzienna
- Kabina komfort
- Kabina załogowa
Silniki:
- D8K 250 KM
- D8K 280 KM
Skrzynie biegów:
- Manualna 6-biegowa
- Automatyczna 6-biegowa (opcja)
Najnowsze
-
-10°C i niemy diesel na parkingu. Winne są nie świece, a ten zapomniany element
Gdy słupek rtęci spada poniżej -10°C, twój diesel może przestać być samochodem, a stać się drogą bryłą lodu. Okazuje się, że za 9 na 10 porannych koszmarów odpowiada ten sam, lekceważony przez kierowców element. -
Opony to za mało. Te 2 płyny w aucie decydują o bezpieczeństwie zimą. Sprawdź przed wyjazdem!
-
Niebezpieczne „mikołajki” pod maską: na 8 z 10 płynów do spryskiwaczy nie można polegać
-
Świąteczny prezent od Forda: hybrydowy van, który ratuje zwierzęta. Zobacz, jak działa „112 dla zwierząt
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Zostaw komentarz: