Nocne cięcia dla klientów

Warszawski salon motocykli, skuterów i quadów Free&Fun - 9 lipca w czwartek od 19.00 do północy - przygotował dla swoich klientów rabaty, upusty i liczne niespodzianki. Ceny mają spadać wraz z upływem czasu.

fot. 3fun

9. lipca, czyli w najbliższy czwartek o godzinie 19.00 rozpocznie się Noc Szalonych Cen w salonie Free & Fun. Wraz z upływającym czasem, aż do północy ceny będą spadać. Rabaty osiągną nawet 50 %. Oprócz tego na klientów czekają promocje, upusty na usługi serwisowe do 20 %, prezenty, poczęstunek w barze oraz pokazy zdjęć.

Dodatkowo, do każdego zakupionego tej nocy quada wyciągarka wraz z montażem gratis.

 

Przyjdź i przekonaj się czym jeszcze w tę noc zaskoczy Free&Fun.

Free& Fun
Al. Krakowska 81
Sękocin Nowy
05-090 Raszyn
Infolinia
tel. 22 3 11 11 11
www.3fun.pl

Najnowsze

Brzydki, ale mobilny

Pinzgauer to samochód legenda, produkowany przez prawie 38 lat wg sprawdzonego konceptu. Jeszcze 3 lata temu w armiach NATO było prawie 30 tys. sztuk tej konstrukcji, a Brytyjczycy w Afganistanie przedkładali go nad Humvee. W ubiegłym roku nowy właściciel praw (BAE  Systems), po analizie rynków zbytu zaprzestał produkcji.

Pinzgauer spełniał przede wszystkim dwa wymagania: przy maksymalnej prostocie był ekstremalnie mobilny w najtrudniejszym terenie. Nie sprawiał trudności eksploatacyjnych, a do jego naprawy wystarczyły przysłowiowy młotek, śrubokręt i kłębek drutu.

Pinzaguer 6×6
Fot. producent

Pojazd został wprowadzony do użytku w roku 1971 i był produkowany praktycznie w niezmienionej postaci do lat współczesnych. Produkcja obejmowała szereg modeli, które znalazły zastosowanie w wielu dziedzinach życia: logistyka, usługi, wojsko, straż pożarna. 

W Wielkiej Brytanii, w siedzibie firmy, kosztem dwóch milionów funtów poświęconych na prace doświadczalne, powstała wersja opancerzona Pinzaguera 6×6 – Protector (2004 r.). Nowe wcielenie było odporne na ostrzał kalibrem 7,62 mm x 51 mm (kaliber większy od popularnego Kałasznikowa) z odległości 10 metrów!

O sukcesie sprzedażowym świadczy fakt, że 400 sztuk Protectora kupiła wówczas Nowa Zelandia, kraj znany z urozmaiconego, dość trudnego do pokonywania terenu. Były to wersje 6×6 z automatyczną skrzynią biegów i różnymi odmianami nadwozia, między innymi ze skrzynią ładunkową, ze sztywnym dachem i platformą na broń.

Pinzgauer 4×4
Fot. producent

W wersjach wojskowych znalazły się także: ciągniki artyleryjskie, wszędołazy, wozy opancerzone, ciężarówki ogólnego przeznaczenia, a ponadto Pinzaguer często zawisał pod śmigłowcem (siły aeromobilne).

Do napędu Pinzaguera, niezależnie czy wersji 4×4 czy 6×6, służył doładowany silnik wysokoprężny o mocy 136 KM, współpracujący z automatyczną przekładnią ZF o 4 przełożeniach oraz 2-biegową skrzynią rozdzielczą. Montowano zawieszenie niezależne (4×4 sprężyny, 6×6 tylne osie resory paraboliczne) na łamanych osiach portalowych. Pomiędzy półosiami znajdowały się mechanizmy różnicowe z blokadami. Pojazd poruszał się na oponach Michelin 8.25 R16 XZL lub Goodrich 285/75 R16 A/T.

Wersja opancerzona
Fot. producent

Pinzaguer został opracowany i wprowadzony do użytku w Austrii w firmie Steyr-Daimler-Puch, znanej m.in. ze sprawdzonych rozwiązań off-road\’owych. Wersje z silnikiem diesla zostały opracowane w 1983 r. i po raz pierwszy pokazane w 1985 roku. Produkcję prowadzono w austriackich zakładach do lipca 2000, kiedy to przeniesiono ją do Wielkiej Brytanii do Automotiv Technik Limited (ATL). W kwietniu 2005 ogłoszono, że prawa do marki nabywa jeden z największych amerykańskich producentów ciężarówek. W lutym 2006 prawa do marki nabywa Armor Holdings Inc, który z kolei w sierpniu 2007 zostaje przejęty przez BAE Systems.

W styczniu 2008 nowy właściciel praw zapowiedział, że planuje zaprzestać produkcji w Pinzgauera i zamknąć swoje zakłady produkcyjne w Guildford i Fareham. Firma pozostawiła wsparcie logistyczne swoim użytkownikom. Swoich zwolenników Pinzaguer znalazł głównie w Wielkiej Brytanii, Austrii (w piechocie górskiej) oraz Republice Południowej Afryki.

Podstawowe parametry techniczne:

Napęd

4×4

6×6

Masa własna [kg]

3850

4650

Ładowność[kg]

1400

2000

Prędkość maksymalna [km/h

120

120

Pokonywanie wzniesień [°]

45

45

Max. przechył boczny[°]

40

40

Prześwit [mm]

360

360

Głębokość brodzenia[mm]

700

700

Kąt natarcia/zejścia[°]

40/45

40/45

Średnica zawracania [m]

11,5

13

Najnowsze

BMW G450X – The Factory Replica Edition

Tylko przez niespełna 2,5 miesiąca będzie można kupić limitowaną edycję motocykla BMW G450X. Maszyna dostępna będzie tylko od 15 lipca do 30 września 2009r.

BMW G450X – The Factory Replica Edition to nowa odsłona popularnego „enduraka” G450X. W wersji limitowanej otrzymał on lżejszy, sportowy wydech, a w ofercie dla bardziej zaawansowanych opcjonalny „pakiet wyścigowy”: dodatkowe filtry, manetki, łańcuch, świece zapłonowe i wiele innych. Oczywiście, G450X Factory nie może obejść się bez odpowiedniego zestawu naklejek nadających stosownego wyglądu.

Cena motocykla w Niemczech ma wynieść: 8750 euro.

Źródło: www.visordown.com

 

Najnowsze

Goodwood Festival of Speed – dla całej rodziny

Najbliższe Grand Prix odbędzie się 12 lipca, ale to nie oznacza, że zespoły Formuły 1 i ich wielbiciele zajęci są czym innym niż sporty motorowe. Goodwood Festival of Speed to największa i najbardziej prestiżowa impreza przyciągająca wielbicieli wyścigów i rajdów. To okazja, aby w jednym miejscu przyjrzeć się historii i teraźniejszości motoryzacji oraz spotkać byłych i obecnych mistrzów kierownicy.

Webber i Loeb w The Goodwood Estate
fot. Red Bull

Goodwood jest tym dla automobilizmu czym Ascott dla wyścigów konnych lub Wimbledon dla tenisa.
To jedyna okazja, aby jednocześnie spotkać tylu mistrzów kierownicy i zobaczyć najlepsze samochody w historii automobilizmu. To tutaj można oglądać dziewiętnastowieczne pojazdy parowe
i dzisiejsze bolidy F1, fantastyczne motocykle wyścigowe, klasyczne samochody rajdowe, dragstery wyposażone w silniki o mocy 3000 bhp. Sławne już dziś maszyny biorące udział w Le Mans, Indy i CanAm prezentowane są w oryginalnych wersjach. A do tego należy spodziewać się spotkania z legendami torów – Mossem, Surteesem, Fittipaldim i Andrettim przechadzającymi się ramię
w ramię z Hamiltonem, Buttonem i Pedro de la Rosą. 
Sport motorowy zawitał do Goodwood w 1936 roku, kiedy Książę Richmond po raz pierwszy zorganizował tutaj wyścig. Dwanaście lat później otwarty został Goodwood Motor Circuit. Te dawne wydarzenia zainspirowały wnuka księcia, hrabiego March, do zorganizowania w 1993 roku „Festival of Speed”. Spotkania stały się główną imprezą w towarzyskim kalendarzu wielbicieli sportów motorowych. 2,5 kilometrowa szutrowa trasa biegnąca przez park i kończąca się na wzgórzu zapewnia widzom przegląd historii automobilizmu. Zawody, w których bierze udział około 200 pojazdów w różnych klasach,rozpoczynają się treningiem w piątek. Najlepsi startują w niedzielnych wyścigach.

Silver Arrow, 3 czerwca 1934, Nuerburgring
fot. Daimler

Niektóre samochody są rzadkimi już dzisiaj okazami kolekcjonerskimi. Wśród specjalnych „gości” znalazła się w tym roku „srebrna strzała” czyli samochód będący poprzednikiem dzisiejszych Audi i Mercedes-Benz, z 1934 roku. W 75 rocznicę zwycięstwa
w wyścigu na Nuerburgring Mercedes był także głównym sponsorem festiwalu. Zwiedzający mogli podziwiać także Ferrari 312T3 Gilles Villeneuve’a i Matra-Cosworth MS10, w której Jackie Stewart wygrał w ulewnym deszczu wyścig na Nürburgring.
Zabytkowe i nowe pojazdy, które nie biorą udziału w zawodach można podziwiać w garażach. Na terenie posiadłości znajduje się więc paddock Formuły 1, WRC i Supercar – gdzie wielbiciele sportów motorowych poznają historię i najnowsze osiągnięcia technologiczne. Nieograniczony dostęp do garaży oznacza, że goście i łowcy autografów mogą być tak blisko różnego typu samochodów i kierowców jak nigdzie indziej. Kolekcja wczesnych maszyn biorących udział w Grand Prix składa się

Mark Webber startuje do wyścigu w trakcie festiwalu
fot. Red Bull

z wielu klasyków. Wśród nich znajdują się takie perły jak Maserati 250F. W tym roku w festiwalu biorą udział przedstawiciele sześciu zespołów F1 – Brawn GP, McLaren, Ferrari, Williams, Toyota i Red Bull. Lewis Hamilton prezentował widzom MP4 -23, w którym zdobył mistrzostwo w zeszłym sezonie. Kazuki Nakajima i Timo Glock zasiedli także w swoich bolidach. Jednym z gości jest  Alan Jones, który najpierw prowadził McLarena F1 w specyfikacji Le Mans a następnie starego Williamsa-Coswortha FW07 z 1978 roku. Sir Stirling Moss, który jeździł dla Mercedesa w latach piećdziesiątych zaprezentował się w kostiumie z tamtych czasów w modelu W196. 

W czasie tegorocznego Goodwood Festival of Speed specjalnym gościem był Sir Frank Williams.
Legenda Formuly 1 obchodzi czterdziestolecie startu w swoim pierwszym Grand Prix za kierownicą Brabhama. W trakcie wieloletniej kariery stał się także konstruktorem i włascicielem zespołu F1. 13 modeli samochodów Williamsa znalazło się w trakcie weekendu w Goodwood, w tym De tomaso-Cosworth Tipo 505 i FW08, który prowadził w 1982 roku Keke Rosberg.

Sir Frank Williams
fot. Williams
FW08, za kierownicą Keke Rosberg, 1982
fot. Williams

 

 

 

 

 

 

 

W tym roku goście festiwalu mogli uciąć sobie przyjacielską pogawędkę z takimi sławami jak David Coulthard, Jenson Button, Mark Webber, Sebastian Loeb, Damon Hill, Jacky Ickxs, Jackie Stewart.

Oprócz wyjątkowych emocji wyścigowych na gości czekają symulatory i samochody 4 x 4. Dzieci mają swój własny „Junior Festival”, gdzie spotykają się z ulubionymi postaciami bajkowymi w naturalnej wielkości pojazdach, biorą udział w zawodach deskorolkarzy i wielbicieli BMX. Młodociani artyści mogą wykazać się zaś zdolnościami graficznymi.

Więcej o Goodwood Festival of Speed można dowiedzieć się na stronie http://www.goodwood.co.uk

 

Najnowsze

Magda Lukas nie pojedzie w Karkonoszach

Poznaliśmy listę zgłoszeń do 4 rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Na starcie do Rajdu Karkonoskiego chce stanąć 36 załóg, w tym prawie cała krajowa czołówka. Zabraknie pilotowanego przez Magdę Lukas Tomka Czopika, który uległ wypadkowi w cywilnym samochodzie.

Fot. cersanitrally.pl

Z numerem 1 wystartuje Peugeot 207 S2000 prowadzony przez mistrza Europy Michała Sołowowa. Tuż za nim na trasy wyjedzie obecny lider klasyfikacji RSMP Bryan Bouffier. Zwycięzca szutrowego rajdu Lotos – Leszek Kuzaj walczyć będzie w 207-ce S2000. Czwarty numer na drzwi swojej Imprezy przyklei Kajetan Kajetanowicz, a z piątką pojadą zwycięzcy klasy N w Rajdzie polski –  bracia Bębenek. Kolejne trzy auta w stawce to Peugeoty S2000, które poprowadzą Tomasz Kuchar, Maciej Oleksowicz i Szymon Ruta. Obok krajowych Lancerów i Subaru pojawią się dwie załogi z Ukrainy – Protasov i Tamrazov. Na prawym fotelu zobaczymy tylko dwie kobiety – Joannę Madej, która pilotować będzie Zbigniewa Malińskiego i  Annę Wódkiewicz, która będzie dyktować Arielowi Piotrowskiemu w Citroenie C2 R2.

Rajd Karkonoski rozpocznie się w piątek uroczystym startem na zabytkowym placu ratuszowym w Jeleniej Górze. Dzień później wyjadą na odcinki specjalne zlokazlizowane w okolicach Karpacza, Dziwiszowa i Bobrowa. W sobotnie popołudnie gratka dla kibiców – Super Oes rozegrany w jeleniogórskiej \”sypialni\” – na osiedlu Zabobrze. w niedziele dwie najdłuższe próby w tym rajdzie pokonywanie dwukrotnie. Na metę w centrum stolicy Karkonoszy zawodnicy przyjadą o 16.30.

Najnowsze