Nowa Kia e-Soul ma więcej mocy i większy zasięg

E-Soul to trzeci samochód elektryczny marki Kia sprzedawany na świecie. Na polskim rynku zadebiutuje w drugiej połowie 2019 roku.

Długość e-Soula wynosi 4195 mm, czyli o 55 mm więcej niż w wypadku modelu poprzedniej generacji. Rozstaw osi urósł o 30 mm (do 2600 mm), o 15 mm dłuższy jest też przedni zwis. E-Soul standardowo jest wyposażony w 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami w rozmiarze 215/55 R17.

Nowy e-Soul będzie dostępny w siedmiu jednokolorowych i w siedmiu dwukolorowych wersjach nadwozia, które łączą jasne kolory z kontrastowymi odcieniami dachu i obudowy lusterek zewnętrznych. Klienci w Europie będą mogli wybrać opcjonalny pakiet SUV, który obejmuje plastikowe nakładki na nadkola i progi oraz przedni zderzak ukształtowany na wzór zderzaków w autach terenowych z płytą poślizgową, która chroni silnik.

Wnętrze e-Soul jest wykończone elementami, których kształt i poszycie są inspirowane materiałami akustycznymi. Podobnie jak u poprzednika w tablicę rozdzielczą wkomponowano wysokotonowe „tweetery”. System multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala standardowo jest wyposażony w łącze Bluetooth, które umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch urządzeń i korzystanie z Apple CarPlay i Android Auto. Istnieje możliwość podzielenia ekranu na dwa mniejsze, co pozwala kontrolować lub monitorować różne funkcje samochodu w tym samym czasie. Wygląd ekranu można dostosować do indywidualnych preferencji za pomocą różnych widżetów. Dzięki temu kierowca i pasażer mogą jednocześnie i niezależnie korzystać z wyświetlacza – kierowca może, na przykład, uruchomić nawigację lub śledzić informacje o przepływie energii przez hybrydowy zespół napędowy, a pasażer może w tym samym czasie wybierać ulubione utwory lub sprawdzić prognozę pogody.

Panoramiczny 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego uzupełnia 7-calowy wyświetlacz w miejscu wskaźników, który podczas jazdy przekazuje kierowcy wszystkie istotne informacje dotyczące podróży i działania elektrycznego zespołu napędowego.

Kabina e-Soula może być wykończona materiałami w odcieniach jedno- lub dwukolorowych. Do wyboru, w zależności od rynku i wyposażenia samochodu, są tapicerki wykonane z tkaniny oraz skóry syntetycznej lub prawdziwej. Jednokolorowe wykończenie jest  czarne, dwukolorowe – szare (jasne i ciemnoszare) z perłowymi elementami wykończenia drzwi. Modele wykończone czarną tkaniną są dostępne z opcjonalnymi zielonymi lub złotymi detalami, które obejmują kontrastowe szwy i wykończenie drzwi w kolorze złotym lub zielonym. W ofercie jest również pakiet w kolorze czerwonym (Red Pack) zarezerwowany dla tych, którzy wnętrzu e-Soula będą chcieli dodać sportowego charakteru poprzez szwy i wykończenie drzwi w kolorze czerwonym.

Auto może być także wyposażone w opcjonalny system Sound Mood Lighting, czyli tzw. oświetlenie towarzyszące emitowane z paneli w drzwiach. Obejmuje on również wykończenie materiałem ze wzorem 3D w górnej części paneli drzwi. Sound Mood Lighting sprawia, że subtelne oświetlenie pulsuje w rytm muzyki odtwarzanej przez system audio. Do wyboru jest osiem kolorów i sześć motywów oświetlenia kabiny.

Do e-Soula Kia oferuje także bezprzewodową ładowarkę do telefonu, podgrzewane i wentylowane przednie fotele oraz  systemem audio Harman/Kardon. Dostępny jest również wyświetlacz przezierny Head-Up Display.

Nowa Kia e-Soul będzie oferowana w Europie z dwoma wariantami układu napędowego. W mocniejszej wersji akumulator o pojemności 64 kWh współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM i zapewnia zasięg do 452 km (w cyklu mieszanym WLTP) na jednym ładowaniu. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy.

Akumulator o standardowej pojemności wynoszącej 39,2 kWh współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM. Zasięg na jednym ładowaniu to 277 km. Szybka ładowarka typu Combined Charging System (CCS) jest standardowo montowana w obu modelach e-Soula. Przy pomocy szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW obydwa akumulatory można naładować od 20% do 80% pojemności w zaledwie 42 minuty.

System wyboru trybu jazdy Drive Mode Select pozwala kierowcy dostosować charakter e-Soula do stylu jazdy lub warunków na drodze. Do wyboru są tryby Normal, Eco, Eco+ i Sport. Obydwa tryby Eco są tak skonfigurowane, aby wydłużyć zasięg wykorzystując różne sposoby oszczędzania energii. Tryb Sport zwiększa szybkość reakcji silnika elektrycznego na komendy wydawane pedałem przyspieszenia i zmniejsza siłę elektrycznego wspomagania układu kierowniczego. Nowy e-Soul, w przeciwieństwie do modeli dwóch poprzednich generacji, ma niezależne wielowahaczowe zawieszenie kół tylnej osi.

Najnowsze

Mercedes SL Grand Edition – wersja ekskluzywna

Grand Edition – tak nazywają się specjalne edycje modeli Mercedesa. Najnowszy model z serii Grand Edition to roadster SL. Wyróżnia go unikalna konfiguracja, obejmująca specjalne zestawienia kolorystyczne karoserii i wnętrza, a także bogate wyposażenie.

Gama lakierów dostępnych dla Mercedesa SL Grand Edition obejmuje standardową czerń, diamentową biel designo, dwa odcienie szarości oraz czerń obsydianu. Przedni zderzak roadstera zyskał specjalne wzornictwo z dodatkowymi, matowoszarymi i błyszczącymi, srebrnymi akcentami.

Modele Grand Edition otrzymują 10-ramienne obręcze AMG o średnicy 19 cali z przodu oraz 20 cali z tyłu – z czarnym wykończeniem na wysoki połysk oraz polerowanymi ramionami i rantem. Na błotnikach znajdziemy emblematy z napisem „Grand Edition” .

W kabinie uwagę zwraca skórzana tapicerka designo w perłowobrązowym odcieniu „tundra” – z charakterystycznym metalicznym połyskiem, a także wielofunkcyjna kierownica, pokryta mieszanką skóry tundra i perforowanej, czarnej skóry nappa.

Bogate wyposażenie standardowe SL-a w modelach Grand Edition dopełniają m.in.: układ ogrzewania okolic karku Airscarf, sportowe, usztywnione zawieszenie z obniżonym o 10 mm prześwitem, aktywne, wielokonturowe fotele z funkcjami masażu i dynamicznego podparcia oraz wentylacją, pakiet wspomagania kierowcy „plus” oraz aktywny asystent parkowania Active Parking Assist.

Ekskluzywny roadster zadebiutuje w salonach Mercedesa jeszcze w marcu 2019 r.  Można zamawiać go już u dealerów. Dostępne wersje silnikowe to SL 400 (367 KM) oraz SL 500 (455 KM).

Najnowsze

Mercedes-AMG S 65 Final Edition – dla fanów V12

Limitowana edycja modelu S 65 Final Edition stanowi zwieńczenie długiej historii sukcesu 6-litrowego silnika V12 biturbo pod maską klasy S. Specjalna seria, która liczy zaledwie 130 egzemplarzy, jest skierowana do kolekcjonerów ekskluzywnych samochodów i fanów 12-cylindrowych silników.

S 65 Final Edition jest oferowany wyłącznie z wykończonym na wysoki połysk lakierem „czerń obsydianu”. Status limuzyny podkreślają 20-calowe, wieloramienne obręcze, osłony wlotów powietrza w specjalnym kolorze matowego brązu oraz emblematy AMG na tylnych słupkach. Dopełnieniem wzornictwa tylnego pasa są czarne, polerowane końcówki rur wydechowych.

Ten unikalny charakter ma swoją kontynuację we wnętrzu. Tapicerka z czarnej skóry nappa Exclusive z miedzianymi, kontrastowymi przeszyciami, elementy wykończenia z włókna węglowego, a także ozdobne przeszycia paneli deski rozdzielczej i drzwi – również w kolorze miedzi – sprawiają, że S 65 Final Edition jest naprawdę jedyny w swoim rodzaju. Do miedzianego motywu nawiązuje również kontrastowa lamówka dywaników podłogowych. Obcowanie z limitowaną edycją potwierdza emblemat z numerem seryjnym samochodu na konsoli środkowej. Gama indywidualnych akcentów obejmuje również plakietkę „AMG Edition” na kierownicy oraz wstępnie skonfigurowane nastrojowe podświetlenie w kolorze miedzi.

Dbałość o detale dosięga również komory silnikowej: emblemat z podpisem technika odpowiedzialnego za montaż jednostki napędowej (zgodnie z zasadą „jeden człowiek – jeden silnik”) ma specjalne wzornictwo – zamiast koloru srebrnego jest wykończony w czerni. Topowy model V12 o mocy 630 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm, dostępnym w zakresie 2300-4300 obr./min, oferuje wyjątkową dynamikę i wyróżnia się „gładką” kulturą pracy. Standardowy pakiet kierowcy AMG pozwala rozwinąć maksymalną prędkość 300 km/h.

Wyposażenie Mercedesa-AMG S 65 Final Edition jest kompletne – od panoramicznego dachu Magic Sky Control, poprzez pakiet komfortowego ogrzewania wnętrza aż po pakiet First Class z indywidualnymi tylnymi fotelami i biznesową, przedłużoną konsolą. Ta ostatnia oferuje uchwyty na pojemniki z napojami z funkcją regulacją temperatury. Każde siedzenie można precyzyjnie dostosować do swoich potrzeb przy pomocy nawet 12 silników elektrycznych. Wyjątkową atrakcją jest zamontowany po stronie pasażera fotel Executive z podpórką na nogi możliwością ustawienia oparcia pod kątem 43,5° – co stanowi idealną pozycję relaksacyjną.

Aby chronić ten cenny wóz przed zakurzeniem podczas postoju w garażu, każdy nabywca otrzymuje również szyty na miarę pokrowiec na karoserię AMG przeznaczony do użytkowania w zamkniętych pomieszczeniach, z napisem „AMG S 65 FINAL EDITION”, w kolorze odpowiadającym specjalnej edycji.

Najnowsze

Jeep Renegade i Compass w wersjach hybrydowych

Jeep stawia ważny krok na drodze ku elektrycznym napędom, przedstawiając dwa modele w wersjach hybrydowych ładowanych z gniazdka.

Najważniejsze miejsce na stoisku Jeepa w Genewie zajmują nowe hybrydowe modele plug-in. Mają one zasięg na jednym ładowaniu wynoszący około 50 km i prędkość maksymalną około 130 km/h na silniku elektrycznym zarówno dla Renegade, jak i Compass.

Jednostki elektryczne współpracują z nowym 1,3-litrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem. W przypadku Renegade’a moc wynosi 190 KM lub 240 KM, co zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 7 sekund. Te same parametry, choć wciąż oczekujące na homologację, są osiągane przez Compassa plug-in.

SUV-y Jeep z hybrydową technologią plug-in są zatem najmocniejszymi i najszybszymi wersjami w gamie tych modeli. Są przy tym bardziej przyjazne dla środowiska, ponieważ emisja CO2 w ich przypadku jest niższa niż 50 g/km.

Co więcej, dzięki elektryfikacji, Renegade i Compass poprawiają swój potencjał do jazdy terenowej. To dzięki większemu momentowi obrotowemu zapewnionemu przez silnik i możliwości dostosowania go z precyzją podczas startu i podczas jazdy po najbardziej wymagającym terenie, na którym potrzebne są niskie przełożenia.
Dzięki nowej elektrycznej technologii napędu na wszystkie koła (eAWD) trakcja na tylnej osi nie jest zapewniona przez wał napędowy, ale przez dedykowany silnik elektryczny. Pozwala to na rozdzielenie dwóch osi i niezależne sterowanie momentem obrotowym w sposób bardziej efektywny niż układ mechaniczny.

Aby kierowca miał pełnię informacji związanych z codzienną jazdą samochodem hybrydowym, Renegade i Compass wyposażone są w dedykowany zestaw wskaźników i dodatkowe opcje na centralnym ekranie.

Najnowsze

Cupra Ateca Special Edition – dla wymagających

Podczas Geneva Motor Show 2019 zaprezentowano specjalną edycję Cupry Ateki, łączącą sportowe osiągi z wyjątkowym wykończeniem. Zamówienia na ten model będą możliwe w czwartym kwartale 2019 roku.

Specjalnie zaprojektowane dla Cupry Ateki Special Edition 20-calowe koła z miedzianymi felgami nie tylko podkreślają wygląd pojazdu, ale też poszerzają rozstaw kół i zapewniają dodatkową przestrzeń na klocki hamulcowe Brembo. Elementy z włókna węglowego w miedzianym kolorze podkreślają wyszukany kształt lusterek bocznych oraz spoilera zapewniającego dodatkowy docisk aerodynamiczny.  W tym sportowym SUV-ie wprowadzono również układ wydechowy Akrapovic, który nie tylko obniża wagę pojazdu o około 7 kg, ale także dostarcza szczególnych doznań dźwiękowych podczas jazdy.

Na przednich fotelach kubełkowych, tylnej kanapie oraz obiciu drzwi wykorzystano tapicerkę alcantara w kolorze Petrol Blue. Dobrane odcienie kolorystyczne współgrają z czarnym obramowaniem otworów wentylacyjnych i konsoli środkowej. Listwy z włókna węglowego o miedzianej barwie okalają z kolei deskę rozdzielczą i kontrolery nawiewu.

Sercem samochodu jest czterocylindrowy silnik 2.0 TSI z  turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem, które zapewniają moc 300 KM i moment obrotowy równy 400 Nm.  Siedmiostopniowa skrzynia biegów DSG oraz napęd na cztery koła 4Drive dbają o sprawne przenoszenie tych wartości na asfalt, co przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,2 s.

Najnowsze