Katarzyna Frendl

Nowa Toyota Avensis zadebiutuje w Genewie

Podczas zbliżającego się Salonu Motoryzacyjnego w Genewie (3-15 marca), Toyota zaprezentuje nową odsłonę przedstawiciela segmentu D, modelu Avensis.

Nowy Avensis został zaprojektowany we francuskim studiu projektowym Toyoty ED2, był rozwijany w belgijskim centrum badań i rozwoju, a produkcja będzie odbywać się w brytyjskich zakładach koncernu.

Pruducent deklaruje w nowym modelu innowacyjne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu oraz nową gamę silnikową. Avensis ma być mocną propozycją w segmencie D, zarówno dla klientów prywatnych, jak i flotowych.

Konferencja prasowa Toyoty podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie odbędzie się 3 marca, o godz. 12:15.

Najnowsze

Katarzyna Frendl

Praca marzeń dla motocyklistki lub motocyklisty – tylko u Harleya-Davidsona

Poszukiwany jest motocyklista z pasją, który chce wziąć udział w dwumiesięcznej podróży przez Europę z pełnym pokryciem kosztów wyprawy. Jakby tego było mało, szczęśliwiec otrzyma na własność motocykl Harley-Davidson Street Glide, na którym odbędzie podróż, plus wynagrodzenie 25 tysięcy euro!

Brzmi jak sen? Jednak to prawda. To oferta pracy, którą otrzyma tylko jeden szczęściarz w ramach projektu Discover More, stworzonego przez markę Harley-Davidson. Inicjatywa ma na celu wybór jednego motocyklisty, który wyruszy na najwspanialszą wyprawę życia.

Już tego lata szczęśliwy wybraniec rozpocznie planowanie i weźmie udział we własnej wyprawie, podczas której zwiedzi ponad 20 europejskich krajów w poszukiwaniu najlepszych tras motocyklowych w Europie i podzieli się swoimi doświadczeniami za pośrednictwem portali społecznościowych oraz na specjalnej witrynie internetowej. Po miesiącu przygotowań i planowania, szczęśliwiec odbędzie swoją dwumiesięczną podróż, a zawodowa ekipa filmowa pomoże mu udokumentować jego niesamowite przeżycia.

Brzmi za dobrze, żeby było prawdziwe? Wybrany motocyklista rozpocznie podróż w maju 2015 r. Wszyscy chętni proszeni są o składanie aplikacji na www.h-d.com/riderwanted i wyjaśnienie, dlaczego to właśnie Tobie należy się uczestnictwo w tej podróży. Zgłoszenia będą przyjmowane do 20 marca 2015 roku. Imię i nazwisko wybrańca zostanie ogłoszone w kwietniu. Od tego momentu rozpoczną się przygotowania do jego wyprawy życia.

Wszyscy potencjalni uczestnicy muszą mieć ważny paszport Unii Europejskiej, pełne prawo jazdy na motocykl, i co najważniejsze: pasję do przekazania historii, która zainspiruje innych do podobnej podróży.

„Zeszłoroczna akcja Discover More była próbą generalną przed rokiem 2015 i wyborem jednego ambasadora, który ma pokazać światu, jak niesamowita może być wyprawa na motocyklu Harley” – powiedział Mike Johnstone, dyrektor marketingu na obszar Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. „Discover More ma na celu pokazanie, że podróż po najlepszych europejskich trasach na motocyklu Harley-Davidson jest jedną z najwspanialszych rzeczy, jakich można doświadczyć w życiu – chcemy zainspirować innych motocyklistów, aby odkryli magię, którą można poczuć podczas wyprawy na motocyklu Harley.”

Weź udział w Discover More
Jeszcze w tym roku Harley-Davidson da szansę motocyklistom z całej Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki na przesyłanie wiadomości i udostępnianie relacji z własnych podróży, aby mogli podzielić się nimi z innymi entuzjastami wypraw turystycznych. Internetowa społeczność stworzona przez motocyklistów dla motocyklistów, niezależnie od marki ich pojazdu, pozwoli podróżującym miłośnikom dwóch kółek z danego regionu szukać i odkrywać ciekawe trasy oraz nowe miejsca podczas podróży w swojej okolicy.

Projekt Discover More w 2014 roku pokazał wielu motocyklistów, którzy odbyli podróż na motocyklu marzeń w ramach niezwykłej, czteromiesięcznej paneuropejskiej wyprawy. W tym roku wybierzemy jednego podróżnika, który odbędzie całą podróż samodzielnie.

Więcej informacji na temat poszukiwań motocyklisty znajduje się na www.h-d.com/riderwanted

Najnowsze

Edyta Klim

Klapki z opon – ekologiczne i modne TireFlops

Wykonywanie klapek ze starych opon jest popularne w biedniejszych krajach, gdzie potrzeba stała się matką wynalazku. Pomysł postanowiła wykorzystać firma GomaVial, która wprowadza na rynek klapki z podeszwą, będącą fragmentem opony.

Celem firmy jest wykorzystanie zaawansowanej technologicznie budowy opony do stworzenia nowego produktu – modnego i funkcjonalnego. By swój zamysł zrealizować pomysłodawcy projektu zdecydowali się zbierać budżet na start poprzez program Kickstarter. Był to pomysł bardzo dobry, bo udało się pozyskać 106% potrzebnych środków! Czekamy na informacje o początku sprzedaży, a cena klapków z opony ma oscylować w okolicy 70 zł.

Klapki mają mieć podeszwę z fragmentu opony wraz z zachowanym bieżnikiem. Dla wygody, od strony stopy, klapek jest wyścielony pianką Eva w fantastycznych kolorach (nie pozwala na ślizganie się stopy), a paski są także wykonane z przetworzonej opony (elastyczne i trwałe).

Sam pomysł wykorzystania starych opon do stworzenia obuwia zapoczątkowały, prawdopodobnie pasterskie plemiona Masajów, celem chronienia stóp przed kaleczącymi je roślinami. Wkrótce pomysł rozprzestrzenił się po innych krajach i stał się także hitem dla turystów, którzy ręcznie wykonane klapki (Akala) przywozili na pamiątkę z egzotycznych podróży.

BMW Motorrad prezentuje nowy motocykl R 18 Dragster

Klapki były bardzo praktyczne, bo dzięki wykorzystaniu materiału z opony uzyskiwały niesamowitą trwałość i przyczepność do podłoża. Były też tańszą alternatywą dla butów ze sklepu. Kawałek gumy plus fantazja twórcy czyni ten produkt na tyle atrakcyjny, że rozkręcający się biznes GomaVial ma wielkie szanse na powodzenie! Klapki są wygodne i trwałe. TireFlops są idealne na basen, pod prysznic lub na plażę, gdzie zostawiają za sobą ślad bieżnika opony.

BMW Motorrad prezentuje nowy motocykl R 18 Dragster

Takie klapki można też wykonać samodzielnie – przykładowe prezentacje:

http://kobieta.spryciarze.pl/zobacz/jak-zrobic-sandaly-ze-starej-opony

http://whatthecool.com/post/938797655/homemade-sandals-made-out-of-tires

http://www.hollowtop.com/sandals.htm

 

Więcej informacji znajdziecie na stronie producenta: na stronie producenta: http://www.tireflops.com/

Najnowsze

Edyta Klim

„Garażowe” perfumy

Istnieją perfumy, które wielbiciele motoryzacji uznają za bardzo interesujące, gdyż pobudzają wspomnienia chwil spędzonych przy ukochanym samochodzie czy motocyklu. Najczęściej są męskie, ale niektóre z nich mogą upodobać sobie także kobiety, bo zapachy te należą do kategorii unisex.

W ramach promocji nowego, elektrycznego Volkswagena e-Golfa 20 stycznia zaprezentowano w Berlinie perfumy Mémoire de Pétrole (unisex), których zapach przypomina woń benzyny. Jest to chwyt marketingowy, sugerujący, że przyszłość należy do samochodów elektrycznych, a zapach paliwa następne pokolenia będą mogły poznać, jedynie poprzez taki flakonik perfum.

https://www.youtube.com/watch?v=_xLyxHU_gxk

Na rynku są jednak dostępne perfumy, które wykorzystują nuty zapachowe kojarzące się z benzyną, gumą, skórą tapicerką, olejami. Poniżej kilka przykładów:

Santa Maria Novella – Nostalgia

Męskie

Cena: 100 ml ok. 95 euro

Driftingowy Lexus RC F po tuningu ma 1200 KM i karbonowo-kevlarowe nadwozie!

Nuta głowy: styraks, bergamotka, petitgrain
Nuta serca: paczula, cedr virginia, nuty drzewne, tytoń
Nuta podstawy: brzoza, żywica bursztynowa, wanilia, skóra, piżmo ambrowe

Inspiracją dla tego zapachu był metal, guma, drewno i skóry ręcznie budowanych włoskich samochodów wyścigowych. To wyraz nostalgii za dawnymi wyścigami, rozgrywanymi w Monte Carlo. W dzisiejszych czasach zapach przywodzi na myśl garaż i zaparkowany w nim sportowy samochód z jeszcze gorącym silnikiem.

Histoires de Parfums – Petroleum

Unisex

Cena: 60 ml ok. 400 zł

Nuta głowy: oud (żywica agarowa), bergamotka, aldehydy
Nuta serca: róża, oud, ambra
Nuty podstawy: oud, cywet, nuty skórzane, paczula, białe piżmo

„Petroleum” czyli ropę naftową w buteleczce stworzył Gerald Ghislain w 2011 r. Zapach nie jest ostry i przytłaczający, jednak dość trudny do akceptacji i bardzo odmienny od innych perfum. Kojarzy się z przepalonym olejem silnikowym, starym smarem, chemią techniczną, metalem, starymi powłokami malarskimi i rdzą.

Christian Dior – Fahrenheit

Męska woda toaletowa

Cena: 100 ml ok. 250 zł

Hyundai i10 Nowej Generacji również w wersji N Line i Premium N Line. Znamy ceny!

Nuta głowy: lawenda, mandarynka, głóg, kwiat muszkatołowca, cedr, bergamotka, rumianek, cytryna
Nuta serca: gałka muszkatołowa, wiciokrzew, goździk, drzewo sandałowe, liść fiołka, jaśmin, konwalia, cedr
Nuta podstawy: skóra, fasola tonka, ambra, paczula, piżmo, wetiwer

To kolejny zapach z nutą „paliwową”, który powstał w 1988 roku, a mimo to nadal cieszy się niesłabnącą popularnością. Jest wyrazisty, rozpoznawalny i bardzo męski. Pierwsze wrażenie przywodzi na myśl woń benzyny, ale z czasem przechodzi w kwiatowo-gorzką nutę.

Knize – Ten

Męskie

Cena: 50 ml ok. 75 euro

Hyundai i10 Nowej Generacji również w wersji N Line i Premium N Line. Znamy ceny!

Nuta głowy: petitgrain, cytryna, pomarańcza, rozmaryn, bergamotka
Nuta serca: geranium, drewno cedrowe, róża, irys, goździk, cynamon, drzewo sandałowe
Nuta podstawy: skóra, ambra, piżmo, mech dębowy, kastoreum, wanilia

Zapach trafił do sprzedaży w 1924 roku, jako uzupełnienie oferty ekskluzywnego, wiedeńskiego krawca. Przywodzi na myśl benzynę, smołę i skórę (znawcy mówią, że to jedna z najlepszych kompozycji na bazie skóry), pomieszaną z wonią cytrusów, i kwiatów.

Tauer Perfumes – Lonestar Memories

Unisex

Cena: 50 ml ok. 95 euro

 

Hyundai i10 Nowej Generacji również w wersji N Line i Premium N Line. Znamy ceny!

Nuta głowy: nasiona marchwi, geranium, szałwia muszkatołowa
Nuta serca: jaśmin, skóra i labdanum
Nuta bazy: drzewo sandałowe, fasola tonka, wetyweria, mirra

Andy Tauer twórca Lonestar Memories w 2005 r. inspirował się wspomnianym wyżej Knize Ten. Zapach jest kojarzony z zapachem skóry, palonej gumy, asfaltu, oleju silnikowego.

Yves Saint Laurent – Body Kouros

Męska woda toaletowa

Cena: 50 ml ok. 120 zł

Nuta głowy: eukaliptus i kadzidło
Nuta serca: chiński cedr i szałwia muszkatołowa
Nuta bazy: benzoes

Body Kouros powstał w 2000 roku i w pierwszym zetknięciu przywodzi na myśl smary, benzynę i garaż, stopniowo przechodząc w słodsze nuty.

Bvlgari – Black

Męska woda toaletowa

Cena: 75 ml ok. 150 zł

Nuta głowy: zielona herbata, bergamotka i róża
Nuta serca: drzewo sandałowe, cedr i jaśmin
Nuta bazy: skóra, żywica bursztynowa, piżmo, wanilia i mech dębowy

Zapach powstał w 1998 roku, a jego flakon i zapach nawiązuje do opon, rozgrzanych opon. Wyczuwalny jest też zapach asfaltu i dymu.  Bulgari Black to wariacja na temat nowojorskich, berlińskich czy tokijskich ulic.

Najnowsze

Katarzyna Frendl

Kto wygrał Nissana Juka na weekend?

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w konkursie: wygraj weekend z Nissanem Juke. Oto zwycięzcy.

Zdjęcie powyżej wygrało. Jego autorką jest Judyta Ostrowska – gratulujemy! Skontaktujemy się mailem, aby przekazać sposób odbioru nagrody.

Drugie miejsce, czyli zestaw słuchawek Nissana i kubek zajęła Nina Kowalska.

 

 

Trzecie miejsce, czyli także zestaw słuchawek Nissana i kubek wygrała Sylwia.

 

Z laureatkami drugiego i trzeciego miejsca skontaktujemy się mailowo. Kolejne konkursy już niebawem!

Najnowsze