
Nowa hybrydowa Toyota Yaris debiutuje!
Konstrukcja nowej Toyoty Yaris opiera się na nowej platformie GA-B, zaś źródłem napędu jest zastosowany po raz pierwszy układ hybrydowy 4. generacji z 3-cylindrowym silnikiem, również opracowany w technologii TNGA.
Platforma GA-B pozwoliła na obniżenie wysokości samochodu o 40 mm, a niżej położona deska rozdzielcza przyczynia się do poprawy widoczności do przodu. Poszerzenie auta o 50 mm przekłada się na większą przestronność na przednich fotelach i tylnej kanapie, zaś zwiększony rozstaw kół na obu osiach komponuje się z niższą i szerszą sylwetką nowego Yarisa. Z przodu najbardziej widoczny jest duży grill i umiejscowione centralnie logo Toyoty. Nowe lampy przednie zbudowano w technologii LED, zaś kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej zostały zintegrowane w jeden moduł diodowy.
Nowy Yaris to pierwszy samochód segmentu B zaprojektowany w architekturze TNGA. Dzięki nowej platformie GA-B auto jest stabilne i szybko oraz precyzyjnie reaguje na działania kierowcy. Fotel kierowcy znajduje się niżej i dalej od kierownicy (o 60 mm do tyłu w porównaniu z obecnym Yarisem), przyczyniając się do obniżenia środka ciężkości, lepszej ergonomii i szerszego zakresu regulacji.
Nowy Yaris to pierwszy samochód segmentu B zaprojektowany w architekturze TNGA. Dzięki nowej platformie GA-B auto jest stabilne i szybko oraz precyzyjnie reaguje na działania kierowcy. Fotel kierowcy znajduje się niżej i dalej od kierownicy (o 60 mm do tyłu w porównaniu z obecnym Yarisem), przyczyniając się do obniżenia środka ciężkości, lepszej ergonomii i szerszego zakresu regulacji.
Napęd hybrydowy 4. generacji był testowany w różnych miastach Europy, w tym w Rzymie, Paryżu czy Darmstadt. Wyniki tych testów poskazują, że w środowisku miejskim pracuje on w bezemisyjnym trybie elektrycznym przez niemal 80% czasu jazdy. Układ Hybrid Dynamic Force z silnikiem 1.5 to kolejna konstrukcja z serii obejmującej systemy hybrydowe 2.0 i 2.5, które weszły na rynek w modelach Corolla, RAV4 i Camry.
Nowy silnik 1.5 Dynamic Force to 3-cylindrowa jednostka benzynowa ze zmiennymi fazami rozrządu, pracująca w cyklu Atkinsona, której sprawność sięga 40%, co pomogło w obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2 aż o 20% w porównaniu z aktualnym Yarisem. Jednocześnie moc układu wzrosła o 15%. Hybrydowa przekładnia została całkowicie przekonstruowana, przyjmując strukturę dwuosiową, dzięki której ma bardziej zwartą budowę – jej objętość jest mniejsza o 9% w porównaniu z przekładnią zastosowaną w poprzedniej generacji Yarisa. W skład napędu hybrydowego wchodzą również nowe, litowo-jonowe baterie trakcyjne o wyższej mocy, o 27% lżejsze od dotychczas stosowanych akumulatorów niklowo-wodorkowych.
Na wybranych rynkach nowy Yaris będzie dostępny także z 3-cylindrowymi silnikami benzynowymi o pojemności 1,5 i 1,0 l.
Nowa generacja systemów bezpieczeństwa czynnego obejmuje m.in. inteligentny tempomat adaptacyjny (Intelligent Adaptive Cruiser Control, IACC) działający w pełnym zakresie prędkości oraz asystenta utrzymania pasa ruchu (Lane Trace Assist, LTA), znane z modeli, które niedawno weszły na rynek, takich jak Corolla. Wszystkie te systemy są montowane w standardzie w każdym nowym Yarisie.
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Zostaw komentarz: