„Naprawił” układ hamulcowy w ciężarówce trytytkami. A to nie wszystko
Co robicie, kiedy w swoim samochodzie macie jakiś problem z hamulcami. Jedziecie do serwisu lub warsztatu? Temu kierowcy zawodowemu wystarczają trytytki oraz głębokie przeświadczenie, że nie przy każdym kole hamulce muszą być sprawne, żeby pojazd się zatrzymał.
Na krajowej „siódemce” patrol ITD z Kielc zatrzymał do rutynowej kontroli ciągnik siodłowy z naczepą należący do białoruskiego przewoźnika. Już wstępna kontrola z użyciem m.in. specjalistycznego sprzętu diagnostycznego, pozwoliła stwierdzić awarię układu hamulcowego naczepy.
„Nie widzę tragedii” powiedział kierowca ciężarówki bez koła
Jak się okazało, awaria nie była dla kierowcy zaskoczeniem. Przewody odpowiadające za prawidłowe działanie hamulców na pierwszej osi naczepy zostały odłączone i „zabezpieczone” przed ubytkiem powietrza tzw. trytytkami, czyli plastikowymi zaciskami. Niesprawny był również układ ABS.
Jechał tirem bez koła, ale to był dopiero początek jego kłopotów
Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny naczepy i wydali zakaz jej dalszej jazdy do momentu naprawy stwierdzonych usterek. Kierowca został ukarany mandatem. Konsekwencje finansowe grożą też przewoźnikowi. Wobec niego wszczęto postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia kary pieniężnej.
{{ image(34535) }}
Najnowsze
-
Znaleziska sprzed ponad 4000 lat na budowie drogi S1. Co dalej z budową ekspresówki?
Budowa dróg często wiąże się z występowaniem nieprzewidzianych utrudnień. Rzadko zdarza się, aby były one tak interesujące jak te na budowie drogi ekspresowej S1 między Oświęcimiem i Dankowicami, gdzie odkryto cenne pozostałości sprzed tysięcy lat. -
Jeden jechał za szybko, drugi wymusił – kto jest winny w tej sytuacji?
-
Co z nowym podatkiem dla kierowców? Rząd ma nowy plan, jak uderzyć nas po kieszeni
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
-
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
Zostaw komentarz: