Nowa moda – carsharing
Coraz mniej młodych osób w Europie i USA kupuje samochody. Ma to swoje przyczyny zarówno w ekonomii, jak i zmieniającym się stylu życia. Jednak nikt nie chce rezygnować ze swojej mobilności - jak pogodzić obie tendencje?
Carsharing to rozwiązanie stosowane w dużych miastach – zwiększa wykorzystanie samochodów w ciągu doby. Auta są zlokalizowane na terenie miasta, często w pobliżu głównych punktów przesiadkowych i są dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Wystarczy zarezerwować auto, nawet na 5 minut przed skorzystaniem z niego.
Osoba, która przystępuje do programu carsharingu rozlicza jedynie czas i przejechane kilometry. Paliwo, pełne ubezpieczenie (również od nieszczęśliwych wypadków) oraz wszelkie koszty związane z eksploatacją samochodu, leżą po stronie producenta bądź firmy udostępniającej auto.
Daimler czy BMW już traktują carsharing, jako istotne narzędzie marketingowe.
Projekt Car2Go Daimlera, z flotą składającą się wyłącznie z SmartforTwo już odniósł sukces w 11 największych miastach świata. Jego kampania opierała się na pokazaniu użytkownikom, jak efektywnie ta usługa potrafi dopasować się do ich stylu życia.
DriveNow BMW koncentruje się z kolei na reklamie i promocji, w której centrum znajduje się flota samochodów elektrycznych oraz ekonomiczne i ekologiczne zalety usługi. BMW zainwestowało także w aplikację mobilną, dzięki której parkowanie staje się łatwiejsze, a dzielenie się samochodem z innymi urasta do rangi jednego z najbardziej przyjemnych doświadczeń, jakie może nam zaoferować nowoczesne miasto.
Z analizy przeprowadzonej przez McCann Worldgroup wynika, że coraz więcej producentów samochodów szuka sposobu na przekonanie do siebie młodych ludzi. Jednocześnie na całym świecie spada sprzedaż aut właśnie w tej grupie wiekowej. Rozwiązaniem, które ma szanse zrewolucjonizować sposób myślenia o własnych 4 kółkach wśród pokolenia millenium jest właśnie carsharing.
Czy BMW i3 wystąpi w ofercie carsharing? Czas pokaże. |
![]() |
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Mnie to nie dziwi. Carsharing jest wygodny i prosty. W Polsce rusza na dobre w stolicy – w kwietniu 2017 będzie można wynająć 300 samochodów hybrydowych od firmy Panek. To pozytywny krok na przód moim zdaniem.