Nowa Mazda3 hatchback – ceny i wyposażenie

Od dzisiaj salony Mazdy w całej Polsce przyjmują zamówienia na nową Mazdę3. Samochody ekspozycyjne i do jazd próbnych w wersji hatchback będą dostępne na początku października, zaś wersja sedan - w grudniu.

Ceny wersji hatchback zaczynają się od 62 900 zł brutto.

Najnowszy model Mazdy to wcielenie motywu stylizacji  „Kodo – dusza ruchu” oraz wszystkich technologii SKYACTIV.

Polska gama nowej Mazdy3 obejmuje dwie wersje nadwozia: hatchback i sedan oraz cztery poziomy wyposażenia: SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY i SkyPASSION. Dostępna będzie z silnikami benzynowymi o pojemności 1,5 (o mocy 100 KM) i 2,0 l (moc 120 lub 165 KM) oraz z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Nowa Mazda3, śladem Mazdy6, będzie wyposażona w system odzyskiwania energii podczas hamowania. i-ELOOP (“intelligent Energy Loop”) to system wykorzystujący kondensator do magazynowania energii odzyskanej w trakcie hamowania. Zgromadzona w nim energia służy do zasilania urządzeń elektrycznych auta.

fot. Mazda

Wnętrze nowej Mazdy3 wyróżnia się zestawem układów informacyjnych, rozrywkowych i komunikacji, zaprojektowanych dla wygodnego i przede wszystkim bezpiecznego użytkowania.

Mazda wprowadza zupełnie nowy układ łączności w nowej Maździe3:

›› współpracuje ze smartfonem użytkownika, wykorzystując istniejące połączenia Bluetooth, e-mail, SMS i nawigację,

›› dostarcza duży zestaw darmowych treści do samochodu, w tym AhaTM – usługi w chmurze z ponad 30 tys. stacji, wliczając radio, podcasty, książki audio, zindywidualizowane usługi związane z lokalizacją, Facebook i Twitter,

›› wsparcie użytkownika własnymi aplikacjami Mazdy, takimi jak Eco-display, przypomnienia o przeglądach i ostrzeżenia.

fot. Mazda

Ponadto, w zależności od wersji, wprowadzono systemy bezpieczeństwa znane już z poprzednich modeli:

Układ ostrzegający o obiekcie znajdującym się przed samochodem (FOW) mierzy odległość od poprzedzającego pojazdu w zakresie prędkości 15-200 km/h, ostrzegając sygnałem dźwiękowym i wizualnym, że nowa Mazda3 podjechała za blisko.

Układ inteligentnego wspomagania hamowania Smart Brake Support (SBS) zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, gdy FOW wysyła ostrzeżenie, oraz hamuje automatycznie, jeśli układ wykryje nieuniknioną kolizję.

System wspomagający hamowanie Smart City Brake Support (SCBS) to układ samoczynnego hamowania przy małych prędkościach Mazdy, uzupełniający SBS w zakresie 4-30 km/h, zwłaszcza w jeździe miejskiej.

Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości – aktywny tempomat (MRCC) zmniejsza moc silnika i używa hamulców, by utrzymać bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu przy prędkości do 200 km/h.

System monitorowania strefy za samochodem (RVM) ostrzega o pojazdach nadjeżdżających z tyłu na sąsiednich pasach, eliminując „martwe pola”.

System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS) obserwuje oznakowanie poziome wytyczające pasy na jezdni i przy prędkości powyżej 65 km/h ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa.

Układ analizujący odległość do poprzedzającego pojazdu (DRSS) oblicza i przedstawia odległość i czas do zderzenia z pojazdem poprzedzającym w zakresie 30-200 km/h.

Ostrzeżenie o awaryjnym hamowaniu (ESS) włącza szybko migające światła awaryjne, ostrzegając innych użytkowników drogi o intensywnym hamowaniu, przy prędkości powyżej 50 km/h.

System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC) automatycznie przełącza między światłami drogowymi a mijania, by nie oślepiać innych kierowców.

Reflektory biksenonowe z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów (AFS) skręcają reflektory, doświetlając zakręty.

Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HLA) steruje hamulcami tak, by pojazd nie staczał się podczas ruszania pod górę.

■ Seryjny ABS z EBD (układ elektronicznego rozdziału sił hamowania) i układem awaryjnego hamowania (EBA), DSC (układ dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy) i TCS (elektroniczny układ kontroli trakcji).

 

 

 

Najnowsze

Gosia Rdest liderem klasyfikacji Who Zoom Award w F4

Rywalizacja najlepszych młodych kierowców w międzynarodowym cyklu wyścigów Formuły 4 nabiera tempa.

Małgorzata Rdest
fot. materiały prasowe

W gronie zawodników walczących o tytuł znajduje się reprezentantka Polski i jedyna przedstawicielka płci pięknej w F4 Gosia Rdest, która kolejny weekend na torze może zaliczyć do udanych.

Areną zmagań kierowców w piątej rundzie wyścigów Formuły 4 był tor Brands Hatch w Wielkiej Brytanii. Weekendowe wyścigi dostarczyły zarówno kibicom, jak i samym zawodnikom wielu emocji. Dla Małgosi szczególnie udany był drugi wyścig, w którym wyprzedziła 4 kierowców i startując z 19 lokaty ostatecznie uplasowała się na 15 miejscu. Dzięki znakomitej jeździe Małgosia nadal utrzymuje prowadzenie w klasyfikacji nagrody „Who Zoom Award”, która zostanie przyznana zawodnikowi z największą liczbą udanych manewrów wyprzedzania w przeciągu całego sezonu. W pozostałych dwóch wyścigach Małgosia zajęła 19 i 17 miejsce, a w klasyfikacji generalnej Polka awansowała o jedną lokatę i plasuje się na 17 miejscu.

Jazda na znakomitym torze Brands Hatch była wielkim wyzwaniem, gdyż praktycznie nie mieliśmy treningów na tym obiekcie. Podczas wyścigów było mnóstwo walki i kilka niebezpiecznych sytuacji. Dużo satysfakcji sprawia mi fakt, że udało mi się utrzymać pozycję lidera w klasyfikacji nagrody „Who Zoom Award”. W końcu, czy jest jakiś kierowca, który nie lubi wyprzedzać?! – powiedziała po wyścigach Małgosia. Bardzo pomógł mi mój nowy driver coach Joe Osborne, któremu serdecznie dziękuję za cenne wskazówki. Zmartwiło mnie tylko niepowodzenie mojego kolegi z zespołu, Matta Bella, który miał wypadek i być może ma złamany nadgarstek.  Ryzyko jest jednak wpisane w ten sport dodała polska zawodniczka.

Kolejne zmagania Formuły 4 odbędą się już 17 i 18 sierpnia na torze Silverstone.

Wyniki sportowe Gosi można śledzić na stronie internetowej – www.gosiardest.pl, na Facebooku: Gosia Rdest – Life is a Race oraz Twitterze https://twitter.com/GosiaRdest

Małgorzata Rdest na torze w Brands Hatch.
ot. materiały prasowe

Najnowsze

Jak zrobić Vespę na drutach?

Kolorowa i optymistyczna wersja skutera Vespa oparta na wzorze z włóczki? Czemu nie. W wyobraźni mieści się wszystko, a czasami wyobraźnia niespodziewanie przeradza się w praktykę.

Słyszałyście kiedyś o trendzie zwanym „yarn bombing”? To rodzaj sztuki ulicznej, którego podstawą jest kolorowa włóczka i szydełko (bądź druty). Za matkę tej alternatywy dla graffiti uważa się Magdę Sayeg, której dziełem jest również ta niezwykle barwna, idealna na lato wersja Vespy. Z pewnością niebywale oryginalna, nie tylko z uwagi na fakturę.

fot. Magda Sayeg

Vespa w interpretacji Magdy ma pięć kół i przyczepkę. Z pewnością może rozjaśnić dzień. Najbardziej chyba spektakularnym jak do tej pory dziełem Magdy jest pokryty włóczkowym wzorem autobus. „Yarn bombing” zakłada ozdabianie w ten niekonwencjonalny sposób m.in. znaki drogowe, słupy uliczne czy przystanki autobusowe.

fot. Magda Sayeg

Trudno powiedzieć, jak to wygląda w świetle prawa, ale włóczkowe szaleństwo znalazło już drogę również do Polski. Czy któraś z was poczuła się zainspirowana, by wydziergać sobie własną wersję Vespy?

Najnowsze

Wygraj wypad na MotoGP albo wyprawę VW Ogórkiem!

Poczuj adrenalinę, zawrotną prędkość, skwar, zapach palonej gumy i ryk silników. Albo rozkoszuj się wyprawą Volkswagenem Ogórkiem! Tak niewiele potrzeba, żeby spełnić marzenia. Kilka kliknięć myszką wystarczy, żeby wziąć udział w niesamowitym konkursie!

„Twoja podróż, nasza pasja” – tak producent opon Bridgestone zachęca do wzięcia udziału w rywalizacji o spełnienie motoryzacyjnych i podróżniczych marzeń. Chociaż… czy prawdziwego fana sportów motorowych trzeba długo namawiać, żeby spotkał się z Valentino Rossim (ambasadorem Bridgestone, wyłącznego dostawcy opon do MotoGP) na torze Misano? Albo podróżnika, aby spędził 1,5 tygodnia z wybraną osobą jadąc Volkswagenem Ogórkiem w wybranym przez siebie kierunku?



EVERYWHERE

Bridgestone poszukjąc wciągających sposobów, by uczynić podróż swoich klientów lepszą, wpadł na niecodzienny pomysł i uruchomił konkurs „Jesteśmy wszędzie”, koncentrując się na zabawie i interaktywnym video do piosenki Johnny’ego Cash’a “I’ve been everywhere, man” („Byłem już wszędzie, Człowieku”). Wszystko to zrodziło się z inspiracji pragnieniem ucieczki od codziennego życia i odkrywania nowych miejsc. Dla tych, którzy będą mieć odwagę by opuścić utrwaloną już trasę, chociażby tylko w internecie, czeka nowa, wspaniała podróż na www.beeneverywhere.eu.

Spotkanie z Valentino Rossim na torze Misano w San Marino – to by było coś!
fot. Bridgestone

Wygraj wyjazd na MotoGP i spotkanie z Valentino Rossim!

Jeśli kręcą Cię sporty motorowe, wyścigi motocyklowe, albo Twoim marzeniem jest spotkanie z Rossim, zaloguj się na Facebooku i weź udział w wyścigu online na Bridgestone Track – największa liczba punktów stanowi wygraną. Nagrodą są VIP-owskie bilety dla dwóch osób na wyścigi MotoGP, które odbędą się 15 września na torze Misano w San Marino. Dodatkowo otrzymasz również bilet w obie strony z dowolnego lotniska w Europie oraz dwa noclegi w hotelu.

Valentino Rossi wygrał właśnie w Misano dwa wyścigi w 2008 i 2009 roku. Czy uda mu się odzyskać mistrzowski tytuł, który od dwóch lat należy do Hiszpana Jorge Lorenzo? Zobacz, w jakim typowym dla siebie stylu „Doktor” Valentino dodaje gazu i hipnotyzuje swoją jazdą zebranych widzów. Co więcej, dwóch zwycięzców otrzyma również torby wypełnione wyjątkowymi upominkami Bridgestone. Dziesięć najlepszych wyników będzie nagrodzonych iPadami mini 32 GB w wersji Wi-Fi + Cellular.

Podróż po Europie kultowym Ogórkiem? Czemu nie?!
fot. Bridgestone

A może podróż marzeń Volkswagenem Ogórkiem po Europie?

Wyobraź sobie swoją wymarzoną wyprawę samochodową… i wciel ten plan z życie. Wystarczy stworzyć wirtualną wyprawę samochodową ze swoich facebookowych zdjęć. Wraz z osobą towarzyszącą możesz wygrać jedną z dwóch dziesięciodniowych wypraw samochodowych legendarnym kamperem Volkswagena. Bridgestone zapewni też kieszonkowe na drogę. Czyli do dzieła! Zaplanuj historię swojej podróży, udostępnij ją i weź udział w konkursie. Dziesięć najlepszych filmów zostanie nagrodzonych iPadami mini 32 GB w wersji Wi-Fi + Cellular. Konkurs trwa do 31 lipca 2013 roku włącznie.

Strona konkursowa da Ci też wiele możliwości zabawy – od „wytatuowania” swojego imienia na piersi wybranego mężczyzny lub kobiety, po obejrzenie kilku gierek damsko-męskich.

Kliknij na http://www.beeneverywhere.eu żeby powalczyć o marzenia lub… się zabawić 😉

Zerknij też na fanpage Been everywhere na Facebooku – kliknij tu.

Najnowsze

III runda klasy kobiet podczas MP w Człuchowie

Kolejna runda klasy kobiet w motocrossie za nami. Tradycyjnie czołówkę okupują te same zawodniczki i powoli klaruje się stawka klasyfikacji generalnej sezonu. Jednak wszystko jeszcze może się zdarzyć...

Mistrzostwa Polski w Człuchowie 2013 – klasa kobiet MX
fot. materiały prasowe

Śledzimy zmagania kobiet w motocrossie od początku sezonu i już wtedy wyłoniły się trzy gwiazdy tej dyscypliny w Polsce. Na pierwszym plan – tradycyjnie już – wysuwa się Joanna Miller, najbardziej doświadczona zawodniczka w kraju. Bardzo ciężko nad poprawą formy pracują dwie kolejne zawodniczki Kinga Gajewska i Zofia Radziwiłowicz, które od początku sezonu walczą między sobą o palmę pierszeństwa.

Rywalizacja – jak zwykle w takich zawodach – jest bardzo widowiskowa, a adrenalina udziela się również widzom. Takich emocji nie zabrakło podczas Mistrzostw Polski w Człuchowie, gdzie rozegrano kolejną rundę zawodów w klasie kobiet.

Wyścigi odbyły się w Człuchowie w minioną niedzielę 28 lipca na terenie toru motocrossowego. Tylko tutaj zawodniczki nie płacą tzw. wpisowego na zawody. Tadeusz Szwemin – Prezes Człuchowskiego Auto Moto Klubu Poltarex i organizator zawodów dwa lata temu zadeklarował, że na jego torze riderki jeżdżą gratis i mimo kryzysu swojej obietnicy dotrzymuje. Człuchowski obiekt należy do najbardziej znanych w kraju; rozgrywano na nim zawody rangi międzynarodowej, m.in. Mistrzostwa Europy w klasie MXOpen.

Tor Motocrossowy w Człuchowie ma długość 1850 m, ulokowany jest na nawierzchni żwirowo-piaszczystej, a teren jest tu naturalnie pagórkowaty z usypanymi 5 skokami. Podczas wyścigu najlepsi zawodnicy pokonują w powietrzu do 40 metrów.

Dwa dni zaciętej konkurencji dostarczyły wszystkim niezwykłych przeżyć mimo, że termometry momentami rejestrowały w słońcu blisko 50 stopni Celsjusza. Jednak świadomość, że półmetek sezonu za zawodnikami i od teraz liczyć się będzie każdy zdobyty punkt, mobilizowała wszystkie zawodniczki do walki o ułamki sekund.

Bohaterkami dnia były oczywiście dziewczyny – na maszynie startowej stanęło 12 zawodniczek. Holsehota wygrała zgodnie z oczekiwaniami Joanna Miller (CAMK Człuchów), która błyskawicznie zdobyła ogromną przewagę nad rywalkami. Te z kolei rozegrały prawdziwa batalię o kolejne punkty w generalce. Zwycięsko wyszły z niej Kinga Gajewska (miejsce drugie, KM MXMoto Racing) i Zofia Radziwiłowicz (miejsce trzecie, Pruszkowski Klub Motocyklowy).

Gratulujemy dziewczynom i czekamy na kolejną rundę sezonu!

Najnowsze