Nissan chce zrewolucjonizować podróżowanie samochodem

Nissan chce zrewolucjonizować podróżowanie samochodem
Na odbywających się w Las Vegas targach CES Nissan prezentuje przyszłościową wizję pojazdu, który pomaga kierowcom „zobaczyć niewidzialne” poprzez połączenie świata realnego z wirtualnym i stworzenie niezwykłego doświadczenia jazdy samochodem podłączonym do Internetu.

Invisible-to-Visible (w skrócie I2V; „niewidzialne na widzialne”) to futurystyczna technologia opracowana w ramach Nissan Intelligent Mobility, czyli podejścia firmy do zmian w zakresie zasilania i prowadzenia pojazdów oraz ich integracji ze społeczeństwem. I2V demonstruje gościom CES przyszłość jazdy samochodem poprzez interaktywną, trójwymiarową i dającą poczucie zanurzenia w wirtualnej rzeczywistości symulację na stoisku Nissana.

I2V będzie wspierał klientów, łącząc informacje z czujników na zewnątrz i wewnątrz pojazdu z danymi pochodzącymi z chmury. Pozwala to nie tylko monitorować bezpośrednie otoczenie, ale także przewidywać to, co dopiero ma pojawić się na drodze i w jej pobliżu — nawet jeżeli na razie jest schowane za budynkiem lub za rogiem. Aby uatrakcyjnić prowadzenie samochodu, wskazówki są podawane w interaktywny „ludzki” sposób — na przykład przez awatary pojawiające się w kabinie.

Nissan chce zrewolucjonizować podróżowanie samochodem

Świat wirtualny otwiera przed I2V nieskończone możliwości w zakresie usług oraz komunikacji — prowadzenie pojazdu może być łatwiejsze, wygodniejsze i bardziej emocjonujące.

Pomagając zobaczyć to, co niewidzialne, I2V zwiększa poczucie pewności na drodze i sprawia, że prowadzenie samochodu dostarcza więcej przyjemności - powiedział Tetsuro Ueda, szef ekspertów w Centrum Badawczym Nissana. - Funkcje interaktywne tworzą doświadczenie dopasowane do zainteresowań i stylu jazdy kierowcy, gdyż można z nich korzystać według indywidualnych upodobań.

Nissan chce zrewolucjonizować podróżowanie samochodem

System na bieżąco gromadzi dane dotyczące sytuacji w ruchu drogowym, otoczeniu pojazdu oraz jego wnętrzu, analizuje sytuację na drodze na podstawie istotnych informacji otrzymywanych w czasie rzeczywistym, a półautonomiczny system wspomagania kierowcy ProPILOT dostarcza informacji o otoczeniu samochodu. Na podstawie tych danych powstaje wirtualna mapa przestrzeni w promieniu 360 stopni wokół samochodu, uwzględniająca takie elementy, jak sytuacja na drodze i skrzyżowaniu, widoczność, znaki drogowe oraz obecność pieszych w pobliżu. Za pomocą czujników umieszczonych w kabinie system może także monitorować osoby podróżujące pojazdem, aby z wyprzedzeniem reagować na ich potrzeby, oferując pomoc w znalezieniu konkretnego miejsca w okolicy lub sugerując przerwę na kawę, która poprawi koncentrację kierowcy.

I2V pozwala także nawiązać łączność z osobami w wirtualnym świecie Metaverse. Kierowca i pasażerowie mogą kontaktować się z rodziną, znajomymi lub innymi osobami, które pojawiają się w kabinie jako trójwymiarowe awatary w rozszerzonej rzeczywistości i udzielają pomocy lub po prostu dotrzymują towarzystwa.

Nissan chce zrewolucjonizować podróżowanie samochodem

W trybie autonomicznym I2V sprawia, że podróżowanie samochodem jest bardziej komfortowe i przyjemniejsze. Na przykład w czasie jazdy w deszczu system może symulować scenerię słonecznego dnia widoczną z wnętrza pojazdu. W nieznanej okolicy system może wyszukać lokalnego przewodnika wśród użytkowników Metaverse, który w czasie rzeczywistym będzie komunikował się z osobami podróżującymi samochodem.

Informacje dostarczane przez takiego przewodnika mogą być gromadzone przez Omni-Sensing i zapisywane w chmurze, aby inni kierowcy odwiedzający dane miejsce mogli skorzystać z tych samych wskazówek. W sprawniejszym poruszaniu się po okolicy może pomóc także pokładowy system sztucznej inteligencji.

Nissan chce zrewolucjonizować podróżowanie samochodem

W trybie manualnym I2V dostarcza informacji z Omni-Sensing, które są nakładane na pełne pole widzenia kierowcy. Pomagają one w ocenie sytuacji i przygotowaniu się na takie sytuacje, jak zakręty ze słabą widocznością, nierówności nawierzchni czy mijanie się z samochodami nadjeżdżającymi z przeciwka.

Kierowca może także zarezerwować profesjonalnego pilota z Metaverse, który będzie mu udzielał instrukcji w czasie rzeczywistym. Taki pilot jest wyświetlany jako awatar w kabinie lub jako wirtualny pojazd poprzedzający, który pokazuje optymalny sposób pokonywania danej trasy.

Nissan chce zrewolucjonizować podróżowanie samochodem

I2V nie tylko wyświetla ostrzeżenia o zatorach ulicznych czy szacowany czas dojazdu, ale także dostarcza unikatowej wiedzy, dzięki której kierowca jest lepiej poinformowany o tym, czego może spodziewać się na drodze. Na podstawie lokalnych danych przetwarzanych w czasie rzeczywistym przez Omni-Sensing I2V może dostarczać nawet tak szczegółowych sugestii, jak wybór optymalnego pasa ruchu na zatłoczonej drodze.

Po przybyciu na miejsce I2V może połączyć się z SAM, aby znaleźć miejsce na parkingu, a nawet autonomiczne zaparkować pojazd, zastępując kierowcę w wykonywaniu uciążliwych manewrów związanych z tą czynnością.

Konwersacje Facebook
Dołącz do dyskusji
Informujemy, że wszystkie komentarze są monitorowane przez administratorów strony i mogą być usunięte jeżeli obrażają osoby lub zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby, zawierają wulgaryzmy, treści pornograficzne, propagują alkohol, narkotyki, obrażają inne narodowości, religie, rasy ludzkie, przyczyniają się do łamania praw autorskich, czy w jakikolwiek inny sposób naruszają prawo. Nadużycia będą zgłaszane do właściwego dostawcy.