Nowa generacja Boxstera, czyli roadster Porsche. Film
Jeszcze nigdy w historii Boxstera, modyfikacje związane z wprowadzeniem kolejnej generacji nie zaszły tak daleko. Dwuosobowe auto z otwartym nadwoziem pojawi się na rynku z zupełnie nową karoserią o lekkiej konstrukcji i całkowicie zmodyfikowanym zawieszeniem.
Porsche Boxster |
![]() |
fot. Porsche |
Znacznie mniejsza masa, dłuższy rozstaw osi, szerszy rozstaw kół oraz nowe, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego mają wyraźnie poprawić dynamikę Boxstera: krótsze zwisy nadwozia, przesunięta do przodu przednia szyba, bardziej płaska sylwetka sparwiają, że auto nabrało jeszcze bardziej drapieżnej stylizacji. Pasażerów osłania składany elektrycznie dach o nowej konstrukcji, dzięki której zbędna jest pokrywa komory dachu.
Nowa generacja sportowego Porsche zadebiutuje w klasycznym dla tej marki duecie: Boxster i Boxster S. Obie wersje napędzane są sześciocylindrowymi silnikami typu bokser z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Ich efektywność poprawiono dzięki rekuperacji energii, która wykorzystywana jest do zasilania wewnętrznej instalacji elektrycznej, systemu zarządzania temperaturą oraz funkcji Start/Stop. Nowa jednostka napędowa podstawowej wersji Boxstera o pojemności 2,7 litra rozwija moc 265 KM, czyli o dziesięć KM więcej, niż poprzedni wariant o większej pojemności skokowej. Silnik ten pod względem technicznym bazuje na 3,4-litrowym silniku Boxstera S i generuje moc 315 KM.
![]() |
fot. Porsche
|
Oba modele wyposażone są seryjnie w manualną, sześciobiegową przekładnię. Na życzenie dostępna jest siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia Porsche (PDK). Z PDK oba sportowe auta mają uzyskiwać lepsze wyniki pod względem zużycia paliwa i przyspieszenia: Porsche Boxster spala 7,7 l/100 km, Boxster S – 8,0 l/100 km. Boxster z PDK przyspiesza od zera do 100 km/h w 5,7 sek., Boxster S potrzebuje na takie przyspieszenie zaledwie 5,0 s.
Porsche oferuje jako opcję dla Boxstera pakiet Sport Chrono, obejmujący pierwszy raz także dynamiczne zawieszenie silnika. Nowością dla Boxstera jest Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą poprzeczną tylnej osi.
Nowy Boxster zostanie wprowadzony do sprzedaży 14 kwietnia 2012 r.
Cena podstawowa auta w Polsce wyniesie 57 650 Euro za Boxstera i 70 375 Euro za Boxstera S (w tym 23 proc. podatku VAT).
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: