Nie buduj tragicznych statystyk
W Polsce dochodzi do ponad 25 tysięcy kolizji i ponad 2,5 tysiąca wypadków miesięcznie. W marcu i kwietniu zeszłego roku najwięcej wypadków miało miejsce w województwie śląskim, mazowieckim, małopolskim i łódzkim. Jak nie znaleźć się w drogowych statystykach policji?
Przed rozpoczęciem nawet krótkiej podróży najlepiej zrobić kilka istotnych założeń:
![]() |
fot. Renault |
1. Inny kierowca może mnie nie zauważyć.
Zawsze należy sygnalizować planowany manewr, nie wykonywać go gwałtownie i sprawdzić, czy możemy go bezpiecznie wykonać.
2. Warunki pogodowe są istotnym czynnikiem wpływającym na bezpieczeństwo jazdy.
Opady deszczu czy śniegu, nagłe zmiany temperatury – to wszystko wpływa negatywnie zarówno na zachowanie samochodu na drodze, widoczność, jak i na nasze samopoczucie.
3. Nawet gdy bardzo się spieszę, nic nie jest ważniejsze niż życie moje i innych uczestników ruchu.
4. Muszę realnie oceniać swoje umiejętności.
Zbyt wysoka samoocena to poważna bariera w doskonaleniu umiejętności polskich kierowców.
5. Za kierownicą myślę tylko o prowadzeniu samochodu.
Rozwiązywanie życiowych problemów, kłótnia z pasażerem, ważna rozmowa przez telefon to zadania, które zbytnio angażują kierowcę, aby mógł bezpiecznie kierować autem.
6. Emocje utrudniają bezpieczne dotarcie do celu.
Negatywne emocje zakłócają percepcję sytuacji i są bezpośrednio związane z agresywnym zachowaniem na drodze. Gdy coś wyprowadziło kierowcę z równowagi, najlepiej zjechać na chwilę z drogi, zatrzymać się w bezpiecznym miejscu i zrobić sobie krótki spacer przed kontynuacją podróży.
Źródło: Szkoła Jazdy Renault
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: