Nowa Mazda 3 na unikalnych zdjęciach Rankina

Nowa Mazda 3, która miała swoją światową premierę na ubiegłorocznych targach w Los Angeles, teraz zaprezentowana została na unikalnych zdjęciach autorstwa Rankina – jednego z najbardziej znaczących fotografów naszych czasów.

Z okazji debiutu Nowej Mazdy 3, Rankin wykorzystał swój zmysł artystyczny, by uwolnić emocje, które wyzwala ten model Mazdy – zgodnie z motto głównego inżyniera Mitsui Hitomi, „zaprojektowana, by poruszać”. Jest tu także opowieść o czystej radości z prowadzenia samochodu i zachwyt nad jego sylwetką, tak w ruchu, jak i podczas postoju.

Celem było uchwycenie osobowości Mazdy3 i wyeksponowanie energii i uczuć, które mistrzowie modelowania Takumi wkładają w ręczne przygotowanie każdego modelu samochodu w glinie. Każda fotografia niesie ze sobą znaczące emocje, od wigoru po spokój, które Rankin zatrzymał w swoich kadrach. 

Rankin to brytyjski fotograf, wydawca i reżyser filmowy. W jego portfolio zdjęć znajdują się portrety i zdjęcia dokumentalne, sesje dla takich sław, jak The Rolling Stones, David Bowie, Kate Moss, Kendall Jenner czy królowa Elżbieta II, by wymienić tylko wybranych. Odpowiadał za stworzenie kampanii reklamowych dla Nike, L’Oreal, Dove, Pantene, Diageo, Women’s Aid oraz Comic Relief, a także wideoklipów do przebojów takich gwiazd, jak Miley Cyrus, Rita Ora and Kelis. 

Rankin założył wraz z Jeffersonem Hackiem w 1991 roku kultowy magazyn „Dazed & Confused”, stworzył albumy AnOther oraz AnOtherMan, wydał niemal 30 książek, a raz na dwa lata podsumowuje najnowsze trendy w modzie w autorskim magazynie lifestyle’owym i na platformie cyfrowej pod wspólnym tytułem Hunger. 

Swoje zdjęcia publikuje nie tylko w wydawanych przez siebie magazynach, ale także w Elle, Vogue, Esquire, GQ, Rolling Stone oraz Wonderland, a jego prace eksponowane są w wielu galeriach sztuki współczesnej, jak MoMA w Nowym Jorku czy Victoria & Albert Museum w Londynie.

Najnowsze

Audi A4 poddano face liftingowi

Po czterech latach obecności na rynku Audi A4 zostało poddane modernizacji. Zmieniła się stylistyka i multimedia, a wiele silników jest teraz dostępnych z systemami mild hybrid. Modele Audi A4 i S4 z napędem TDI pojawią się na rynku europejskim jesienią 2019 r.

Osłona chłodnicy w nowym A4 jest teraz szersza i bardziej płaska. Diodowe światła są teraz elementem wyposażenia standardowego, a opcjonalne reflektory diodowe Matrix posiadają w pełni automatyczne światła drogowe. Nowa jest także koncepcja linii wyposażeniowych: zewnętrzne linie wyposażeniowe nazywają się teraz basic, advanced i S line, a do tego dochodzi zindywidualizowany wygląd modeli S i allroad. Klienci mogą wybierać spośród 12 barw lakieru, a w palecie jest nowy kolor: szary Terra.

A4 wyposażone jest teraz w zupełnie nowy system MMI z wyświetlaczem dotykowym z akustyczną reakcją zwrotną. Przejął on funkcje dotychczas stosowanego pokrętła i przycisków funkcyjnych, umieszczonych na konsoli tunelu środkowego. Wysokiej rozdzielczości wyświetlacz TFT ma przekątną 10,1 cala. Sterowanie naturalnym językiem – kolejna funkcja nowego systemu – rozumie wiele zwrotów z języka potocznego.

Gama usług zawartych w Audi Connect i Audi connect plus obejmuje wiele serwisów online, w tym car-to-X, wykorzystujących inteligencję rozproszoną floty Audi. Do informacji online o znakach drogowych i o zagrożeniach oraz do usługi wyszukiwania miejsc parkingowych przy ulicy, doszła informacja o sygnalizacji świetlnej. Skomunikowany z infrastrukturą miasta pojazd, za pośrednictwem serwera otrzymuje informacje wprost z centralnego sterownika sygnalizacji. Kierowca może zatem dopasować prędkość tak, by podjechać do świateł dokładnie podczas fazy światła zielonego. Na tablicy rozdzielczej pojawia się zalecenie dotyczące prędkości, a jeśli kierowca czeka już przy czerwonym świetle, widoczny jest czas pozostający do następnej zmiany. Funkcja ta jest elementem składowym pakietu Audi connect i jest sukcesywnie udostępniana w wybranych europejskich miastach.

Tablica rozdzielcza dostępna jest w trzech wariantach – są to dwa częściowo analogowe systemy informacji kierowcy i (w połączeniu z systemem MMI plus) w pełni cyfrowy Audi virtual cockpit plus. Kierowca obsługuje 12,3-calowy wyświetlacz o rozdzielczości Full HD przy pomocy przycisków na kierownicy wielofunkcyjnej i może wybierać jeden z trzech widoków.

Na początku sprzedaży w Europie, nowa rodzina Audi A4 wyposażona będzie w sześć turbodoładowanych silników. Wachlarz ich mocy sięga od 150 KM do 347 KM w wersji S4 TDI (korzystającej z tego samego silnika, co S5 TDI, o którym pisaliśmy już wcześniej). Wkrótce do oferty dołączą jeszcze dwa kolejne wersje silnikowe: 30 TDI o mocy 136 KM i 35 TDI generujące 163 KM. Trzy wchodzące na rynek jednostki są wyposażone w system mild-hybrid (MHEV), bazujący na 12-woltowej sieci pokładowej. System ten obniża zużycie paliwa nawet o 0,3 litra na 100 km.

Wszystkie wchodzące na rynek modele A4, oprócz bazowej wersji z silnikiem TFSI, standardowo zjeżdżają z taśmy wyposażone w automatyczną skrzynię biegów. 35 TFSI o mocy 150 KM ze skrzynią manualną oferowane będzie jakiś czas po pojawieniu się modelu na rynku, podobnie zresztą jak 40 TDI o mocy 190 KM z napędem na przednią oś.

Modernizacja objęła także A4 w wersji allroad. Dzięki napędowi na cztery koła quattro i podwyższonemu o 35 mm prześwitowi model może pochwalić się dobrymi właściwościami terenowymi. Od A4 Avant model ten odróżniają detale: osłona podwozia, kontrastowe osłony brzegów nadkoli, 12 mm większe koła oraz szerszy rozstaw kół – o 6 mm z przodu i o 11 mm z tyłu.

Audi A4 allroad quattro dostępne jest z trzema silnikami – jednym benzynowym i dwoma wysokoprężnymi. Automatyczne skrzynie biegów są tu elementem wyposażenia standardowego. Alternatywą dla seryjnego zawieszenia jest zawieszenie z regulacją stopnia tłumienia.

Wprowadzając nowe A4 na rynek, Audi oferuje dodatkowo jego limitowaną linię o nazwie „edition one“. Będzie ona dostępny w wersji Limousine i Avant z trzema wariantami silnikowymi: 2.0 TFSI (245 KM), 2.0 TDI (190 KM) i 3.0 TDI (231 KM). Jego stylistyka zewnętrzna bazuje na zewnętrznej linii wyposażeniowej S line, uzupełnionej o wyraziste elementy, takie jak czarny pakiet stylistyczny. We wnętrzu można wybierać pomiędzy linią design selection i pakietem wewnętrznym S line.

Najnowsze

Pokaz możliwości indyjskich motocyklistów

Ile osób może podróżować jednym motocyklem? Jak udowadniają indyjscy funkcjonariusze, nawet jedenastu podróżnych nie jest problemem.

Nagranie pochodzi z wizyty Baracka Obamy w Indiach, gdzie uczestniczył w 66. obchodach Dnia Republiki. Częścią tego wydarzenia była parada motocyklistów z indyjskiej straży granicznej.

Jak możecie zobaczyć poniżej, było to naprawdę niezwykłe widowisko. Chociaż można odnieść wrażenie, że od funkcjonariuszy służb mundurowych zwykle oczekuje się świetnego opanowania pojazdu, a nie nauczenia się iście cyrkowych sztuczek. Jak oceniacie ten występ?

https://www.youtube.com/watch?v=LYH6KYa703I

Najnowsze

Pieszy aż uderzył ręką w auto. Co zrobił kierowca?

Są kierowcy, którym wiecznie gdzieś się spieszy i próbują wyprzedzać innych za wszelką cenę. Ale ta sytuacja to już gruba przesada.

Auto z kamerą zbliża się do przejścia, przez które z obu stron przechodzą piesi. Hamuje więc, aby umożliwić przejście kolejnym osobom. Nagle piesi się zatrzymują. Co się stało?

Nic takiego – inny kierowca nie chciał czekać i ominął samochód stojący przed przejściem. Jeden z przechodniów tak się tym poirytował, że uderzył ręką w maskę tego auta. Łamiący przepisy kierowca chyba chciał na to jakoś zareagować, ponieważ zatrzymał się po kilku metrach, ale potem ruszył dalej.

Najnowsze

Instruktor nauki jazdy potrącił kobietę na pasach

Kto ma być przykładem dla innych kierowców, jak nie instruktor nauki jazdy? Okazuje się, że i komuś tak doświadczonemu może zdarzyć się chwila nieuwagi.

Do zdarzenia doszło we wczesnych godzinach porannych w miejscowości Sokółka. Kamera monitoringu uchwyciła moment, kiedy samochód nauki jazdy potrącił kobietę na przejściu dla pieszych. Znamienne jest to, że kierowca zatrzymał się przed skrzyżowaniem, a piesza przed przejściem – oboje upewniali się, że nic nie nadjeżdża. Jak zatem doszło do wypadku?

Sprawca tłumaczył, że nie widział kobiety, ponieważ oślepiło go słońce. Pochwalić należy jego reakcję na zdarzenie, ponieważ natychmiast zawiózł 60-latkę do szpitala. Na szczęście nic poważnego jej się nie stało.

Najnowsze