Nowa opona zimowa Bridgestone Blizzak LM001 – pogromca śniegu?
LM0001 jest kolejną, najmłodszą wersją znanej już w różnych wariantach „LM”. Swoje poprzedniczki przewyższa skutecznością i uniwersalnością oraz przynależnością do grupy RunFlat.
Opona zimowa Bridgestone Blizzak LM001 |
![]() |
fot. Bridgestone |
Bridgestone, firma działająca od 1931 r., założona przez Shojiro Ishibashi (któremu zawdzięcza również nazwę: z japońskiego „Bashi” to most, „Ishi” znaczy kamień), jedna z głównych marek produkujących opony klasy premium, właśnie z dumą przedstawiła swój nowy produkt – oponę zimową LM0001.
Bridgestone Blizzak LM001 jest kolejną, najmłodszą wersją znanej już w różnych wariantach „LM”. Swoje poprzedniczki ma przewyższać skutecznością i uniwersalnością oraz przynależnością do grupy RunFlat. Wyposażona w lamele 3D oraz specyficznie wyprofilowane rowki, ma być przystosowana do jak najskuteczniejszego odprowadzania wody i śniegu oraz zmaksymalizowania przyczepności, jednocześnie skracając drogę hamowania. Lamele mają kształt trapezu, nie prostokąta, dzięki czemu mają jeszcze szybciej pozbywać się zawartości rowków. Budowa opony ma wspomagać również prowadzenie samochodu, pozwalać na wykonywanie mniejszych ruchów kierownicą.
Jako, że LM jest oponą typu RunFlat, cechuje ją specyficzna budowa, charakterystyczna dla tego typu opon. Umożliwia przejechanie bez ciśnienia w oponie do 80 kilometrów bez większych komplikacji, a ten dystans pozwala dojechać bezpiecznie do najbliższego punktu serwisowego. System „żeber” na bokach opon ma sprawiać, że sprawnie oddadzą ciepło nagrzewającej się bardzo szybko w takich warunkach gumy. Usztywniona budowa – według producenta – zapewnia, że opona nie zsunie się z felgi oraz utrzyma ciężar pojazdu, a co najważniejsze – po przebiciu nie spowoduje gwałtownego zachowania samochodu.
Dość świeżym rozwiązaniem (choć w tym momencie również wymaganym przez UE) jest system TPMS – to system kontroli ciśnienia w oponach. Rozróżniamy aktualnie dwa rodzaje tych systemów: pośredni i bezpośredni. Pośredni funkcjonuje w oparciu o ABS, jest tak naprawdę systemem rachunkowym, który dostarcza informacji kierowcy na podstawie obliczeń. System bezpośredni jest zamontowany w oponie i jak sama nazwa wskazuje, na bieżąco i dokładnie oddaje warunki w ogumieniu. Czujnik może być zamontowany na taśmie zapiętej wokół felgi, lub po wewnętrznej stronie wentyla. Minusem tego rozwiązania jest niebezpieczeństwo przekłamań w momencie, gdy użytkownik zdecyduje się na łatanie opony – zachodząca reakcja chemiczna może upośledzić funkcjonalność czujnika. Kolejną przeszkodą, czy raczej utrudnieniem jest fakt, że niewiele serwisów zatrudnia personel odpowiednio przeszkolony do tego typu zadań, a czujniki wymagają kalibracji i specjalnego traktowania. Na szczęście to rozwiązanie staje się coraz bardziej popularne, zatem coraz większa grupa serwisów może się pochwalić certyfikatem lub odpowiednio wykwalifikowanym personelem.
Model Blizzak LM001 jest dostępny na rynku od września 2014 w 7 rozmiarach (o średnicy 14 lub 16 cali).
Najnowsze
-
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
5 lat. Tyle projektantom BMW zajęło przygotowanie nowej ”jedynki”. Kompakt z Bawarii o oznaczeniu F70 przynosi powiew świeżości, ale nie rezygnuje z dotychczasowych proporcji. BMW 120 – Niby zupełnie inny, a jednak trochę podobny Wymiary nie odstają spektakularnie od generacji F40. Auto jest dłuższe o 4 centymetry i odrobinę wyższe. Bez zmian pozostał rozstaw osi, szerokość […] -
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
Zostaw komentarz: