Paula Lazarek

Top 20 gier wyścigowych na PC, Xbox oraz Play Station. Zasiądź za wirtualną kierownicą!

Jeśli już nie możecie się doczekać by zasiąść za kierownicą lub rozpocząć sezon motocyklowy to przygotowałyśmy dla was zestawienie najlepszych gier wyścigówek z ostatnich lat dostępnych na PC, Play Station oraz Xboxa! To co, ścigamy się?

W naszym redakcyjnym rankingu najlepszych gier wyścigowych znajdziecie gry samochodowe oraz motocyklowe. Najlepsze pozycje na Play Station 4, Xbox One, Xbox 360 oraz PC (Microsoft Windows). Wśród tych pozycji znajdziecie gry dla jednej osoby oraz multiplayery na dwie osoby i więcej. Dla fanów motoryzacji wybrałyśmy najlepsze wyścigi samochodowe pełne emocji, driftowania i modyfikacji w najlepszych warsztatach! Już niedługo stworzymy dla was również ranking najlepszych, darmowych gier wyścigowych na Androida, które możecie pobrać bezpośrednio ze sklepu Google Play.

Need for Speed: Rivals

Poczuj niesamowitą prędkość w najszybszej grze na świecie, napędzanej silnikiem Frostbite 3. Każdy szczegół świata gry został wyrenderowany w wysokiej jakości z wykorzystaniem grafiki nowej generacji. Staw czoła opadom śniegu, gradu bądź deszczu, burzom pyłowym oraz gęstej mgle.

​Platformy: PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360, Microsoft Windows

Colin McRae Rally

Gry z tego cyklu traktują przede wszystkim o zawodach WRC i pozwalają pokierować znanymi samochodami występującymi w mistrzostwach, m.in. Subaru Imprezą WRC, Mitsubishi Lancer Evolution, Fordem Focusem WRC czy Citroënem Xsarą WRC.

​Platformy: Microsoft Windows, Xbox, PlayStation 2, Mac OS, Game Boy Advance, Nokia N-Gage

Forza Horizon 3

Jedyneczka, dwójeczka, teraz trójka i dociskamy gaz. Przerzucanie biegów w Forza Horizon 3 jest równie płynne i przyjemne co reszta zabawy, a to w efekcie daje nam jedną z najlepszych gier samochodowych… XXI wieku.

​Platformy: Xbox One, Microsoft Windows

DiRT Rally 2.0

W DiRT Rally 2.0 siadasz za kółkiem najpotężniejszych pojazdów terenowych i prujesz po legendarnych torach rajdowych na całym świecie, wiedząc, że najmniejszy błąd może oznaczać dla Ciebie koniec etapu.

​Platformy: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows

Need for Speed Payback

Akcja gry toczy się w półświatku Fortune Valley. Twoją ekipę podzieliła zdrada, ale teraz łączycie siły, by w akcie zemsty położyć kres Familii, podstępnemu kartelowi rządzącemu kasynami, przestępczym podziemiem i skorumpowanymi glinami w mieście. W tym raju dla hazardzistów Familia rozdaje karty, a stawki są zawsze wysokie.

​Platformy: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows

Burnout: Paradise

Zaszalej, jeżdżąc po zatłoczonych ulicach centrum miasta i górskich drogach na odludziu. Raz jeszcze popisz się wysokooktanowymi wyczynami i daj upust niepohamowanej żądzy destrukcji w jednej z najlepszych zręcznościowych wyścigówek!

​Platformy: Microsoft Windows

Grid

GRID jest klasyczną grą wyścigową, w której możemy zasiąść za kierownicą jednego z wielu pojazdów, należących do klas GT, Touring, Stock, Muscle czy Super-Modified. Różnorodność to cecha, którą można opisać także zakres dostępnych wyścigów – znajdziemy tutaj takie typy, jak Street Racing, Ovals, Circuit, Hot Laps, Point-to-Point czy World Time Attack.

​Platformy: PlayStation 3, Xbox 360, Microsoft Windows, Nintendo DS, Automat do gry, Mac OS

Test Drive Unlimited

W grze standardowo zawartych jest około 90 luksusowych samochodów i motocykli, Test Drive Unlimited odkryje się przed nami nie tylko jako produkt rozrywkowy, ale również jako interaktywny katalog aut, które możemy dowolnie oglądać i podziwiać. 

​Platformy: PlayStation 2, PlayStation Portable, Microsoft Windows, Xbox 360

Ridge Racer Unbounded

Ścigaj się po ulicach miasta: Shatter Bay żyje własnym życiem i jest niemalże rozrywane przez potężne samochody wyścigowe, które ścigają się w takich lokacjach jak strefa komercyjna, port, rafineria czy plac budowy.

​Platformy: Microsoft Windows, PlayStation 3, Xbox 360

Wreckfest

Złam zasady i poznaj maksymalnie kontaktowe wyścigi w grze Wreckfest! Przygotuj się na gigantyczne kraksy, spychanie z toru tuż przed metą i wymyślne sposoby na gięcie blachy! Te i inne niepowtarzalne chwile, okraszone wiernie oddanymi zasadami fizyki, przeżyjesz tylko w grze Wreckfest!

​Platformy: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows

Milestone MotoGP 19

W produkcji zespołu Milestone możemy brać udział w licznych zawodach znanych z prawdziwego świata, m.in. MotoGP, Moto2, Moto3 czy Red Bull. Nie brakuje również licencjonowanych zespołów, kierowców oraz tras, przy czym w kwestii tych ostatnich twórcy zadbali o dużą różnorodność. Znajdziemy solidną liczbę torów umiejscowionych w bardzo różnych zakątkach globu. 

​Platformy: PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox One, Microsoft Windows

Assetto Corsa Competizione

Assetto Corsa Competizione to realistyczny symulator wyścigowy, który – przynajmniej według recenzentów – zachwyca nie tylko oprawą audiowizualną, ale też odwzorowaniem samochodów, które, co nie bez znaczenia, są licencjonowane. Rzeczywisty wpływ na ich prowadzenie mają ustawienia, a do dyspozycji gracza oddane zostały w tym temacie naprawdę rozbudowane narzędzia. Podobnie, komfort jazdy zależy też od warunków pogodowych czy stanu technicznego.

​Platformy: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows

TT Isle of Man 2

Filarem gry TT Isle of Man 2 są wyścigi rozgrywane na aktualnej wersji mierzącego niespełna sześćdziesiąt kilometrów toru Snaefell Mountain, który w całości przebiega na wyłączonych z ruchu drogach Wyspy Man. Poza tym w grze występują prawdziwi zawodnicy, którzy wzięli udział w zmaganiach sezonu 2019, a także ich zespoły. 

​Platformy: PlayStation 4, Nintendo Switch, Microsoft Windows, Xbox One

Spintires: MudRunner

Zaawansowany symulator ciężarówek terenowych stanowiący rozbudowaną wersję gry Spintires. Wydane przez firmę Focus Home Interactive Spintires: MudRunner pozwala graczom zasiąść za kierownicą różnego rodzaju pojazdów przeznaczonych do poruszania się w ekstremalnych warunkach.

​Platformy: PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch

Sebastien Loeb Rally Evo

Prawie 300 km torów i 58 samochodów, które przeszły do historii rajdów! Od legend z przeszłości, takich jak Stratos i Celica, po mistrzowskie maszyny współczesne, takie jak Citroën DS3 czy C4.

​Platformy: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows

Race Pro

Gracz w trakcie rozgrywki zasiada za kierownicami wielu interesujących pojazdów, takich jak Aston Martin DBR9, Audi R8, Dodge Viper SRT10, Chevrolet Lacetti, Seat Leon, BMW 320, BMW Z4 Coupe, Saleen S7 czy Mini Cooper. 

​Platformy: Xbox 360

Fast & Furious: Showdown

Do zadań gracza należy przejechanie wyznaczonego odcinka trasy w określonym czasie, wygrywanie wyścigów czy uciekanie przed policją. Rozgrywka została jednak urozmaicona o takie opcje jak niszczenie obiektów, przejmowanie samochodów oraz transportowanie ludzi i przedmiotów.

​Platformy: PlayStation 3, Xbox 360, Wii U

FIA European Truck Racing Championship

Wyścigi odbywają się na zamkniętych torach, przy czym w grze znaleźć można wiele miejsc znanych z prawdziwego świata, takich jak francuskie Le Mans, włoskie Misano, belgijski tor Zolder czy zlokalizowany w Niemczech Nürbürgring. W każdym zmaganiu bierze udział 12 kierowców, którzy muszą przejechać 45 kilometrów. 

​Platformy: PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox One, Microsoft Windows

Dirt Showdown

Showdown zawiera wiele dopracowanych i zróżnicowanych tras, umiejscowionych w takich lokacjach jak Kolorado, Londyn, San Francisco, Jokohama czy Michigan. Większość z nich ma postać zamkniętych aren z widownią, co ma podkręcić atmosferę show i rywalizacji. W grze dostajemy trzy rodzaje samochodów: wozy rajdowe, ciężarówki oraz buggy.

​Platformy: Microsoft Windows, Linux, PlayStation 3, Xbox 360, Mac OS

The Crew 2

The Crew 2 nie narzuca nam niczego z góry. Cały świat gry staje przed nami otworem od samego początku i w dowolnej chwili możemy udać się, gdzie tylko zechcemy – lądem, wodą lub w powietrzu. Źródło: https://www.gry-online.pl/gry/the-crew-2/zc4cd1

Platformy: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows

Najnowsze

Nowy Hyundai i30. Znamy cenę i wyposażenie!

Nowy Hyundai i30 dostępny będzie w trzech wersjach nadwozia: Hatchback, Fastback i Wagon. Klienci będą mogli wybierać spośród trzech wersji wyposażenia oraz siedmiu układów napędowych.

Nowy Hyundai i30 wyposażony został w bogaty pakiet systemów z zakresu bezpieczeństwa i łączności. Wszystkie wersje i30 wyposażono w asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA), asystenta świateł drogowych (HBA) i asystenta zapobiegania kolizjom czołowym (FCA), który wykrywa nie tylko samochody, lecz także pieszych. Natomiast system monitorowania poziomu uwagi kierowcy (DAW) ostrzeże akustycznie i wizualnie kierowcę, jeśli zarejestruje oznaki zmęczenia. Ponadto każda wersja wyposażona jest w 6 poduszek bezpieczeństwa w tym przednie, boczne i kurtynowe. Dla wygody i poprawy bezpieczeństwa wszystkie wersje wyposażono także w system łączności Bluetooth.

Podstawowa wersja Hyundaia i30 Classic Plus oferowana jest z nowym silnikiem benzynowym 1.5 DPI i sześciobiegową manualną skrzynią biegów już od 69 900 zł. W porównaniu do poprzednika w standardzie oferowane są światła do jazdy dziennej LED, przednie światła przeciwmgielne, doświetlanie zakrętów oraz wspomniany już system Bluetooth.

Test Hyundai i30 N i i30 Fastback N – konfrontacja z rzeczywistością w wersji Performance

Na wyposażeniu wersji Classic Plus znajduje się klimatyzacja, radio z wyświetlaczem 3,8”, zdalne sterowanie radiem z kierownicy, komputer pokładowy, centralny zamek z alarmem oraz tempomat.

Bazowa wersja oferuje wiele udogodnień takich jak regulacja wysokości fotela kierowcy, przedni podłokietnik, schowek na okulary, złącza USB, gniazda 12 V w kabinie i bagażniku, w którym zastosowano podwójną podłogę. Szyby przednie i tylne są sterowane elektrycznie, podobnie jak lusterka, które wraz z klamkami zostały wykończone w kolorze nadwozia, są elektrycznie sterowane oraz podgrzewane. Odmiana Wagon w wersji Classic Plus jest droższa o 3 000 zł. Natomiast i30 Fastback w podstawowej wersji kosztuje 78 400 zł jednak oferuje mocniejszy silnik benzynowy 1.0 T-GDI oraz 16-calowe felgi aluminiowe.

Policja dostanie ponad 300 nowych radiowozów Hyundai i30 Wagon

Bogatsza odmiana Comfort zawiera elementy wersji Classic Plus i pakietu Drive, a ponadto klimatyzację automatyczną, system multimedialny z kolorowym 8” ekranem umożliwiający korzystanie z Android Auto i Apple Car Play, 16-calowe felgi aluminiowe, zaciemnione tylne szyby, satynową listwę wokół bocznych szyb, elektrycznie składane lusterka ze zintegrowanymi kierunkowskazami oraz tylny podłokietnik z uchwytami na napoje. Klienci, którzy zdecydują się na wybór automatycznej skrzyni biegów w wersji Comfort będą mogli zmieniać tryby jazdy, a także skorzystać z łopatek do zmiany biegów znajdujących przy kierownicy.

Wersja Premium posiada system bezkluczykowego dostępu z oświetleniem powitalnym, tylne światła LED, przednie czujniki parkowania, czujnik deszczu, fotochromatyczne lusterko wsteczne, elektryczny hamulec postojowy, ładowarkę bezprzewodowa do telefonów. Natomiast szyku zadają 17-calowe felgi aluminiowe oraz materiałowo-skórzana tapicerka.

Dla wersji Premium przewidziano bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, które zawiera asystenta podążania na pasie ruchu (LFA), system monitorowania martwego pola (BCW), asystenta ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLW) oraz poduszkę kolanową kierowcy.

Hyundai i30 N Project C – limitowana wersja popularnego hot-hatcha

Nowy i30 dostępny jest z trzema nowymi kolorami lakierów nadwozia: Dark Night, Silky Bronze i Sunset Red. Dodatkowo dostępnych będzie sześć obecnych już kolorów: Polar White, Phantom Black, Engine Red, Stellar Blue, Platinum Silver oraz Olivine Grey. Bazowym kolorem jest Engine Red, lakier Polar White został wyceniony na 1 000 zł, natomiast pozostałe lakiery, metaliczne i perłowe wymagają dopłaty w wysokości 2 400 zł.

Nowy Hyundai i30 oferowany będzie z siedmioma różnymi układami napędowymi. Do wyboru będzie nowy silnik benzynowy 1.5 DPI oraz znana już jednostka 1.0 T-GDI. Nowością będzie także napęd hybrydowy 48V, którego częścią jest benzynowy silnik 1.5 T-GDI. Wcześniej wspomniany bazowy 4-cylindrowy wolnossący silnik benzynowy 1.5 DPI zastąpił popularną jednostkę 1.4 MPI. Nowa jednostka jest łączona z 6-biegową skrzynią manualną (6MT) i osiąga 110 koni mechanicznych. Dzięki większej o 10 KM mocy maksymalnej uzyskano lepsze osiągi.

Hyundai Prophecy – elektryczny koncept przyszłości

Kolejny silnik to znana z miejskich modeli marki Hyundai 3-cylindrowa jednostka 1.0 T-GDI, która oferowana teraz będzie nie tylko z 6-biegową skrzynią manualną (6MT), ale także z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (7DCT). Podobnie jak poprzedniku dostępny będzie także silnik diesla 1.6 CRDI o mocy 115 koni mechanicznych i również będzie oferowany z 6-biegową skrzynią manualną (6MT)  oraz z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (7DCT).

Przeczytaj też:
Ksiądz stoi w jadącym aucie i przepędza koronawirusa
Drogi opustoszały, a w polskich miastach nadal jest smog! Czyżby aktywiści nie mieli racji?

Nasze raporty o koronawirusie:
Koronawirus coraz bardziej uderza w przemysł motoryzacyjny – którym markom grozi bankructwo?
Koronawirus: kiedy odbędą się wyścigi, rajdy i zawody w sportach motorowych?
Bolt reaguje na koronawirusa, ale dyskryminuje polskich kierowców
Koronawirus diametralnie zmienia pracę firm transportowych. Mapa z informacjami o kontrolach sanitarnych
Koronawirus spowodował ogromne korki na granicach. Zobaczcie nagranie
Sprawdź najważniejsze informacje dla kierowców, dotyczące koronawirusa
W ramach walki z koronawirusem państwo może zabrać ci auto!
Koronawirus w drive-thru? Na świecie można, a w Polsce?
Koronawirus zlikwidował korki? Nie wszędzie
Gwałtowne spadki cen ropy naftowej – czy paliwo na stacjach będzie tańsze?
Volkswagen wstrzymuje produkcję! Również w Polsce
Sprzątasz wnętrze samochodu? Uważaj na drobnoustroje! Czytaj o tym tutaj.
Kierownica brudniejsza, niż… sedes w publicznej toalecie? Czytaj o tym tu.

Najnowsze

Ford rusza do walki z koronawirusem. Będzie produkować respiratory, maski ochronne i nie tylko

W tych bardzo trudnych dla wszystkich czasach liczy się każda pomoc, szczególnie ze strony firm posiadających zasoby ludzkie, fundusze oraz zakłady produkcyjne, które można zaangażować do walki z wirusem COVID-19. Do firm, które nie są obojętne, dołączył właśnie Ford.

Przedstawiciele amerykańskiego producenta ogłosili, że skierują swoich inżynierów oraz moce produkcyjne do walki z koronawirusem. Plan zakłada zaangażowanie się w trzech osobnych projektach.

Przeczytaj też: Test Ford Focus Active kombi 2.0 EcoBlue – pora na przygodę?

Pierwszy to współpraca z firmą 3M nad opracowaniem i produkcją nowej wersji respiratorów z funkcją oczyszczania powietrza. Jednym z jego wyróżników będzie wykorzystywanie istniejących już części normalnie używanych przy produkcji samochodów. Przykładowo wiatraki mają pochodzić z wentylowanych siedzeń Forda F150. Firma chce produkować 1000 takich urządzeń miesięcznie w swojej fabryce w Michigan.

Przeczytaj też: Produkowali samochody, teraz są największą fabryką maseczek ochronnych

Druga inicjatywa zakłada wspólną pracę z firmą medyczną GE Healthcare, nad zwiększeniem dostaw wentylatorów, pomagających oddychać pacjentom zarażonym koronawirusem. Ford już ogłosił, że jest w stanie produkować uproszczoną wersję istniejącego modelu wentylatora w jednej ze swoich fabryk.

Amerykański producent opracował także maski ochronne do wykorzystania z respiratorami N95, mające zapewniać odpowiednią ochronę personelowi medycznemu. Ford wyprodukował już 1000 sztuk, które zostały wysłane do kilku szpitali na testy. Po potwierdzeniu, że maski w pełni spełniają swoją funkcję, firma zakłada produkcję 100 000 sztuk tygodniowo w swoim zakładzie w Plymouth.

Przeczytaj też:
Ksiądz stoi w jadącym aucie i przepędza koronawirusa
Drogi opustoszały, a w polskich miastach nadal jest smog! Czyżby aktywiści nie mieli racji?

Nasze raporty o koronawirusie:
Koronawirus coraz bardziej uderza w przemysł motoryzacyjny – którym markom grozi bankructwo?
Koronawirus: kiedy odbędą się wyścigi, rajdy i zawody w sportach motorowych?
Bolt reaguje na koronawirusa, ale dyskryminuje polskich kierowców
Koronawirus diametralnie zmienia pracę firm transportowych. Mapa z informacjami o kontrolach sanitarnych
Koronawirus spowodował ogromne korki na granicach. Zobaczcie nagranie
W ramach walki z koronawirusem państwo może zabrać ci auto!
Koronawirus w drive-thru? Na świecie można, a w Polsce?
Koronawirus zlikwidował korki? Nie wszędzie
Gwałtowne spadki cen ropy naftowej – czy paliwo na stacjach będzie tańsze?
Volkswagen wstrzymuje produkcję! Również w Polsce
Sprzątasz wnętrze samochodu? Uważaj na drobnoustroje! Czytaj o tym tutaj.
Kierownica brudniejsza, niż… sedes w publicznej toalecie? Czytaj o tym tu.

Najnowsze

Toyota GR Supra – znamy polskie ceny!

Na polskim rynku debiutuje nowa wersja Toyoty GR Supra z 2-litrowym, czterocylindrowym silnikiem o mocy 258 KM. Dołączy ona do wersji z 3-litrowym silnikiem R6 o mocy 340 KM, która trafiła do sprzedaży w ubiegłym roku.

Toyota GR Supra w limitowanej edycji Fuji Speedway otrzymuje pakiet stylistyczny i systemy wspomagające sportową jazdę. Auto w kolorach Toyota Gazoo Racing łączy biały metalizowany lakier z czarnymi, matowymi, kutymi felgami o średnicy 19 cali i lakierowanymi na czerwono lusterkami.

We wnętrzu deska rozdzielcza zawiera wstawki z włókna węglowego, zaś fotele są pokryte obiciami z czarno-czerwonej Alcantary. Standardowe pedały zostały zastąpione aluminiowymi. Coupe w tej wersji otrzymuje także sportowy aktywny mechanizm różnicowy, adaptacyjne zawieszenie i sportowe hamulce.

Nowa, 2-litrowa jednostka napędowa ma cztery cylindry w układzie rzędowym, jest wyposażona w turbosprężarkę typu twin-scroll i połączona z ośmiobiegową automatyczną skrzynią ZF.

Toyota GR Supra GT4 przepustką do świata wielkich wyścigów?

We wnętrzu znajdują się cyfrowe zegary, sportowe fotele z Alcantary ze skórzanymi wstawkami z podgrzewaniem i regulacją odcinka lędźwiowego oraz 8,8-calowy kolorowy ekran dotykowy systemu multimedialnego z Bluetooth, funkcją rozpoznawania głosu, nawigacją i systemem Toyota Supra Connect. Na ekranie dotykowym wyświetlany jest obraz kamery cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi.

Standardem jest również dwustrefowa klimatyzacja, wspomaganie kierownicy o zmiennym przełożeniu, system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall, tempomat oraz pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense.

W jego skład wchodzi układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) i adaptacyjne automatyczne światła drogowe (AHB).

Nowa Toyota GR Supra – samochód, który daje frajdę z jazdy!

Początkowo auto było dostępne z 3-litrowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy 340 KM. Teraz do sprzedaży trafia model z 2-litrowym silnikiem w cenie od 209 900 zł.

Przeczytaj też:
Ksiądz stoi w jadącym aucie i przepędza koronawirusa
Drogi opustoszały, a w polskich miastach nadal jest smog! Czyżby aktywiści nie mieli racji?

Nasze raporty o koronawirusie:
Koronawirus coraz bardziej uderza w przemysł motoryzacyjny – którym markom grozi bankructwo?
Koronawirus: kiedy odbędą się wyścigi, rajdy i zawody w sportach motorowych?
Bolt reaguje na koronawirusa, ale dyskryminuje polskich kierowców
Koronawirus diametralnie zmienia pracę firm transportowych. Mapa z informacjami o kontrolach sanitarnych
Koronawirus spowodował ogromne korki na granicach. Zobaczcie nagranie
Sprawdź najważniejsze informacje dla kierowców, dotyczące koronawirusa
W ramach walki z koronawirusem państwo może zabrać ci auto!
Koronawirus w drive-thru? Na świecie można, a w Polsce?
Koronawirus zlikwidował korki? Nie wszędzie
Gwałtowne spadki cen ropy naftowej – czy paliwo na stacjach będzie tańsze?
Volkswagen wstrzymuje produkcję! Również w Polsce
Sprzątasz wnętrze samochodu? Uważaj na drobnoustroje! Czytaj o tym tutaj.
Kierownica brudniejsza, niż… sedes w publicznej toalecie? Czytaj o tym tu.

Najnowsze

Tesla ponownie zrewolucjonizuje auta elektryczne? Wkrótce pokaże „superbaterie”

Odwiecznym problemem samochodów elektrycznych są wysoce niedoskonałe akumulatory. To sprawiło, że auta na prąd przegrały walkę z pojazdami spalinowymi, gdy kształtowała się motoryzacja i to też jest powodem ich nierównej walki w ostatnich latach.

Baterie litowo-jonowe wykorzystywane obecnie w autach elektrycznych są wysoce doskonalsze od akumulatorów chlorkowo-wodorowych lub niklowo-kadmowych. Mimo tego są źródłem właściwie wszystkich problemów samochodów elektrycznych. Ich bolączką jest nadal zbyt mała wydajność, która powoduje, że chcąc uzyskać pojazd mający akceptowalny zasięg, musimy umieścić w nim bardzo duży zespół ogniw. A to sprawia, że auto jest drogie i ciężkie.

Jakby tego było mało, ładowanie baterii trwa długo i są one wrażliwe na niskie temperatury, w których bardzo zmniejsza się ich wydajność. Pewnym rozwiązaniem są szybkie ładowarki, ale nie można ich postawić sobie pod domem, a ceny za korzystanie z nich potrafią być tak wysokie, że jazda autem elektrycznym bywa droższa, niż w przypadku auta spalinowego. Częste używanie szybkich ładowarek znacznie skraca też cykl życia baterii, które z czasem magazynują coraz mniej energii elektrycznej.

Przeczytaj też: Kobieta „kradnie” kabel ładującej się Tesli

Wszystkie te problemy chce rozwiązać Tesla, która już niedługo ma zaprezentować możliwości swoich nowych „superbaterii”. Wszystko co o nich wiemy, to jedynie plotki, ale plotki mające spore szanse okazać się prawdą. Nowy rodzaj akumulatorów będzie najpewniej oferować znacznie większe możliwości magazynowania energii, co samo w sobie rozwiąże wiele problemów. Auta będą potrzebowały mniejszych baterii, dzięki czemu będą tańsze i lżejsze. Pojawi się też możliwość produkowania samochodów o znacznie większym niż obecnie zasięgu.

Mówi się także o umożliwieniu superszybkiego ładowania (od 20 do 80 procent w 5 minut) i znacznie dłuższym cyklu życia baterii. Może Tesla rozprawi się także z problemem obecnych ogniw polegającym na znacznym spowolnieniu szybkości ładowania powyżej 80 procent pojemności (wynika on z przesyłania elektryczności zawsze do wszystkich ogniw, a nie tylko tych, które są jeszcze nienaładowane). Nowe akumulatory mają do tego zachować swoją wydajność nawet przez 1,6 mln km.

Przeczytaj także: Tesla ochroni przed bronią biologiczną?

Wszystko to są jedynie domysły, podobnie jak dywagacje z jakiej technologii może skorzystać Tesla w swoich „superbateriach”. Intuicja podpowiada, że może chodzić o baterie grafenowe lub wykorzystujące stały elektrolit. Ich zapowiadane możliwości pokrywają się z powyższymi prognozami dotyczącymi ogniw Tesli, a obydwie technologie są dopracowywane od pewnego czasu. Zajmuje się nimi kilka firm i według obecnych zapowiedzi akumulatory wykorzystujące grafen lub stały elektrolit, mają w przyszłym roku trafić do smartfonów. Czyżby Tesla miała podobny plan, tylko o znacznie większej skali? A może opracowali jeszcze inną technologię?

Na odpowiedzi na te pytania jeszcze chwilę poczekamy. Zainteresowani mogą obejrzeć poniższe wideo (w języku angielskim), którego autor bardziej szczegółowo rozważa na czym może polegać zapowiadana rewolucja Tesli.

Przeczytaj też: Uber o koronawirusie: daj kierowcy napiwek. A my zawieziemy lekarzy i szpitalny personal za darmo

Przeczytaj też:
Ksiądz stoi w jadącym aucie i przepędza koronawirusa
Zobaczcie przejazd opustoszałymi ulicami Nowego Yorku
Drogi opustoszały, a w polskich miastach nadal jest smog! Czyżby aktywiści nie mieli racji?
Koronawirus w samochodzie. Jak porządnie zdezynfekować wnętrze?

Nasze raporty o koronawirusie:
Koronawirus coraz bardziej uderza w przemysł motoryzacyjny – którym markom grozi bankructwo?
Koronawirus – jak bezpiecznie tankować paliwo?
Koronawirus: kiedy odbędą się wyścigi, rajdy i zawody w sportach motorowych?
Bolt reaguje na koronawirusa, ale dyskryminuje polskich kierowców
Koronawirus diametralnie zmienia pracę firm transportowych. Mapa z informacjami o kontrolach sanitarnych
Koronawirus spowodował ogromne korki na granicach. Zobaczcie nagranie
Sprawdź najważniejsze informacje dla kierowców, dotyczące koronawirusa
W ramach walki z koronawirusem państwo może zabrać ci auto!
Koronawirus w drive-thru? Na świecie można, a w Polsce?
Koronawirus zlikwidował korki? Nie wszędzie
Gwałtowne spadki cen ropy naftowej – czy paliwo na stacjach będzie tańsze?
Volkswagen wstrzymuje produkcję! Również w Polsce
Sprzątasz wnętrze samochodu? Uważaj na drobnoustroje! Czytaj o tym tutaj.
Kierownica brudniejsza, niż… sedes w publicznej toalecie? Czytaj o tym tu.

Najnowsze