Nowa Honda Jazz zaprezentowana. Będzie wyposażona w centralną poduszkę powietrzną

Nowy Jazz jest pierwszym europejskim modelem w swojej klasie, który będzie standardowo wyposażony w przednią centralną poduszkę powietrzną. Ale to nie wszystko. Ulepszono wiele systemów bezpieczeństwa, czy dzięki temu stanie się najbezpieczniejszym samochodem w Europie?

Przednia centralna poduszka powietrzna zamontowana jest w tylnej części siedzenia kierowcy i w chwili wypadku wypełnia przestrzeń między kierowcą a pasażerem. Poduszka ta, jedna z 10 w nowym Jazzie, pomaga uniknąć bezpośredniego zderzenia ciał kierowcy i pasażera w przypadku kolizji bocznej. Za wypełnienie poduszki w sektorze, w którym ma zapewnić ona maksymalną ochronę, odpowiadają trzy zaczepy mocujące, które podczas wyzwalania prowadzą ją po łuku wokół kierowcy.

Centralna przednia poduszka powietrzna, w przypadku zderzenia bocznego, współpracuje z dwoma innymi systemami. Boczny ruch pasażera ograniczają napinacze pasów bezpieczeństwa, zarówno pasa kierowcy, jak i pasażera, wspomagane dodatkowo przez podwyższony środkowy podłokietnik. 

Nowa Honda Jazz zaprezentowana. Będzie wyposażona w centralną poduszkę powietrzną

Uzupełnieniem powyższych elementów bezpieczeństwa biernego w nowej generacji Jazza jest rozbudowany system Honda Sensing™, obejmujący ulepszone systemy, które zwiększają bezpieczeństwo czynne oraz wspomagają kierowcę. Nowa kamera szerokokątna o wyższej rozdzielczości zastąpiła montowany w modelu Jazz poprzedniej generacji, zestaw wielofunkcyjnej kamery i czujnika systemu aktywnego hamowania w ruchu miejskim (CTBA). 

Wszechstronny pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego „Honda SENSING” obejmuje:

  • System ograniczający skutki kolizji (Collision Mitigation Braking System) obecnie skuteczniej wykrywa pieszych w warunkach nocnych, gdy nie ma oświetlenia ulicznego. System ostrzega również kierowcę, gdy wykryje nadjeżdżającego torem kolizyjnym rowerzystę. 
  • Tempomat adaptacyjny (ACC): automatycznie pozwala samochodowi podążać za innym pojazdem, kontrolując dystans w ruchu przy niskich prędkościach, np. w korkach (Low Speed Follow).
  • System utrzymywania na pasie ruchu (LKAS) funkcjonuje od prędkości 72 km/h zarówno na drogach miejskich, jak i poza miastem oraz na drogach wielopasmowych, przez co gwarantuje bezpieczeństwo w znacznie większej liczbie scenariuszy drogowych.
  • System zapobiegania zjeżdżaniu z pasa ruchu (RDMS) pomaga kierowcy nie zbaczać z kursu. Ostrzega on kierowcę, gdy wykryje, że pojazd może przekroczyć linie ograniczające pas ruchu lub zbliżyć się do zewnętrznej krawędzi chodnika (granicy trawy lub żwiru), albo też do pojazdów nadjeżdżających z przeciwnej strony, a także jeśli opuszczamy pas bez sygnalizacji.
  • System rozpoznawania znaków drogowych korzysta z szerokokątnej kamery, wykrywając znaki, kiedy samochód porusza się do przodu. Po minięciu znaku, system automatycznie rozpoznaje i wyświetla jego graficzny odpowiednik na siedmiocalowym ekranie. 
  • Inteligentny ogranicznik prędkości rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i dostosowuje do nich prędkość samochodu. 
  • System automatycznych świateł drogowych działa przy prędkościach powyżej 40 km/h, włączając lub wyłączając automatycznie światła drogowe,
  • System monitorowania martwego pola z funkcją wykrywania ruchu poprzecznego, jest dostępny w standardzie w wersji Executive.

Najnowsze

Hyundai pokazał prototyp i20 N w kamuflażu!

Hyundai opublikował dwa nowe filmy pokazujące testy zimowe sportowych modeli marki, w tym prototyp nowego i20 N w kamuflażu.

Filmy, które zostały nakręcone w Arjeplog w Szwecji, pokazują kierowcę Hyundai Motorsport Thierry’ego Neuville’a, prowadzącego i20 WRC, RM19 i i20 N w śnieżnym krajobrazie. Są to premierowe zdjęcia nowego i20 N.

Hyundai pokazał prototyp i20 N w kamuflażu!

Pierwszy z trzech filmów pokazuje samochód rajdowy i20 WRC, który zjeżdża z lawety i jedzie ciemnymi drogami Laponii, oświetlając trasę reflektorami zamontowanymi na masce silnika.W następnym kadrze pojawia się RM19, ślizgające się bokiem wzdłuż drogi i pozostawiające po sobie pióropusze białego puchu i szerokie łuki na śniegu. Następuje kolejne cięcie i tym razem widzimy prototyp nowego i20 N, z kamuflażem zakrywającym przód i tył.

Hyundai pokazał prototyp i20 N w kamuflażu!

Testy odbyły się na początku tego roku na zamarzniętym jeziorze w szwedzkim Arjeplog, popularnym wśród producentów samochodów, zimowym poligonie. Całoroczne niskie temperatury sprawiają, że jest to idealne miejsce do testowania pojazdów w ekstremalnych warunkach pogodowych.

Hyundai pokazał prototyp i20 N w kamuflażu!

Po sukcesach modeli i30 N i i30 Fastback N, Hyundai opracowuje sportową wersję swojego najnowszego europejskiego modelu i20 N. Podobnie jak w przypadku innych modeli N, i20 N będzie mógł jeździć po torach wyścigowym i drogach publicznych.

Najnowsze

Wybierz się na włoski Motor Valley Festiwal… online!

Koronawirus zmienił wiele planów, wymusił anulowanie lub zmianę terminów wielu wydarzeń. Jednak nowe technologie sprawiają, że niemożliwe staje się możliwe, a Polacy mogą zobaczyć włoski region Emilia Romagna, nie wychodząc z własnego domu. Tak jest w przypadku drugiej edycji Festiwalu Motor Valley, na który zaprasza Modena. Wydarzenie w wersji digital rozpocznie się już 14 maja i potrwa do 17 maja 2020 r. Dzięki temu będą mogli uczestniczyć w nim wirtualnie fani motoryzacji z całego świata!

Głównym tematem II edycji Festiwalu będą trendy technologiczne i rynkowe w branży motoryzacyjnej. Wydarzenie będzie również poświęcone wpływowi Covid-19 na świat motoryzacji, a konkretniej na obszar pojazdów elektrycznych, autonomicznych oraz cyfryzacji przemysłu.

Włoski region Emilia Romagna uważany jest za „Dolinę Motoryzacyjną”, nazywaną Motor Valley, ze względu na ogromny wkład we włoski i światowy przemysł motoryzacyjny. Jest jedynym miejscem na świecie, w którym powstają prawdziwe perełki. To właśnie tam produkowane są słynne: Ferrari, Maserati, Lamborghini, Ducati. Wszystkie te marki zgromadzone są w tym samym regionie, zaledwie kilka kilometrów od zabytkowych miast sztuki: Modeny, Bolonii i Parmy. W ubiegłym roku w regionie zorganizowano I edycję Motor Valley Fest. Inauguracyjny Festiwal odbył się pod gołym niebem, w najpiękniejszych zakątkach Modeny. W trosce o bezpieczeństwo i zdrowie uczestników oraz organizatorów, tegoroczna edycja zostanie przeprowadzona w cyfrowym formacie. To prawdziwa gratka dla każdego fana motoryzacji!

Wybierz się na włoski Motor Valley Festiwal... online!

14 maja, czyli w pierwszym dniu Festiwalu, o godz. 9:30 zaplanowano konferencję otwierającą wielkie wydarzenie, która poświęcona będzie nowym realiom w sektorze samochodów sportowych oraz w łańcuchu dostaw. Dyskusja skoncentruje się na analizie przeprowadzonej przez firmę konsultingową McKinsey & Company oraz spostrzeżeniach dwóch liderów technologicznych i rynkowych: Markus Heyn, członka zarządu Robert Bosch GmbH, oraz Christian Richter, dyrektora ds. globalnej motoryzacji w Google. Będą oni badać kwestie związane z przyszłością mobilności, autonomicznej jazdy i cyfryzacji.

Wybierz się na włoski Motor Valley Festiwal... online!

Ponadto w tym dniu wszyscy fani motoryzacji będą mogli wziąć udział w rozmowach okrągłego stołu, a także w spotkaniach z udziałem głównych graczy włoskiego i międzynarodowego świata motoryzacji.

Wśród prelegentów sesji otwierającej wydarzenie (obrad okrągłego stołu) znajdą się:

  • Louis Carey Camilleri (CEO Ferrari Spa)
  • Claudio Domenicali (CEO Ducati Motor Holding Spa)
  • Stefano Domenicali (prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini Spa)
  • Horacio Pagani (założyciel i główny projektant Pagani Automobili)
  • Andrea Pontremoli (CEO i Dyrektor Generalny Dallara)
  • Harald Wester (Dyrektor Techniczny FCA i Prezes Wykonawczy Maserati

Wybierz się na włoski Motor Valley Festiwal... online!

Następnie od godziny 13:00 przeprowadzonych zostanie 5 rozmów w blokach 30-minutowych. Będą to nagrane wcześniej dyskusje przedstawicieli branży motoryzacyjnej. Każda sesja będzie dotyczyła innego zagadnienia z obszaru włoskiej i międzynarodowej branży motoryzacyjnej.

Jak wziąć udział w wydarzeniu?

Osoby, które chciałyby wziąć udział w wirtualnym wydarzeniu Motor Valley Fest – w języku włoskim i angielskim – mogą zarejestrować się bezpośrednio pod następującym linkiem: https://motorvalley.it/en/event/motor-valley-fest-opening-session/

Najnowsze

Zasięg samochodów elektrycznych: 50 km na co dzień i 550 km na wakacje. „Elektrycznie tematyczni” #03

Czy faktycznie zasięg aut elektrycznych jest tak mały, jak wydaje się większości Polaków? Już po raz trzeci Kasia Frendl i Paweł Pilarczyk, czyli duet z podcastu Elektrycznie Tematyczni, zapraszają na ciekawą rozmowę, tym razem dyskutując o "mitycznym" zasięgu elektryków.

Tradycyjnie już prowadzący opierają swoje rozważania na rzetelnych danych, analizując wnioski z nich płynące. Za bazę do dyskusji posłużyło badnie InsightOut Lab i marki Volkswagen, które przeprowadzono na początku kwietnia na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1101 osób. Poproszono respondentów o zaznaczenie, ile kilometrów dziennie (średnio) przejeżdżają samochodem. Ankieta nie zawierała żadnych widełek, tak by w najmniejszym stopniu nie zaburzać percepcji. Średnia z badania wyniosła 51,3 km, co pokrywa się z innymi badaniami tego typu i wskazuje na różnicę w postrzeganiu długości drogi a stanem faktycznym. Z badania GUS z 2018 roku wynika, że średni dzienny przebieg samochodów w Polsce to 37 km. Wynik ten dodatkowo zawyżany jest przez długie podróże (wakacje, długie weekendy, etc.). Mediana przebiegów według GUS wynosi 27 km dziennie. To pokazuje różnicę między percepcją a stanem faktycznym. Innymi słowy – jeździmy mniej, niż nam się wydaje.

Z tezą, że samochody elektryczne mają za mały zasięg, zgadza się 76% respondentów. Poproszeni o wskazanie przedziału średniego zasięgu dzisiejszych samochodów elektrycznych najczęściej (22%) wskazują na 151-200 km. Przedział do 50 km i 51-100 km wskazało aż 23% respondentów. Na zasięg przekraczający 300 km wskazał tylko co piąty (21%). A jest to wartość oferowana dziś przez wiele samochodów elektrycznych. Volkswagen ID.3, który latem trafi na polski rynek, w wersji bazowej z najmniejszą baterią przejedzie 330 km. Wersja z największą baterią to już 550 km zasięgu. Tymczasem na zasięg przekraczający 500 km wskazuje tylko 3% Polaków.

Ciekawie na tym tle prezentują się deklaracje Polaków, których zapytano, jaki minimalny zasięg powinno mieć auto elektryczne, by było użyteczne na co dzień. Zakresy do 300 km wskazało aż 65% badanych. Co równie ciekawe, aż 28% wskazało zakresy do 100 km. Zasięgi przekraczające 400 km wskazał co czwarty respondent  (25%).

Wpływ na stan wiedzy o samochodach elektrycznych wciąż mają stereotypy, które przylgnęły do aut na prąd kilka czy kilkanaście lat temu, kiedy samochody ładowane z gniazdka faktycznie oferowały niewielkie zasięgi za bardzo wygórowaną cenę. Od tego czasu zmieniło się wszystko. Oprócz stereotypów.

Posłuchaj dyskusji na ten temat duetu Elektrycznie Tematyczni.

Oto kilka faktów i liczb przedstawionych w trzecim odcinku podcastu:

  • Wśród dwóch największych ograniczeń samochodów na prąd, 41 proc. Polaków wskazuje na bariery technologiczne – ograniczony zasięg i brak infrastruktury (PSPA: „Barometr nowej mobilności” 2019/20);
  • 76 proc. Polaków uważa, że auta elektryczne mają za mały zasięg (Badanie InsightOut Lab i marki Volkswagen);
  • 39 proc. Polaków uważa, że zasięg samochodów elektrycznych wynosi do 150 km na jednym ładowaniu (Badanie InsightOut Lab i marki Volkswagen);
  • Bazując na deklaracjach Polaków dotyczących zasięgu, jaki powinno mieć auto elektryczne, można wysnuć wniosek, że Volkswagen ID.3 z różnymi wersjami baterii (oferującymi zasięg 330 km, 420 km lub 550 km) spełnia oczekiwania aż 85 proc. Polaków (Badanie InsightOut Lab i marki Volkswagen);
  • Polacy deklarują, że średnio pokonują samochodem 51,3 km dziennie. (Badanie InsightOut Lab i marki Volkswagen). Badania GUS pokazują, że deklaracje Polaków są zawyżone;
  • Średni przebieg roczny samochodu w 2018 roku wyniósł 13 426 km (dzienny przebieg ok. 37 km), a mediana rocznego przebiegu samochodów wyniosła 10 000 km (dzienny przebieg ok. 27 km) (GUS: Raport „Zużycie energii w gospodarstwach domowych w 2018 roku”);
  • Zakładając, że przejeżdżamy ok. 50 km dziennie, samochód elektryczny Volkswagen ID.3 z najmniejszą baterią o pojemności 45 kWh, trzeba by było ładować mniej więcej raz w tygodniu;
  • Obecnie w Polsce są 1114 ogólnodostępne stacje ładowania i 2067 punktów ładowania aut elektrycznych (PSPA: Rynek samochodów elektrycznych w I kw. 2020);
  • Szybka ładowarka o mocy 100 kW w 30 minut ładuje akumulator Volkswagena ID.3 do poziomu, który zapewnia 290 km zasięgu.

Jeszcze więcej ciekawych danych i liczb znajdziecie w pełnej wersji odcinka #03 podcastu „Elektrycznie Tematycznie”. Zapraszamy do słuchania i subskrybowania! 
Apple Podcasts | Android | Email | Google Podcasts | Stitcher | TuneIn | Spotify | RSS

Swoje pytania oraz sugestie możecie wysyłać na adres email: kontakt@insightoutlab.com lub redakcja@motocaina.pl

Najnowsze

Nowe BMW Alpina D3 S zaprezentowane. W wersji sedan i kombi rozpędzi się do setki poniżej 5 sekund!

Jesienią 2019 roku zaprezentowano Alpinę B3 – to była konkretna wizja na słynną "trójkę" z silnikiem benzynowym pod maską. Alpina jednak nie daje o sobie zapomnieć i właśnie zaprezentowała model D3 S z mocnym dieslem. Czy będzie lepszy od BMW 340d?

Pod maską nowego D3 S znajdziemy 355 KM w zakresie 4000–4200 obr./min. To już na starcie o 15 KM więcej niż w dobrze znanym modelu 340d. To co robi największe wrażenie to fakt, że D3 S ma 730 Nm w zakresie 1750 – 2750 obr./min. 

Nowe BMW Alpina D3 S zaprezentowane.

Po raz pierwszy Alpina wykorzystuje także technologię dodatkowego silnika elektrycznego zastępującego rozrusznik oraz alternator. Dzięki temu od razu na niskich prędkościach obrotowych silnika mamy dostępne 11 KM. Silnik współpracuje z ośmiobiegową przekładnią automatyczną ZF i przekazuje moc na wszystkie cztery koła xDrive.

Nowe BMW Alpina D3 S zaprezentowane.

Nie da się ukryć, że nowa Alpina D3 S jest nastawiona na pokonywanie autostrad, a nie na jazdę na torze wyścigowym. Mimo to do setki przyspiesza w 4,6 s w przypadku nadwozia sedan a 4,8 s w przypadku kombi. Prędkość maksymalna to 273 km/h (w kombi 270 km/h).

Nowe BMW Alpina D3 S zaprezentowane.

Stylistycznie Alpina D3 S czerpie bardzo wiele z ubiegłorocznej B3. Alpina dodała sportowy wydech z czterema rurami, 20-ramienne, piękne felgi, a na życzenie klienta wnętrze może być okryte skórą Lavalina.

Nowe BMW Alpina D3 S zaprezentowane.

Ceny startują od 70 500 euro. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów jesienią jeszcze tego roku.

Najnowsze