Nowa edycja programu Top Gear

Dla każdej fanki specyficznego humoru twórców programu Top Gear to wspaniała informacja: rusza kolejna edycja tego motoryzacyjnego show. Jego zapowiedzią jest zabawny filmik z udziałem małoletnich aktorów, naśladujących prowadzących Top Gear. Scenkę obserwuje jak zwykle tajemniczy Stig... 

Po długiej przerwie trzej zabawni prowadzący: Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May, wracają z trzynastą edycją Top Gear. Pierwszy odcinek zostanie wyemitowany w BBC już 21 czerwca.

Corvette ZR1, Mercedes SL Black, Audi R8 V10, Lotus Evora czy BMW Z4 – to tylko niektóre z „zabawek”, jakimi „pobawi się” Clarkson. Nie zabraknie także testów porównawczych najnowszych supersamochodów. Na torze Top Gear zmierzą się między innymi Focus RS z Megane R26R oraz Jaguar XFR z BMW M5.

Wszyscy trzej dziennikarze po raz kolejny postarają się znaleźć najszybszy środek transportu na świecie, stając do kolejnego „Wielkiego Wyścigu”. Tym razem Clarkson wyruszy w podróż parowozem (!), a Richard i James zasiądą za sterami klasycznego samochodu i zabytkowego motocykla.

Poprzednie edycje programu emituje w Polsce BBC Knowledge. Więcej na MOTOPROGRAM.
Dziś możesz zobaczyć m.in.

BBC Knowledge
13:40 Top Gear 10 (9) – magazyn motoryzacyjny
Ekipa bierze udział w wyścigu Britcar 24. Testuje też daihatsu materię i ascari A10 oraz ściga się z rajderami BMX.
18:55 Top Gear 10 (9) – magazyn motoryzacyjny
Ekipa bierze udział w wyścigu Britcar 24. Testuje też daihatsu materię i ascari A10 oraz ściga się z rajderami BMX.
22:00 Motoświat Jeremy’ego Clarksona: USA (3) – magazyn motoryzacyjny
Jeremy Clarkson, kontynuując podróż po świecie motoryzacji, przybywa do Detroit, miasta znanego z samochodów i muzyki.
22:30 Motoświat Jeremy’ego Clarksona: Islandia (4) – magazyn motoryzacyjny
Jeremy dowiaduje się, że na Islandii ulubionymi środkami transportu są snowmobile i pojazdy z napędem na cztery koła. Na dodatek mieszkańcy wyspy nie stoją w korkach ulicznych.
00:50 Top Gear 10 (9) – magazyn motoryzacyjny
Ekipa bierze udział w wyścigu Britcar 24. Testuje też daihatsu materię i ascari A10 oraz ściga się z rajderami BMX.
03:25 Motoświat Jeremy’ego Clarksona: USA (3) – magazyn motoryzacyjny
Jeremy Clarkson, kontynuując podróż po świecie motoryzacji, przybywa do Detroit, miasta znanego z samochodów i muzyki.
03:55 Motoświat Jeremy’ego Clarksona: Islandia (4) – magazyn motoryzacyjny
Jeremy dowiaduje się, że na Islandii ulubionymi środkami transportu są snowmobile i pojazdy z napędem na cztery koła. Na dodatek mieszkańcy wyspy nie stoją w korkach ulicznych.

Źródło: Carscoop, Mototarget

Najnowsze

Motocaina w Rage Race

Jedyny damski team w Rage Race to oczywiście zespół redakcyjny Motocainy! Na tej ekskluzywnej motoimprezie nie może nas zabraknąć. Za 16 dni startujemy!

Katarzyna Frendl i Agnieszka Sankowska – uczestniczki Rage Race 2009
fot. Artur Jakubczyk

W jakim składzie startujemy w Rage-Race?
Startujemy we dwie, bo nasze BMW Z4 nie zmieści więcej redaktorek motocaina.pl!

Czym startujemy?
Będziemy prowadzić nowiutkie Z4, które jako pierwszy w BMW roadster ma chowany, sztywny dach. Liczymy na piękną pogodę, zatem nasz kabriolet będzie idealnie prezentować się podczas całej trasy Rage Race. To auto nie potrzebuje zbędnych zabiegów tunerskich, by robić wrażenie niezwykłym gangiem najmocniejszego w tym modelu 3-litrowego silnika. 

Pod maską zamontowano sześciocylindrową rzędówkę z podwójnym turbo, która dysponuje bagatela: 306 KM! Nasze Z4 zostało wyposażone też – w znaną z przepięknego M3 – 7- biegową, sportową skrzynię automatyczną z podwójnym sprzęgłem – w takiej wersji auto przyspiesza w iście motocyklowym tempie, jedynie 5,2 sekundy do setki!

Nasze BMW Z4 spodobało się nie tylko nam
fot. Frendl

Dlaczego bierzemy udział w Rage-Race?
Chcemy naszą obecnością podkreślić, że kobiety – często na równi z mężczyznami – rywalizują w przeróżnych konkurencjach motoryzacyjnych, także kochają samochody (my dodatkowo jesteśmy także zagorzałymi motocyklistkami) i uwielbiają nimi jeździć wykorzystując najlepsze własności tych aut. Jako redakcja kobiecego portalu motoryzacyjnego www.motocaina.pl, chcemy także pokazać Polsce, że płeć piękna może mieć sporo do powiedzenia w kwestiach auto-moto i że nie zajmujemy się jedynie kolarami nadwozi, czy tapicerki. 

W serwisie www.motocaina.pl poruszamy zarówno kwestię fotelików dla dzieci, testujemy samochody i motocykle, podróżujemy z użytkowniczkami po świecie, ale też podejmujemy mocno techniczne tematy eksploatacyjno-serwisowe.

Nawiązując do naszego udziału w Rage Race, mamy też obszerny dział poświęcony kobietom w sportach motorowych, których na szczęście przybywa, nawet w tych uznawanych za typowo męskie dyscyplinach, takich jak żużel, kaskaderka motocyklowa (stunt), rajdy samochodowe i motocyklowe. Ale przede wszystkim Rage Race dla nas to wyzwanie i przygoda. Nie możemy się już doczekać startu!

Miałyśmy już okazję jeździć Z4. Jak wrażenia?
 Wypróbowałyśmy Z4 na torze i jesteśmy przekonane, że ten samochód będzie idealnie współgrał z naszą sportową ambicją i zacięciem w rywalizacji Rage Race. To auto prowadzi się jakby było jednością z kierowcą. Klasyczny napęd na tył daje niesamowitą frajdę z jazdy w bezpiecznych warunkach na torze. Na zwykłej drodze można delektować się jego błyskawicznym przyspieszeniem dostarczając odlotowej muzyki dla spragnionych takich pomruków uszu, albo prowadzić delikatnie, rozkoszując się urokami jazdy z otwartym dachem. Taka uniwersalność Z4 wyjątkowo przypadła nam do gustu.

Auto na torze spisuje się rewelacyjnie
fot. Artur Jakubczyk

Czy startowałyśmy w podobnych imprezach?
Redakcja Motocainy brała udział w motoimprezach przeróżnego typu, jednak na zdecydowanie mniejszą skalę. Cieszymy się, że możemy uczestniczyć w Rage Race dysponując urokliwym autem, mając przy tym możliwość promowania naszego kobiecego portalu motoryzacyjnego www.motocaina.pl

Czego oczekujemy po Rage-Race 2009?
Świetnej zabawy, którą zamierzamy ubarwiać swoją obecnością! Chcemy też poznać inne teamy podobnie zakręcone na punkcie motoryzacji. Nasze auto oklejone w barwy Motocainy na pewno będzie się rzucać w oczy, więc mamy nadzieję także, że o kobiecym portalu motoryzacyjnych dowie się mnóstwo osób.

Redakcja Motocainy w akcji
fot. Artur Jakubczyk

Jaki stawiamy sobie cel? Oczywiście chcemy rywalizować w Rage Race! Jednak dla nas esencją imprezy jest samo pokonanie tylu kilometrów i dotarcie do ciekawych miejsc, które mamy nadzieję odwiedzić na trasie. Jednocześnie to będzie super test dla BMW Z4, który zamierzamy zamieszczać na bieżąco, czyli codziennie na www.motocaina.pl wraz z naszymi relacjami z każdego dnia Rage Race.

Czy o Rage-Race będzie można przeczytać na stronie motocaina.pl?
Na naszej stronie znajdą się wszystkie informacje dotyczące Rage Race, nasze spostrzeżenia po całym dniu, podsumowanie punktowe i opisy wrażeń z najbardziej ciekawych przygód, które nas zapewne spotkają podczas tych niesamowitych 3 dni!

Więcej o Rage Race na www.rage-race.pl

Najnowsze

Kobiety kochają sprytne samochody

Nowy 370Z o mocy 331 KM to sportowy model Nissana w zupełnie nowym wydaniu. Unikatowy na polskich drogach model można obejrzeć i oczywiście zamówić, w wybranych salonach w Polsce.

fot. Nissan

Nowy 370Z to legendarny sportowy model Nissana w zupełnie nowym wydaniu – ma być bardziej zwrotny i szybszy, a dzięki nowemu silnikowi V6 3.7 o mocy 331 KM – dostarczający jeszcze więcej przyjemności z jazdy. Jest krótszy i lżejszy od poprzednika, a układ Synchro Rev Control (system synchronizacji zmiany przełożeń z prędkością obrotową silnika) umożliwia płynną zmianę biegu na wyższy lub niższy, w czasie znacznie krótszym niż udaje się to większości bardzo dobrych kierowców.

W ramach ogólnopolskiej prezentacji modelu dwa egzemplarze 370Z odwiedzą następujące miasta w Polsce: 
Lublin w dniu 16 czerwca
Bydgoszcz w dniu 17 czerwca
Warszawa w dniu 18 i 19 czerwca

O szczegółach prezentacji będą informować dealerzy zlokalizowani w poszczególnych miastach: Autoniss w Lublinie, Yama w Bydgoszczy, Japan Motors w Warszawie (prezentacja 18 czerwca) i Odyssey w Warszawie (prezentacja 19 czerwca) 

W Polsce model 370Z będzie oferowany w cenie od 174 400. Adresy salonów wraz z danymi kontaktowymi znajdują się na stronie www.nissan.pl

Najnowsze

Samochód – obiekt pożądania

Wg najnowszych badań okazuje się, że kobieta najbardziej ceni w mężczyźnie jego luksusowy samochód. Wg psychologów płeć piękna zawsze postrzega mężczyzn przez pryzmat finansowego bezpieczeństwa.

Kobiety kochają piękne przedmioty, a co za tym idzie, luksusowe samochody. Ale czy rzeczywiście mężczyzna za kierownicą jest konieczny?
fot. Frendl

Doktor psychologii z University of Wales, Michael Dunn, przebadał 120 kobiet i mężczyzn, by dowiedzieć się jaki wpływ na postrzeganie potencjalnego partnera mają dobra materialne. Panów biorących udział w teście posadzono najpierw w srebrnym Bentleyu Continental, a następnie za kierownicą czerwonego Forda Fiesta. Okazało się, że kobiety postrzegały jako bardziej atrakcyjnego mężczyznę za kółkiem luksusowego samochodu, niż popularnego auta dla mas. U mężczyzn takich różnic nie zaobserwowano.

Psychologowie nie są zaskoczeni takimi wynikami badań. Ich zdaniem kobiety zawsze postrzegały mężczyzn przez pryzmat zabezpieczenia swojej przyszłości finansowej, a samochód jest – wg nich –  tego przejawem.

Najnowsze

LAZAR – serbski transporter opancerzony

Na rynku uzbrojenia pojawił się nowy pojazd. Kilkuletnie prace rozwojowe zostały zwieńczone zbudowaniem prototypu transportera opancerzonego LAZAR. Tym samym Serbia dołącza do ekskluzywnego grona producentów transporterów opancerzonych.

Lazar to imię serbskiego księcia, lokalnego bohatera narodowego. Właśnie z tą osobą ma kojarzyć się nowy transporter serbskiej firmy Yugoimport.

LAZAR 8×8 to jedna z najnowszych konstrukcji na firnamencie pojazdów opancerzonych.
Fot. Yugoimport

LAZAR BTR-DR-8808 8×8 został zbudowany jako uniwersalny pojazd opancerzony. Sam przymiotnik uniwersalny nie wróży nic dobrego, ale jak wiadomo są pewne sformułowania marketingowe używane przez producentów. Jak podaje Yugoimport, a także nasza krajowa prasa militarna, LAZAR został zaprojektowany z uwzględnieniem nowoczesnych światowych tendencji w dziedzinie kołowych transporterów opancerzonych, oraz pojazdów przeznaczonych do wykonywania wielu zadań taktycznych w różnych konfliktach zbrojnych. Ma łączyć funkcje pojazdu klasy MRAP (Mine Resistant Ambush Protected) z cechami charakterystycznymi dla pojazdu MRAV (Multi Role Armored Vehicle) takie jak wysoka mobilność i siła ognia. Wysoki poziom ochrony na poziomie III (zgodnie ze Stanag 4569) został osiągnięty poprzez zastosowanie klasycznego opancerzenia ze stali pancernej oraz szkła pancernego. Wspominany poziom ochrony dotyczy tylko płyty przedniej; pozostałe płyty to ochrona na poziomie II. Producent przewiduje opancerzenie dodatkowe na poziomie IV i V, także z użyciem kompozytów oraz pancerza reaktywnego.

Prototyp został zaprezentowany z automatycznym wkm 12,7 mm
Fot. Yugoimport

Lazara charekteryzuje wysokiej mobilności podwozie w konfiguracji 8 x 8 oraz silnik o mocy silnika 440 KM, w połączeniu z mechaniczną zsynchronizowana skrzynią biegów. Zawieszenie jest zależne i składa się z resorów piórowych zastosowanych w układzie dwóch osi tandemowych – 2 x 2.

Obserwując LAZARA można odnieść nieodparte wrażenie, że jest to koncepcja bardzo bliska konstrukcji SKOTA. Sam pojazd wizualnie prezentuje się bardzo dobrze. Wątpliwości budzi ochrona przeciwminowa, której poziomu producent nie podaje, a jak wiadomo testy niszczące do tanich nie należą. Na dzień dzisiejszy pojazd waży 16500 kg, jego poziom ochrony balistycznej jest znacznie niższy niż pojazdów MRAP, a sugerowane jego zwiększenie nie obędzie się bez radykalnego wzrostu masy. Biorąc pod uwagę klasyczny układ napędowy tzn. zawieszenie oraz mechaniczną skrzynię biegów (brak przetwornika hydraulicznego w układzie napędowym niezbyt dobrze świadczy o nowoczesności konstrukcji), nie wpłynie dobrze na mobilność. Można przewidywać, że zapach palonego sprzęgła będzie często odczuwalny…

Proponowane uzbrojenie, czyli wkm 12,7 mm oraz działka kalibru 20 mm nie dorównuje sile ognia stosowanych w KTO systemach wieżowych 30 mm, poza tym zwiększy masę pojazdu.

Spieszanie i desant piechoty wymaga pewnego treningu ze względu na wysokość tylnych drzwi
Fot. Yugoimport

Reasumując, pojazd ten trudno jest zaliczyć do nowoczesnych kołowych transporterów opancerzonych ze względu na rozwiązania konstrukcyjne wykorzystane w jego układach. Pojazd także odbiega poziomem ochrony od wozów MRAP. Jednak pozostawiając LAZARA w tej klasie może on się wyróżniać mobilnością (jego przewagą będzie układ 8×8) i objętością użytkową. Warunkiem jest zachowanie powściągliwości w dodawaniu masy, czyli osiągnięcie co najwyżej poziomu III w opancerzeniu.

Jednego na pewno można pozazdrościć Serbom, że opracowali swój własny transporter.

Planowane jest zbudowanie wersji: 4×4, medycznej oraz mobilnej haubicy.

Najnowsze