Nowa ŠKODA Octavia teraz także w wersji combi

Gama Nowej Octavii została poszerzona o wersję combi, dostępną od 63 500 zł. Dopłata do wersji liftback wynosi 4000 zł, niezależnie od wersji wyposażenia i silnika.

W porównaniu z wersją liftback Octavia Combi charakteryzuje się bagażnikiem o większej pojemności – 610 litrów. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń, wartość ta powiększa się do 1740 litrów. Przestrzeń bagażowa jest wyposażona w uchwyty i haczyki.

Nova Octavia Combi
fot. ŠKODA


Dodatkowe możliwości aranżacji tej przestrzeni daje opcjonalna, wielofunkcyjna podłoga. Dostępna jest także elektrycznie otwierana pokrywa bagażnika.

fot. ŠKODA


Wraz z wprowadzeniem nowego wariantu nadwozia poszerzona została również gama jednostek napędowych – m.in. o silnik 1.6 TDI/66 kW (90 KM). Do oferty wprowadzone zostały także Pakiety Amazing, dzięki którym klient może otrzymać auto lepiej wyposażone, zyskując nawet do 4200 zł.

fot. ŠKODA

Octavia jest najpopularniejszym combi na polskim rynku już od 4 lat. W 2012 roku zarejestrowano 6 437 Octavii Combi. Wynik ten pozwolił uzyskać udział 17,02% w całym rynku nowych samochodów osobowych typu combi.

Najnowsze

Wielkie święto off road podczas Rockstar Mad Skillz Festiwal

Od 16 do 20 lipca w Sobieńczycach koło Żarnowca odbędzie się pierwszy w Polsce festiwal łączący ze sobą sporty motorowe, sporty akcji oraz muzykę – Rockstar Energy Drink Mad Skillz.

Po raz pierwszy w jednym miejscu odbędą się zawody w tak wielu dyscyplinach. Poza drugą rundą Otwartych Mistrzostw Polski we Freestyle Motocrossie Rockstar Skillz Up na terenie toru Speed Star, rozegrane zostaną także Mistrzostwa Polski Kobiet w Motocrossie, Mistrzostwa Polski w Motocrossie, Quadcross oraz Superenduro. Będzie można zobaczyć także ewolucje w wykonaniu zawodników na rowerach BMX i MTB.

Imprezie towarzyszyć będą koncerty na żywo. Jednym z headlinerów Rockstar Mad Skillz będzie amerykański zespół Dog Eat Dog.

fot. materiały organizatora


Jednak to nie wszystko. Na uczestników czeka moc dodatkowych atrakcji. Teren zostanie podzielony na strefy – i tak w strefie Moto-art pasja do motoryzacji spotka się ze sztuką, w strefie Mad Skillz Ink, czyli Tattoo, będzie można sprawić sobie wyjątkową pamiątkę, w strefie Extreme każdy z uczestników będzie mógł podnieść poziom adrenaliny w organizmie nie tylko patrząc na to, co wyprawiają profesjonalni zawodnicy, w strefie Hip-Hop Skillz pod okiem najlepszych reprezentantów czterech elementów kultury hip-hop będzie można podszkolić się w takich dziedzinach jak dj’ing czy breakdance. W strefie Ride or Die odbywać się będzie zlot motocyklowy dla wszystkich pasjonatów jednośladów, a w strefie M.A.D (Mały Ale Dzik) KIDZ będzie można zostawić swoje pociechy pod profesjonalną opieką lub wraz z nimi skorzystać ze specjalnych atrakcji dla najmłodszych i rodzin.

fot. materiały organizatora

Bilety do nabycia na www.eventim.pl w salonach EMPIK na terenie całego kraju oraz w kasach podczas festiwalu. Do końca czerwca trwa promocja – kupując cztery bilety na cały festiwal, piąty otrzymasz gratis.

Do 6 lipca włącznie trwa przedsprzedaż, a bilety można nabywać w cenie już od 10,00 zł.

Więcej na http://www.sportainment.pl/eventy/22 oraz bezpośrednio na stronie festiwalu: https://www.facebook.com/MADSKILLZFESTIVAL

Najnowsze

Jak przygotować auto do urlopu

Rozpoczynający się sezon urlopowy powoduje, że coraz więcej osób wyrusza w długą podróż – często samochodem. Przed wyjazdem warto skontrolować stan techniczny pojazdu, poziom płynów eksploatacyjnych oraz stan ogumienia.

Każdy kierowca nie powinien również zapomnieć o sprawdzeniu szyb samochodowych, w szczególności szyby czołowej, która jest odpowiedzialna za dobrą widoczność podczas jazdy. Zmiana ogumienia z zimowego na letnie to zabieg dokonywany wiosną, ale przed długim wakacyjnym wyjazdem warto upewnić się, że na pewno nie zapomnieliśmy o wymianie opon. Tuż przed podróżą warto również otworzyć maskę naszego samochodu i sprawdzić stan oleju silnikowego, ilość płynu do spryskiwaczy w zbiorniku oraz płynu chłodniczego. Niebagatelne znaczenie ma także oświetlenie – należy zatem skontrolować, czy wszystkie żarówki będą poprawnie oświetlać drogę podczas podróży. Niesprawne oświetlenie należy wymienić, warto także zabrać ze sobą zapasowy komplet tak, aby na trasie można dokonać wymiany przepalonej żarówki. Bardzo ważne jest również, by przed wyjazdem poddać ocenie stan wycieraczek oraz szyb – te dwa elementy wpływają bowiem na widoczność podczas jazdy, jak również komfort podróży.

fot. NordGlass

Podstawą bezpieczeństwa podróży, szczególnie w sytuacji wzmożonego ruchu, jest właściwa ocena sytuacji na drodze i dostosowanie stylu jazdy do panujących warunków. Zmienne warunki atmosferyczne, nagłe opady deszczu oraz przebłyski mocnego słońca mogą dodatkowo utrudniać jazdę. Jest to szczególnie niebezpieczne, kiedy nasze wycieraczki nie spełniają swoich funkcji. Zużyte pióra wycieraczek nie zbierają z szyb wody i brudu. Pozostawione na powierzchni smugi ograniczają widoczność i niepotrzebnie absorbują uwagę kierowcy. To samo tyczy się pęknięć i zarysowań na szybie czołowej. Naprawa bądź wymiana szyby samochodowej przed wyjazdem ma bardzo duże znaczenie, gdyż kontrola drogowa pojazdu z uszkodzoną szybą może zakończyć się mandatem lub zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.

 

Źródło: NordGlass

Najnowsze

20 lat Renault Twingo

W kwietniu 2013 roku minęło 20 lat od rynkowego debiutu Renault Twingo.

Idea budowy ekonomicznego, miejskiego samochodu marki Renault, mniejszego od modeli 4 i 5, narodziła się w połowie lat 70., po globalnym kryzysie paliwowym 1973/74. W kwietniu 1979 roku projektanci z działu Service Style Automobile Renault, kierowanego przez Roberta Oprona, rozpoczęli realizację programu VBG (Véhicule Bas de Gamme). W 1981 roku przedstawiono zarządowi koncernu projekty Z oraz X49. W latach 1981-85 zespół Oprona zrealizował kolejne etapy programu VBG – koncepcyjne prototypy X44 oraz X45. W latach 1986-88 powstały dwa alternatywne projekty W60.

Prezes koncernu, Raymond Lévy, zaakceptował W60 do dalszego rozwoju, pod warunkiem zmodyfikowania go. Do jego realizacji przydzielono budżet 70 milionów dolarów. Szefem designerów zespołu nazwanego X60 został Yves Dubreil. Ostatnia faza projektowa to lata 1990-1992. Na tym etapie prostokątne reflektory z prototypu W60 zamieniono na reflektory w kształcie owalu. Nowy pojazd miał kojarzyć się z sympatycznym domowym zwierzakiem, ulubieńcem całej rodziny.
Od lata 1991 roku przez kolejne kilkanaście miesięcy ponad 40 prototypów pokonało dystans
3 milionów kilometrów. Pojazdy przeszły mordercze próby we wszystkich warunkach klimatycznych
i drogowych, od arktycznego mrozu północnej Finlandii aż po żar marokańskiej pustyni. Pomyślnie zakończył się również test zderzeniowy w Lardy. 5 października 1992 roku podczas Mondial de l’Automobile w Paryżu po raz pierwszy zaprezentowano Renault Twingo.

Seryjna produkcja we Flins oraz sprzedaż Renault Twingo rozpoczęła się w kwietniu 1993 roku. Wówczas segment A stanowił 10% rynku, po wprowadzeniu Twingo, w ciągu roku zwiększył się do 11,2%.

Twingo z 1992 roku
fot. Renault

W czerwcu 1994 zmieniono gamę kolorystyczną, wprowadzając nowe odcienie. Turkusowe elementy wnętrza zastąpiono granatowymi. Za dopłatą układ hamulcowy wyposażono w system ABS. Jesienią 1994 roku na Salonie Samochodowym w Paryżu debiutowało Twingo Easy z półautomatyczną skrzynią biegów, bez pedału sprzęgła. We Francji i na kilku wybranych rynkach oferowano 2-osobowe kombi Renault Twingo Société dla firm. W 1995 roku pojawiła się seria limitowana Kenzo, dostępna z aluminiowymi obręczami, montowanymi na oponach o średnicy 14 cali. Oferowano ją w dwóch metalizowanych odcieniach czerwieni i błękitu.

Od chwili wprowadzenia na rynek Renault Twingo były obecne także w Polsce. W 1996 roku oferowano dedykowaną na nasz rynek serię Zet z wyposażeniem odpowiadającym opcji Pack. W połowie dekady polscy klienci zakupili 931 egzemplarzy Twingo, co oznaczało 8. miejsce w klasie.

W kolejnych latach gamę uzupełni kilkanaście wersji specjalnych i limitowanych, jak Helios z dużym szklanym dachem, Liberty oraz seria Look. Poza odsuwanym dachem ze stali, w wybranych odmianach montowano także zwijany dach z impregnowanej tkaniny, tzw. rolldach. Twingo z roku modelowego 1999 posiadało już 4 poduszki powietrzne oraz 3 zagłówki na tylnej kanapie. Jesienią 2000 roku przeprowadzono pierwszy lifting nadwozia. Renault Twingo 1.2 16V rozwijało prędkość maksymalną 168 km/h. Przyspieszenie 0-100 km/h trwało 11 sekund.

W kwietniu 2001 roku elektronicznie sterowana, zautomatyzowana skrzynia mechaniczna Quikshift zastąpiła przekładnię automatyczną Twingomatic oraz Twingo Easy z automatycznym sprzęgłem.
W 2002 roku gamę uzupełniono o wersję Dynamique. W latach 2003-2004 na rynkach UE pojawiło się kilka nowych, bogato wyposażonych odmian Oasis i Kiss Cool oraz Campus, Génération i Kenzo.

W połowie pierwszej dekady nowego stulecia inżynierowie oraz styliści  z centrum projektowo-badawczego Renault Technocentre RSAS w Guyancourt pracowali już nad drugą generacją modelu. 28 czerwca 2007 roku fabrykę we Flins opuścił ostatni z 2 478 648 egzemplarzy pierwszej generacji Renault Twingo. Od 2007 roku na rynkach Europy, w tym również w salonach Renault w Polsce, są dostępne Twingo II. Po raz pierwszy zaprezentowano je 30 września 2006 roku podczas Mondial de l’Automobile
w Paryżu jako Twingo Concept z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.2 TCE (TurboCharged Efficiency) o mocy 100 KM. Nowy pojazd jest większy od poprzednika. Zbudowano go na płycie podłogowej Clio II. Bazowy model waży 925 kg. Długość nadwozia wynosi 3600 mm, pojazd jest także szerszy i wyższy.

W 2012 roku debiutowało Twingo R.S. R2 Evo z silnikiem 1.6 o mocy 190 KM. Pojazd skonstruował zespół inżynierów z działu Renault Sport Technologies w Dieppe. Jesienią 2011 roku drugą generację Twingo poddano liftingowi nadwozia, m.in. zmieniając wygląd przodu samochodu, który odpowiada teraz nowemu wizerunkowi marki – z dużym logo umieszczonym na tle czarnego pasa przedniego. Elementy tego designu odnajdziemy dzisiaj w najnowszych modelach Renault: Clio, Scenic, Fluence czy Captur.

Najnowsze

Miss Polonia uczy dzieci z Hyundaiem

Firma Hyundai rozpoczęła działania, których celem jest zwiększenie bezpieczeństwa dzieci poruszających się po drogach. Akcję wspiera miss Polonia, Paulina Krupińska.

Akcję, która rozpocznie się we wrześniu, zapoczątkowała lekcja w Szkole Podstawowej nr 246 im. 1 Warszawskiej Dywizji Piechoty im. Tadeusza Kościuszki w Warszawie, przy ul. Białowiejskiej 22. Tam 4 czerwca odbyły się zajęcia klasy 2A, w których prowadzeniu wychowawcę klasy wsparła najpiękniejsza Polka, Paulina Krupińska. Obecność aktualnej Miss Polonia była dla drugoklasistów wyjątkową atrakcją. W odpowiedzi na zadawane przez nią pytania o prawidłowe przechodzenie przez ulicę czy zasady poruszania się po zmroku w klasie podnosił się las rąk.

Obecność Pauliny Krupińskiej była dla dzieci dużą atrakcją
fot. Hyundai
fot. Hyundai

Akcja ma na celu wspieranie edukacyjnej funkcji szkół w zakresie poprawy bezpieczeństwa pieszego na drodze. Podczas spotkań dzieci będą poznawać zasady bezpiecznego poruszania się, otrzymają ulotki edukacyjne oraz odblaski. Materiały dostępne będą także w salonach sprzedaży samochodów Hyundai oraz w wybranych centrach handlowych podczas ekspozycji firmy. Do końca roku firma chce dotrzeć do przeszło 6 500 dzieci i rozdystrybuować ponad 62 tysiące materiałów szkoleniowych i opasek.

Najnowsze