
Nowa Dacia Sandero, Sandero Stepway i Logan – znamy ofertę i ceny w Polsce!
Trzecia generacja modeli Dacii zyskała nową stylistykę, nową platformę i nowe wyposażenie.
Nowe Sandero, nowe Sandero Stepway oraz nowy Logan zyskały zupełnie nową stylistykę.
Wyraźnie zaznaczone nadkola nadają nowemu Sandero wyrazistą osobowość i współtworzą wrażenie solidności. Ogólne proporcje nadwozia nie zmieniły się, bo są kluczowe dla sukcesu tego modelu ‒ ma stosunkowo niewielkie rozmiary zewnętrzne i więcej miejsca w środku, dzięki czemu jest bardziej uniwersalny.
Nowe Sandero Stepway można natychmiast rozpoznać z przodu po masce ‒ bardziej wypukłej, z mocniejszymi przetłoczeniami. Model ma typowe cechy crossovera: większy prześwit, relingi dachowe z logo modelu, szerokie nakładki na nadkola i wzmocnienia w dolnej części drzwi wyróżniające się inną fakturą. Do tego dochodzą chromowane logo Stepway pod osłoną chłodnicy i wyraziste listwy nad światłami przeciwmgłowymi. Przedni i tylny zderzak mają osłonę w kolorze metalu. Dodatkowo nowe Sandero Stepway zostało w standardzie wyposażone w relingi dachowe, które można zmienić w bagażnik dachowy.
Nowy Logan również ma całkowicie nową stylistykę nadwozia. Samochód zyskał bardziej płynną linię dzięki zwiększeniu łącznej długości nadwozia o 3,6 cm, wydłużeniu rozstawu osi i skróceniu tylnego zwisu. Sylwetka samochodu z mocniej pochyloną przednią szybą i obniżonym o 1 cm dachem jest teraz bardziej smukła. Uciekająca linia dachu i nieco mniejsze szyby boczne zapewniają bardziej dynamiczny wygląd nadwozia.
Z przodu i z tyłu w nowych modelach pojawia się nowy układ świateł w kształcie litery Y, który będzie od teraz wyróżnikiem samochodów Dacii. Reflektory LED z funkcją automatycznego włączania świateł w standardzie we wszystkich poziomach wyposażenia zapewniają lepszą widoczność w nocy.
Przeczytaj też: Dacia Sandero, Sandero Stepway i Logan – już niedługo poznamy modele trzeciej generacji!
Nowa deska rozdzielcza ma zdecydowanie bardziej ergonomiczny kształt i jest pokryta nowymi materiałami wykończeniowymi, które współtworzą nowoczesne i przyjemne wnętrze. Miejsce kierowcy również jest bardziej ergonomiczne dzięki nowym siedzeniom z wieloma możliwościami regulacji, a także możliwości regulacji ustawienia kierownicy. Dacia proponuje również nowy system Media Control do obsługi radia, telefonu i nawigacji bezpośrednio ze smartfona, który można umieścić w specjalnym uchwycie w górnej części tablicy rozdzielczej. Ofertę uzupełniają systemy Media Display i Media Nav wyposażone w specjalny ekran na środkowej konsoli.
Pomimo zachowania niezmienionych rozmiarów nadwozia nowe Sandero, Sandero Stepway i Logan mają jeszcze więcej miejsca w środku i bardziej pojemny bagażnik oraz użyteczne schowki.
Dzięki modułowej platformie CMF nowe Sandero, Sandero Stepway i Logan dysponują wzmocnioną konstrukcją, która zapewnia większe bezpieczeństwo. Dodatkowo w standardzie jest dostępnych sześć poduszek powietrznych. Nowa architektura układów elektronicznych umożliwiła zastosowanie nowych systemów wspomagania kierowcy, w tym AEB (Advanced Emergency Braking System) i funkcji połączeń alarmowych eCall.
Ceny nowego Sandero zaczynają się już od 40 900 zł (wersja Access, silnik SCe 65), a nowego Sandero Stepway od 53 400 zł (wersja Stepway Essential, silnik TCe 90). Modele są już dostępne w salonach Dacii w Polsce. Nowy Logan będzie dostępny w Polsce wiosną.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: