Nissan GT-R powodem radości dziewczynki – film

Nissan GTR robi wrażenie na większości dorosłych. A jak reaguje na szybką jazdę tym autem mała dziewczynka? Zobaczcie na filmie.

Dziecko w aucie. Pasażer pod specjalną ochroną – wystarczy spojrzeć na przepisy regulujące przewóz dzieci. „Typów osobowości” małej pociechy – pasażera mamy wiele.

Po jednej stronie barykady są dzieci, dla których podróż samochodem to ciężka przeprawa: mogą to być maluchy z chorobą lokomocyjną, czy też pociechy zwyczajnie bojące się jazdy na pasażerskim siedzeniu. Na drugim froncie mamy milusińskich, dla których każda trasa to odkrywanie świata na nowo, a auto to źródło doskonałej zabawy.

Zobacz też jak bezbłędnie dziewczynka odgaduje marki samochodówkliknij tu.

My skupimy się na moment na tych ostatnich właśnie. A konkretnie na pewnej małej dziewczynce, o której coraz głośniej w Internecie. Popatrzcie sami dlaczego:

Filmik jest przykładem tego, ile frajdy może sprawić jazda sportowym samochodem, w tym przypadku Nissan GT-R i opcji „turbo”. To jedna z najbardziej radosnych reakcji dziecka, w tym przypadku na przyspieszanie auta. I prośba, by owo zwiększanie ”mocy” powtórzyć. Czyżby znak, że mała pasażerka będzie w przyszłości, jako kierowca, fanką dużych prędkości? Być może tak.

Jedni uśmiechają się widząc ten filmik, inni z kolei zastanawiają się, czy ojciec dziewczynki powinien rozwijać takie prędkości mając pociechę na pokładzie. Czy to nie zbyt duża brawura? Ja pozostawiam tę kwestię każdemu do samodzielnej oceny.

Tytuł filmiku brzmi: ”Don’t tell mummy” (z ang. nie mów mamie). Jak dowiadujemy się z komentarza pod wideo, dziewczynka nie dotrzymała obietnicy i wydała tatę w pierwszym możliwym momencie.

Najnowsze

BMW serii 2 Active Tourer – nowość z Bawarii

Wprowadzenie BMW serii 2 Active Tourer oznacza poszerzenie oferty BMW o kolejny segment modelowy.

Nawiązując do BMW serii 2 Coupe jako drugi model typoszeregu, Active Tourer emanuje sportowym charakterem mierzy zaledwie 4342 mm długości, 1800 szerokości i 1555 wysokości.

Nowe, turbodoładowane silniki o 3 i 4 cylindrach, obfity pakiet rozwiązań z zakresu BMW EfficientDynamics oraz inteligentna łączność zapewniana przez BMW ConnectedDrive mają wyróznic auto wśród konkurentów.

Bogata galeria zdjęć BMW serii 2 Active Tourer kliknij tu.

O zgrozo! W BMW serii 2 Active Tourer postawiono na system napędu na przednie koła.

Kierowca i pasażer z przodu siedzą o wiele wyżej niż w limuzynie. Możliwość składania w przód oparcia fotela pasażera (opcja), opcjonalne doposażenie auta w pokaźny panoramiczny dach to ciekawostki nowej beemki.

Nasz test BMW 118d przeczytasz tu.

 

BMW serii 2 Active Tourer
fot. BMW

Krótki przedni zwis jest bardzo nietypowy dla aut z przednim napędem, ale jest równie typową cechą dla BMW, jak krótki zwis tylny czy wielki rozstaw osi, „Hofmeister Knick” (załamanie w dolnej części linii okna bocznego przy tylnym słupku) czy tylne lampy w kształcie litery L. Kokpit oczywiście jest pochylony w stronę kierowcy – to kolejny element etosu BMW, którego nie da się nie zauważyć.

Wszechstronność i funkcjonalność
Pojemność bagażnika można w kształtować w zakresie od 468 do 1510 l oraz oparcie kanapy dzielone w proporcjach 40:20:40 (standard). Możliwości powiększa dodatkowo przesuwna kanapa, pozwalająca powiększyć przestrzeń na nogi pasażerów albo bagażnik. Podobnemu celowi służy możliwość regulacji położenia oparcia kanapy. Inteligentnym rozwiązaniem jest składana podłoga bagażnika, pod którą znajdziemy schowki oraz wielofunkcyjny pojemnik. A i sam dostęp do bagażnika jest bardzo łatwy dzięki szerokiej i daleko otwierającej się klapie, którą można opcjonalnie wzbogacić o elektryczne sterowania, a nawet funkcję otwierania ruchem stopy pod zderzakiem tylnym.

Najnowszej generacji silniki o 3 i 4 cylindrach
Nowe BMW serii 2 Active Tourer od chwili wejścia na rynek dostępne będzie z trzema silnikami do wyboru: jednostkami o 3 lub 4 cylindrach, które stanowią początek całej serii nowej generacji silników. Montowane są poprzecznie, a charakteryzują się niezwykle zwartą budową i zastosowaną technologią BMW TwinPower Turbo – i spełniają normę spalinową EU6.

3-cylindrową jednostkę benzynową zobaczymy w wariancie BMW 218i Active Tourer (spalanie miasto/trasa/średnio: 6,1/4,2/4,9 l/100 km*; emisja CO2 średnio: 115 g/km*), połączony jest z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Ma on pojemność skokową 1,5 l, rozwija moc maksymalną 136 KM.

BMW serii 2 Active Tourer
fot. BMW

W chwili premiery modelu, najmocniejszym silnikiem w gamie będzie napęd wersji BMW 225i Active Tourer (spalanie 7,6/5,0/6,0 l/100 km*, emisja 139 g/km*). Rozwija on moc maksymalną 170 kW/231 KM i rozpędza auto to 100 km/h w czasie 6,8 s* i maksymalnie do 235 km/h*.

Trzecia jednostka to 4-cylindrowy turbodiesel napędzający model 218d Active Tourer (zużycie paliwa 5,0/3,6/4,1 l/100 km*, emisja 109 g/km*). Należy do tej samej nowej rodziny silników co benzynowi „bracia”, rozwija moc 110 kW/150 KM i moment obrotowy 330 Nm. Rozpędza 218d Active Tourer do 100 km/h w czasie 8,9 s* i maksymalnie do 205 km/h*.

BMW wśród przednionapędowych aut
Nowo skonstruowany układ jezdny, oparty na kolumnach McPhersona z przodu i osi wielowahaczowej z tyłu ma zapewniąć zwinność, precyzję kierowania, stabilność jazdy i komfort resorowania.

Lekka konstrukcja samochodu należy do palety rozwiązań z zakresu BMW EfficientDynamics. Wśród nich znajdziemy także funkcję Auto Start Stop, odzyskiwanie energii hamowania, wskaźnik optymalnego momentu zmiany biegu, aktywację agregatów pomocniczych silnika tylko gdy są potrzebne, a także zintegrowaną kurtynę powietrzną, która wykorzystuje dwa pionowe wloty powietrza w przednim zderzaku do kierowania opływem powietrza obok przednich kół.

BMW serii 2 Active Tourer
fot. BMW

Pakiet M Sport
Poza standardową specyfikacją, nabywca BMW serii 2 Active Tourer może indywidualizować swoje auto z pomocą dwóch linii wyposażeniowych, odnoszących się zarówno do karoserii, jak i kabiny samochodu. Sport Line kładzie nacisk na podkreślanie dynamiki auta, podczas gdy Luxury Line – elegancji i ekskluzywności. Od listopada dostępny będzie jeszcze jeden sposób indywidualizacji: pakiet M Sport. Obejmuje on pakiety M Aerodynamics, zawieszenie M Sport, 17- lub 18-calowe koła aluminiowe M (dla nadwozia) oraz skórzaną sportową kierownicę M i specjalnie tapicerowane sportowe fotele M. Późną jesienią w ofercie znajdą się także warianty z inteligentnym napędem na 4 koła xDrive.

Łączność dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu
Na pokładzie auta znajdziemy systemy wsparcia kierowcy i różne funkcje multimedialne określane ogólnie BMW ConnectedDrive. Przykład – Traffic Jam Assistant (asystent korków drogowych) lub oparty na kamerze regulator prędkości z funkcją Stop & Go. Oba działają w oparciu o pojedynczą kamerę i wspierają kierowcę, aktywnie sterując przyspieszaniem lub hamowaniem (prowadzenie wzdłużne) oraz kierunkowym (prowadzenie boczne w ramach Traffic Jam Assistant), a tym samym zdejmując z kierowcy obowiązki związane z wykonywaniem monotonnych czynności typowych dla przemieszczania się w korku na autostradzie lub w gęstym ruchu miejskim.

BMW ConnectedDrive Services&Apps natomiast wprowadzają do samochodowego użytkowania aplikacje znane ze smartfonów i pozwalają na innowacyjne wykorzystanie funkcjonalności takich jak usługa Concierge czy informacja o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (RTTI).

W BMW serii 2 Active Tourer dostępny jest wyświetlacz przezierny Head-Up Display, wyświetlający przed oczami kierowcy najważniejsze informacje w pełnym kolorze. Aby kierowca nie musiał odwracać wzroku od drogi, informacje te są wyświetlane na ekranie pomiędzy kierownicą a przednią szybą.

BMW serii 2 Active Tourer
fot. BMW

Źródło: BMW, Mototarget

Najnowsze

Nowa Kia Carens – przestrzeń i funkcjonalność

Kia Carens to kompaktowy MPV (Multi-Purpose Vehicle) zaprojektowany z myślą o potrzebach nowoczesnej rodziny.

Aerodynamiczna  sylwetka, design „cab forward”, wybór czterech jednostek napędowych, czterech poziomów wyposażenia, niski poziom emisji CO2 (od 129 g/km), opcja siedmiu miejsc oraz bogate wyposażenie podnoszące komfort i bezpieczeństwo to istotne argumenty, dzięki którym Carens trzeciej generacji ma szansę przyciągnąć jeszcze więcej klientów do marki Kia. Kia Motors Polska ogłosiła właśnie specyfikację i ceny Carensa, które rozpoczynają się od 65 990 złotych. Pierwsze egzemplarze tego rodzinnego samochodu trafią do salonów już za kilka tygodni.

Galeria zdjęć Kia Carenskliknij tu.

Oryginalny i sportowy design
Wysmukła i zręcznie rzeźbiona bryła nowego Carensa to wyraźna ucieczka od czysto utylitarnego wyglądu poprzednika. Obszerne, pięcio- lub siedmioosobowe wnętrze, pokaźna przestrzeń bagażowa i liczne schowki na podręczne drobiazgi otoczone zostało przyjazną dla całej rodziny skorupą nadwozia.

Kia Carens 2013
fot. Kia

Nowa Kia Carens jest o 20 mm krótsza, 15 mm węższa i 40 mm niższa od modelu poprzedniej generacji. Tym niemniej kabina pasażerska zyskała na obszerności za sprawą wydłużenia rozstawu osi o 50 mm oraz bryle nadwozia typu „cab forward” ze słupkiem „A” ponad cięciwą przedniego nadkola. Wysokość Carensa należy do najmniejszych w klasie, akcentując „wysportowaną” linię karoserii. Współczesność stylizacji podkreślają seryjne światła do jazdy dziennej LED oraz format tylnych świateł zespolonych (z opcją LED).

Pięć lub siedem miejsc i prawdziwie funkcjonalne wnętrze
W efekcie wydłużenia  rozstawu osi oraz zastosowania najnowszych technologii rozplanowania przestrzennego kabina pasażerska nowej Kii Carens jest bardzo przestronna i może pomieścić  nawet siedem osób. Aby zapewnić maksymalną funkcjonalność, jakiej oczekuje nabywca pojazdu typu MPV, oparcie fotela przedniego pasażera składa się płasko do przodu (umożliwiając przewóz przedmiotów o długości 2150 mm), drugi rząd podzielony jest na trzy indywidualnie przesuwane i składane siedzenia (33/33/33), a rząd trzeci (zależnie od wersji modelowej) ? w proporcji 50/50, z możliwością złożenia płasko w podłodze  bagażnika, gdy potrzebna jest większa przestrzeń ładunkowa. Do utrzymania należytego komfortu termicznego dla kierowcy i pasażerów służy seryjna klimatyzacja (manualna lub automatyczna, zależnie od wersji modelowej), nawiewy powietrza dla osób podróżujących na tylnych rzędach oraz dostępne opcjonalnie ? blendy okienne. Dodatkowe, szerokokątne lusterko w konsoli sufitowej umożliwia obserwację dzieci na tylnych siedzeniach. Kabina nowej Kii Carens wyposażona jest w liczne skrytki i schowki, w tym szufladki podfotelowe, pojemniki podłogowe, głęboką wnękę w konsoli centralnej oraz obszerne kieszenie w drzwiach. We wszystkich wersjach modelowych dostępna jest opcja elektrycznego podgrzewania siedzeń przedniego i drugiego rzędu, a w wersjach najbogatszych ? także elektryczna wentylacja przednich foteli oraz elektryczna regulacja długości podparcia ud i podparcia lędźwiowego. Do wyboru nabywcy będzie również elektrycznie podgrzewana kierownica oraz zestaw instrumentów Supervision Instrument Cluster z 4,2-calowym wyświetlaczem TFT LCD  

Bogate wyposażenie high-tech
Nabywca nowej Kii Carens będzie miał do wyboru szereg innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie elementów podnoszących funkcjonalność oraz komfort.  Wszystkie wersje modelowe posiadać będą w serii elektroniczny tempomat z ogranicznikiem prędkości. Dostępne opcje obejmują m.in. elektryczny hamulec postojowy, system bez-kluczykowego dostępu „Smart Key” i przycisk start/stop silnika, system audio z nawigacją i  sześcioma głośnikami, dodatkowym wzmacniaczem mocy oraz głośnikiem niskotonowym. Dodatkowo lampki podświetlające wejście do samochodu w lusterkach zewnętrznych oraz szklane, panoramiczne okno dachowe.

Kia Carens 2013
fot. Kia

Jednostki napędowe o mocy od 115 do 166 KM
Oferowana na rynkach Europy gama czterech jednostek napędowych ? dwie wysokoprężne i dwie benzynowe charakteryzuje się szerszą niż poprzednio rozpiętością mocy, od 115 do 166 KM oraz konkurencyjnym  zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2 w granicach 129-179 g/km – dla wersji z manualną skrzynią przekładniową.  Silnik Diesla o pojemności 1,7 litra zyskał już popularność w innych pojazdach marki Kia oferowanych na świecie, a w nowym Carensie  dostępny będzie w dwóch odmianach: o mocy 115 KM i momencie obrotowym 260 Nm oraz o mocy 136 KM i momencie 330 Nm. Efektem modyfikacji konstrukcyjnych obu jednostek jest ograniczenie emisji CO2.  Każdy z dwóch silników benzynowych wyposażony jest w bezpośredni wtrysk paliwa celem podwyższenia oddawanej mocy bez wzrostu zużycia paliwa. Jednostka 1.6 GDI (montowana najpierw w modelu Kia Sportage, a następnie w nowej Kii cee’d) rozwija moc 135 KM i moment obrotowy 165 Nm. Silnik o pojemności 2,0 litrów wytwarza 166 KM i maksymalny moment obrotowy 213 Nm. W najszybszej wersji modelowej z silnikiem 2,0-litrowym nowa Kia Carens przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,7 sek. i osiąga prędkość maksymalną 203 km/h.

Przekładnie sześciostopniowe we wszystkich wersjach modelowych
W dążeniu do optymalizacji zarówno osiągów jak i ekonomiki paliwowej wszystkie wersje modelowe nowej Kii Carens wyposażone są w sześciostopniowe skrzynie przekładniowe. Dzięki niskim przełożeniom pierwszego i drugiego biegu uzyskać można lepsze przyspieszenia ze startu stojącego, natomiast wysokie przełożenie ostatniego, szóstego biegu pozwala zredukować prędkość obrotową silnika podczas jazdy autostradowej, obniżając nie tylko hałasy i drgania w kabinie pojazdu lecz także zużycie paliwa. Dla silników Diesla i benzynowych o najwyższej mocy oferowana będzie opcja automatycznej, sześciostopniowej skrzyni przekładniowej produkcji Kia z możliwością manualnej, sekwencyjnej zmiany przełożeń w trybie sportowym przy pomocy łopatek na kierownicy. Dzięki niespotykanie kompaktowej konstrukcji, skrzynia ta nadaje się szczególnie do stosowania w samochodach z napędem na koła przednie.

Kia Carens 2013
fot. Kia

Nowoczesna  inżynieria zespołów podwozia
Założeniem kompleksowej konstrukcji zawieszenia i zespołów podwozia nowego Carensa było zapewnienie precyzji prowadzenia i stabilności kierunkowej oraz komfortu jazdy. W układzie kierowniczym z elektrycznie wspomaganą przekładnią zębatkową (MDPS) zastosowano czujnik przykładanej siły i kąta skrętu, którego zadaniem jest przeciwdziałanie podmuchom bocznego wiatru. Przełożenie układu wynosi 2,7 obrotu pomiędzy położeniami skrajnymi, a sama kolumna kierownicy ma regulację dwupoziomową (na wysokość i odległość). Do standardu wyposażenia należy system zmiennego wspomagania Kia FlexSteer™ działający w trzech trybach pracy ? Normal, Sport i Comfort stosownie do osobistych  preferencji kierowcy.  Celem izolacji od wstrząsów drogowych zawieszenie przednie na kolumnach MacPherson montowane jest do ramy pomocniczej. Tylne zwieszenie w postaci zespolonej belki skrętnej (CTBA), o wzmocnionej konstrukcji wahaczy wzdłużnych i tulei pozwala znacznie zredukować podsterowność i zagrożenie utraty stabilności na wybojach, zapewniając jednocześnie wysoki komfort jazdy. Do wyposażenia standardowego należą także hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach wyposażone w tarcze wentylowane o średnicy 300 mm z przodu oraz tarcze lite o średnicy 284 mm na osi tylnej, system przeciwblokowania kół ABS, system elektronicznego podziału siły hamowania EBD oraz układ wspomagania hamowania awaryjnego Brake Assist.
Zależnie od wersji modelowej seryjnie montowane są 16-calowe felgi stalowe lub aluminiowe z ogumieniem 205/55 R16 o niskich oporach toczenia. W ramach opcji dostępne będą także 17-calowe polerowane lub 18-calowe matowane obręcze z lekkiego stopu wraz z ogumieniem niskoprofilowym.

Istotny krok naprzód: zaawansowane systemy bezpieczeństwa czynnego
W procesie konstrukcyjnym nadwozia nowej Kii Carens wykorzystano najbardziej zaawansowane metody projektowania wspomaganego komputerowo (CAD) oraz rozwiązania strukturalne stosowane już w innych nowych modelach marki Kia. Wykonana w znacznej mierze ze stali o dużej wytrzymałości skorupa karoserii będzie istotnym elementem decydującym o przyznaniu ? jak można się spodziewać ?  5-gwiazdkowej oceny bezpieczeństwa w testach zderzeniowych Euro NCAP. Do innowacyjnych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa czynnego nowej Kii Carens należą m.in. system ostrzegający o zjeżdżaniu z pasa ruchu LDWS oraz system automatycznego  parkowania równoległego SPAS.
System LDWS korzysta z „patrzącej” w przód kamery wideo do  monitorowania pozycji samochodu wobec linii wyznaczających pas ruchu i odpowiednio ostrzega kierowcę o niezamierzonym zbliżaniu się do krawędzi tego pasa, gdy prędkość jazdy przekracza    60 km/h. Automatyczny system sterowania układem kierowniczym SPAS wykorzystuje z kolei czujniki  parkowania i komputer pokładowy pojazdu w celu wykonania manewru bezpiecznego parkowania równoległego. Komputer „przejmuje” układ kierowniczy pojazdu lecz operowanie pedałami przyspieszenia i hamulca pozostawia kierowcy.
Bezpieczeństwo parkowania wspomagać może kamera podglądu drogi cofania, a lepszą widoczność podczas jazdy nocnej umożliwiają reflektory  ksenonowe (HID), oferowane w opcji wyposażenia.

Dane techniczne Kia Carens

Nadwozie i napęd

Nadwozie pięciodrzwiowe, pięcio- lub siedmiomiejscowe typu MPV, konstrukcja stalowa, samonośna.  Silnik benzynowy lub wysokoprężny zabudowany poprzecznie z przodu, napęd na koła przednie za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni manualnej lub automatycznej.

Silniki wysokoprężne

Diesel o pojemności 1,7 litra i mocy 115 KM

Typ/pojemność                                U2, TCI, 4-cylindrowy, rzędowy 16-zaworowy DOHC, turbosprężarka o zmiennej geometrii (VGT) / 1685 cm3

Moc/moment maksymalny            115 KM (84,6 kW) przy 4000 obr/min / 260 Nm przy 1250-2750 obr/min

Średnica cylindra

x skok tłoka                                      77,2 x 90,0 mm

Stopień sprężania                          17,0:1

Diesel o pojemności 1,7-litra i mocy 136 KM

Typ/pojemność                                U2, TCI, 4-cylindrowy, rzędowy 16-zaworowy DOHC, turbosprężarka o zmiennej geometrii (VGT) /1685 cm3

Moc/moment maksymalny            136 KM (100,0 kW) przy 4000 obr/min / 330 Nm przy 1750-2500 obr/min

Średnica cylindra

x skok tłoka                                      77,2 x 90,0 mm

Stopień sprężania                          17,3:1

Silniki benzynowe

Silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 135 KM

Typ /pojemność                               Gamma, GDI, 4-cylindrowy, rzędowy 16-zaworowy DOHC / 1591 cm3

Moc/moment maksymalny            135 KM (99,0 kW) przy 6300 obr/min / 165 Nm przy 4850 obr/min

Średnica cylindra

x skok tłoka                                      77,0 x 85,4 mm

Stopień sprężania                          11,0:1

Silnik benzynowy o pojemności 2,0 litrów i mocy 166 KM

Typ/pojemność                                Nu, GDI, 4-cylindrowy, rzędowy 16-zaworowy DOHC / 1999 cm3

Moc/moment maksymalny            166 KM (122,0 kW) przy 6500 obr/min / 213 Nm przy 4700 obr/min

Średnica cylindra

x skok tłoka                                     81,0 x 97,0 mm

Stopień sprężania                          11,5:1

Skrzynie przekładniowe

Silnik Diesla                                               Silnik benzynowy

1.7 (115)        1.7 (136)                    1.6 (135)        2.0 (166)

Manualna                             6-st                 6-st                             6-st                 6-st

Automatyczna                     —–                 6-st                             —–                 6-st

Zawieszenie kół jezdnych

Przednie                               niezależne, kolumny MacPherson mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów.

Tylne                                     zespolona belka skrętna, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe.

Układ kierowniczy

Rodzaj                                   przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem elektromechanicznym MDPS o zmiennej sile  wspomagania FlexSteer™

Przełożenie                          2,7 obrotu kierownicy pomiędzy położeniami skrajnymi

Średnica zawracania         11,0 m

Hamulce

Przednie                               tarcze wentylowane 300 x 23 mm

Tylne                                     tarcze lite 284 x 10 mm

Siłownik                                podciśnieniowy o średnicy 11 cali

Droga hamowania

100-0 km/h                           40,8 m

Koła i ogumienie (wymiary podano w calach)

Standard                               felgi stalowe 16 x 6,5 − ogumienie 205/55 R16

Opcja wyposażenia            felgi z lekkiego stopu 16 x 6,5* − ogumienie 205/55 R16

felgi z lekkiego stopu 17 x 7,0 − ogumienie 225/45 R17

felgi z lekkiego stopu 18 x 7,5** − ogumienie 225/45 R18

Koło zapasowe                    zestaw naprawczy ogumienia lub koło dojazdowe

*standard dla najwyższych wersji wyposażenia; ** tylko dla najwyższych wersji wyposażenia  jako opcja

Wymiary (mm)

Zewnętrzne

Długość całkowita              4525

Szerokość całkowita           1805  (bez lusterek bocznych)

Wysokość całkowita           1610   (bez relingów dachowych)

Rozstaw osi                         2750

Rozstaw kół przednich      1563-1573 (zależnie od rozmiaru felg/ogumienia)

Rozstaw kół tylnych                      1576-1586 (zależnie od rozmiaru felg/ogumienia)

Zwis przedni                        940

Zwis tylny                             835

Prześwit                                151

Współczynnik Cd                0,30 (oporu aerodynamicznego)

Wewnętrzne z przodu II rząd             III rząd

Przestrzeń na głowę                      1035                 1002               867

Przestrzeń na nogi                                     1034                   940               707

Szerokość na poziomie ramion   1438                   940             1313

Pojemności (w litrach)

Zbiornik paliwa                               58.0

Ładunkowa                                      103/—   − z kompletem 7 pasażerów, do linii okien/dachu

492/536 − siedzenia III rzędu złożone, do linii okien

1650/1694 − siedzenia II i III rzędu złożone, do linii dachu

Masy (wersja 5-miejscowa)

Silnik Diesla                                                Silnik benzynowy

1.7 (115)        1.7 (136) MT/AT      1.6 (135)        2.0 (166) MT/AT

Masa własna (kg)    1482               1492 / 1512               1383               1420 / 1445

Dopuszczalna (kg) 2110               2110 / 2130               2000               2040 / 2060

Masy (wersja 7-miejscowa)

Silnik Diesla                                               Silnik benzynowy

1.7 (115)        1.7 (136) MT/AT      1.6 (135)        2.0 (166) MT/AT

Masa własna (kg)    1506               1516 / 1525               1408               1444 / 1469

Dopuszczalna (kg) 2240               2250 / 2270               2140               2180 / 2200

Osiągi

Silnik Diesla                                               Silnik benzynowy

1.7 (115)        1.7 (136) MT/AT      1.6 (135)        2.0 (166) MT/AT

Prędkość

maks. km/h               181                 191 / 186                   185                 203 / 200

Przyspieszenie

0-100 km/h, sek.      13,0                10,4 / 12,0                 11,3                9,7 / 10,8

Zużycie paliwa i emisja CO2 (standard)

Silnik Diesla                                               Silnik benzynowy

1.7 (115)        1.7 (136) MT/AT*     1.6 (135)        2.0 (166) MT/AT

Litrów / 100 km*       4,9                  5,1/ —                         6,8                  7,3 / 7,9

Emisja CO2 (g/km) 134                 134 / —                       159                 169 / 184

* brak homologacji dla Diesla 1,7 (136 KM) AT

Zużycie paliwa i emisja CO2 (wersje z systemem ISG)

Silnik Diesla                                               Silnik benzynowy

1.7 (115)        1.7 (136) MT             1.6 (135)        2.0 (166) MT

Litrów / 100 km*       4,7                  4,8                             6,4                  7,2

Emisja CO2 (g/km) 129                 127                             149                 166

Źródło: Kia

Najnowsze

Nowe Renault Twingo – coraz piękniejszy maluch. Film

Renault prezentuje nowe Renault Twingo - atrakcyjny, mały, wyrazisty samochód, który wreszcie wygląda naprawdę ładnie. Ciekawostką jest to, że silnik przeniesiono do tyłu pojazdu.

Nowe Renault Twino – wyjatkowo urodziwy, mały samochód.
fot. Renault
Renault Twngo po raz pierwy w wersji 5-drzwiowej.
fot. Renault

Dwadzieścia lat po premierze pierwszej generacji Twingo, Renault zadebiutowało właśnie z nowym pomysłem na małe auto. Celem było stworzenie w niedużym nadwoziu jeszcze większej ilości miejsca i poprawa zwrotności samochodu. Stąd pomysł stworzenia konstrukcji z silnikiem umieszczonym z tyłu. Koszty opracowania modelu były jednak wysokie. Tak doszło do skrzyżowania ścieżek Renault i Daimlera, który ze swej strony prowadził prace nad następną generacją 2- i 4-miejscowego Smarta. W 2010 roku zostało podpisane porozumienie o strategicznej współpracy obydwu firm.

20 lat Renault Twingo – historię modelu przeczytasz tu.

Przeniesienie silnika na tył pojazdu pozwoliło uwolnić przednią oś i znacząco zwiększyć promień skrętu kół oraz zwiększyć ilość miejsca w kabinie. Dzięki skróceniu przodu i przesunięciu kół w stronę skraju nadwozia, Twingo może poszczycić się rozstawem osi i przestronnością godną auta z wyższego segmentu.

Z przodu widoczne są głównie duże reflektory i umieszczonymi nad nimi kierunkowskazy oraz okrągłe dzienne światła LED. Niektóre elementy stylistyki auta wzorowane były bezpośrednio na R5: silnie zarysowane błotniki i nachylona tylna szyba przypominają legendarne R5 Turbo z silnikiem umieszczonym z tyłu, gwiazdę tamtej epoki. Duża, przeszklona tylna klapa podkreśla kształt tyłu, a tylne światła tworzą ciekawe przedłużenie przeszklonej powierzchni tylnej klapy. Producent przewidział szerokie możliwości personalizacji auta poprzez dobór kolorów nadwozia i elementów wystroju zewnętrznego, takich jak obudowy lusterek bocznych, boczne listwy ochronne czy naklejki.

Sportowy look Renault Clio.
fot. Renault

Twingo po raz pierwszy będzie dostępne w wersji 5-drzwiowej. Będzie dostępne w palecie czterech kolorów: jasnoniebieskiego, białego, żółtego i czerwonego.

Ciekawe rozwiązanie tylnej klapy w Renault Twingo.
fot. Renault



Najnowsze

Opony z automatycznie wysuwanymi kolcami – Nokian Hakkapeliitta Concept. Film

Model opony Nokian Hakkapeliitta Concept został wyposażony w kolce, które są wysuwane lub chowane przez kierowcę.

Zima ma jeszcze nadejść, więc dla fanów śniegowych, czy lodowych szaleństw samochodowych fiński producent opon zaprojektował prototypową oponę z wysuwanymi kolcami. Opona Nokian Hakkapeliitta Concept z automatycznie wysuwanymi kolcami mogłaby być rozwiązaniem wielu problemów kierowców w krajach, w których kolcowane opony nie mają homologacji w związku z czym nie są dopuszczone do ruchu.

Opona Nokian Hakkapeliitta Concept z automatycznie wysuwanymi kolcami
fot. Nokian

– Jako ratownicy TOPRu, którego oficjalnym dostawcą opon jest Nokian Tyres, samochodami poruszamy się głównie po górach, często w ekstremalnych warunkach pogodowych. Opony, które mamy obecnie zamontowane w samochodach Nokian Hakkapeliitta R2 niekolcowane, pozwalają nam dotrzeć w miejsca, które wcześniej były dla nas nie osiągalne. Jednak w wysokie oblodzone partie gór nie zawsze możemy się dostać nawet po zamontowaniu łańcuchów. Są one mniej skuteczne niż kolcowane opony. Ponadto montowanie łańcuchów oraz demontowanie jest zajęciem dość angażującym i wymagającym czasu. Możliwość automatycznego sterowania kolcami to niesamowite rozwiązanie. W jednej chwili kierowca może przystosować swoje auto do mocno ośnieżonej, oblodzonej nawierzchni i równie szybko może sprawić, że jego opony staną się bezkolcowymi. Automatyczna regulacja kolców jest nie tylko szybszym i wygodniejszym rozwiązaniem, ale również o wiele skuteczniejszym niż łańcuchy – komentuje Jan Gąsienica – Roj szef transportu TOPR.

– Dzięki zastosowaniu technologii automatycznego sterowania kolcami prowadzący auto w jednej chwili może dostosować opony do nawierzchni, po której się aktualnie porusza. Taki model opony rozwiązuje problemy z montowaniem oraz demontowaniem łańcuchów. Jest to również udogodnienie dla osób poruszających się głównie po mocno ośnieżonych terenach, a niemogących jeździć na kolcowanych oponach, gdyż polskie przepisy zabraniają stosowania takich opon. Ta innowacyjna technologia to przełom w branży oponiarskiej – tłumaczy Michał Antoszkiewicz Manager sieci serwisów Vianor.

Kiedy prototypowa opona mogłaby się pojawić na rynku na razie nie wiadomo.

Najnowsze