Nieodpowiedzialny motocyklista i mała pasażerka

Użytkownik YouTube zamieścił na swoim profilu film, na którym widać nieodpowiedzialnego motocyklistę, przewożącego przerażoną dziewczynkę w kasku… rowerowym.

Wedle Rada Bonosa, który udokumentował i zgłosił całe zdarzenie, dziewczynka była wystraszona, zestresowana i prawdopodobnie płakała, a kierowca jechał szybko i nieodpowiedzialnie. W Edenvale, RPA, gdzie zdarzenie miało miejsce, przewożenie dzieci w charakterze pasażerów nie jest nielegalne, pod warunkiem, że są odpowiednio zabezpieczone. Zwykły, tani kask rowerowy takiego bezpieczeństwa nie zapewnia.

Wideo momentalnie zyskało popularność na portalach społecznościowych wśród oburzonych użytkowników i szybko dotarło do świadomości minister transportu Dipuo Peters, która napisała na Twitterze:

„Ten człowiek musi zostać aresztowany. Postawił dziecko w sytuacji zagrożenia życia. To bardzo nieodpowiedzialne. On tego dziecka nie kocha! Opieka społeczna musi się tym zainteresować”.

Jak podaje ArriveAlive.co.za, motocyklistę udało się zidentyfikować. Przedstawicielka Edenvale Community Police Forum (ECPF), Linda McKenzie, powiedziała „w tego typu przypadkach nie może być okoliczności łagodzących. Ten człowiek wyraźnie nie pomyślał, jakie mogą być konsekwencje jego działań”.

Wtóruje jej reprezentant Justice Project South Africa (JPSA):

“Jeżeli tylko zgłoszą się świadkowie, temu potworowi można będzie postawić szereg poważnych zarzutów. Ta mała dziewczynka zasługuje na ochronę. Trzeba zrobić wszystko, żeby sprawiedliwości stało się zadość”.

Jednocześnie jednak ta sama osoba stanowczo podkreśla, żeby obywatele nie poddawali się chęci samosądu, która, chociaż emocjonalnie uzasadniona, nie powinna mieć miejsca w cywilizowanym społeczeństwie.

Najnowsze

Podkalicka i Madej testują Buggy Smarta w Hiszpanii

Kobieca załoga - Klaudia Podkalicka i Joanna Madej - mająca w planach start w przyszłorocznym Rajdzie Dakar, długo szukała samochodu odpowiadającego ich charakterowi. W końcu wybór padł na Buggy Smarta, a damski zespół pojechał testować maszynę na hiszpańskich szutrach.

Joanna Madej (z lewej) i Klaudia Podkalicka w Buggy Smart T3.
fot. Pedro Klak

Buggy Smart T3, którego dziewczyny przetestowały w pięknej hiszpańskiej scenerii, to jedyne na świecie połączenie oryginalnej konstrukcji z lekką karoserią miejskiego samochodu, co czyni ten pojazd atrakcją wizualną dla każdego widza.

Klaudia pod czujnym okiem ośmiokrotnego uczestnika Dakaru poznawała tajniki nowej rajdówki.

– Jestem bardzo zaskoczona. Auto wygląda jak mały, miejski samochodzik, a sprawuje się świetnie w terenie. Na początku nie było łatwo go opanować, gdyż stosunkowo duża moc w zestawieniu z lekką jak piórko konstrukcją sprawia, że ta terenówka jest bardzo zrywna i narowista. Jednak z każdym kilometrem co raz lepiej mi się jeździło i dzień testów zaliczam do naprawdę udanych.

Bardzo lekka konstrukcja (500 kg), duży skok zawieszenia (35 cm) i spora moc powodowały, że samochód momentami wzbijał się w powietrze, aby potem wylądować jak przyklejony do podłoża. Dziewczyny spędziły bardzo pracowity dzień, a testy w pełni spełniły ich oczekiwania.

– Filmy na których oglądałam ten samochód wprawiły mnie w zachwyt, ale jak zobaczyłam to cudeńko na żywo to w pełni się zakochałam – komentuje Joanna Madej. – Pasuje do nas jak ulał! Wprawdzie miejsca w środku jest mało, ale przecież my również do gigantów nie należymy. Komfortu też nie będzie, bo nie ma szyb i trzeba podróżować w goglach, ale wyjazd na Dakar to nie sposób na spędzenie wakacji.

Teraz przed załogą ciężki czas dopinania budżetu. Wszyscy mają nadzieję, że przy takim oryginalnym zestawieniu uda się zrealizować plany i Buggy Smart  z Klaudią Podkalicką i Joanną Madej zaprezentują się na Dakarze 2014.

Konstrukcja Buggy Smart – Polaris oparta jest na pojeździe terenowym (ATV) Polaris RZR XP 900, który wygrał Dakar 2013 w kategorii T3.

Przy niewielkiej wadze (pół tony) jego czterosuwowy silnik w układzie V-Twin generuje moc i moment obrotowy więcej niż wystarczający do szybkiego i sprawnego poruszania się w najcięższym nawet terenie.

Pokonywanie przeszkód ułatwia spory prześwit (30 cm) oraz rewelacyjne zawieszenie z amortyzatorami typu Fox Podium 2.0, których skok wynosi 34,3 cm z przodu i 35,6 z tyłu.

Napęd jest przenoszony na zarówno na tył, jak i na wszystkie cztery koła.

Hamulce – hydrauliczne, tarczowe z przodu i z tyłu.

Buggy Smart jest całkowicie i zgodnie ze wszystkimi normami FIA (Międzynarodowej Federacji Samochodowej) przygotowany do startów w rajdach cross country. Ma wbudowane niezbędne systemy bezpieczeństwa i nawigacyjne.

Na zdjęciach Buggy Smart występuje w wersji jednoosobowej, ale dostosowanie do układu kierowca – pilot zajmuje najwyżej jeden dzień.

Załoga Podkalicka / Madej zadowolona z testów w Hiszpanii.
fot. Pedro Klak

Najnowsze

Premiera nowej Dacii Duster we Frankfurcie

Nowa Dacia Duster, której premiera odbędzie się podczas najbliższego Salonu Samochodowego we Frankfurcie, zyskała nowy wygląd, mocniej podkreślający cechy typowe dla aut z napędem 4x4. W Polsce Nowy Duster trafi do sprzedaży na przełomie listopada i grudnia.

Zmieniony został przód auta: zmodyfikowana, ozdobiona dwiema chromowanymi listwami osłona chłodnicy obejmuje nowy, obniżony wlot powietrza i nowe, dwufunkcyjne reflektory ze światłami do jazdy dziennej. Wprowadzone zmiany podkreślają stabilność auta oraz jego solidną, stworzoną do bezdroży budowę. Relingi dachowe z ażurowymi wspornikami i napisem „Duster” podkreślają
sportowo-rekreacyjny charakter auta. Aluminiowe, 16-calowe obręcze kół w kolorze „dark metal”, w połączeniu z oponami „Mud and Snow”, to również nowowprowadzony element.

Nowa Dacia Duster
fot. Renault
fot. Renault

Tylne światła nawiązują do stylistyki przodu, w szczególności poprzez chromowane, ozdobne elementy. Uzupełnieniem zewnętrznych zmian stylistycznych, podkreślających osobowość Dustera, jest chromowana końcówka wydechu oraz nowe oznakowanie „4WD”.

 

Najnowsze

Wyścigi motocyklowe – treningi dla kobiet w Albacete

Pierwszy damski wyścigowy obóz treningowy FIM, który odbędzie się w Albacete(Hiszpania) 4-6 października 2013, otrzymał znaczne i cenne wsparcie od BMW Motorrad.

Chcesz poprawić swoje umiejętności, a masz licencję wyścigową? Zdecyduj się na ten kurs.
fot. BMW

Niemiecka firma zaopatrzy uczestników i instruktorów obozu w małą flotę swoich sportowych modeli BMW S 1000 RR. Obóz, zorganizowany przez FIM i hiszpańską federację motocyklową (RFME) jest jedyną w swoim rodzaju okazją dla kobiet do treningu na specjalnym torze, do poprawy swojej wiedzy i umiejętności, a także do osobistych zajęć instruktażowych z profesjonalistami. Trening otwarty jest dla kobiet, które uczestniczą w zawodach rangi państwowej i które chcą poprawić swoje umiejętności. Każda uczestniczka musi mieć licencję sportową na 2013 r. Opłata wynosi 100 euro, co zawiera w sobie całość 3 dni pobytu.

Nita Korhonen, przewodnicząca Komisji Kobiet FIM powiedziała:
– To wspaniałe, otrzymać takie pozytywne opinie na temat naszego projektu z całego świata. To dowodzi, że istnieje realna potrzeba inwestowania w kobiece wyścigi. Teraz, z BMW jako partnerem, nasz projekt jest jeszcze bardziej niesamowity. Motocykle S1000 RR spowodują, że nasz obóz będzie fantastyczny. Już planujemy kontynuację projektu w 2014 i 2015 roku, mając na celu organizację kobiecych mistrzostw w wyścigach motocyklowych. Z niecierpliwością oczekuję rozpoczęcia projektu w Albacete, razem z Dorną, BMW i RFME.Weekend w Hiszpanii jest niesamowitą okazją do podniesienia swoich motocyklowych umiejętności oraz zdobycia wiedzy zaprezentowanej przez profesjonalistów.

Szkolenie przeznaczone jest dla zawodniczek, które ukończyły 16 lat oraz mają ważną licencję narodową lub FIM Europe. Całkowity koszt eventu w formie wpisowego zawiera treningi na torze, zakwaterowanie oraz posiłki. Polski Związek Motorowy zobowiązje do częściowej refundacji kosztów dojazdu.

Źródło: FIM Women in motorcycling, PZM

Najnowsze

I Zlot Moto Mamusie – patronat Motocaina.pl

Motomamusie są wzorowymi matkami, a jednocześnie zapalonymi motocyklistkami. Za dnia wychowują swoje pociechy, a gdy zapada zmrok spotykają się i jeżdżą motocyklami. 7 września organizują swój pierwszy zlot, któremu patronuje kobiecy portal motoryzacyjny Motocania.pl.

Wiele mówiące logo Motomamusiek.
fot. Moto Mamusie

Niedawno do naszej redakcji wpłynął niesamowity mail od Natali Bułyk.
„Zaraz po urodzeniu mojej Hani wpadłam w panikę, że moje dawne życie skończyło się na zawsze i podjęłam niezbędne kroki by je ratować. Moja Suzuki GS 500 całą ciążę grzecznie stała, nie marudziła i spokojnie czekała na dzień, w którym powróci do łask. I chociaż pojawienie się w domu noworodka to armagedon, chociażby dlatego, że nie dołącza się do szpitalnego wypisu instrukcji obsługi, to jednak szok po pewnym czasie mija. Wszystko zaczyna się porządkować i wraca do „normy”. I właśnie wtedy mama motocyklistka przypomina sobie o swojej pasji. Na szczęście ma wspaniałego męża, który jest w stanie godzinę dziennie zostać sam z bobasem. I tak właśnie, po niespełna dwóch miesiącach trafiłam na parking, gdzie czekała na mnie Suzi. Nie obraziła się za bardzo, bo podładowaniu akumulatora ruszyła z kopyta. Mąż zobowiązał się 1jedną godzinę przed kąpielą przejąć rodzicielski obowiązek nad potomkiem. A my Mamy wiemy, że godzina to wieczność i bardzo wiele wolnego czasu! Zatem od kilku dni krążę samotnie po Warszawie i doznałam olśnienia! Pewnie takich Mam jest mnóstwo. W każdym mieście! Spotkajmy się raz na jakiś czas na wspólne wypady!

Tak powstały Motomamusie https://www.facebook.com/MotoMamusie „.

Natalia okazała się organizatorką niesamowitej inicjatywy, jaką jest stworzenie społeczności kobiet, które są jednocześnie matkami i motocyklistkami. 7 września postanowiła skrzyknąć wszystkie te panie w jednym miejscu na I zlocie Motomamusiek. W ramach tego pikniku rodzinnego – bo impreza ma mieć taki własnie charakter – odbędzie się też finałowe Grand Prix Białołęki, bieg przez Most Pólnocny oraz biegi sportowe dla dzieci w wieku przedszkolnym, dla szkół podstawowych i gimnazjalnych.

Dowiedz się też, jak przewozić dziecko na motocyklu, lub kliknij w nasz motocyklowy dział poświęcony dzieciom.

Wydarzenie wsparli też Motopomocni, którzy skupią się tym razem nie tylko na pierwszej pomocy w wypadkach drogowych. Jeden z bloków zostanie poświęcony jakże ważnej dla Motomamusiek – pierwszej pomocy udzielanej dzieciom, np.: w razie zakrztuszenia etc. Szkolenie ma charakter otwarty, dostępne jest dla wszystkich uczestników pikniku.

Dodatkową atrakcją będą też warsztaty winiarskie, na których można się dowiedzieć czym są wina bezalkoholowe, jak wygląda ich proces produkcji, oraz o tym jak w głowach winiarzy narodził się pomysł na wina bezalkoholowe. Chętni zgłębią wiedzę na temat tego, co właściwie znajduje się w winach, o jego składnikach odżywczych i o wpływie wina bezalkoholowego na organizm. Zaprezentowane zostanie nowe podejście do parowania win z potrawami, zostanie zwrócona uwaga na szczepy winogron i ich połączenia z przyprawami, owocami, warzywami.

Tomek Kulik – instruktor nauki jazdy motocyklem, będzie miał na pikniku Motomamuś godzinny wykład na temat eksploatacji motocykla. Pokaże chętnym kobietom motocyklistkom jak radzić sobie z drobnymi usterkami i szybko je naprawić.

Podczas pikniku rozlosowane zostaną nagrody dla wszystkich uczestników biorących udział w wydarzeniu, którzy wpiszą swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail na wizytówkach i wrzucą je do puli. Sponsorem nagród są Moto-Akcesoria, WinabezAlku.pl oraz 2 nagrody w trakcie swoich warsztatów mają do przekazania Motopomocni.

Wszyscy chętni do udziały w wydarzeniu mogą posłuchać organizatorki zlotu – Natali Bułyk 6 września na atnenie Radia Kolor, gdzie omówi ona cały program imprezy.

Cieszy nas informacja, że nie jest wykluczony udział i wsparcie jednego z głównych importerów motocykli w Polsce.

Link do wydarzenia na facebooku: https://www.facebook.com/events/501233749966709/

Link do strony Motomamusiek: https://www.facebook.com/MotoMamusie

Oficjalny plakat I zlotu motocyklowego Motomausiek
fot. Motomamusie

 

Najnowsze