Nowa BMW ALPINA B3 Touring zadebiutowała we Frankfurcie. 462 KM pod maską i napęd na 4 koła!

Na targach we Frankfurcie właśnie zadebiutował nowy model BMW ALPINA - B3 Touring. Alpina proponuje nowe rozwiązania w konstrukcji zawieszenia i podwozia, w powiązaniu z przekonstruowanym silnikiem i skrzynią biegów. Czego jeszcze możemy się spodziewać?

Najnowszej generacji silnik – rzędowa „szóstka” o pojemności 3 litrów z przekonstruowanym, podwójnym turbodoładowaniem i sportowym systemem chłodzenia – to niesamowita moc i osiągi. Maksymalny moment obrotowy 700 Nm jest dostępny już od 3 tys. obrotów, napędzając B3 Touring mocą 462 koni mechanicznych.

Opierając się na inteligentnym napędzie na cztery koła BMW xDrive, system w czasie rzeczywistym przenosi napęd pomiędzy osiami. Optymalną przyczepność, pozwalającą na dynamiczne pokonywanie zakrętów, zapewnia elektronicznie sterowana szpera (mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu). 8-biegowa, sportowa skrzynia automatyczna, opracowana została we współpracy z firmą ZF. Zapewnia ona szybką zmianę biegów, bez problemów radząc sobie z potężną mocą silnika. 

Prędkość maksymalna nowej BMW ALPINA B3 Touring wynosi ponad 300 km/godz., czyniąc go jednym z najszybszych aut w segmencie. 
Klienci mogą wybierać pomiędzy nowymi, 19-calowymi obręczami ALPINA DYNAMIC ze szprychami ułożonymi w układzie 5×4 albo opcjonalnie z kutymi 20-calowymi felgami ALPINA CLASSIC o tradycyjnym, minimalistycznym układzie równo rozłożonych dwudziestu szprych. Do sprzedaży wraca też klasyczny, zamykany dekielek obręczy. 

Najnowocześniejszy układ wydechowy, wyposażony w filtry cząstek stałych, powstał w zgodzie z filozofią firmy ALPINA, której głównym założeniem jest synergia osiągów, zużycia paliwa i emisji spalin. Według nowych, bardziej realistycznych testów WLTP (ang. Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, pol. światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich), zużycie paliwa wynosi 11,1 l/100 km, a emisja CO2 to 252 g/km.

Nową BWM ALPINA B3 Touring można zamawiać od początku 2020 roku, a dostawy rozpoczną się najwcześniej w połowie 2020 roku. Ten model jest dostępny wyłącznie z napędem na cztery koła.

 

Najnowsze

Goodc

Tatiana Calderón gościem pierwszego dnia testów W Series

Tatiana Calderón, która na co dzień ściga się w Formule 2, przyjęła zaproszenie serii W Series i pojawi się na testach w hiszpańskiej Almerii.

Zawodniczka nie tylko będzie pomagać młodszym koleżankom, ale również służyć im radą na temat jazdy samochodami jednomiejscowymi. 
Kolumbijka będzie obecna tylko pierwszego dnia testów, czyli 16 września. Testowa Alfy Romeo nie tylko będzie oceniać młodsze zawodniczki przy symulatorze, ale będzie również bacznie śledzić ich poczynaniami za sterami samochodu Tatuus T-318 F3. 

Jestem podekscytowana spotkaniem ich na torze oraz tego, że będę mogła poznać W Series i dać im trochę informacji na temat sportu, który kocham i który dał mi tak wiele – powiedziała Calderón.

Zachwycona obecnością zawodniczki jest również Catherine Bond Muir, szefowa serii:

Obserwowaliśmy karierę Tatiany z wielkim zainteresowaniem i jest najbardziej utytułowaną kobietą-kierowcą na świecie. Podczas pierwszego sezonu mieliśmy okazję zobaczyć genialny talent, dlatego cieszymy się z jej wsparcia. Dzięki swojemu doświadczeniu zna już mocne strony, które są potrzebne, aby odnieść sukces.

 

Najnowsze

Rdza była najmniejszym problemem tego wożącego ludzi busa

Wydaje się, że firmy oferujące przewóz osób rozumieją, że odpowiadają za bezpieczeństwo swoich klientów. Wygląda na to, że nie wszystkie.

Inspektorzy transportu drogowego z WITD Kraków prowadzili kontrole ukierunkowane na przewóz uczniów do szkół. W dwóch przypadkach wykryto nieprawidłowości. Z kolei w Nowy Targu skontrolowano autobus, którym przewożonych było 25 osób.

Badanie dymomierzem wykazało dwukrotne przekroczenie norm emisji spalin. Dodatkowo w pojeździe stwierdzono niesprawność układu ABS i oświetlenia oraz korozję poszycia nadwozia. Zatrzymano dowód rejestracyjny pojazdu, a kierowcę ukarano mandatem karnym.

Najnowsze

Zajeżdżanie drogi na autostradzie, kolizja i ucieczka

Pewien kierowca osobówki w kilkanaście sekund zasłużył sobie na bardzo wysoką karę.

Wyprzedzanie tirem na autostradzie kilka samochodów ciężarowych na raz, można chyba nazwać przejawem samolubstwa. „Ja mam ochotę wyprzedzić, a zator za mną to nie mój problem”. Co możemy zrobić w takiej sytuacji? Nic. Cierpliwie czekać.

Zdecydowanie nie powinniśmy wykonywać ryzykownych manewrów, takich jak wyprzedzanie poboczem. Tak zrobił kierowca Toyoty na tym nagraniu. Co gorsza nie pojechał po prostu dalej, tylko zajechał drogę tirowi, który blokował lewy pas i zahamował. Kierowca chcąc uniknąć kolizji zjechał na prawo, ale nie skończył jeszcze wyprzedzać śmieciarki, w którą uderzył. Kierujący osobówką uciekł.

https://www.youtube.com/watch?v=QjmrOLgl7uo

Najnowsze

Znaki znakami, a szeryf wie lepiej

Na polskich drogach pewne rzeczy się nie zmieniają. Niestety.

Macie pomysł co siedzi w głowach takich kierowców? Do zwężenia jest jakiś kilometr, ale i tak wszyscy stoją na prawym pasie, zupełnie jakby lewy już nie istniał. Kierowca Fiata 500 tak bardzo nie chciał z niego skorzystać, że zatrzymał się na widok korka i koniecznie musiał do niego do łączyć.

Kierowca auta z kamerą, jako jedyny rozsądny, kontynuował jazdę lewym pasem. Do momentu, kiedy nie zajechał mu drogi szeryf w białym busie. To nic, że przed chwilą minął znak zalecający jazdę na zamek błyskawiczny. Szeryf ma swój własny kodeks i żadne przepisy ruchu drogowego nie będą mu przeszkadzały w jego wypełnianiu.

Najnowsze