Nocne kwalifikacje przed GP Singapuru

Wypadek Rubensa Barrichello "poustawiał" kolejność zawodników na liniach startowych przed jutrzejszym GP Singapuru. Czy kierowcy BMW Sauber będą mieć szansę przedostania się po starcie wyścigu o kilka pozycji do przodu?

Nico Rosberg, Lewis Hamilton i Sebastian Vettel
fot. Red Bull

Lewis Hamilton zagwarantował sobie ponownie miejsce na pierwszym polu startowym w Singapurze. Obok niego, z drugiego miejsca, wyruszy Sebastian Vettel, a tuż za nimi Nico Rosberg i Mark Webber.

Gdy w Q1 Kimi Raikkonen uzyskał 3. czas, wydawało się, że będzie w stanie uratować honor Ferrari. Niestety, w drugiej części kwalifikacji Fin był o 0,1 sekundy wolniejszy od najszybszego Rosberga
i zajął dopiero 13 miejsce. Giancarlo Fisichella nie zdołał zakwalifikować się nawet do Q2.

Nico Rosberg był pierwszym zawodnikiem, który uzyskał czas poniżej 1 minuty 47 sekund. Zaraz potem uczynił to Heikki Kovalainen, którego czas poprawił następnie Lewis Hamilton. W ostatniej minucie Q2 do czołowej 10-tki zakwalifikował się także Robert Kubica. Obydwaj kierowcy BMW Sauber wystartują do wyścigu z 4. linii.

Brawn GP ma pełne ręce roboty
fot. Brawn GP

Poważne kłopoty z uzyskaniem dobrych wyników mogą mieć jutro kierowcy Brawn GP. Jenson Button, lider tegorocznej klasyfikacji ruszy dopiero z 12. pola. Pojedzie zresztą badzo ciężkim samochodem. Jego bolid został zatankowany na około 29 okrążeń.

Rubens Barrichello natomiast, mając zagwarantowane 5 miejsce (po nałożeniu kary przesunięcia o 5 miejsc w związku z wymianą skrzyni biegów, mógł ruszać z 10 pola startowego), w ostatniej minucie kwalifikacji starał się uzyskać lepszy czas. Niestety, popełnił błąd pokonując zakręt zbyt szeroko i w efekcie uderzył w bariery. Przez ten fakt, na kilkadziesiąt sekund przed końcem regulaminowego czasu kwalifikacji, pojawiła się czerwona flaga, co pośrednio pomogło Lewisowi Hamiltonowi utrzymać pierwsze pole startowe do jutrzejszego wyścigu. Nikt inny nie miał już szansy uzyskać lepszego czasu od Brytyjczyka.

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Q1

Q2

Q3

Liczba
okrążeń

1

1

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

1:46.977

1:46.657

1:47.891

14

2

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:47.541

1:46.362

1:48.204

17

3

16

Nico Rosberg

Williams

1:47.390

1:46.197

1:48.348

15

4

14

Mark Webber

Red Bull

1:47.646

1:46.328

1:48.722

19

5

23

Rubens Barrichello

BrawnGP

1:47.397

1:46.787

1:48.828

20

6

7

Fernando Alonso

Renault

1:47.757

1:46.767

1:49.054

17

7

10

Timo Glock

Toyota

1:47.770

1:46.707

1:49.180

18

8

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:47.347

1:46.832

1:49.307

19

9

5

Robert Kubica

BMW Sauber

1:47.615

1:46.813

1:49.514

18

10

2

Heikki Kovalainen

McLaren-Mercedes

1:47.542

1:46.842

1:49.778

18

11

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:47.637

1:47.013

14

12

22

Jenson Button

BrawnGP

1:47.180

1:47.141

16

13

4

Kimi Räikkönen

Ferrari

1:47.293

1:47.177

14

14

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:47.677

1:47.369

16

15

9

Jarno Trulli

Toyota

1:47.690

1:47.413

13

16

20

Adrian Sutil

Force India

1:48.231

10

17

11

Jaime Alguersuari

Toro Rosso

1:48.340

9

18

3

Giancarlo Fisichella

Ferrari

1:48.350

11

19

8

Romain Grosjean

Renault

1:48.544

10

20

21

Vitantonio Liuzzi

Force India

1:48.792

8

Waga bolidów podana po kwalifikacjach do GP Singapuru:

Poz.

Kwalifikacje

Kierowca

Waga

Paliwo(kg)

Pierwsze
dotankowanie (okrąż.)

1

1

Lewis Hamilton

660,5

55,5

20

2

2

Sebastian Vettel

651

46

17

3

3

Nico Rosberg

657,5

52,5

19

4

4

Mark Webber

654,5

49,5

18

5

6

Fernando Alonso

658

53

19

6

7

Timo Glock

660,5

55,5

20

7

8

Nick Heidfeld

650

45

16

8

9

Robert Kubica

664

59

22

9

10

Heikki Kovalainen

664,5

59.5

22

10

5

Rubens Barrichello

655,5

50,5

18

11

11

Kazuki Nakajima

680,7

75,7

28

12

12

Jenson Button

683

78

29

13

13

Kimi Raikkonen

680,5

75,5

28

14

14

Sebastien Buemi

678

73

27

15

15

Jarno Trulli

690,9

85,9

32

16

16

Adrian Sutil

693

88

33

17

17

Jaime Alguersuari

683,5

78,5

29

18

18

Giancarlo Fisichella

678,5

73,5

28

19

19

Romain Grosjean

683

78

29

20

20

Vitantonio Liuzzi

656

51

19

Przyjęto zużycie paliwa: 2,533kg / okrążenie

Lewis Hamilton startujący z pierwszej pozycji w wyposażonym w KERS samochodzie, zapewne będzie  trudny do pokonania. To samo dotyczyć będzie Heikki Kovalainena, Kimi Raikkonena i Giancarlo Fisichelli. Co prawda rozpoczną oni wyścig ze zdecydowanie dalszych pozycji, ale system odzyskiwania energii może dać im pewną przewagę nad ruszającymi z nimi w grupie rywalami.

Teoretycznie, zarówno Robert Kubica jak i kierowca McLarena, Heikki Kovalainen, mający w swoich bolidach ilość paliwa na większą liczbę okrążeń niż inni kierowcy w pierwszej dziesiątce, mogą mieć jednak szansę na przesunięcie się o kilka pozycji do przodu podczas wyścigu.

Znaczenie podczas startu może także mieć fakt, że zgodnie z opiniami kierowców, tor jest dość mocno zanieczyszczony. Zawodnicy ruszający więc z tzw. „brudnej” strony, będą mieć nieco utrudnione zadanie. 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze