Nie zabezpieczył 15 ton ładunku. Bo nie wiedział, że trzeba…
Część przewożonego ładunku już się przemieściła i groziła wypadnięciem. Czy naprawdę trzeba być doświadczonym kierowcą, żeby wiedzieć, że ładunek należy odpowiednio zabezpieczyć?
Inspektorzy ITD z Konina prowadzili na autostradzie A2 kontrole w ramach skoordynowanych działań europejskich służb kontrolnych zrzeszonych w organizacji ECR. Wśród zatrzymanych pojazdów był ciągnik siodłowy z naczepą, należący do przedsiębiorcy z Ukrainy, którym przewożono stalowe oraz drewniane elementy umieszczone na paletach.
Tak przewoził ładunek, że aż krzesał iskry!
Ładunek ważący w sumie 15 ton nie został przez kierowcę zabezpieczony przed przemieszczeniem. Jedna z przewożonych palet niebezpiecznie przechyliła się podczas jazdy i mogła nawet wypaść na drogę. Kierowca został co prawda wyposażony w odpowiednią ilość pasów mocujących, ale ich nie wykorzystał. Dlaczego? Jak tłumaczył inspektorom, nie zrobił tego, bo od niedawna jest kierowcą zawodowym i nie ma doświadczenia.
Tak przewoził kombajn, że spadł mu na ziemię i zablokował drogę krajową
Kierowca otrzymał mandat karny w wysokości 300 zł. Przed wyruszeniem w dalszą trasę musiał też poprawnie zabezpieczyć ładunek.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: